Recenze
Kia Ceed SW 1.6 GDI Exclusive
Technické info
Přezdívka auta Cyril Rok výroby 2013 Koupeno nové najeto [km]:2660 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 16 objem [cm3]: 1591 výkon [kW]: 99 kroutící moment [Nm]: 164 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.1 maximální rychlost [km/h]: 192 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 528 pohon kol: přední spotřeba naměřená:
Popis vozu
Moje kritérium při výběru bylo kombi nižší střední třídy, které by nahradilo Astru H Caravan (ta ve všech směrech nasadila vysokou laťku a byla prostě super). Vybíral jsem auto s nejlepším poměrem užitná hodnota/cena a rovněž jsem preferoval atmosférický motor před maloobjemovým přeplňovaným. Na KIA Ceed bylo malé plus, že se jedná o novinku na trhu, která se ale vyrábí již minimálně půl roku, tak doufám, že jsou výrobní postupy již zaběhnuté a výroba se obejde bez výrazných failů. Vozidlo plánuji na dobu cca 5ti let a chtěl bych ho prodávat jako aktuální generaci na trhu a ještě v záruce (což z výběru vyřadilo spoustu konkurenčních nabídek). Volba Ceeda se tak jeví jako volba rozumem a navíc zabalená do pro mne hezkého designu. Domnívám se, že jsem nemusel při volbě řešit téměř žádné kompromisy.
Patřím mezi lidi, kteří stále tvrdí, že kupě nového auta je zbytečnost a je lépe si vybrat mezi rok starými vozy v záruce s minimem najetých km, ale s výrazně nižší cenou. Nyní jsem ale udělal výjimku a chtěl jsem si jednou zažít pocit z nového vozidla. A když už, tak pro ten pocit, že si vůz nakonfiguruji dle mého gusta. Vybral jsem si Kia Ceed SW 1.6GDI 99 kW 6st. MT ve výbavě Exklusive. Uvedená výbava obsahuje proti nižší výbavě Komfort zejména následující položky:
Lakovanou masku chladiče (lesklá černá)
Chromovou ozdobnou lištu lemující okna
Vnější zpětná zrcátka – lakovaná, lesklá černá, vyhřívaná, el. sklopná s blikači a osvětlením nástupního prostoru
Světlomety pro přisvícení do zatáček ( umístěno ve světlometu mezi potkávacími a dálkovými světly)
Denní LED svícení
LED zadní světlomety – pouze potkávací, brzdové světlo
Čelní sklo tónované s pruhem
16“ Alu kola, pneu 205/55 R16
Automatické rozsvěcování světlometů (ALC), plus přídavné el. topení (pro výbavu Exklusive povinný příplatek)
V interiéru:
Bezfreonová duální elektronická klimatizace
El. ovládání předních, zadních oken dveří
Bluetooth handsfree
Kožený paket – volant, hlavice řadící páky a ruční brzdy
Chromový paket – vnitřní kliky a tlačítko ruční brzdy
Opěradla předních sedadel s kapsami
Loketní opěrka zadních sedadel
Schránka na brýle s bodovým světlem
Výbava bezpečnosti je pro všechny modely shodná:
6x airbag
ABS, ESC, EBD, BAS, TCS
Asistent pro rozjezd do kopce HAC – funguje při náklonu silnice min. 8% po dobu 2 sekund
Varovná signalizace zadních světlometů při panickém brzdění
Plus parkovací asistent vzadu
Uvedená výbava je již dostatečně bohatá a pouze jsem si připlatil za následující výbavu:
• Metalickou barvu. Nechtěl jsem bílou a je příjemné si vybrat barvu dle Vašeho přání. Pouze se mi zdá, že má výrobce u vozidla Ceed omezený výběr barev.
• Zatmavená boční skla zadních a pátých dveří – vozidlo lépe vypadá a v létě skla ocení děti, na které nebude svítit tak intenzivně slunce
• Paket Color A – Čalounění Jupiter, středový panel, dveřní lišty, dekor volantu – černá lesklá, výplň dveří – světle šedá umělá kůže s dvojitým obšitím. Na pohled jiný potah sedaček a obložení dveří vytváří v interiéru hodnotnější dojem. Šedé plasty přístrojové desky jsou nahrazeny plastem v lesklé černé barvě. Musím konstatovat, že již v základu jsou plasty výborné a v reálu vypadají mnohem lépe, než na fotografiích, ale černá opět vytváří hodnotnější dojem. Jsem pouze zvědavý, jak se budou plasty udržovat.
