Recenze

wlastimil (muž 41 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Kia Ceed SW JD DCT

9.64 Uživatelé

Hodnoceno: 27× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Kia Ceed, foto 1 Kia Ceed, foto 2 Kia Ceed, foto 3 Kia Ceed, foto 4 Kia Ceed, foto 5 Kia Ceed, foto 6 Kia Ceed, foto 7 Kia Ceed, foto 8
Kia Ceed, foto 9 Kia Ceed, foto 10
 

Technické info

Přezdívka auta ještě nevim Rok výroby 2012 Koupeno nové najeto [km]:7100 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1591 výkon [kW]: 99 kroutící moment [Nm]: 164 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.1 maximální rychlost [km/h]: 194 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 528 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.3 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Mise sehnat kombíka s dvojspojkou do cca 500t s daní se nakonec povedla na výbornou, Cee'du vážně nemám moc co vytknout. Navíc díky faktu, že jde o "novinářský vůz" - najeto měl cca 6800 za pár měsíců, se mi dostala do ruky téměř plná výbava (kromě panoramy - nechci, 17" kol - hezké, ale méně pohodlné, a el. sedaček - těžké) i s cenovou rezervou. Podle slov prodejce jezdí po ČR jen pár kousků SW s GDI motorem a DCT převodovkou a je to přitom tak příjemné svezení.... Pro úplnost ještě doplním, že jsem přesedlal z Fordu Focus combi 06, 74kW 5MT

Design je subjektivní a fotky řeknou víc. Mně osobně velmi sedne, auto působí robustně a zároveň elegantně a decentně. Kvalita zpracování je skvělá, souhlasím s názorem "Tohle je vážně Korejec??!" O výdrži se ještě uvidí, ale jsem optimista.

Praktičnost je promyšlená, potěší malé detaily, jako druhé stropní světlo nad zadními sedačkami, variabilita kufru (vč. sítěk), přítomnost dojezdové rezervy, všechna okna s automatickým ovládáním. Měřím 190cm a "za sebe" si sednu docela příjemně. Žádná velká rezerva, ale na pohodu. Ve třech dospělých to vzadu není ono, ale o to mi vážně nejde.

Ve výbavě jsou i věci, které jsem nepotřeboval, ale můžu říct, že jsem si na ně zvykl už za pár dní (bezkl. startování a odemykání, parkovací kamera, organizér v kufru, adaptabilní xenony, ...) a těžko bych se teď s nimi loučil. Výbava je věcí osobní volby, ale můžu říct, že vše, co v autě je, tak funguje spolehlivě (zatím) a je funkčně promyšlené a většinou i intuitivní.

Motor 1.6GDI s 99kW není žádné zvíře, ale pokud ho vyženete do vyšších otáček, tak dá (především) v nižších rychlostech slušnou dynamiku. Tak, jako u předchozího FoFo II. se mi tu hrozně líbí naprosto kultivovaný projev v nízkých otáčkách, kdy motor akusticky spíše jen tuším a zároveň bezostyšný brajgl, když "se za to vezme". Ford měl zvuk v otáčkách o něco lepší, "brblavější", ale Cee'd zase svým projevem přímo láká ke klidnějšímu svezení, které s přehledem splní.

Co ale hlavně odliší tuhle recenzi, snad bude přítomnost DCT automatu, který, možná i díky příplatkové ceně 50t Kč, je v ČR tak vzácný. Jde o suchou dvojspojkovou převodovku z dílen Kia. Jen ve stručnosti pro ty, kdo neví o co jde, ostatní mohou tento odstavec přeskočit. Převodové ústrojí má dva spojkové přítlačné kotouče, jeden je spojený s lichými převody, druhý se sudými a zpátečkou. Celá idea je v tom, že je "vždy zařazeno", což minimalizuje především čas pro zařazení a ztráty výkonu (resp. točivého/kroutícího momentu). Pokud je sladění s motorem perfektní, pak je výsledkem (třeba u VW Golf s DSG) dokonce nižší spotřeba a rychlejší zrychlení. Pěkné video zde: http://www.youtube.com/watch?v=wLgzxKf15EE

Co je dvojspojkové technologii často vyčítáno, je poruchovost a nízká životnost. Ano, mít VW nebo Škodu a bát se, že mě po třech, čtyřech letech opustí by mě nebavilo, ale v případě 7mi leté záruky (do 150tkm)?

Kombinace DCT a GDI motoru je logická (tento typ převodovky je omezen maximálním točivým momentem) a v tomto případě i povedená. Ano, četl jsem články o nedotaženosti této kombinace, ale nemohu s nimi souhlasit. Pravda, nemám srovnání s ostatními variantami, ale vím moc dobře, že lidi, kterým ego hlásá, že sami dokáží zařadit ze všech nejlépe, nikdy nedají automatu palec nahoru. Rozdělil bych řazení do dvou oblastí, a to: jak řadí a kdy.

