Recenze

AJAX (muž 48 let) Poslat zprávu
 
7 Majitel

Mercedes-Benz E E270 CDI

9.88 Uživatelé

Hodnoceno: 43× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mercedes-Benz E, foto 1 Mercedes-Benz E, foto 2 Mercedes-Benz E, foto 3 Mercedes-Benz E, foto 4 Mercedes-Benz E, foto 5 Mercedes-Benz E, foto 6 Mercedes-Benz E, foto 7 Mercedes-Benz E, foto 8
Mercedes-Benz E, foto 9 Mercedes-Benz E, foto 10 Mercedes-Benz E, foto 11 Mercedes-Benz E, foto 12 Mercedes-Benz E, foto 13
 

Technické info

Přezdívka auta Ecko Rok výroby 2003 Koupeno ojeté najeto [km]:145000 palivo: nafta počet válců: 5 objem [cm3]: 2685 výkon [kW]: 130 kroutící moment [Nm]: 420 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9 maximální rychlost [km/h]: 225 počet rychlostí: 5 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 7.5

Popis vozu

Auto jsem koupil v listopadu 2004 jako ojete pri 105.000 km. Zaujal me predevsim nezvykle vysoky stupen vybavy:

Provedení Avantgarde

- vse v cerne "antrazit" kuzi
- kozeny multifunkcni volant a radici paka
- 8x airbag
- alu kola 17"
- chromovane doplnky exterieru a interieru
- interier oblozeny cernym drevem javoru
- vnitrni zpetne zrcatko s aut. tlumenim
- destovy senzor steracu
- automaticke rozsveceni svetel pri snizene viditelnosti
- 3 automaticky sklopne operky hlavy vzadu
- nadrz na 80 l
- ABS, ESP, ASR

Priplatkova vybava

- tempomat s automatickym udrzovanim odstupu Distronic
- automaticka 4-zonova klimatizace Thermotronic
- vzduchove perovani Airmatic DC s nastavovanim vysky a tuhosti podvozku
- radio COMAND APS s DVD navigaci a prehravanim MP3
- CD menic na 6 CD
- zvukovy system Surround harman/kardon LOGIC7 s 10 repro
- parkovaci asistent vpredu i vzadu
- parametricke rizeni
- predn sedadla komfortni el. nastavitelna ve 12 smerech
- pametovy blok pro sedadla vpredu, volant a vnejsi zpetna zrcatka
- zpetna vnejsi zrcatka el. nastavitelna, vyhrivana a el. sklopna
- sklopna operadla vzadu vcetne vaku na lyze
- sklenena el. vyklopna strecha
- tonovana skla
- bi-xenonove svetlomety vcetne omyvacu
- alarm vcetne ochrany proti odtahu
- ochrana vnitrniho prostoru
- priprava pro mob. telefon

S autem jsem se rozloucil v lete roku 2006 a poridil si Audi A6. Recenzi na nej najdete na techto strankach.

Silné stránky

Komfort - Mercedesy stavi cast sve povesti na komfortu, ktery nabizeji sve posadce, a to zcela opravnene. Mira komfortu i v teto tride je vskutku nevidana. Kozene sedacky, ktere neklouzou a vyborne drzi telo i v nejprudsich manevrech, ctyrzonova klimatizace, ktera (pokud funguje) zajisti kazdemu clenu posadky dokonale klima, prijemne osvetleni interieru ve tme, celkovy design vsech prvku... to vse pusobi pri kratkych i dlouhych cestach jak na nahodne pasazery, ktere tyto vlastnosti ohromi, tak na staleho ridice, ktery na cestach neni unaven a kazdy prvek designu dokaze tribit jeho smysly.

Robustnost - Pompeznost designu ma za nasledek i to, ze auto pusobi celkove velmi robustne. Kazdy z pasazeru je obklopen silnymi vrstvami kuze, plastu a kovu. Mohutna prid a stredova konzola opticky zvetsuji celou predni cast a clovek se pak citi subjektivne vice bezpecne.

