Recenze
Technické info
Přezdívka auta LEONtýnka Rok výroby 2015 Koupeno nové najeto [km]:15 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 16 objem [cm3]: 1395 výkon [kW]: 92 kroutící moment [Nm]: 200 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.6 maximální rychlost [km/h]: 202 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.5 (udávaná)spotřeba naměřená:
Popis vozu
Blesk z čistého nebe. Pane jo! Teda, to jsou křivky !!! – takový byl první pocit, když jsem ho uviděl ve Frankfurtu na autosalonu 2013. Ale co ten interier? Byl jsem na pochybách… Jeho doba musela dozrát. A to se stalo nyní. Prostě jsem dostal chuť okusit oturbený downsizing v praxi. Tak jsem to udělal. Vyměnil jsem mého Ceeda za Leona.
Volba byla jasná, jiná vozidla jsem ani nezvažoval. Ovšem problém byla realizace. Ideálně jsem chtěl skladové auto (nebo mírně jeté) ve výbavě FR a LED světlomety. Bohužel v době výběru nebyla uvedená vozidla s mojí požadovanou výbavou na trhu, nebo byly za nereálné ceny ( zdravím Auto Jarov). Domnívám se, že konkrétně LEON ST dává smysl ve výbavě FR a pouze s Full LED světlomety. Bohužel, výbavu FR jsem musel oželet, dle dealerů bych na nové auto čekal nyní cca 4-6 měsíců. Full LED světlometů jsem se nechtěl vzdát, neboť bez nich mi auto příliš připomíná Toledo… Při hledání ideálního auta mne překvapilo, jak je málo dealerů a servisů pro SEAT, to i KIA je na tom lépe. Mě v okolí zbývá pouze Auto Jarov a Pyramida Průhonice a k oběma dealerům moc sympatií nesdílím. Nakonec jsem díky velmi příjemnému a vstřícnému jednání našel svého Leona ST, který alespoň trochu odpovídal mým požadavkům. Asi nejbolestivější byl ústupek z výbavy FR na prostřední Style. Nicméně si nestěžuji, s autem jsem spokojený.
A nyní trochu k vozidlu.
Exteriér. Prostě úžasný. Líbí se Vám prostornost Octavie combi, ale zase nemáte rádi tuctovitost? Od toho je tu LEON ST. Velmi dynamický vzhled od předního nárazníku, vedoucí přes ostře řezané boční křivky až k zadnímu nárazníku. Prostě nádhera. Navíc se té nádheře dá o 100% zlepšit vzhled pořádnými koly. Auto jsem kupoval na 16“ litých kolech s letními pneu, dokupoval jsem sadu zimních na plechu. Rozdíl je markantní. Už se těším na květen ;-)
Interiér. Hmm, trochu váhám. Ve skutečnosti vypadá mnohem lépe, než na fotkách. V první fázi na mne interiér působil stísněně a tmavě ba až nezajímavě. Přístrojová deska je díky výše položenému displeji rádia určitě příjemnější než v Octavii. Jinak je vše tak nějak koncernově očekávatelné. Zapomeňte na nějaké zbytečné emoce. Prostě koncern. Je například s podivem, proč jsou čísla u klimatizace taková malá? Asi to není nic důležitého. Sedadla jsou nadmíru pohodlná, mají lepší boční vedení, příjemná je nastavitelná bederní opěrka. Místa na zadních sedadlech je dostatek, překvapuje vysoký středový tunel, potěší otvor opěradla pro přepravu lyží, případně jiných delších přepravovaných věcí. Obložení dveří je poněkud plastové, překvapivě čalouněné, výrazně překvapilo madlo dveří, které je mne osobně velmi pohodlné pro odložení levé ruky. U řidiče nepotěší plast středového tunelu u pravého kolena, kde vysloveně vadí. Celkově je málo odkládacích míst v interiéru.
Podvozek. Měl jsem obavy z jednoduché zadní nápravy, nicméně po několika absolvovaných zkušebních jízdách na 17“ a 18“ kolech musím konstatovat, že se nejedná o problém. V běžném provozu o jednoduché zadní nápravě nevíte, limity se poznají maximálně v extrému. Ale o tom není jízda s rodinným kombi. Naopak oceňuji elektronickou uzávěrku diferenciálu, která umožňuje jistější průjezdy zatáčkami. Celkové naladění vozidla je poněkud tvrdší, ale ne vyloženě nepříjemně. Na 16“ kolech bez připomínek.
