Recenze
Škoda Fabia 1.9 TDI Elegance
Technické info
Přezdívka auta Zeleny drak Rok výroby 2002 Koupeno nové najeto [km]:174500 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1896 výkon [kW]: 74 kroutící moment [Nm]: 220 maximální rychlost [km/h]: 186 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.5
Popis vozu
Popisovat obecné detaily Fabie je dneska zbytečné.
Je to moje první auto, kupované jako nové. Výbava obsahuje kromě jiného Paket pro špatné cesty ( zvednutý podvozek, podle mě by to měla být std. výbava, když se občas podívám na naložené fabie, jak sunou zadek po zemi ), manuální klimatizace bohatě stačí, tažné zařízení, lyžiny na zahrádku, elektrika na okýnka i zrcátka.
Silné stránky
Z výbavy elegance se mi několikrát osvědčila jednak indikace prasklých žárovek (u aut vyšší kategorie je to myslím standard, ve fabii normálně příplatek), rovněž indikace prázdné nádržky ostřikovačů mi připadla jako užitečná.
Spotřeba je vcelku příjemná, při pravidelném popojíždění po Praze se dlouhodobý průměr ( dle palubního počítače ) pohybuje vždycky kolem 5,5 litru, v létě i méně. Při delších cestách mimo město při dodržování rychlostních limitů není problém dostat průměr pod 5 litrů.
Výkon motoru je více než dostatečný, kdysi jsem zkoušel, kam až se dostanu s rychlostí a se 2 lidmi jsme se dopracovali na 203 na rychloměru, ale víc se tomu opravdu nechtělo.
Podvozek jako celek, když mi ve 140 na dálnici rupla pravá přední pneumatika, tak jediné podle čeho se poznalo byly lehké vibrace volantu a po chvilce ( než mi došlo co se děje ), tak odlétávájící kousky gumy zpod blatníku, ovladatelnost auta byla 100%.
Spotřeba oleje je minimální, za poslední 3 roky, jsem tam nedolil ani kampku.
Slabé stránky
Výhled řidiče je dost omezený šířkou předního sloupku, zejména v zatáčkách se za něj krásně schová auto nebo chodec.
Motor je trochu hlučnější, ale nepřipadne mi to nijak tragické, alespoň se snadno udržuje konstantní rychlost. Bohužel je motor trochu těžší.
Samostatnou kapitolou je N1 mříž, její přesun dopředu je trochu hlavolam, ale dá se. Co jsem srovnával s dnes montovanými mřižemi ( TOM Car v Octavii II ) má výhodu, že v obou polohách je ke střeše přidělána šroubem a nedrnčí.
Elektrika ovládání Klimatizace a vnitřního okruhu poruchová.
Špatné chlazení žárovek předních světel, v průměru je měním každý rok.
Nevím jak ostatní automobilky, ale když jsem cca. 2 měsíce po koupi auta prorazil pneumatiku ( o ostrý chodník), tak už v pneuservisech nebyli schopni sehnat stejnou pneumatiku ( původne Barum Bravura). Otec kupoval Fabii o cca. 3 měsíce později a dostal na tom myslím pneumatiky Kleber.
Ventilace auta jako taková, jednak pylový filtr který se podle předpisu výrobce má měnit po 30 tis nebo 2 letech, ale zanáší se rychleji, projevuje se to tím, že se ventilátor musí častěji pouštět na 4 stupeň a v zimě pokud jsou v autě 4 lidé, tak se i tak mlží okna. Zároveň pokud je puštěný ventilátor a ostříkne se přední sklo, tak zejména v zimě se do vnitřního prostoru natáhne dost zápachu z kapaliny ( ale prý to je obecná vlastnost celého koncernu VW)
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Auto bylo servisováno v Drupolu Nymburk, který jsem opustil v době v okamžiku, kdy ho opustil jeho vedoucí a po jeho odchodu zmizela část osobního přístupu a ještě mi ztratili servisní knížku a vyhotovení duplikátu jim trvalo 2 měsíce, a měsíc po té originál našli někde v kuchyňce za lednicí ). Dneska jezdím k Loudovi do Kolína a naprostá spokojenost.
Přece jenom máme něco najeto, takže sem tam nějaký problém byl:
- oprava zavěšení levého předního kola ( jako reklamace po 2.2 letech ), asi důsledek váhy motoru. Výrobce tam zkoušel asi 3 typ materiálu.
- brzdový spínač ( za jízdy blikala kontrolka žhavení a nesvítila brzdová světla )
- servo ovládání teploty klimatizace
- servo uzavírání vnitřního okruhu větrání
- roleta nad zavazadlovým prostorem
- odešlý pohon stahování okénka u řidiče
- silentbloky ( asi po 110 000, takže bych to bral jako normální opotřebení )
Mimo pravidelné servisní prohlídky jsem tam nalil asi 2 l oleje navic.
Při 150000 prohlídce (v zimě ) jsme dělali pár drobnějších servisních oprav :
- výměna zámku u řidiče (auto se delší dobu náhodně zamykalo za jízdy, případně přibouchnutím dveří. Typoval bych, že přičinou zničení zámku mohlo být vykradení v prvním roce)
- okno spolujezdce nešlo zavírat od spolujezdce, ale jenom od řidiče...
168000 - odešlo ložisko řízení a vzalo s sebou jednu z předních pružin, takže se měnily obě.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Drupol Nymburk, tehdy v bez problémů.
Novinky v recenzi
Prodej auta
Se stavem tachometru 174 500 auto odesláno do bazaru. Za těch skoro 10 let si na Fabii nikterak nestěžuju. V roli rodinného vozu byla nahrazena WV Caddy Maxi (máme krom 2 dětí) ještě velkého psa.
Lehká aktualizace
Zase přibyly najeté kilometry, nicméně při posledním pravidleném servisu se nedělalo nic podstatného.
Drobnosti ke 150000
Doplnil jsem pár drobností ke 150 000
Doplnil jsem mrtvý úhel kolem A sloupku do slabších stránek. Dneska jsem málem sundal chodce na přechodu (čímž se mu hluboce omlouvám, ale viděl jsem ho až 2m před autem), jedná se o přechod umístěný v levotočivé zatáčce v nájezdu od Radotína na Strakonickou směrem do centra.
Doplnil jsem komentáře kolem větrání. S autem dnes jezdí přítelkyně, takže další novinky budou přibývat pomalu. Přidal jsem jednu zajímavější fotku s taháním klád.
Fotky budou, jen je nemám momentálně u sebe
Další vozy Škoda Fabia
-
Škoda Fabia (2005) Majitel: Ronault.
Přidáno: 18.11.2015 449 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2005) Majitel: GeorgeB
Přidáno: 16.10.2009 219 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2002) Majitel: parkoviště
Přidáno: 13.10.2008 3710 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2002) Majitel: baca42
Přidáno: 31.12.2010 8110 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2004) Majitel: Trubcic
Přidáno: 26.5.2010 7110 Majitel 9.84 Uživatelé