První je ten důvod, proč jsem do DCT šel a v čem mě vůbec nezklamala a tou je rychlost a plynulost řazení. Myslete si, co chcete, ale nikdo z Vás nezařadí rychleji a plynuleji, než-li tahle (a jí podobné) převodovka.
Druhý bod je společný pro drtivou většinu automatů a to je ten, že nečtou myšlenky. S tímhle si ale Kia poradila výborně. Po první cca hodině v autě totiž zjistíte, že si nechá moc pěkně poradit, co se od ní chce. Plynový pedál má totiž několik poloh (intervalů sešlápnutí), podle kterých se řídí. Možná je to standardní, ale mě to příjemně překvapilo. Jsou tu minimálně 3+kickdown (moje pozorování). První je pro pozvolné rozjíždění a jízdu, kdy řadí stupně relativně brzy. To je příjemně tiché a navíc samozřejmě ekonomické. Druhým stupněm je povel "chci jet trochu rychleji" a třetí už znamená, že se bude doopravdy akcelerovat a auto se nebojí podřadit. Kickdown pak podřadí klidně i o 2 stupně. Co je tu ale velmi příjemné oproti většině konkurence, jsou "pádla pod volantem", která velmi rychle řadí ve zvoleném směru a jsou vždy po ruce, pokud nesouhlasíte s rozhodnutím převodovky. Upřímně ale nejsou při každodenním ježdění moc potřeba, spíše lákají ke hraní a jsou velmi příjemná v manuálním (sportovním) režimu.

Doplnění k ovládání převodovky:
Režim "D" jsem popsal výše. Ještě doplním, že po zařazení páčkou pod volantem se na displeji objeví zařazený rychlostní stupeň (červenou barvou) a po nějaké době cca 10-30 vteřin, kdy řidič neřadí, se převodovka vrátí do D (bílá barva).
Vychýlením řadící páky doprava se nastaví sportovní/sekvenční režim "S" (červeně na displeji). Pokud nezasahuji do řízení, převodovka řadí o poznání později. Jakmile ale řidič změní převod sám, auto již zůstává v manuálním režimu, kdy dojde k přeřazení až v krajních hodnotách otáček.

Kia uvádí, že se s použítím DCT spotřeba v podstatě nezmění, což samozřejmě nemohu posoudit. Údaje o spotřebě obecně uvedu raději až časem, až budou relevantní. V současné době jezdím (tak trochu i na doporučení prodejce) jako prase, zkouším, kde má auto limity, jak se chová a užívám si silnější motor než v předchozím autě. V současnosti jezdím se zimními gumami po městě kolem 9,2 litrů a na dálnici (jen cca 80km) kolem 8mi. Velmi příjemné je absolvovat celou Jižní spojku tam a zpátky při tachometrových 85km/h na tempomat za 6,4l/100km. Ještě jednou ale uvádím, že toto jsou první hodnoty naměřené palubním počítačm, objektivnější dodám časem.

Jediným záporem, který jsem zatím objevil, je chování auta na dálnici při použití tempomatu. Konkrétně pak v situaci, kdy je nastavena hodnota +/- 140km/h a jede se trochu do kopce. Většinou je to v pohodě, auto si tam hodí 5-ku a vše je v pořádku, ale občas jde až na 4-tý stupěň a to už automaticky sahám po pravém "pádlu" a řadím 5. Auto je totiž i při této rychlosti příjemně tiché a otáčky blízko červeného pole najednou téměř vyděsí. Jinak je ale spotřeba i při 140km/h, kdy jsou na 6-ku otáčky (jen) 3000ot/min podezřele nízká. Pro srovnání, FoFo II. s 5MT měl téměř 3000 už při 100km/h.

Obrázky doplním hned jak budou, stejně jako spotřebu.

Silné stránky

- design uvnitř i venku
- cena
- záruka
- DCT převodovka

Slabé stránky

- tempomat na dálnici

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

-

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

CAR HOUSE, Praha 9
Sehnat SW s DCT se ukázalo jako pěkný oříšek, byla potřeba registrovat do konce roku. Pan Sobotka ale nakonec někde vyšťoural tenhle model, který pak odkoupil od KIA ČR. Z počátku byly v jednání trochu zmatky a musel jsem si počkat, ale dopadlo to na jedničku a jsem za to rád.
To, že kola (dokupoval jsem druhou sadu) stojí v salonu více, je pochopitelné a marže byla přijatelná. Jen mě mrzí, že při rozhovoru padly několikrát Dunlopy a nakonec to byly Hankooky na zimu.

Závěrem ale doporučuji.

 


Přidat názorDiskuse: Kia Ceed SW JD DCT

Další vozy Kia Ceed



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
0

Zatím nevím

praktičnost
10

není výtek

prostornost
10

v této třídě paráda

jízdní vlastnosti
9

pohodlí před zážitkem

jízdní komfort
10

v této třídě paráda

provozní náklady
0

zatím nemohu pořádně soudit

náhradní díly
0

zatím nemohu pořádně soudit

výkon motoru
8

pohodlí před zážitkem

hlučnost motoru
8

dole tichý, v otáčkách (kam se ale musíte chtít dostat) velmi výrazný

kvalita sedadel
9
brzdy
7

tady by se mohlo přitvrdit

zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…