Motor. Hlavní důvod, proč jsem se rozhodl pro Leona. Jako optimální v poměru cena/výkon jsem zvolil novou EA211 92 kW, 200 Nm. Domnívám se, že pro normální jízdu v našem radary a dopravou seškrceném provozu je naprosto dostačující pro bezpečné přesuny z místa A do místa B nelze očekávat žádné megasportovní výkony, ale také se nejedná o lenocha. Od počátku jsem ocenil, s jakou lehkostí se vůz dokázal rozjet, aniž by bylo potřeba motor točit.
Převodovka. Manuální, 6ti stupňová. Zpočátku jsem byl překvapen jistou nepřesností řazení, kdy nešlo očekávaně hladce zařadit 2 a 4 stupeň. Patrně se jednalo o syrovost, kterou bylo nutné zaběhnout. Nyní se řadí již standardně. Přesně.
Výbava. Koncern skutečně nedá nic zadarmo a i zde je výbava spíše omezená. K výbavě Style u této skladovky byla navíc tato výbava:
Barva: monsant červená metalíza
Akční paket Technology Style. Obsahuje přední, zadní LED světlomety, parkovací senzory vepředu a vzadu+ zobrazení na displeji rádia, tmavá okna od B-sloupku, elektricky ovládaná a sklopná zpětná zrcátka včetně parkovací funkce, schránky pod předními sedadly, uzavíratelná schránka na středové konzoli.
Dále jsem dokoupil záruku dalších 2 let a 120 000 km. U koncernu člověk nikdy neví a raději jsem si pro klid duše za záruku připlatil.
Vozidlo jako takto uvedený celek prozatím funguje výborně a dá se konstatovat, že dle mého očekávání. Výbava vozidla je kompromisem, blíže rozvedu v porovnání s předchozím vozidlem.
Porovnání mého předchozího vozidla s Leonem se přímo vybízí. Jedná se o vozidla rozměrově, koncepčně i uživatelsky podobná. V různých testech se vozidla liší minimálně – viz například megatest kombíků na stránkách Autorevue.cz. Tak jaké je srovnání uživatele, který najel s Ceedem 1.6 GDI téměř 35 000 km a nyní jezdí s Leonem?
Exteriér. Design Leona je oproti Ceedu konzervativnější. Zda je to špatně nebo ne záleží na vkusu každého, za mne konstatuji, že se mi líbí oba vozy stejně, jen u KIA získáte za méně peněz více muziky. Ceed umí po zamknutí automaticky sklopit zrcátka. U Leona musíte déle držet zamykání na klíčku DO. Proč to nelze nastavit automaticky? Sklopená zrcátka mi vždy bezchybně indikovala uzamčení vozidla. Subtilní A-sloupky Leona jsou příznivější než tlustší a s trojúhelníkovým okénkem řešeného u Ceeda. Celkové vzezření Ceeda mi přišlo pocitově hodnotnější. Leon na mne působí spíše plastovým dojmem, nicméně v rámci možností bytelně ( Ceed – maska a zrcátka černé lakování, Leon černý plast. Ceed – rámy oken chromované lišty, Leon pryž ). Čím Leon ST deklasuje Ceeda, je svícení. Klasické halogenové světlomety u Ceeda svítily mizerně, full LED u Leona svítí excelentně. Tady nemá Ceed žádnou šanci…
Interiér. S ohledem na příplatek u Ceeda se jednalo o velmi příjemný interiér, který svojí útulností, vzdušností a prostorem poráží Leona. U Ceeda byly dle mého názoru použity kvalitnější plasty u tlačítek ovladačů. Leon naopak vítězí dotykovým displejem rádia s možností jednotlivých nastavení vozidla od audia až po například světlomety. Další body k dobru je infodisplej na přístrojovým panelu. Ovládání na volantu je u obou vozidel intuitivní. Další body pro Leon jsou sedadla, která mají lepší boční vedení a celkově mě víc osobně „sedí“. Loketní opěrka je u Leona pohodlnější, u Ceeda je k dobru velká odkládací plocha v opěrce. Leon výrazně ztrácí v počtu odkládacích ploch. Je jich málo. Nejvíce mi chybí místo pro větší láhev ve dveřích a schránka na brýle u zrcátka. Ceed měl logičtěji umístěné 12V zásuvky (2x), u Leona je pod loketní opěrkou. To opravdu nikomu nevadí při nabíjení například NAVI, telefonu, kamery toto hloupé umístění?