Rizeni, stabilita - Rizeni Ecka je naprosto vynikaji. Precizni ovladani kazdym jemnym pohybem volantu, podvozek, ktery se prizpusobuje jak vozovce, tak stylu jizdy a dostatecne siroka kola zajistuji, ze projet stredne velky kruhovy objezd rychlosti 100 km/h neni velky problem a posadka to nejspis ani nepozna.

Zpracovani - dilenske zpracovani vseho v interieru je na te nejvyssi urovni. Mezi jednotlive plastove dily lze stezi nacpat i ziletku. Materialy jsou mekke, kvalitni, neopotrebovavaji se a ani nevydavaji zadne zapachy pri dlouhem stani na slunci. Traduje se, ze Mercedes (stejne jako BMW a Audi) zamestnava tym, jehoz ukolem je zajistit, ze vune vychazejici z jednoho dilu interieru nekoliduje s vuni jineho dilu. Takovi sommelieri automobiloveho prumyslu. V nemeckem vinarstvi zrejme mnoho uplatneni nenajdou, tak pro ne nasly vyuziti alespon automobilky.

Vybava - Priplatkove vybavy je dost a dost a dost. Pokud se vam ale podari mit ji alespon vetsinu v jednom aute, je to skvele. Vsechno je v elektrice, i sklapeni zadnich oprek hlavy je provadeno stisknutim tlacitka na pristrojove desce ridice. Prvky vybavy, jako je tempomat s automatickym odstupem od vpredu jedoucich vozidel, ctyrzonova klimatizace nebo pneumaticke odpruzeni vyvolaji poklesnuti celisti u drtive vetsiny ostatnich ridicu.

Motor a prevodovka - lichy pocet valcu je odborniky povazovan za optimalni. Sice motor 320 CDI povazuji za o neco lepsi pro tridu E, dvestesedmdesatka dokazala s autem delat divy. Prevodovky Mercedesu jsou kapitolou samy o sobe. Petistupnovy automat je v dnesni dobe normalni, mozna uz i zastaraly. Presto tato prevodovka mela vlastnosti, ktere v jinych novejsich autech marne hledam. Zimni rezim, ktery se na snehu rozjizdi na druhy rychlostni stupen, kuzelova soustava, ktera pri jizde z kopce "natvrdo" automaticky zaradi rychlostni stupen, takze auto z kopce samo nezrychluje a samo neradi vyssi rychlosti... Ano, nektere vozy maji ruzne asistenty pro jizdu z kopce a buhvi jake vychytavky, ale Mercedes tohle vsechno delal sam a bez ptani - a musim rict ze velice prijemne a uspesne.

Technika - znovu musim iterovat nektere prvky vybavy:

* Vzduchove perovani funguje skvele, kdyz tedy funguje. Jeho porucha (bez zjevne priciny) stala 30 tisic Korun s vidinou dalsich 120 tisic, pokud by se pri nefunkcnosti perovani poskodily vzduchove mechy. Nastesti k tomu nedoslo. Nicmene jizda s touto vymozenosti je neprekonatelna. Auto si pri jizde na dalnici samo "sedne" o par centimetru niz, cimz ziskava na stabilite a rychlost pak neni tak znatelna. Dalsim dusledkem je vyborna ovladatelnost za vsech podminek, nebot odpruzeni reaguje na aktualni stav vozovky a dokaze vyrovnavat naklony karoserie. Pri zvoleni sportovniho rezimu stiskem jedineho tlacitka jen nahle citit, jak auto ztuhne pod rukama a jizda je okamzite ostrejsi.