• Paket Vision 1 obsahující dešťový senzor, elektrochromatické zpětné zrcátko, vyhřívané čelní sklo v prostoru pod stěrači. Prioritou bylo elektrochromatické zpětné zrcátko, které výrazně zvyšuje komfort při cestování v noci. Dešťový senzor se mi zdá příliš citlivý.
Při objednávce jsem zvažoval i ostatní výbavu za kterou bych si i možná připlatil, ale rozum, a zejména tlak na vymezený rozpočet na nákup mi nedovolil objednat více. A jaké jsou možnosti a proč jsem se nerozhodl pro koupi?
• Automatickou převodovku jsem nechtěl
• 17“ Alu kola jsem nechtěl, dle zkušeností a recenzí je vůz komfortnější na dodávaných 16“ Alu kolech. Vyhodnotil jsem jako zbytečné
• Měřič tlaku v pneumatikách – za 5.000,- Kč opravdu zbytečné
• Panoramatické střešní okno – veliké lákadlo, kterému jsem odolal. Okno umožňuje otevírání jeho první poloviny a věřím, že by dětem zvyšovalo radost z cestování. Nicméně okno je díky sklonu čelního skla posazeno více dozadu až za řidiče, zvyšuje hmotnost auta, negativně mění těžiště vozidla, snižuje prostor nad hlavou a dle recenzí se mění charakteristika podvozku vozidla (je tvrdší) – ale hlavně nepádnější argument: nepodařilo se mi přesvědčit manželku
• Bezklíčkový vstup Smart Key, startovací tlačítko, LED osvětlení v klice u řidiče – nic, bez čeho by se nedalo jezdit. Dle mého názoru zbytečně vyhozených 10.000,-Kč, na druhou stranu jsem slyšel názory lidí, že si již nedokáží představit jiný druh odemykání a startování.
• Paket Traveller Plus – síť a ližiny v zavazadlovém prostoru – dobrá věc, nicméně shledána za víceméně pro nás zbytečnou. Jezdíme s prázdným kufrem a když už je potřeba místo, je kufr naopak zaplněn celý.
• Paket Low fuel Consuption – ISG systém, snížená výška podvozku. Na této módní vlně nejedu. Snížená výška je pro užívání vozu ve městě a obecně v ČR dle mého názoru nežádoucí…
• Paket Winter – vyhřívané přední sedačky, volant. Výborný paket, nicméně já vůz parkuji v garáži a příplatek tak byl shledán za zbytečný (pro pár užití v průběhu roku)
• Paket dekor – hliníkový dekor pedálů a opěrky pro levou nohu, přední nerezové prahové lišty – zbytečné a nepodstatné
• Paket Seat1, seat2 – shledáno jako nepodstatné
• Paket techno 1 – elektrická parkovací brzda, posuvná středová loketní opěrka s výdechy vzduchu, posuvný kryt držáků nápojů. Zde jsem velmi váhal. Posuvná loketní opěrka je velikým přínosem komfortu. Dle recenzí je pevná loketní opěrka umístěna příliš vzadu a její používání není komfortní. Výdechy vzduchu vytváří vzadu pocit hodnotnějšího interiéru, posuvný kryt držáků nápojů opět posouvá dojem z interiéru výše. Ale po přečtení recenzí a uživatelských zkušeností s el. parkovací brzdou jsem nakonec tento paket zavrhl právě z důvodu el. parkovací brzdy. Asi jsem konzervativní… Je škoda, že není možné získat posuvnou loketní opěrku a posuvný kryt držáků nápojů společně s mechanickou ruční brzdou.
• Paket techno 2 – jako paket techno 1 plus 17“ Alu kola – viz výše
• Paket parking – audiosystém s barevným dotykovým displejem, zadní parkovací kamera – zde rozhodly finance ( 20.000,-Kč). Nechtěl jsem připlácet za rádio, které je funkčně shodné, pouze lépe vypadá. Zadní parkovací kamera je výborná utilita, ale domnívám se, že když jsou na autě již parkovací senzory, bez kamery se obejdu.