Na zadních sedačkách je subjektivně stejně místa u obou vozidel. V kategorii „větší kufr“ vyhrává s přehledem Leon. A mraky plusových bodů dostává Leon za díru pro lyže v opěradle zadní sedačky. Leon dále nabízí vychytávku - uložení roletky kufru pod podlážku podlahy kufru. Chytré.
Motor. Čeká mne patrně nejtěžší odstavec recenze. 1.6 GDI 99 kW 164 Nm vs 1.4 TSI 92 kW 200 Nm. Kdo z koho? Miloval jsem při cestě do jižních cest užívat si táhlé kopce u Senohrab, nebo u Votic na českou Sibiř. Byla radost nechat zařazenou trojku a točit motor, dokud to jde. Jenže – denní užívání bylo spíše popojíždění po Praze. Zjistil jsem, že vlivem provozu jezdím spíše v nízkém spektru otáček a to i na jižní spojce. Při dálkách byla spotřeba cca 6,7 litrů na 100, ve městě nebyl problém jezdit i za 8,5. Celkový dlouhodobý průměr dle měření a evidování spotřeby na Spritmonitor.de byl 8,02 litrů. A co syrová 1.4 TSI? Absolvovala se mnou cestu na hory a jízdu po městě. Prozatím si zvykám na poněkud mdlý zvukový projev. Ceed měl takový trvalý harmonický zvuk, u Leona jsem již při zkušebních jízdách zjistil, že zvuk motoru žádného petrolheada nepotěší – takové nemastné, neslané. První nádrž jsem vyjezdil s průměrnou spotřebou 6,5 litrů na 100. Musím si zvykat na jiný charakter jízdy a musím konstatovat, že pro uživatele poněkud příjemnější. Vozidlo je subjektivně při rozjezdu lehčí a vlivem nižších otáček je tišší. Při ustálené rychlosti dokáže mít skutečně zajímavou spotřebu. Myslím, že fráze, že kdo zkusí benzínový turbomotor, už nebude chtít atmosféru, je skutečně pravdivá.
Závěrem za sebe konstatuji, že u Leona chybějící výbavu nahrazuje a mými pocity velmi pozitivně přebíjí radost z motoru. Domnívám se, že charakter motoru mne na silnici poněkud zklidní a oproti jízdě s atmosférou si zvykám na poněkud jiný jízdní styl jízdy – ekojízdy s dobrým pocitem nízké spotřeby.
Silné stránky
Podvozek
motor
zpracování
Menší okoukanost oproti koncernovým bratříčkům
LED světla
Slabé stránky
Málo nápaditý interiér
Málo odkládacích prostor
12V zásuvka na nesmyslném místě
Originální příslušenství na můj vkus drahý ( např. plastové zástěrky za nesmysl)
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím žádné
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Excelentní. Kupoval jsem vůz na dálku. Nejdříve jsem projevil zájem o lehce jetý vůz, tento byl již zamluvený. Prodejce poté nabídl skladový vůz nejpodobnější mým požadavkům. Velmi ochotně komunikoval a vysvětloval e-mailem veškeré mé dotazy. V sobotu se mi naplno věnoval celé dopoledne včetně provedení velmi dlouhé projížďky srovnatelným vozidlem. Prodejce perfektně zajistil službu od A do Z ( včetně výkupu stávajícího vozidla). Prostě spokojenost na jedničku. Díky, Auto-Myslivec...
Novinky v recenzi
Prodáno
Jak jsem dříve uvedl, auto jsem odvezl do Auto Esa, kde jsem ho s těžkým srdcem nechal. Sledoval jsem poté v inzerci, jak se LEONtýnka prodá. Gratuluji novému majiteli ke skvěle opečovávanému vozidlu a přeji mu mnoho šťastných kilometrů. A pro zajímavost - vozidlo se povedlo bazaru prodat za cca 5 měsíců s marží cca 7%...
