Recenze
Technické info
Přezdívka auta Škoda Roomster Rok výroby 2008 Koupeno nové najeto [km]:6000 palivo: benzin počet válců: 3 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1 výkon [kW]: 51 převodovka: manuální pohon kol: přední
Popis vozu
ROOMSTER 1,2 HTP výbava Style barva zelená oliva
podle mně nejhezčí jaká na Roomstra sedí.
Nebudu popisovat co si přečtete na oficiálním webu jako výkony, kroutící moment atp.
Soustředím se spíše na osobní zkušenosti,abych podpořil nebo rozmluvil případný nákup dalším jedincům.
Nákup nového vozu je vždy sázka do loterie a každá informace se hodí.
Silné stránky
-Design
-Vnitřní prostor
-Variabilní systém zadních sedadel
-Výhled ze zadních sedadel
-Vynikajicí výhled dozadu hlavně při couvání,kde je zadní sklo v podstatě končí auto.
-Zpracování interiéru příjemné na omak,přehledně strohé a funkční.
Slabé stránky
-Vyšší hluk motoru hlavně při jízdě vyšší rychlostí
-Díky rovné zádi se velmi špiní páté dveře
-V určitých jízdních režimech to žere jak tank
-Ty zadní dveře se sviněj opravdu strašně
-Pro slabé stránky doporučuji navštívit Škoda Roomster (jersey.se)
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Autosalon CARSBAD K.Vary ,zkušenosti dobré, ale vím že ne každy je vždy spokojen.Je to hlavně o lidech.
-Po třech týdnech se začalo žmolkovatět sedadlo u řidiče, záruka ihned uznána a odstraněna
-Po 2 měsících byla nutná kalibrace ukazatele v nádrži záruka ihned uznána
-problémy s kontrolkou motoru po neustálém ježdění do servisu se nakonec auto zastavilo, pak konečně analyzovali závadu a opravily v záruce.
-mezi 30 a 40 000 km vyrezly brzdové kotouče v servisu mně slušně odkázali do patřičných mezí, moji komunikaci s Výrobcem předkládám:
>
> Dne 4.6.2011 20:25,
> > Dobrý den.
> > Jsem držitelem vozu Roomster VIN: xxxxxxxxxxxx . Před tímto vozem
> > jsem byl držitelem dalších 3.nových vozů Škoda zakoupených u dealera
> > Carsbad v Karlových Varech. Z každým vozem jsem byl velice spokojen
> > proto jsem si vždy koupil další. Jsem velice tolerantní a chápavý vůči
> > závadám v záruce a nutno říci že se žádným vozem jsem neměl takové
> > množství závad jako na tomto Roomstru.
> > Dúvod proč Vás kontaktuji je poslední reklamace. Při poslední prohlídce
> > 13. 10.jsem požádal o překontrolování brzd u předních kol. Zdálo se mi
> > že se zvyšuje hluk při brzdění. Servis provedl kontrolu ,ale nezjistil
> > žádný problém. Pouze mi doporučily hlídat si tlak v pneumatikách. Koncem
> > května jsem znova kvůli stejnému hluku požádal servis o kontrolu. Hluk
> > se ozýval stále a celý půlrok jsem podhušťoval a přehušťoval pneu,
> > prohazoval kola mezi sebou přesně jak mi doporučil servisní technik ale
> > nic nepomohlo. O to větší rozčarování pro mne bylo když mi servis zdělil
> > že hluk který se ozývá při brždění je způsoben naprostým hloubkovým
> > vyreznutím brzdových kotoučů. Vůz je stále v záruce ,ale ta se na
> > vyrezlé kotouče nevstahuje. Závadu jsem si způsobil sám
> > tím že málo brzdím a auto dlouho stojí. K tomu bych rád podotknul že
> > auto jezdí denně krom neděle,bydlím mimo město a do práce dojíždím a
> > celou zimu jsem o víkendech jezdil lyžovat což znamená že auto stálo
> > pouze přes noc. Za těch šest a půl měsíce jsem najezdil cca 10000km. Což
> > velmi hrubým výpočtem dělá 56 km denně. Podle toho co jsem se dozvěděl
> > od servisu by musely všichni moji sousedé každý rok měnit
> > kotouče,nemluvě o tom, že žádné předchozí vozidlo Vaší výroby
> > nevykazovalo podobnou závadu. Rád bych dostal vaše vyjádření protože jak
> > jsem již předeslal jsem velice rozčarovaný ( nasranej ) protože si to
> > neumím vysvětlit mojí obyčejnou logikou. Chápu že kotouče jsou spotřební
> > materiál ,ale já jsem je nespotřeboval mně se rozpadli. O ojetých
> > kotoučích bych vůbec nediskutoval. Pokud je to běžná závada u vašich
> > současných modelů
> > byl bych rád o jasné upozornění a příští auto si koupím u jiného výrobce
> > u kterého se nemusí nonstop jezdit,točit min 200km denně a kotouče
> > probrzdit dříve než se rozpadnou to znamena do 30 000 km a dvou let
> > věku.