• Paket navi – navigace se 7“ displejem, zadní parkovací kamera – opět rozhodly finance, 35.000,-Kč bylo příliš. Vzhledem k provozu vozidla navigaci používám minimálně a když ano, tak preferuji Waze na mobilu.
• Paket Premium – přístrojový panel Supervision, el. parkovací brzda, posuvná loketní opěrka, posuvný kryt nápojů – o paketu jsem uvažoval, ale: opět el. parkovací brzda a u displeje se mi zdálo poněkud infantilní uvítání při startování a loučení při vypínání. Jinak je Suervision velmi efektní a uživatelsky příjemný.
• O ostatních paketech nemá cenu již psát – kombinují shora uvedené pakety a byly nad rámec rozpočtu.
Dlouho jsem přemýšlel, jakým stylem mám vézt recenzi vozidla. Nakonec jsem usoudil, že každý zájemce o dané vozidlo si již dohledal potřebné informace a víceméně přečetl všechny testy a recenze, které o Ceedu vyšly. U mne to nebylo jinak. Rozhodl jsem se tedy představit vůz z uživatelského pohledu, neboť užívání vozidla je na každém autě to nejdůležitější. Je pochopitelné, že každý klade na vozidlo individuální požadavky, každý vybírá vozidlo dle individuálních potřeb a samozřejmě dle individuálního vkusu.
Exteriér je dle mého názoru velmi vyvedený. Přední část s tak trochu drzým výrazem, decentně protáhlými světlomety a podbarvenými linkou z LED denního svícení, které velmi oceňuji. Jak bylo zmíněno v jednom testu, světlomety příliš dobře nesvítí. Nejedná se o žádnou tragédii a svítí normálně. Pro zlepšení svítivosti plánuji výměnu klasických žárovek za OSRAM Night Breaker Plus. Z předchozích zkušeností tyto žárovky svítí mnohem lépe, ovšem na úkor životnosti. Věřím, že používáním LED denního svícení jejich životnost prodloužím na akceptovatelnou dobu. Přední nárazník má posazenou relativně nízko nájezdovou hranu, která je alespoň ve spodní části provedena z černého plastu. Je tedy dobré dávat při parkování přední částí pozor na výšku obrubníků. Boční prosklení klínovitého tvaru působí dynamicky a u řidiče nabízí velkou plochu, která přispívá k dobrému výhledu z vozidla. Malé trojúhelníkové okno A-sloupku považuji spíše za designový detail, nicméně v interiéru pomáhá vytvářet pocit většího vozidla. Čelní sklo je velmi zkosené, působí dynamickým dojmem a oceňuji detail v podobě pro KIA charakteristické vykrojení skla v horní hraně. Na čelní sklo navazují hagusy, které z blízka působí příliš umělým dojmem. Na boku vozidla oceňuji víčko palivové nádrže na levé straně. V naší zemi ovládnuté koncernem a jinou „Evropou“ je příjemné nečekat u pumpy na „tu správnou stranu“ stojanu, ale mít možnost natankovat většinou bez čekání. Spodní část bočních prahů a dveří se mi jeví nechráněná od odletujících nečistot od kol. Dle zkušeností uživatelů KIA je lak jejich vozidel náchylný na odlétající nečistoty – prý není lak tak tvrdý. Patrně bude vhodné dokoupit originální zástěrky. Zadní část vozidla potvrzuje dynamické linie vozidla. Velmi příjemné jsou LED zadní světlomety, u kterých LED rozsvítí zajímavý tvar obrysových světel a výrazně rozsvítí brzdová světla. Směrová světla jsou bohužel pouze klasická. Nakládací hrana kufru je položena nízko, nakládání tak nečiní žádný problém. Po zkušenosti s předchozím kombi budu řešit ochranu nárazníku v místě nakládání buď transparentní ochrannou fólií, která se nalepí na nárazník, nebo kobercem zavazadlového prostoru, ke kterému lze dokoupit přehoz, který při nakládání nárazník ochrání. Dle zkušenosti jiných je rovněž nutné dávat pozor na upnutí rakve na střeše, neboť víko zavazadlového prostoru při otevírání zasahuje výrazně do zadní části střechy.
