Recenze
Technické info
Přezdívka auta Pasát Rok výroby 2003 Koupeno ojeté najeto [km]:194000 palivo: benzin počet válců: 5 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2324 výkon [kW]: 125 kroutící moment [Nm]: 220 maximální rychlost [km/h]: 224 počet rychlostí: 5 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 16 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 9.3
Popis vozu
Passata jsem koupil v roce 2011 jako ojetého s nájezdem skoro přesně 147.000, a to jako náhradu za Felicii z roku 1996.
Výběr novějšího vozidla byl velmi široký, kdy jsem měl v hledáčku i taková auta jako Alfa Romeo GTV, Audi A4 3.0, Fabia 1.4 nebo Ford Mondeo ST220. Nakonec mi však padl do oka tento Passat, a to hlavně kvůli velmi zachovalému stavu. Interiér taky nebyl "vyzdoben" dřevěným dekorem, který je jinak u vyšších výbav takřka pravidlem, a který se mi opravdu mírně řečeno nelíbí.
Přesednutí z Felicie do Passatu bylo jako průchod časovou bránou do budoucnosti. I triviální skutečnosti jako ticho v kabině, loketní opěrka, posilovač řízení nebo elektrické stahování okýnek byly v mé Felicii jenom zbožným přáním.
Passat je vybaven v úrovní Highline, takže nic důležitého nechybí. Rádio s kazeťákem sice nevyužiju, ale měnič na 6 CD už ano, přestože přehrávač neumí mp3. Ve výbavě bylo taky standardně (asi) 8 reproduktorů a 6 airbagů (přední, boční a okenní). Volant je kožený multifunkční (ovládání radia a tempomatu), palubní počítač je s velkým displejem (maxidot). Sedadla jsou polokožená s alcantarou. Klimatizace je digitální climatronic.
V provozu je neocenitelný tempomat, celkem obstojně funguje také senzor deště a úplně parádní jsou bi-xenonová světla. Výbojky byly ale po 10 letech provozu už dost vysvícené, takže byly záhy vyměněny. V zimě přijde vhod vyhřívání předních sedadel. Pro lepší pocit z parkování na sídlišti je vůz vybaven zámkem převodovky Defend Lock.
Z výbavy mi chybí snad jen krátké zablikání blinkrů po krátkém pohybu s jejich ovladačem, kdy tuto funkci novější auta mají. Za nedostatek lze také považovat chybějící výdechy větrání na zadních sedadlech, které třeba Superb ze stejného období produkce má. Vzadu ale nejezdím, takže těžko říct, zda a jak moc to ovlivňuje pohodu při cestování.
Motor je benzinový atomosferický čtyřventilový pětiválec o objemu přesně 2,324 l. Výkon je 125 kW, ale při vysokých 6200 ot/min. Tohoto motoru jsem se při výběru auta celkem bál, protože se u Passatů jedná v záplavě 1,9 TDI o celkem exotickou motorizaci a spolehlivost údajně není z nejvyšších. Diesel jsem ale nechtěl a auto bylo ve velmi dobrém stavu s doloženou historií.
Převodovka je 5ti stupňová automatická, která motor drží v poměrně nízkých otáčkách (při běžné jízdě zhruba kolem 1200 ot/min); zřejmě kvůli vysoké spotřebě ve vyšších otáčkách. Převodovku lze přepnout i do manuálního režimu, ale prodleva od pohybu páky po přeřazení je tak dlouhá, že tento režim žádnou výhodu v praxi nanabízí.
Jízdní vlastnosti jsou pro koncepci s motorem před přední nápravou typické a netřeba je rozebírat. Přestože se auto se hodí spíš na dálniční jízdu, kdy je velmi stabilní, dokáže i zatáčky vykroužit s jistotou. Zadní náprava je jednoduchá, ale při mén stylu jízdy jsem si v tomhle ohledu nevšiml žádných nedostatků. Podvozek je spíš tužší, ale přesto dostatečně pohodlný. Kotoučové brzdy (přední s vnitřním chlazením) na všech kolech brzdí velice dobře.
Řízení mi přijde oproti novějším škodovkám a VW mnohem méně gumové, tedy tužší, ale zároveň citlivější a komunikativnější. Kola jsou obuta do 16" pneu, a to jak letní s litými disky, tak zimní na plecháčích (rozměr 205/55 R16).
Interiér je velmi prostorný, kdy ani člověk vyšší postavy nebude mít na zadních sedadlech problém vměstnat za přední sedadlo nohy a kolena. Zadní sedák je ale poměrně krátký. Zavazadlový prostor je až přakvapivě velký, ale víko kufru samozřejmě neumožní naložení velkých předmětů. Zadní sedadla mají uprostřed za loketní opěrkou průvlak s vakem na lyže, nebo je lze sklopit téměř do roviny s podlahou kufru.
Silné stránky
Silnou stránkou auta je určitě rozsáhlá výbava, velký vnitřní prostor, pohodlný podvozek a výkonný motor.
Slabé stránky
Jako slabší stránku vidím spotřebu paliva, která činí v dlouhodobém průměru 9,3 l/100 km. Jezdím ale převážně kratší trasy ve městě. Poměrně velký atmosférický motor si řekne o své a jezdit pod 10 l na sto chce hodně sebeovládání. Navíc doporučené palivo je natural 98, přestože se dá za cenu snížení výkonu jezdit i na 95ku (nezkoušel jsem). Na druhou stranu ve většině běžných situací výkon nechybí.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Po koupi auta byl proveden servis ve značkovém servise (Porsche Praha), kde byly měněny náplně a rozbité čidlo teploty motoru. S ohledem na cenu ale jinak jezdím do běžného servisu (A.T.U., nyní Best Drive).
Kromě spotřebních dílů (vlnovec) byla měněna zatím (v roce 2013, cca 13.000 km) jen lambda sonda (cca 5.000 Kč). Dále byly preventivně vyměněny oba přední světlomety, které měly popraskaný krycí plast a vysvícené výbojky. Po dvou sezonách byly měněny i letní pneumatiky.
V roce 2017 bylo vyměněno komplet uložení přední nápravy, ramena a přední i zadní tlumiče.
Jinak musím zaklepat, ale auto drží a jezdí v pohodě.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Koupeno jako ojeté v Auto Slaný. Prodejce v pohodě, auto předvedl, nechal projet i prohlédnout a při prodeji odkoupil starou Felicii na protiúčet.
Úpravy
Jedinou úpravou oproti standardu bylo pořízení tmavých folií na zadní okna a nezatmavených na přední, které v létě pomáhají udržovat příjemnou teplotu uvnitř auta.
Další vozy Volkswagen Passat
-
Volkswagen Passat (2004) Majitel: parkoviště
Přidáno: 7.7.2009 78 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Volkswagen Passat (2003) Majitel: dokina
Přidáno: 30.5.2009 108 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Volkswagen Passat (2004) Majitel: parkoviště
Přidáno: 1.5.2009 169 Majitel 9.80 Uživatelé
-
Volkswagen Passat (2002) Majitel: BajoSK
Přidáno: 3.11.2013 89 Majitel 9.73 Uživatelé
-
Volkswagen Passat (1998) Majitel: gagarin_cccp
Přidáno: 20.10.2010 228 Majitel 9.61 Uživatelé