> > Doufám že mi pomůžete pochopit nastalou situaci a její zvláštní příčinu
> > kterou mi zatím nikdo uspokojivě nevysvětlil.
> >
> >
> > Děkuji za vyjádření
> > xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
> Vážený pane ,
>
> potvrzujeme přijetí Vašeho emailu, který jsme předali na příslušné
> oddělení společnosti Škoda Auto a kolegové Vás budou následně
> kontaktovat.
>
> S pozdravem
>
> Irena Kohoutová
> info@skoda-info.cz
> Škoda Info-Line 800 600 000
>
>
po 11 dnech:
Dobrý den stále nemám odpověď na můj dotaz.
Děkuji
Vážený pane
omlouváme se Vám, ale takto na dálku nemůžeme posoudit, z jakého důvodu k popisovanému projevu na brzdových kotoučích Vašeho
vozidla došlo. Pouze si dovolujeme upozornit že na tyto díly se záruka nevtahuje ani v plné garanci - viz. záruční podmínky -
Servisní knížka, kapitola: Záruka na nové vozy Škoda, odstavec: Záruka se nevztahuje. Zde, s příslušným vysvětlením najdete
další díly, které jsou ze záruky vyjmuty. Pokud však k výše zmíněnému projevu dojde z titulu výrobní vady, souhlasíme se
vstřícným řešením, ovšem za předpokladu plnění pravidelné servisní péče v autorizovaných opravnách Škoda, i když záruka na
právní a věcné vady již uplynula. Proto jsme ve Vaší záležitosti kontaktovali pana Fojtíka, vedoucího firmy CARS BAD s.r.o.,
Karlovy Vary a požádali jej o posouzení. Pan vedoucí nám sdělil, že se Vám v této záležitosti ještě nevyjádřili. Dostavte se
proto prosím do této opravny, kde jste očekáván.
S pozdravem,
Mgr. Bohuslav Brojer | PST - Péče o zákazníka
ŠKODA AUTO a.s. | V. Klementa 869 | 293 60 Mladá Boleslav | Czech Republic
Jinými slovy dělejte co chcete ale my na Vás serem ,co se stalo není náš problém a ani to nikoho nezajímá. Pokud to je výrobní vada mat.tak to ani nezjistíme je nám to jedno ,může se to opakovat ale to je Vaše smůla. Byly jsme na Vás ještě hodní, přijděte zas. Já za sebe dodávám : HOVNO NASRAT výrobců aut je plná prdel.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
U výše uvedeného prodejce jsem koupil s servisoval již čtvrtý vůz a pokaždé výborné zkušenosti z koupí a přístupem prodávajícího a ochotou probrat všechny aspekty prodeje.Asi i proto že jsem stálý zákazník a prodejce mně zná jménem.
Vždy jsem se zkusil informovat i u dalšího Karlovarského prodejce Autoservis Schoner ,ale chovali se způsobem kup hned nebo vypadni. A o podstatné věci jako cena se odmítli bavit.Jak jsem již napsal je to hlavně o přístupu lidí.
Proč zrovna Roomster? Asi evoluce.
Po postupném vlastnictví tří vozů Škoda Felicia combi 1,9 D, Fabia 1,4 a combi 1,2 htp přišel čas na další výměnu vozu.Rozhodnutí padlo opět na Škodu a to Roomster a po velmi dobrých zkušenostech s motorem 1,2 HTP jsem jej vyžadoval i do Roomstra.