A jak si Ceed vede v interiéru? Zkusme si nasednout. Zmáčkneme odemykání na klíčku, který je svým vyhotovením takový – no standardní. Klíček neurazí, nenadchne, ale vypadá bytelně. Snad nějakou dobu vydrží jako nový. Nyní bych asi volil bezklíčkové odemykání (ale už je pozdě, tak alespoň za ušetřené peníze vezmu rodinu na nějaký pěkný výlet). Po odemknutí se odklopí zpětná zrcátka a pokud je tma, tak zjistíte, že diody ve zrcátkách osvětlují prostor na dveřích. Jedná se spíše o takový efekt bez užitku – ale příjemný . Chopím se kliky a uvědomil jsem si další bolest aut. Po čase užívání se pod každou klikou objeví takové vlásencovité škrábance od prstů, prstenů a jiných pevných předmětů. Tento problém lze řešit dokoupením transparentní fólie pod kliky. Otevřeme tedy dveře (bez problému) a po usednutí zavřeme. Odměnou je příjemné zaklapnutí tlumeným způsobem. Patrně se jedná o důsledek precizního odhlučnění formou dvojitého těsnění dveří. V jednom testu jsem se dočetl, že první vozy měly méně odhlučněné dveře, ale nyní je již tento nedostatek řádně odstraněn. Našel jsem si ideální posez, pro mojí konfekční postavu (176 cm) žádný problém a zjišťuji následující poznatky, které byly vozidlu v recenzi vytýkány. Středová loketní opěrka ( nepolohovatelná ) pro mojí postavu stačí (ověřeno i za jízdy). Obložení dveří je pro uložení levé ruky dostatečně tvarováno, hrubé čalounění kritizované v testu odpadá použitím umělé kůže z výbavy paketu Color A. Necitím se ani nijak omezovaný hranou plastu středového tunelu umístěného pod klimatizací. U jiných vozidel mi pravé koleno naráželo na hranu přístrojové desky výrazněji. Posez je tedy naprosto v normě. Tmavé lesklé plasty působí hodnotně, ale určité stopy používání na nich jsou patrné. Asi si budu muset vytvořit návyk jednou týdně utřít plasty hadříkem jako nábytek. Zkouším v Autosalonu na TV Prima kritizovaný knoflík otevírání schránky spolujezdce. Nevím, zda redaktor musel povinně najít alespoň něco špatného, ale na mě čudlík působí normálním dojmem, je z klasického tvrdého plastu, dobře plní svojí funkci a navíc je mile designově proveden, když navazuje na dělící hranu přístrojové desky. Je to milý detail dokreslující designovou preciznost interiéru. Přístrojový štít je velmi čitelný. Ve variantě s klasickými budíky ( ne Supervision) jsou budíky více utopené ve štítu a jsou permanentně světle modře podsvícené. Nalevo umístěný otáčkoměr na mě osobně nepůsobí příliš sportovně. Mám raději tvar otáčkoměru do kruhového budíku, než do použitého půlkruhu. Rychloměr je bez připomínek, střed náleží displeji pro údaje z BC v červeném provedení. Stupnice palivoměru je zbytečně veliká – úbytek paliva je tak lehce deprimující . V jedné recenzi jsem se dočetl, že je uložení ručiček asymetrické ( ručička otáčkoměru a palivoměru nejsou ve stejné výšce) a že to působí disharmonicky. Osobně, dokud jsem si tento nedostatek nepřečetl, tak bych si ho nevšiml.
BC ukazuje všechny standardní údaje, příjemný je ukazatel chladící kapaliny, ale ocenil bych také ukazatel teploty oleje. Okamžitou spotřebu Vám BC neukáže v číselné hodnotě, ale pouze v grafickém ukazateli. Zpočátku jsem to bral jako negativum, byl jsem zvyklý jezdit na nízká čísla, ale časem zjišťuji, že nejsem tak stresován maxičísly a pouze upravuji jízdní styl tak, aby byl ukazatel co nejvíce vlevo. Jinak je BC bez výhrad. K indikátoru řazení napíši pouze to, že zobrazuje řazení pouze nahoru a neberte ho tak vážně.
Ovládání rádia nebudu popisovat, vše lze dohledat v manuálu. Rádio hraje bez výhrad. Snad mi trochu vadí na dnešní dobu archaický prut antény.