* S adaptivnim tempomatem mam trozku rozporuplne zkusenosti. Je to skvela vychytavka, ktera umoznuje jet v kolone po statni silnici 90-100 km/h a vubec se nevenovat pedalum brzdy nebo plynu. Pokud se na okamzik nevenujete rizeni a hrozila by kolize s vozidly pred vami, system je schopen neco sam ubrzdit a v kriticke situaci zvukovym a svetelnym signalem varovat na blizici se nebezpeci. Ackoli tento system neni bran jako soucast bezpecnostni vybavy, parkrat me zachranil od jasne srazky. Na dalnici jsem s timto systemem mel trosku problem. Obecne jezdim po dalnici tak, ze si nastavim na tempomatu 160-170 km/h a zaradim se do leveho pruhu. Nebrzdim, dokud to neni nezbytne nutne. Ostatni ridici vetsinou z leveho pruhu uhnou, kdyz vidi blizici se monstrum se zapnutymi xenony. S adaptivnim tempomatem tohle neni dost dobre mozne, nebot system zacne brzdit uz v pomerne velkem predstihu a ridici pred vami se domnivaji, ze jejich pritomnost v rychlem pruhu timto akceptujete, coz neni pravda. V takovych pripadech jsem system musel bud vypinat, nebo zurive slapat na plyn, abych zrusil jeho ucinek.

* Zvukova soustava Harman/Kardon LOGIC7 zatim pro me nenasla konkurenci. Reprodukce hudby byla naprosto skvela, at uz z menice CD nebo z DVD plneho MP3 souboru. Nastaveni parametru hudby umoznuje individualni doladeni, ktere je sice pomerne zakladni, ale vetsinou dostacujici. Vernost podani hudby z tohoto systemu se neda srovnavat s Bose v Audi ani s Dynaudio ve VW nebo Skodovce.

Slabé stránky

Poruchovost - mozna to bylo jen konkretnim kusem (u kazde znacky se takovy najde), ale Mercedes me o povestne kvalite svych vyrobku prilis nepresvedcil. Ackoli bylo vsechno vyrobeno z kvalitnich materialu, samotne auto toho moc nevydrzelo. Vzduchove perovani i klimatizace obcas vypovidaly sluzbu a bohuzel ani po zasahu servisu se to 100% nespravilo.

Pohon zadnich kol - tezky predek, lehka zad a pohon na zadni kola = smrt. Nahon na zadek je skvely v idealnich podminkach - tj. na suche dalnici. Tam tento pohon opravdu nema konkurenci - auto ma lepsi trakci a nema sklon k nedotacivosti. Na snehu, ledu, vode nebo jinych nastrahach prirody ovsem na jizdu muzete temer zapomenout. Nejsem cimprlich a na snih na silnici jsem zvykly. Mam z nej respekt ale nebojim se ho. To se ovsem o Ecku rict nedalo. Ani na rovine se s deseti centimetru ujezdeneho snehu auto nedokazalo poprat a vicemene se jen tocilo na miste. Nepomohly ani zimni pneu ani zimni mod prevodovky. Zajimaly by me jizdni vlastnosti E320 4Matic.

Neprakticnost - hlavni dominantou znacky Mercedes je luxus. To s sebou prinasi ovsem dan v podobe snizene prakticnosti a uzitecnosti. Nejak si nedokazu predstavit, ze bych svoje deti prevazel v tomhle aute. V Audi A6 napriklad jsou zadni casti prednich sedadel z tvrdeho odolneho plastu. A ne bezucelne. Kdyz si predstavim jak by se nase ratolest vyradila na polstrovani z jemne kuze v Mercedesu, tak na me jdou mdloby. Zavazadlovy prostor je pomerne velky, ale jeho usporadani je nejak zvlastni a nepodarilo se mi do nej nacpat tolik, jako do stejne velke A6.