Leontýnka šla do světa
Chcete tip na luxusní ojetinku? Na autíko, které není tak tuctové jako Octavia, ale má stejné užitné vlastnosti? Ekonomicky nenáročné? Tak takové jedno stojí nyní v Auto Esa, kam jsem o víkendu Leontýnku odvezl. Je to tajný tip a eso pro zájemce ojetiny. Auto nebylo nikdy bourané ( pouze odřený LZ bok při parkování), s láskou jsem ho myl pouze ručně - myčku zná jenom od barbarů z Auto Jarov (jednou, pak jsem jim to výslovně zakázal), po celou dobu garážované. Výměna oleje poctivě po patnácti tisících, s radostí jsem tankoval pouze Vervu. V uvedeném bazaru stojí za normální cenu 330 tisíc - ti neznabohové nedokáží ocenit kvalitu. A proč to píšu? Chtěl bych, aby Leontýnka nalezla někoho, kdo si ji bude vážit alespoň tak, jako já. A malá řečnická otázka: U jakého auta asi skončil člověk, který si nejdříve koupil nového Ceeda, pak ho vyměnil za Leona a nyní si pořídil další, nový vůz?
Bilance po třech letech provozu
Po tříletém provozu si trochu zabilancuji. Mám najeto 55 000 km, mix město, okresky a dálnice. Po dobu provozu došlo k odření LZ boku při parkování ( tímto děkuji Auto Jarov za zprasení laku - je to bída odfláknout banální opravu odření a muset opravu několikrát reklamovat a poté i rezignovat na sjednání nápravy. Odstín chytli OK, ale těch nečistot v laku...). Lak auta jinak odolává odlétajícím kamínkům a i díky garážování auta je jako nový. Na autě proběhla výměna turba - uznáno v záruce, výrobcem hrazená faktura cca 31 000 Kč (projevy - chybová hláška a občas ztráta výkonu, po opětovném nastartování OK). Interiér auta neměnný od stavu nového vozidla, vše drží a neskřípe a hrdinně odolává dětem :-). Auto jezdí jak má, nyní bez problémů. Myslím, že je to auto, které provozuji z mých aut zatím nejdéle a ještě mne neomrzelo. Design je stále svěží, jízdní vlastnosti dostačující, spotřeba super. Facelift proběhl velmi mírný, není důvod vozidlo měnit a rozhodl jsem se ho provozovat až do představení nové generace. Oceňuji na něm oproti ostatnímu koncernu menší tuctovitost a u mého vozu téměř jedinečnou barvu. Vínovou metalízu na stejném autě jsem ještě nikde nepotkal :-) Osobně jsem se těšil na nového Ceeda, ale zatím mne z něj provází zklamání. Bude mi ctí nadále zůstat s LEONtýnkou :-) ... ale ten servis, ten servis je bídný...
Zkušenosti s koncernem
Po druhé roční prohlídce musím konstatovat, že jako majitel dvou koncernových vozidel si již nikdy další nové koncernové nekoupím. Auto jako celek funguje, pouze vždy reklamuji drobnosti, které otravují život, radost z jízdy a které by se u nového auta dle mého názoru vyskytovat neměly. Bohužel, VAG se k tomu staví tak, že je výrobek OK, pouze uživatel je lempl. Hodně lidí tvrdí, že korejci neumí dělat auta, ale moje zkušenost s Ceedem, přístupem prodejce a servisu mně přesvědčuje, že koncernu (oproti např. korejcům) o soukromého zákazníka asi ani vůbec nejde, když prodává kvanta aut firmám a leasingům...