Při pohledu výše nalezneme sluneční clony s integrovanými zrcátky ( i u řidiče), jako příjemný detail hodnotím na cloně řidiče držák na parkovací lístky ( aneb kam rychle s ním?).
Místo na zadních sedadlech je bez výhrad, pouze bych ocenil jiné provedení zadní části sedadel řidiče a spolujezdce tak, jak je to u sesterské I30 – plastovou část s kapsou. Nemám rád, když mi děti v autosedačce okopou sedadlo špinavými botami.
Místo v kufru je dle očekávání. Oceňuji dvojité dno s organizérem, který schová většinu harampádí a „nezbytných věcí“. Co se mi ale nelíbí, je roleta kufru. Působí subtilním dojmem a má pouze jednoduchý mechanismus otevírání. V mém předchozím vozidle ( Astra H) byla roletka precizně provedena a oceňoval jsem její otevírání pouhým stiskem madla. Navíc roletka vydržela zacházení po 6 let provozu bez úhony. Tato roletka na mě tak nepůsobí a jenom doufám, že mě mile překvapí a vydrží bez úhony.
Podívejme se pod kapotu. Páčku kapoty nalezneme na obvyklém místě – na A sloupku u řidiče. Kapota se otevírá standardně, otevírání nám nepomáhá plynová vzpěra, tak jako byla u Astry, ale kapotu drží klasická tyčka. Prostor u obou předních světlometů optimisticky slibuje snadnou výměnu žárovek. Uvidíme, určitě vyzkouším.
První dojmy z jízdy jsou víceméně pozitivní. Prozatím si zvykám na jiný projev motoru, zjišťuji, že vlivem odhlučnění mám těžkou nohu. Mým druhým vozem v rodině je Clio 1.6 16V a ještě jsem si nezvykl na jinou charakteristiku motoru. U Clia rychle řadím za 1 až 4 a akceleruji tak za hluku motoru na cca 60 km/h ve městě, nyní v Ceedu řadím 1, poté 2 a jsem na 60 km/h, aniž bych slyšel výrazný hluk motoru. Subjektivně se tak zdá, že auto moc nejede, ale zjistil jsem, že při navyklém stylu rozjezdů z Clia zatím výrazně překračuji limity ve městě. Tím si také vysvětluji průměrnou spotřebu ve městě 8,6 litrů dle PP. Řazení je přesné, snad první stupeň by mohl jít zařadit o trošku lépe. Nastavení tuhosti řízení jsem rovněž vyzkoušel, nejlépe mi sedí nejtužší řízení nazvané „sport“. Odladění od nastavení „komfort“ je dle mého názoru výrazné a nechápu novináře, že rozdíl nepoznají. Manželce uvedené tuhé nastavení řízení rovněž vyhovuje, neboť je prý zvyklá z astry .
Celkové dojmy z vozu jsou velmi pozitivní. Oceňuji velmi kvalitní provedení interiéru, skvělý design, pořizovací cenu vozidla vzhledem k celkové výbavě, patrně nízké servisní náklady ( garanční prohlídka jednou za dva roky nebo ujetí 30.000 km, pouze výměna oleje každých 12 měsíců nebo 15 tis. km). , dále nízké provozní náklady – pojištění v rámci programu KIA Pojištění 7 (POV, HAV Allrisk se spol. 1%min.1.000,-Kč, náhradní vůz na 7 dní pro 1 poj. událost včetně záručních oprav, pojištění skel, asistenční služby – výše pojistného 2,99% z kupní ceny vozidla) a také záruku na vozidlo v délce 7 let.
Pokud by Vás cokoliv o tomto voze zajímalo, neváhejte se zeptat v diskuzi. Zjistím (nebo otestuji) a odpovím ;-)
Silné stránky
Design
Kvalita zpracování
Jízdní vlastnosti
Příjemné odhlučnění
Nadstandardní záruka
Nízká cena pojištění v rámci KIA Programu s nízkou spoluúčastí obsahující další připojištění
Slabé stránky
Příliš tlačítek na volantu (jde o zvyk)
Indikátor řazení raději neposlouchejte
Dle zkušeností dalších uživatelů měkký lak náchylný na oděrky
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím žádné
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Výborné. Vozidlo zakoupeno v Auto Branka na Proseku a oceňuji velmi profesionální a příjemný přístup prodejce. Prostě spokojenost bez výhrad :-)
Novinky v recenzi
Poměrně významná novinka
Dnes se udála nečekaná věc. Cyrila jsem prodal. Po necelých 2 letech provozu a najetých 35 000 km jsem se rozhodl pro změnu. Co napsat k Cyrilovi? Výborné auto, dobře vybavené, po celou dobu bez žádných chyb a nedostatků. Auto prostě sloužilo bezchybně. Na stupnici spokojenosti hodnotím 9/10. Nyní mám čerstvé zkušenosti s novým vozem, za několik dnů přidám recenzi...