Velmi dobře jsem si uvědomoval že je to vůz těžší i s daleko vyšším odporem. Moje cestování znamená denně cca 30-50 km za prací a na nákupy, max. 1X za měsíc dovolená nebo rodinný výlet. Ze starou "Fábkou" jsem jezdil půl roku 500 km do práce a 500 km zpátky po německých dálnicích a "HTPéčko" nikdy nezklamalo a za šneka jsem nikdy nebyl.Zatím vše ukazuje že motorizaci jsem zvolil správně.Tím nechci tvrdit že motor s autem divoce cvičí to ani náhodou při prudkém sešlápnutí pedálu se v podstatě nic neděje ,ale prostě na "běžný přesun" to stačí.
Auta jsem vždy volil podle potřeb a protože dětí zase povyrostli bylo nutno zvolit přibližovadlo úměrně jejich potřebám jednoznačné plus je systém variability zadních sedaček, místo pro nohy i hlavu,skvělý rozhled na zadních sedadlech a místo v kufru.Při běžné nákupní sobotě pohodlně odvezu nákup pro mojí 4-členou rodinu i moji matku chudou důchodkyni,jejíž nákup číta neuvěřitelnou váhu i objem. Kdo někdy pozoroval důchodce v supermarketu dá mi za pravdu.To jsme se posledně ještě stavěli v Baumaxu pro zeminu a nějaké ty kytičky a bez problému z nakládkou a odvozem.To jsou ostatně důvody které rozhodovali protože po pravdě určitě není nejkrásnější auťák na světě ,ale je vyjímečný.A musím se přiznat že i já jsem jeho krásu musel teprve objevovat,protože po prvním zveřejnění fotek bych si ho nikdy nekoupil. Dnes na něj nedám dopustit.A na rozdíl od mých předchozích vozů se stal členem rodiny. Auto jsem vždy bral jako něco co má sloužit mě a ne já autu ,ale u Roomstra je to trochu jiné, jsem ochoten ho respektovat a to se mě ještě u žádného auta nestalo. Což neznamená že ho opečovávám ,ale aspoň ho umyji ...občas.
Dokonce po měsíci ježdění si stejný vůz koupil kamarád poté co si ho u mne vyzkoušel.Nutno dodat že předtím se mu nelíbil ale jeho praktičnost je prostě přesvědčivá.
Pokud to mám shrnout Jedná se o auto z víjímečným designem a velikou užitnou hodnotou. Ne každý ocení design ,ale to je správné. Rozhodně všehny negativa přebije funkčnost. Pokud ale někdo potřebuje vůz na dlouhé a časté projíždky z početnou rodinou asi musí zvolit jiný vůz a jinou motorizaci. Podle mého názoru je síla Roomstru v jeho užití pro 4-členou rodinu na ježdění do práce, vození dětí do škol a na koníčky s občasnou proměnu na dodávku a dovoz nábytku z IKEA.
Průběžně budu doplňovat věci z praxe a běžné starosti.
Fotky jsou jen mobilem a navíc auto jak prase tak promiňte časem se polepším.
Novinky v recenzi
Rozloučení z autíčkem.
Po pěti letech došlo k prodeji vozu. Naše auto odsloužilo 70000 km a bylo posláno dalším uživatelům. Největší problém byly již zmíněné brzdové destičky, ale to bych připsal servisu který odškrtne kontrolu a ani se na to nekoukne. Zjistil jsem že to nebyl ojedinělý případ. Auto sloužilo velmi spolehlivě, ale už mi na dvoře stojí nové. Jak jsem řekl tak další auto není Škoda a nevím jestli kdy další Škodovka bude. Za všemi klady i zápory si stále stojím a klidně ho doporučím dál. Ale při kontrolách zvýšenou opatrnost a kontrolu odvedené práce v servisu!!!!! Za zmínku stojí že výše uvedený servis ukončil krátce po té neblahé události činnost.
Urezlé kotouče, foto
Přidal jsem fotky kotoučů. Krom toho že málo brzdím, ještě brzdím každým kotoučem jinak silně ,asi při brždění šlapu na pedál více k jedné straně (šmajdám). Více info v sekci servis.
Dlouho jsem nic nenapsal je čas shrnout události
Na podzim jsme udělali pravidelnou prohlídku 30000 stála asi šest tisíc.Při této jsem požádal servis že mi hučí přední brzdy výsledek: přehodily gumy že hučí to že jsou otočené a udělali ze mně blbce.