Reklamace - výsledek
Jak jsem již dříve uvedl, reklamoval jsem pár drobností, které u mne zásadně ovlivnily pocit z vozidla a zejména ze servisu a tak z celého koncernu. Takže: Povrzávání v přístrojové desce odstraněno a již se zatím neobjevilo. Povrzávání od B-sloupku řidiče bylo servisem odstraněno, ale pomalu se opět ozývá. Je vidět, že se jedná o odstranitelnou závadu. Roletka kufru opravena, drží jako nová. Zadní tlumiče nevyměněny, dle servisu se jedná o jev tzv. zamlžení tlumičů a následné zašpinění prachem. V životě jsem o tom neslyšel, nelze vygooglit a na dotaz, zda teda alespoň nějak testovali funkci tlumičů, tak řekli že nikoliv, toto pouze konstatují a je to tak. A hotovo. A poslední reklamovaná věc - prasklý plast brzdového světla na víku nebyla uznána. Servis nalezl na plastu jakési fleky a konstatoval, že za prasknutí může patrně výrobcem neschválená čistící chemie, která může degradovat plast a tím dojde k prasknutí. Zažil jsem mnoho auto různého stáří, ale takovou kravinu jsem ještě neslyšel. Plast je prasklý v nejužší části u integrované trysky ostřiku, tak bych jako technicky vzdělaný člověk předpokládal, že zde soudruzi poněkud podcenili tloušťku materiálu a vlivy ostřikující kapaliny, zejména v zimě s ohledem na teplotní rozdíly. No nic, VAG z Vás raději udělá blba, který si za poškození může tím, že jezdí s autem do myčky... Nicméně se i divím, že na plastu jsou fleky, které jsou při bližším zkoumání "zahryznuty" do plastu. Je vidět, že se jedná o kvalitní materiál, na kterém se zajisté nešetřilo. Zastání nenajdete ani v servisu, ani u importéra. Mě šlo o princip a nikoliv o cca 14 stovek, ale to VAG nepochopil. Prostě jim to je jedno a raději ze zákazníkovi tvrdí nesmysly. Takže tímto konstatuji, že LEON bylo moje poslední nové auto od koncernu a příchodem nové generace Ceeda se patrně vrátím ke všem zatracovaným korejcům. Stran služeb se jedná o nebe a dudy. Ten poprodejní přístup se prostě dle mé zkušenosti nedá srovnat. U koncernu jste jeden z milionu a tvůj problém nás nezajímá. Tak to cítím já... A upozornění pro vlastníky Leona: Raději nejezděte s autem do myčky (i když to není uvedeno v manuálu) a brzdové světlo si raději přelepte transparentní ochrannou folií, aby vám nezflekovatělo a poté neprasklo...
Reklamace
Tak jsem po 16 měsících provozu reklamoval několik drobností. V diskuzi hádejte, jak jsem dopadl?: 1) povrzávání v přístrojové desce v oblasti budíků za jízdy; 2) povrzávání od dveří řidiče v oblasti B-sloupku; 3) Zadní tlumiče po roční prohlídce vypadaly jako vyteklé; 4) nedržela zatažená roletka kufru; 5) praské brzdové světlo zadního víka v oblasti ostřikovače skla... To vše po najetých 35 tisících km. Dovolte mi podotkonout, že u Ceeda SW jsem po dvou letech a 35 tis. km nemusel reklamovat vůbec nic...
35 000 km
Najel jsem srovnatelný počet Km, jako v Ceedu. Je tak možné učinit krátce porovnání. Jízdní vlastnosti obou vozidel jsou mainsteamově srovnatelné (očekává snad někdo od kombíku s normálním výkonem něco víc?). U Leona nevadí absence víceprvkové zadní nápravy, rozdíl necítíte. Ekonomikou provozu jednoznačně vítězí Leon a to jak nižší spotřebou, tak servisními náklady. A kvalitativně? Snad jedině konstatuji, že je špatné podceňovat korejce. Tady vítězí Ceed...
TMPS
Dnes jsem se obohatil o zážitek. Cestou do zaměstnání mne postihl defekt PP pneu. Ihned se mi při jízdě vyprázdnila PP pneumatika. Kupodivu to na jízdu nemělo vliv, LEONtýnka jela jako před defektem, pouze při akceleraci vydávala divný zvuk. Takto jsem ujel dalších cca 300 metrů a poté jsem zastavil na krajnici. Teprve po namontování dojezdového kola mi systém konečně ohlásil, že je nějaký problém s tlakem pneu. Na co je tedy takový systém platný? V pneuservisu mi poté sdělili, že mi všechny pneu (zimní a dofukované počátkem listopadu) dofoukli z cca 2 baru na 2,2 u všech kol. Z toho je patrné, že systém u VAG způsobuje pouze placebo efekt (co mám Leontýnku, tak jsem neměřil tlak pneu) a zamýšlený přínos je tak nulový...