Shrnutí po více než půl roce používání
Konečně jsem si našel čas na postřehy k autu po půl roce používání. Najeto mám necelých 18 tisíc Km absolutně bez problémů. Tak co se za tu dobu událo? Pamatujete si ten díl Top Gearu, kde se Ceedy hráli na hřišti rugby a ta auta tam pěkně otloukali a Jeremy pak prohlásil, že všechna auta vydržela jako by byla z cihel? Tak mě se přihodilo, že do mě zezadu narazil Citroen Xsara Picasso. Rána to byla pěkná, ale na autě bylo jediné viditelné poškození - 1 cm oděrka na zadním nárazníku. Auto to ustálo se ctí, jako by bylo z cihel. Servis proběhl v pohodě. Za celou dobu provozu auto umývám pouze ručně a ještě jsem nezpozoroval žádné výrazné oděrky od odletujících kamenů - lak je jako nový, paraboly světlometů bez škrábanců. Autu jsem dopřál přední zástěrky, aby se omezilo špinění boků vozidla (a dle informací z netu se zamezí proudění vzduchu, který víří od kol odletující malé kameny na oblast zadních dveří a odírá tak lak). Interiér - zejména leštěné plasty jsou náchylné na prach, s tím se nedá nic dělat. Motorový prostor- nečistím, je lehce zaprášený, ale bez výraznější špíny. Příjemná je objemná nádržka na kapalinu ostřikovačů. Simply clever drobnost jsou madla ve víku kufru na obou stranách. Člověk nemusí přemýšlet, kde má madlo, aby mohl zavřeít kufr. A jaká je s autem jízda i po prvním půlroce, kdy obvykle vyprchá ta intenzivní láska a nastoupí rutina? Nadále velmi příjemná, neúnavná na delších cestách s pocitem naprostého se spolehnutí na vůz. Motor se již patrně zaběhl, dlouhodobá průměrná spotřeba (90% Praha v dopravních špičkách) je cca 8,3 l, při delších cestách do 7 mi litrů, v Praze mezi svátky při volnějším provozu za cca 7,6 litrů. Dynamika autu nechybí, je radost si při 60 kmh podřadit na 2 (nebo 3 a nechat motor točit až do omezovače. Řazení je stále přesné a pohodové, jako při prvním svezení. V německu jsem se držel rychlostí 150-180 kmh, zvolnil jsem až při navýšení hodnoty průměrné spotřeby na 9 litrů. Ideální ekonomická rychlost je někde u cca 120 kmh, kdy se dostanete do skutečně nízkých hodnot spotřeby. Nicméně není vše ideální. Tak se pustíme do kritiky: 1. Nízká nájezdová hrana předního nárazníku. je třeba s tím počítat při každém parkování - osobně k obrubníkům couvám. 2. Velmi slabé přední světlomety, zejména dálková světla (vážně bída). 3. Po dojezdu je stále slyšet takové to praskání výfukového systému (tepelná roztažnost?). 4. Zobrazení vzdálenosti parkovacích senzorů je v centrálním budíku tachometru. Když kroutíte volantem, nic neuvidíte. 5. Hill holder. Někdy se ptám - funguje ještě? Je to takový polo systém, kdy musíte mít určitý náklon vozovky. Ve výsledku se nemůžete na systém spolehnout, protože někdy Vám pomůže a někdy ne. Alespoň člověk za volantem nezleniví a nezapomene rozjezdy do kopce :-). Kvůli údajné karbonizaci přímovstřikých motorů jezdím na vysokookatnové benzíny ( min.98) - na vyšší cenu jsem si zvykl z dob mého bývalého nafťáka, kdy jsem tankoval Vervu. Servisní náklady byla prozatím pouze výměna sady zimních kol za cca 290,-Kč (výměna za zakoupenou sadu zimních kol k vozidlu).
