Recenze
Technické info
Přezdívka auta NIRO Rok výroby 2019 Koupeno nové najeto [km]:3 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1580 výkon [kW]: 104 maximální rychlost [km/h]: 162 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 18 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 3.8
Popis vozu
Tak jsem se zase zbláznil. Prodal jsem dva roky starý QASHQAI a vyměnil za NIRO.
Úvodem bych chtel ujasnit-nejsem řidič milující řízení , auto je pro mne pouze dopravní prostředek. Vyžaduji pouze posez a phodlí které vydrží moje záda.
Protože jsem přišel evolucí na to že mě nebaví řadit tak jsem se rozhodl pořídit další vůz jako automat. Jak ve mne hlodala myšlenka tak jsem neustále prohlížel ceníky aut. Přišel jsem na to že levný automat neexistuje a že vždy jsou to auta ve vyšší výbavě nad 550 000. To jsem velice těžce nesl. Nakonec jsem se rozhodl pro hybridní auto, protože tech pár tisíc navíc už nebyl takový rozdíl a jsem fanoušek technologií.
Původně jsem chtel PHEV ale dalších 200 000 navíc už jde mimo moje možnosti. Beru to jako mezistupínek k plně EL.vozu kterým by mělo být to příští.
Volba padla na značku KIA, sedmiletá záruka a vynikajicí zkušenosti u předchozích vozů bezporuchvý provoz narozdíl od jinných jasne rozhodli.
Auto je nabité výbavou a věcmi které nepotřebuji.
Do kufru se vejde 2x golfový bag i z vozíky.
Auto je velice nenápadné a na parkovišti jej snadno přehlédnete. Žádné UFO prostě taková šedá myš. Přitom ale velice hezké a funkční.
Hybridní pohon je plně automatický a ničím Vás nezatěžuje.Není problém přejet 50-ti km. rychlostí půl města pouze na el.. Nejšetrnější je v městském provozu tam to dokážu na spotřebu do 4l na ježdění město a okolí jsem za 4,8 l. Velice rozhoduje venkovní teplota ta může dělat klidně rozdíl na spotřebě 0,5l protože motor se déle zahřívá a rychleji chladne a tak si ho občas musí NIRO nastartovat a ohřát i když má dost nabitou baterii.
Síla výkonu je znát pokud sešlápnu pedál až na podlahu, auto se jakoby rozmyslí (jsem hybrid, myslíš to vážně?) počká cca 1,5 vteřin a připne elektro i benzín najednou. Opravdu umí vyrazit vpřed, jinak je ale postavené tak aby Vás ukolébalo pro klidnou a úspornou jízdu, takže Vás to vůbec nenutí závodit.Spíše naopak . Není ani poznat kdy jede benzín a kdy el. motor ,přechdy neznatelné hluk žádný.
Karosérie je nižší než předchozí Qashqai ale stále vyšší než vetšina kombíků,proto se mi do auta lépe nastupuje ,dokonce i lépe než do Qashqaie. Z venku klame vzhledem, každej kdo si dovnitř sedl byl velice překvapený velikostí vnitřního prostoru a to i na zadních sedadlech.
Velice si užívám bezklíčkovému systému zamykání a zapalování tlačítkem start.
Zatím jsem opravdu spokojen a mám dětskou radost.
Do týdne něco nafotím a přidám obrázky za tem měsíc co ho mám jsem to zatím nestihnul.
Trochu specifikací:
Technické informace:
Palivo hybridní
Maximální rychlost 162 KM
Výkon 104 kW
Objem 1 580 ccm
Rok výroby 2018
Najeto 0 Km
Spotřeba ve městě 3.80 l
Spotřeba mimo město 3.90 l
Kombinovaná spotřeba 3.80 l
Standardní výbava:
18" hliníkové disky kol s pneumatikami 225/45
Antiblokovací systém ABS
Tempomat s omezovačem rychlosti
Ovládání audio systému na volantu
Paket ADAS
Systém autonomního nouzového brzdění (AEB)
Výškově stavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce
Automatické rozsvěcování světlometů (ALC)
Hliníkové pedály
Hliníkový dekor prahu dveří
Airbag řidiče a spolujezdce (s možností deaktivace)
Pokročilý adaptivní tempomat (ASCC)
Brzdový asistent BAS
Bluetooth handsfree
Zadní spoiler s brzdovým světlem (LED)
Bezklíčový vstup Smart Key a startovací tlačítko
Parkovací asistent vzadu
Bezfreonová duální elektronická klimatizace
Rozdělovač brzdného tlaku EBD
Elektrochromatické zpětné zrcátko
Hlavní světlomety projektorového typu
Elektronický stabilizační systém ESC
Středová loketní opěrka předních sedadel se schránkou
Loketní opěrka zadních sedadel
Sklopné opěradlo zadního sedadla v poměru 60/40
Přední mlhové světlomety
Vyhřívaná přední sedadla
Přístrojová deska HEV 4,2"
Záclonové airbagy pro přední a zadní sedadla
Asistent pro rozjezd do kopce HAC
Vnitřní kliky dveří chromové
Ukotvení dětské sedačky na zadních krajních sedadlech ISOFIX
Centrální zamykání s dálkovým ovládáním
Kolenní airbag
Zadní světlomety LED
Denní svícení LED
Aktivní systém pro jízdu v pruzích (LKAS)
Kůží potažený volant a hlavice řadicí páky
Schránka na brýle s bodovým světlem
7" integrovaná GPS navigace vč. Kia Connected Services, Android Auto / Apple Carplay
Zadní parkovací kamera
Vnější kliky dveří chromované
Vnější zpětná zrcátka lakovaná/lesklá černá
Vnější zpětná zrcátka - vyhřívaná, elektricky ovládaná a sklopná s LED blikači
Varovná signalizace zadních světlometů při panickém brzdění
Elektrické ovládání předních a zadních oken
Zásuvka 12V ve středovém panelu 2ks
Nastavení intenzity podsvícení přístrojů
Dešťový senzor
Podélné střešní ližiny
Boční airbagy pro přední sedadla
Čalounění sedadel polokožené
Výškově stavitelné bezpečnostní pásy na předních sedadlech
Vyhřívaný volant
Výškově a podélně stavitelný volant
Systém kontroly trakce TCS
Dojezdová sada
Měřič tlaku v pneumatikách (TPMS)
Palubní počítač
Tónovaná skla
USB 2.0 + AUX audio port
USB nabíječka v loketní opěrce
Systém řízení stability vozidla VSM
Bezdrátová nabíječka mob. telefonů (Qi)
Silné stránky
Nízká spotřeba, tichá jízda , vyšší posez, automat, cena, plně nabité asistentama.
Slabé stránky
Přechod nožní brdy mezi bržděním a rekuperací
- mírně rozdílný krok.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Můj dodavatel několika posledních vozů, vždy mě vyšli vstříc a pomohli. Autobond K.VARY
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Prakticky rodiný prodejce, jako servis-Autobond K.VARY
Další vozy značky Kia
-
Kia Soul (2009) Majitel: Pete62
Přidáno: 14.9.2009 379 Majitel 9.95 Uživatelé
-
Kia Soul (2011) Majitel: esso
Přidáno: 2.6.2013 109 Majitel 9.94 Uživatelé
-
Kia Sorento (2021) Majitel: JirkaVejrazka
Přidáno: 19.10.2021 399 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Kia Venga (2010) Majitel: snowko
Přidáno: 18.6.2010 298 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Kia Ceed (2013) Majitel: Atomas
Přidáno: 10.5.2013 419 Majitel 9.88 Uživatelé