Kontrolka oleje
V neděli mě na jižní spojce překvapila kontrolka. Oranžový trojúhelník s vykřičníkem a info, že bych měl zkontrolovat hladinu oleje. Tak jsem zastavil na nejbližší pumpě (asi 200 m po rozsvícení kontrolky) a dolil jsem olej, který si pro jistotu vozím v kufru (měla by to být povinná výbava u vozidel s motorem TSI :-)). Dolil jsem 0,5 litru a bylo po problému. Stav Km byl cca 18 700 km, tedy po 9 300 km po výměně oleje... (To jsem u Ceeda nezažil...)
KIA - Dny otevřených dveří s novou CEED
Dnes jsem z nostalgie a hlavně ze zvědavosti vyzkoušel u dealera vůz KIA Ceed SW 1.0 T-GDI 88 KW / 171 Nm. Protože jsem přijel se svojí Leontýnkou, měl jsem přímé srovnání s 1.4TSI 92 kW/200 Nm. A výsledek? Interier Ceedu ve výbavě GT Line je naprosto úžasný (například tmavý tapec stropu je skvělý), když přesednete do koncernu, tak se cítíte tak trochu neútulně. Interiér v Ceedu je prostě velmi vydařený, ať si každý říká co chce. Po FL sice neodstranili původní neduhy ( na ty si přijďte sami, zas taková tragédie to není), A nyní k tomu nejdůležitějšímu - motoru: Co k tomu dodat? Snad jen otázka, koho napadlo do takového auta narvat litrový přeplňovaný motůrek? Za mne se dostavilo zklamání. Nemohu uvěřit, že stejný motor ohromil redaktory SM v jejich prvním testu a dostali se na nízkou spotřebu cca 6,5 l/100. Mé krátké zkušenosti jsou bohužel jiné...
Frankfurt - spotřeba 1.4TSI vs 1.6GDI
Letošní cesta do Frankfurtu se odehrála naprosto podobně té před dvěma lety. Rozdíl byl pouze ve vozech :-) Letošní měřící cyklus byl následující: Celkem najeto 1 132 km, obsazení 2 osoby, minimum zavazadel. Praha-Rozvadov dálnice do limitu cca 140 km/h. Poté dálnice dle možností - nejvíce cca do 160 km/h, 2x úsek asi 200 Km/h dle GPS (minimální dobu), dost často akcelerace z 80 km/h do 150 km/h (předjíždění kamioňáků v levém pruhu). Nakonec asi hodinu stání a popojíždění v koloně před Frankfurtem. Zpátky do Prahy řídil klidnější řidič ( stejně také před dvěma roky), takže cesta probíhala plynuleji v rozmezí 110 - 140 km/h. A výsledek? Cestu tam dala KIA za prům. 8,07 l/100, LEON nyní za 7,15 - dle Spritmonitoru jsem tak trhl osobní rekord v max spotřebě :-), cestu zpátky zvládl CEED za 7,48 l/100, LEON to zvládl za 6,2 l/100. (pro doplnění byla průměrná spotřeba v létě do Chorvatska s rodinou a zavazadly za 6,15 l/100).
Léto s Leontýnkou
Léto je za námi a já mám na tachometru 15 000 Km. Začátkem července jsem absolvoval dovolenou v Chorvatsku. Dynamická noční cesta přes Rakousko, Itálii do Rijeky a dále na Krk se zvládla se spotřebou 6,6 l/100 km (plus místní popojíždění), cesta zpět v deštivém počasí a přes Alpy (Grossglockner hochalpenstrasse) kupodivu za 6,22 l/100 km. Přitom klima musela předvést heroický výkon na jihu – bylo cca 35 °C. I navzdory vyššímu zatížení vozidla, kopcovitému terénu a alpské nepřízni počasí si přesto nemohu stěžovat na dynamické vlastnosti motoru, i když pocitově mohu konstatovat, že na takové auto je 1,4 TSI 92 kW minimum. Nedovedu si představit cestování s plně naloženým autem po alpách s např. 1.2 TSI. Letošní ideální počasí dále vybízelo k cestování po Čechách. Propadl jsem koníčku zvaném „kempování“. To obnáší zvýšené nároky na prostor a poprvé jsem ocenil velikost kufru. Vše se vešlo tak akorát (na dovolenou do Chorvatska jsem zaplnil kufr pouze po roletku, která šla zavřít. Při kempování jsem zaplnil kufr až po střechu). Současná spotřeba mírně klesá, v plánu mám cestu do Frankfurtu na IAA, pokusím se trhnout rekord v MAX spotřebě :-)
Po návratu z dovolené mne stihl pecháček – odlétnutý kámen mi rozbil čelní sklo. Pro informaci, výměna tónovaného skla bez senzorů se v autorizovaném servisu vejde do 10 000 Kč vč. DPH.