Celou zimu jsem jezdil na hory z dětmi, sám jsem začal po 12-ti letech jezdit a zase se projevila silná stránka auta vyhodil jsem prostřední sedáky vzadu a hodil dovnitř snowboard a 3x lyže žádná zahrádka ,nádhera.
Právě před týdnem jsem dal auto do servisu protože zase začaly hučet brzdy přední brzdy.Výsledek stojí zato- kotouče jsou totálně orezlé, hloubková koroze. Prý málo brzdím a moc stojím. Přitom auto jezdí krom neděle min. 35 km denně ,ale to je minimum většinou je to podstatně víc.Záruka se nevstahuje na spotřební zboží. Takže pokud se chcete vyhnout podobným problémům musíte jezdit ani moc ani málo taková královna koloběžka.Byl jsem tak nasranej že jsem si chtěl vysrat na celou Škodovku a jít si koupit Kiu Venga. Dneska už jsem vychladnul a hold ty kotouče vyměním.
Vengu jsem si důkladne prohlédnul,vše OK ale nemá ty variabilní zadní sedáky. Poprvé připouštím že pro další auto možná půjdu k jiné automobilce.No uvidíme jak se to vyvine.
Drobné havárie
Za poslední dobu se sice nestalo nic závažného , ale dvě drobnosti bych rád zmínil. Při zimní cestě nám odlétla poklice která na rozdíl od starých Fábií drží jen na jednom péru a manželce se podařílo promáčknout plech na zadním sloupku nad víčkem nádrže. Sice to je pojištěné ale asi z tím nic dělat nebudeme.Je to jen maličkost. Kryt kol stojí asi 500 tak až pojedu do servisu tak ho koupím stejně budeme přezouvat na hliníkáče tak se to neposere, do podzima času dost.
Tak nám vrátily Roomstra.
Po týdnu zkoušení a oprav vrátily auto. Nic nesvítí a opět 3-válce předou(jestli je to vůbec možné).
Porucha byla na vstřiku druhého válce místo tlaku 80 vstřikovalo 120 jednotku tlaku si nepamatuju.
Dokonce čekali na vyjádření výrobce. Tak uvidíme jestli bude vše v pořádku.
A zase ta kontrolka
Ani ne po týdnu se kontrolka opět rozjasnila já jsem v poho ale žena je na sračky. Ihned auto putovalo do servisu. Výměna vadné sondy auto je OK.Hned druhý den ráno opět záříme. Já jsem v poho, možná mírně nervózní žena je na sračky . V servisu si domlouváme termín. Dva dny před termínem kontrolka sama zhasíná,jsem šťastný, ale ne na dlouho,do týdne opět svítíme.Domlouváme termín s tím že dostanu náhradní vozidlo a pokusí projít celý systém.Ještě před termínem v zatáčce na dálnici kontrolka čertovsky poblikává a auto se zastavuje! Úplně samo. po deseti sekundách startujeme a auto odvážíme do servisu. Manželka vpoho já totálně na sračky.
Výsledek:auto v servisu ,před barákem náhradní vozidlo.
Na servis se určitě nezlobím sám jsem opravář a vím co to je najít skrytý problém ,náhradní auto mi dali bez problémů a vždy se chovali perfektně a vstřícně, ale vždy to znepříjemní život. Přesně tohle je důvod proč chci auto v záruce platit bych to nechtěl.
A pokračování? Doufám že nebude o čem psát,a že to opraví. Dám vědět
Zapomněl jsem dodat že když se ráno ženě rozsvítila znova ta kontrolka tak byla tak mimo vzteky že odřela auto o značku.
Hold když se to sere tak se to sere.
Zlobivá kontrolka
Včera se na palubce rozsvítila oranžová kontrolka.Tuto kontrolku jsem důvěrně znal již z Fabie kde trochu zlobila .Pamatuji si že když poprvé svítila tak jsem propadl panice,ihned zajel do servisu tam napíchli počítač a řekli že to nic není. To jsem absolvoval ještě 3X poté jsem tam už nejezdil a ona vždy časem zhasla. Technik mi řekl že je to špatné palivo .Nikdy netankuji na stejné pumpě a stejně to svítilo pokaždé nezávisle na pumpách i čase tankování.Poslední serviska na Fabii znamenala průlom zjistili že odešlo čidlo ve výfuku a tak ho vyměnily a už se kontrolka nerozsvítila nicméně počase šla do světa a přišel Roomstřík.