Test spotřeby
První část jízd (cca 3 dny) byly v Praze hustém provozu - BC ukazoval 8,5l, poté dálnice v pátek ( Praha - Mirošovice, cca 140 km/h) a pak okrsky po Jižních čechách (Třeboň, České Budějovice, Dačice). BC ukázal konečnou spotřebu 6,9l. Po natankování do plna vypočtena spotřeba 7,52l. BC tedy dost silně podměřuje. Při jízdě z jižních čech do Prahy dosažena spotřeba dle BC 6,1l (mohla by být i nižší, nejel jsem economy run).
Přidáno pár fotek
Do galerie jsem přidal pár fotek detailů...
Novinky a postřehy
Proveden lehký "tuning" - auto konečně dostalo přidělené RZ a dálniční známku :-) Stát se nažral a já konečně mohu vyrazit mimo město...
Postřehy:
Loketní opěrka by skutečně mohla být poněkud měkčí. Ruční brzda je příliš blízko sedadlu řidiče, při zatažení dojde ke kontaktu ruky s čalouněním (ale žádná tragedie). Mám dojem, že indikátor řazení se učí jízdnímu stylu - už nenavrhuje takové nesmysly jako na začátku (může být pouze subjektivní dojem). Indikátor lze v nastavení vypnout.
Zkušenosti s rádiem
Dnes popíši týdenní dojmy z rádia. Jedná se o základní provedení, nikoliv žádné dotykové, nebo s vestavěnou navigací. Musím konstatovat, že ergonomie i provedení mi naprosto vyhovuje. Rádio disponuje vnitřní pamětí, tuším cca 1,4 GB, do které lze nahrávat z USB oblíbenou hudbu. Hudební projev rádia je více než dobrý ( samozřejmě neočekávejte žádný Bang & Olufsen), pro potřeby poslechu v mainstreamové nižší střední je skutečně výborný. Rozhodně nelituji, že jsem nezvolil příplatkové rádio s dotykovým ovládáním. Přeci jenom, zdá se mi ergonomičtější ovládání dotykem přes fyzická tlačítka a pro jízdu rozhodně bezpečnější hlasové ovládání. Ano,rádio (a média obecně) lze ovládat hlasovými povely. Stačí zmáčknout tlačítko na volantu, počkat na signál (pípnutí) a jednoduše vyslovíte povel – např. Preset 3. Rádio poté přeladí stanici na požadovanou předvolbu. Víceméně veškeré fyzické ovládání rádia je tak převedeno povely na hlasové ovládání. Sice není ovládání tak okamžité, zato nespustíte ruce z volantu a zrak ze silnice. Výborná funkce je povel „Copy“, který automaticky zkopíruje právě hrající song z USB do paměti rádia tak, aby jste se mohli snadno vracet k Vaší oblíbené hudbě jednoduše povelem „My Music“. Jak jednoduché ;-)
Zkušenosti po prvním víkendu s autem
Tak jsem se celý víkend učil žít s novým autem. Nejvíce mne irituje, že moje malé potomstvo nerespektuje pocit z nového vozu a jejich místa na zadních sedačkách již začíná vypadat jako vozidlo sedláka :-) Motor ( nebo já) se lehce uklidňujeme, spotřeba klesá - nyní asi na 8,2 litrů po Praze. A poznatky? Dle mého názoru dobře znějící rádio, přehrává výborně přes Bluetooth z telefonu, při připojení Flashdisku okamžitě přehrává. Zkusil jsem klakson a je nevýrazný. Koupil jsem žárovky OSRAM Night Breaker Plus. Zde mě slovenští korejci dostali - od prvovýroby jsou montovány kvalitní žárovky Philips se stejnou svítivostí - výměnou jsem si nijak nepomohl. Prvotní AKU je použita VARTA. Přístup k žárovkám ve světlometu je příkladný. Proces výměny je nadmíru pohodlný ( např. u Astry H byl nic moc přes podběh a u Clia III je výměna žárovek hotové peklo ). Dále- u auta lze velmi jednoduchým způsobem deaktivovat ESP (knoflík na přístrojové desce), hlavová opěrka je polohovatelná jak výškově, tak podélně. Jako zajímavý detail, který se snad nikdy nepoužije je možnost nouzového otevření 5tých dveří zevnitř (pokud by Vás tam někdo zavřel :-) ).