Výměna oleje po 9400 km
Nechal jsem před dovolenou preventivně vyměnit olej. Při této příležitosti jsem poprvé zkontroloval měrku oleje - po necelých 10 tis km si TSI vzalo cca 0,8 l oleje ( ke spodní rysce měrky, objem oleje dle odhadu servisu). Cena výměny vč. filtru cca 860 Kč, olej vlastní...
Chválím servis pro profesionální přístup, možnost být u vozu při výměně oleje, příjemnou konverzaci a dobrou kávu :-)
Příčníky na Leontýnku
Z důvodu přepravy kol na střeše jsem byl donucen zajistit na Leontýnku vhodné příčníky. První volbou, která se nabízela, bylo zakoupení originálních příčníků u dealera,ale - vůbec se mi nechtělo za příčníky vynaložit 6 325 Kč. Jako nejlepší volbu jsem tak vyhodnotil příčníky ATERA SIGNO.
Jedná se o nosiče kvality srovnatelnou s Thule, ovšem za lepší cenu a navíc se nic nemusí sestavovat - nosiče jsou již smontovány pro konkrétní vůz. Zabezpečení proti krádeži, uchycení a uzamčení nosiče se provádí v jediném úkonu, pomocí speciálního klíče Atera. Nechybí moderní bezchybný německý design, kvalitní materiály a zpracování. Takový byl popis prodejce. A jaká je skutečnost? Po vybalení příčníků je vše skutečně sestavené a připravené k použití. S pomocí přiloženého imbusu doladíte ideální šířku úchytů nosníků, ty poté pevně imbusem utáhnete. Tím je vše připraveno k použití. Manipulace s nosníky je naprosto jednoduchá. Umístíte je na požadované místo (např. na úroveň předvrtaných děr hagusů) a speciálním klíčem dotáhnete čelisti úchytů. Čelisti jsou měkké a pogumované, nehrozí tak poškrábání hagusů). Zpracování je příkladné, nechybí popis příčníků ze spodní strany, na které místo náleží. Výrobek plní požadovanou funkci na 100% a za cenu cca 3 960 Kč mohu doporučit jako skvělou alternativu k originálním příčníkům. Foto viz galerie.
Několik prvotních poznatků po pár dnech používání
Rozmazlen výbavou předchozího vozidla jsem se jal pátrat po možnostech, kterak stávající vozidlo upravit tak, aby alespoň trochu umělo to, co uměla KIA. Jsou to detaily, které by ale potěšily a vzhledem k adorování VAG do nebes v české kotlině jsem měl v sobě kapánek naděje, že to půjde. Nešlo. Co jsem tedy zamýšlel a na co jsem záhy musel zapomenout? Pokud máte funkci světel follow home, před opuštěním vozidla musíte podržet na 1 sekundu dálková světla a tím funkci aktivujete. No jo, jenže pouze na jedno opuštění vozidla. Ne na trvalo. Otázka - lze to nastavit jinak? Odpověď: nelze. Umí to Ceed jinak? Umí... Druhá věc. Sklápění zrcátek. Považuji to za užitečnou funkci při parkování, zvykl jsem si, že když vůz zamknu, na dálku poznám, že je vůz uzamčený, protože se automaticky zrcátka sklopí. Umí Leon při zamčení automaticky sklopit zrcátka? Neumí. Umí VAG skrz diagnostiku nastavit automatické sklápění zrcátek? Neumí. Hmm, dva nula pro Ceeda. Překvapilo mne, že u auta, které nemá světelný a dešťový senzor, dochází při průjezdu tmavým místem ( tunel, nebo i stmívání) při denním svícení ke zhasínání budíků. Dovtípil jsem se, že je to patrně fíčura, která má i nevšímavého řidiče přinutit rozsvítit potkávací světla. Za uvedenou funkci může nepatrný senzor světla v budíku rychloměru. A LED světla. U světel dochází k automatickému nastavování sklonu světlometů, dle jiných uživatelů dokonce i při prudkém brzdění dojde ke změně sklonu tak, aby svítily dále (osobně nevyzkoušeno). Při dálniční rychlosti více jak 110 km/h se světlomety můžou naklonit tak,že svítí více do dálky. LED světla prostě nemají chybu :-).