Tak jako kdysi jsem utíkal do servisu. Jako tenkrát planý poplach. To jsem čekal ,ale tentokráte posun směrem k lepšímu ,v servisu aktualizovali software jednotky ,kontrolka zhasla a jak doufám již nikdy neobživne pokud ano dám vědět
Serviska 15 000,jeden rok provozu.
Byl to bez pár dní rok a bez pár Km 15000 a musel jsem do servisu.Jako vždy CARSBAD v K.Varech vše standartně rychle.Ráno předávám v 7.00 auto po 10.00 volají že je vše hotovo odpoledne ho manželka vyzvedá cena 2600 Kč(jsou tam nějaké bonusy). Platíme kartou vše bez problémů začínáme další rok.
Cesta na dovolenou
Strohá fakta: vzdálenost 2 X 900 km.
Spotřeba tam při max.100-110km/h 5,9l./100km (pokus o ekonomickou jízdu ,ale ne za každou cenu).
Spotřeba zpět při max.160 7,0l./100km (maximální rychlost dle omezení sil.předpisů.většinou max.130 v Německu místy až 160).
Samozřejmě v obou případech stání i pojíždění v kolonách.
Obsazenost 4 osoby,kufr až do stropu, v teplejších destinacích zapnutá klimatizace.
Žádné naříkání na pohodli, v sedačkách přiměřené pohodlí.
Shrnutí vše v pohodě,žádné problémy,max. spokojenost.
Brzo jdu na servisku 15000 km. tak přidám další info.
Lesk jako blesk.
Dnes má skvělá polovička už nemohla vydýchat špínu ,hnůj a hlavně pil na karosérii tak odvezla auto na voskování. Po drobném průzkumu trhu se rozhodla pro výše zmíněnou firmu Autoservis Schoner a nutno dodat"vše je v lidech". Na rozdíl od mých zkušeností při koupi nového vozu, servisní část firmy byla skvělá.Maximální ochota a vstřícnost.Auto ráno převzali,provedli základní mytí a navoskovali.
Přes noc mi auto poškrábal pes který se snažil vyhnat ze zahrady kočku. Ta vyskočila na auto a toho našeho blbce provokovala a jak se za ní snažil vydrápat tak to na autě bylo znát. Manželku málem trefilo. V servisu si se vším skvěle poradily rozleštily a nezůstali žádné stopy. Také odstranily zbytky asfaltu poseté po celém autu za které mohu poděkovat silničářům a jejich moderním technologiím při opravách silnic.
Když to celé shrnu cena kolem 1000 Kč, vynikajcí přístup, skvělá práce, max.ochota, auto jako nové.
Na podzim a možná i dříve to celé zopakuji. Bylo mi doporučeno 2x do roka kosmetiku zopakovat.Vždy jsem byl skeptik ten výsledný efekt je vážně úžasný. Určitě poslechnu.
Bylo záhodno přezout. Protože od přezouvání na jedny a ty samé disky mě začali všichni zrazovat (a to i přesto že jsem to tak vždy dělal)jsem se rozhodl koupit ještě jedny disky. Nechtěl jsem zbytečně utrácet tak jsem vybíral hlavně podle ceny. Nakonec mě ukecali na elektrony tak jsem po průzkumu trhu vybral levné disky z A.T.U. zn. Aluette celková částka vč. přezutí a vyvážení byla 7200 Kč. Čas ukáže byla li to dobrá volba nebo ne. přidal jsem foto.
Další vozy Škoda Roomster
-
Škoda Roomster (2015) Majitel: whodunit
Přidáno: 10.6.2018 010 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Škoda Roomster (2006) Majitel: parkoviště
Přidáno: 20.5.2008 9210 Majitel 9.84 Uživatelé
-
Škoda Roomster (2011) Majitel: Mexis
Přidáno: 25.4.2011 2210 Majitel 9.76 Uživatelé
-
Škoda Roomster (2010) Majitel: stormrider
Přidáno: 2.8.2012 310 Majitel 9.71 Uživatelé
-
Škoda Roomster (2013) Majitel: roomster
Přidáno: 15.1.2014 149 Majitel 9.67 Uživatelé