Jízdní vlastnosti jsou příkladné, vozidlo je odhlučněné a přejezd nerovností skutečně neznamená žádné dunění.
Ještě k pneumatikám - vozidlo je obuto do pneumatik Hankook K115 Ventus Prime2. Zajímalo mne, o jaké se jedná slupky a jsem příjemně překvapen. V testu Auto Motor und Sport pro rok 2013 obsadily příjemné 7 místo ( takže průměr), v německém Gute Fahrt obsadily dokonce 3 místo s hodnocením: - výborné vlastnosti na suché i mokré vozovce, velmi dobrá odolnost vůči aquaplaningu, horší valivý odpor. Na evropském ekoštítku se "pyšní" hodnocením třídy úspory paliva stupněm E, třídou přilnavosti na mokru stupněm A a hlukem 69 dB.
Přidat názorDiskuse: Kia Ceed SW 1.6 GDI Exclusive
- Re: Re: Taky jsem podlehl slovenským Korejcům II 16.03.2015 09:56 normann
- Re: Taky jsem podlehl slovenským Korejcům II 28.03.2014 20:20 Hugi_77
- Taky jsem podlehl slovenským Korejcům II 24.03.2014 14:33 Atomas
- Taky jsem podlehl slovenským Korejcům II 28.02.2014 10:34 Soptík
- Re: červené podsvietenie displejov 02.01.2014 13:42 Atomas
- Ceed kombi ve výbavě Exclusive+Ultra 3 v Karviné... 30.12.2013 22:03 Soptík
- Re: Re: Taky jsem podlehl Slovenským korejcům 30.12.2013 21:54 Soptík
- Re: Re: Re: Taky jsem podlehl Slovenským korejcům 30.12.2013 21:28 Hugi_77
- Re: Re: Taky jsem podlehl Slovenským korejcům 30.12.2013 15:20 Soptík
- Re: Re: Taky jsem podlehl Slovenským korejcům 30.12.2013 15:14 Soptík
- červené podsvietenie displejov 28.12.2013 15:05 Diana70
- Re: Taky jsem podlehl Slovenským korejcům 26.12.2013 01:34 Hugi_77
- Re: Taky jsem podlehl Slovenským korejcům 15.12.2013 14:35 zetr007
- Taky jsem podlehl Slovenským korejcům 14.12.2013 13:21 Soptík
- cee apostrof d 23.05.2013 21:08 taniya
- Děkuji 23.05.2013 13:35 Atomas
- Gratulujem 23.05.2013 13:26 Wendover
- Re: Re: Re: Nadšení 18.05.2013 22:16 VlaHa
- krasne auto 16.05.2013 22:02 3_diamanty
- To Atomas 16.05.2013 18:13 Makrt
- Re: Re: Nadšení 16.05.2013 11:56 Atomas
- Re: Nadšení 15.05.2013 20:34 VlaHa
- Re: Re: Hezké auto 15.05.2013 13:56 Atomas
- Re: Moc fajn auto 15.05.2013 13:52 Atomas
- Re: Korejci jedou 15.05.2013 13:51 Atomas
- Re: Dobrá volba 15.05.2013 13:44 Atomas
- Re: Nadšení 15.05.2013 13:42 Atomas
- Re: Nadšení 15.05.2013 10:05 idam.i
- Nadšení 14.05.2013 22:57 VlaHa
- Dobrá volba 13.05.2013 21:06 Brchy
Další vozy Kia Ceed
-
Kia Ceed (2016) Majitel: melonsvk
Přidáno: 12.6.2017 129 Majitel 9.79 Uživatelé
-
Kia Ceed (2012) Majitel: harvym
Přidáno: 25.10.2012 4010 Majitel 9.65 Uživatelé
-
Kia Ceed (2012) Majitel: wlastimil
Přidáno: 3.12.2012 4110 Majitel 9.64 Uživatelé
-
Kia Ceed (2012) Majitel: maxipes6
Přidáno: 22.7.2013 39 Majitel 9.63 Uživatelé
-
Kia Ceed (2015) Majitel: rastapar
Přidáno: 10.10.2015 1410 Majitel 9.45 Uživatelé