Dále jsem chtěl pořídit více fotek detailů - patrně se k tomu časem i dokopu - ale zatím zjišťuji, že na tom autě není téměř co fotit. Vše je tak koncernové. U Ceeda jsem s chutí hledal detaily k nafocení (a že jich bylo), ale u LEONtýnky mi přijde vše takové normální a známé. A poslední zmínka. Dealer mne informoval, že mého Ceeda, který jim zůstal protiúčtem již prodali. Zamáčkl jsem nostalgickou slzu a tímto přeji novému majiteli mnoho šťastných kilometrů...
Přidat názorDiskuse: Seat Leon ST
- Re: Re: Nový vůz 01.04.2019 14:32 Atomas
- Re: Nový vůz 01.04.2019 13:12 Verny_2013
- Nový vůz 01.04.2019 12:32 Atomas
- Re: Re: Re: Re: Akú majú vlastne maržu? 29.03.2019 20:10 Verny_2013
- Re: Re: Re: Akú majú vlastne maržu? 29.03.2019 15:21 Atomas
- Re: Re: Akú majú vlastne maržu? 29.03.2019 13:52 Rasto
- Re: Akú majú vlastne maržu? 29.03.2019 13:37 Atomas
- Akú majú vlastne maržu? 29.03.2019 12:25 Rasto
- Nové auto 29.03.2019 04:53 umo
- koncern VAG 26.01.2017 21:28 Verny_2013
- Prasklé světlo 13.10.2016 23:57 profik89
- Re: reklamace 23.09.2016 14:06 SCHROJF
- Re: spotreba oleje 23.09.2016 10:29 Atomas
- spotreba oleje 23.09.2016 10:15 Nicco
- reklamace 2 23.09.2016 09:55 dadasada
- reklamace 23.09.2016 06:51 Đawson
- Re: Re: monitorovanie tlaku v pneu 29.10.2015 07:33 marek_l
- Re: monitorovanie tlaku v pneu 28.10.2015 16:07 Atomas
- monitorovanie tlaku v pneu 28.10.2015 10:01 marek_l
- 1,4 TSi 92Kw 08.09.2015 15:11 Verny_2013
- Re: Re: Re: Re: Stresny nosic - kolko bicyklov? 15.07.2015 12:09 Slamka
- Re: Re: Re: Stresny nosic - kolko bicyklov? 15.07.2015 10:57 Atomas
- Re: Re: Stresny nosic - kolko bicyklov? 15.07.2015 09:52 Slamka
- Re: Stresny nosic - kolko bicyklov? 14.07.2015 08:54 Atomas
- Re: servis 14.07.2015 08:52 Atomas
- servis 13.07.2015 19:35 hacek
- Stresny nosic - kolko bicyklov? 05.06.2015 14:31 Slamka
- Re: paradička 01.06.2015 16:55 roox
- Re: Re: Re: Barva. 03.03.2015 18:35 Atomas
- Re: Re: Barva. 03.03.2015 17:46 aries
Další vozy Seat Leon
-
Seat Leon (2017) Majitel: musli
Přidáno: 1.3.2017 14310 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Seat Leon (2016) Majitel: Jakub Mráz
Přidáno: 31.7.2022 49 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Seat Leon (2015) Majitel: Koubes84
Přidáno: 22.11.2015 6210 Majitel 9.84 Uživatelé
-
Seat Leon (2013) Majitel: Bells
Přidáno: 19.9.2016 1810 Majitel 9.79 Uživatelé
-
Seat Leon (2016) Majitel: Mithrandir86
Přidáno: 31.1.2016 509 Majitel 9.75 Uživatelé