Udrzba - kdyz jsem se informoval na cenu servisnich prohlidek Ecka, tak to nevypadalo tak spatne. 10-15 tisic Korun u takoveto tridy nevypada tak hrozive. Co jsem ovsem nevedel, bylo, ze automaticky pocitac nastavuje servisni intervaly kazdych cca 15 tisic kilometru. Hruza! A to se k autu chovam pomerne setrne. Kdyz to srovnam se svou soucasnou A6, tak servisni ukazatel, pracujici na stejnem principu jako ten v Mercedesu, me vyzyva k prohlidce kazdych cca 30 tisic kilometru, pricemz jeho cena je srovnatelna s Eckem (mozna i mensi). Docela rozdil ze?

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Hnus, hnus a zase jen hnus. Behem dvou let pouzivani vozu jsem vyzkousel 6 ruznych autorizovanych servisu ve trech zemich a vsude jen same zklamani. Clovek by se domnival, ze pokud si koupi drahe auto a akceptuje drahe sluzby, budou mit tyto sluzby take odpovidajici uroven. Bohuzel tomu tak neni. Nezastirany nezajem ze strany pracovniku servisu kombinovany s vyrazem v ocich, ktery jednoznacne rikal "co tu zase chcete", neochota na vsech frontach... tot zakladni vycet vlastnosti autorizovanych servisu, se kterymi jsem mel tu cest. Jen korektnost mi veli zadnou firmu nejmenovat.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

V autosalonu Stoeffels pobliz nemeckeho Aachenu byli ochotni, i kdyz nijak prekotne. Auto jsem si prijel vyzkouset a par tydnu nato i koupit. Pomohli vyridit prevozni znacky, pojisteni, za priplatek sadu novych pneu, auto vycistili. Tim ale pozitiva konci.

Zatajili bourany levy bok (coz ja jsem svym laickym okem nepoznal) a snizeny pocet km zhruba o tretinu. Netvrdim, ze o techto skutecnostech vedeli, ale myslim ze takovi lide jsou dostatecne zkuseni na to, aby neco takoveho poznali.

 


Další vozy Mercedes-Benz E



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
7

To auto snad nebylo nikdy v poradku. Vypadky svetel v interieru, nefunkcni rychlomer, selhani vzduchoveho perovani, atd. atd.

praktičnost
7

Auto je zamereno na luxus, nikoli na prakticke vyuziti. Tomu take odpovidaji pouzite materialy a jejich integrace.

prostornost
8

Muze pusobit trochu stisnenym dojmem. Mohutna prid a "tucne" oblozeni ale pridavaji na masivnosti.

jízdní vlastnosti
10

Vynikajici reakce rizeni, dokonala prilnavost k vozovce, skvely zatah motoru, maximalni pohoda se vzduchovym podvozkem.

jízdní komfort
10

Vyborna sedadla, vynikajici odpruzeni, maximalni komfort.

provozní náklady
8

Hodinova sazba autorizovanych servisu je vyssi nez normalne, auto bylo v servisu docela casto. Servisni interval kazdych 15000 km take neni idealni.

náhradní díly
5

Dily jsou drahe a prakticky neni moznost pouzit neoriginalni dily.

výkon motoru
10

Ve srovnani treba s V6 2.5 TDI je vyrazne lepsi. Lepsi zatah, vyssi tocivy moment, lepsi spotreba.

spotřeba
10

7.5l / 100 km je vice nez primerena objemu, vykonu a hmotnosti auta.

hlučnost motoru
8

Nekdy jsem nevedel, zda ridim osobni auto nebo autobus. Ale zvuk Mercedesu je proste specificky. Rozhodne neni neprijemny.

kvalita sedadel
10

Maximalni luxus a pohodli. Vyhrivana v zime, klimatizovana v lete, seriditelna ad absurdum. Zatim jsem nepoznal lepsi.

brzdy
10

Ze 100 km/h na 0 na 36 metrech, co vic dodat. Brzdny efekt je mimoradny. Nikdy jsem nepoznal lepsi.

zavazadlový prostor
9

Neni nijak prekotny, ale vejde se do nej dost. Sklopna sedadla v tomto smeru velmi pomahaji.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…