Recenze
Mitsubishi Delica 2.5 TD 4WD
Technické info
Přezdívka auta Kadeli Rok výroby 1987 Koupeno ojeté najeto [km]:750000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 2476 výkon [kW]: 67 kroutící moment [Nm]: 197 maximální rychlost [km/h]: 120 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 11
Popis vozu
Po příletu na Nový Zéland jsme se rozhodli, že pořídíme nějakou dodávku, ve které budeme moc žít. Druhý den jsme se vydali v Aucklandu, největším městě na Zélandu na car market, kde se prodávají dodávky na cestovaní a tomu podobné vozy. Po cca. 3 hodinách jsme odjížděli s tímto vozem.
Jedná se o Mistubishi Delica 2.5TD 4 WD. Slovo Delica pochází ze slošení ze slov DELIvery CAr. První Delica přišla na Japonský trh v roce 1968 a stala se velmi úspěšnou dodávkou. Moje Delica byla již 3. generací, která přišla na trh v roce 1986 a s touto generací byla poprvé představena verze s pohonem všech kol. Základem pro 4WD verzi se stalo osvědčené Mistubishi Pajero, se kterým sdílí podvozek, motor (ten je pochopitelně jinak uložen). Verze Star Wagons jsou značeny verze pro přepravu lidí, tak jako to bylo v případě mé. Další generace přišla v roce 1994 pod označením L400, další pak v roce 2007 s označením D5.
Předchozí majitelé z auta vyházeli druhou a třetí řadu sedaček a místo nich udělali postel, pod postelí bylo spousta místa na skladování věcí, auto bylo vybaveno "kuchyní" a vším potřebným na kempování v přírodě. Auto mělo manuální převodovku, což bylo obrovské plus, na Novém Zélandu je situace taková, že 70% aut má automatické převodovky! Další výhoda byla redukční převodovka, se kterou se auto v kombinaci s 197 Nm z turbo dieselu vyškrábalo opravdu všude. Pokud to bylo nutné, šlo zamknout přední diferenciál, to se bohužel provádělo otočením středu kola, takže bylo nutné z auta ven. S A/T pneu o rozměru 235/70/15 byli jízdní vlastnosti auta v terénu až neuvěřitelné! To se rychle měnilo na silnici, kde autu chyběl výkon, při rychlostech kolem 100km/hod a bočním větru začínala být silnice úzká. Průjezdy zatáčkami byla hodně slabá stránka, obrovské náklony, nejistota podvozku, předek s přetěžkým dieselem se hrnul ze zatáčky ven. Asi jsem byl rozmazlen z jízdních vlastností Fiesty... Na druhou stranu to bylo skvělé auto, ve kterém jsme mělo opravdu všechno co jsme k životu potřebovali, procestovali jsme s ním téměř celý Nový Zéland, najezdili kolem 20.000 km a užili si spoustu zábavy. S autem jsme jezdili po pláži, brodili přes řeky, spali všude kde se dalo. Vše ale jednou končí a po 11 měsících na cestě přes hory BUM, praskla hadice od chladícího systému, vytekla všechna voda a motor se uvařil. Minimálně byla prasklá hlava, neměl jsem čas ani chuť auto opravovat a po týdnu kamarád sehnal jinou dodávku, která byla bez vybavení na kempování. Veškeré užitečné věci jsme přeskládali a můj vrak odtáhli na vrakoviště, kde jsem za něj něco málo dostal.
VÝBAVA AUTA
Byl jsem až překvapen jak je auto z roku 86 dobře vybavené, posilovač řízení, klimatizace (ta samozřejmě už nefungovala), centrální zamykaní (odemykání nefungovalo), altimetr a náklon metr, stále skvěle funkční pohon 4x4
Silné stránky
+ schopnosti auta v terénu
+ bytelnost a kvalita materiálů i po 23 letech
+ minimum rzi
+ zábava na mokré trávě auto driftovalo jak zběsilé, na silnici v nízkých rychlostech se dalo taky urvat a např. projet kruhový objezd lehkým driftem
+ možno zaparkovat a spát kdekoli
+ prostornost, do jisté míry i pohodlí
+ při ceně nafty kolem 15 Kč a spotřebě 10l/100km bylo cestování opravdu levné
+ na Novém Zélandu je možno řídit s 0,8 promile :-D
Slabé stránky
- na silnici, hlavně v táhlých kopcích chyběl výkon a motor se přehříval
- stáří a s tím spojené problémy
- elektronika (centrál fungoval jen na zamykání, otevírání kufru tlačítkem fungovalo jen občas
- brzdy a váha auta kolem 1800 kg
- na Zélandu se jezdí vlevo, což problém nebyl, ale s volantem na druhé straně se prohazují i blinkry a stěrače, takže na křižovatkách jsem ze začátku pouštěl stěrače místo blinkrů a teď, po návratu domů taky
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Auto bylo 11 měsíců bez poruchy, pouze jsme měnili dveře u řidiče, nějaký vůl nám je naboural. Na autě bylo spousta věcí k opravě, ale jezdilo! Občas hlučná přední ložiska, motor žral olej 1000km = 0,5l, diesel pumpa trošku prosakovala, při ranních startech šlo z výfuku strašné množství černého kouře...
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Mitsubishi Delica 2.5 TD 4WD
- Re: Ahoj 27.11.2011 19:00 v3jc3
- Ahoj 04.11.2011 20:21 liborauta
- Re: Demence? 25.11.2010 20:40 v3jc3
- Re: Re: Demence? 25.11.2010 20:02 Poustnik
- Re: Demence? 25.11.2010 19:04 Jacoppo
- Re: Re: Demence? 24.11.2010 17:52 v3jc3
- Re: Re: Demence? 24.11.2010 12:10 Poustnik
- Re: Demence? 24.11.2010 07:57 v3jc3
- Demence? 23.11.2010 22:41 Jacoppo
- Re: Velmi zajimave auto 13.11.2010 15:30 v3jc3
- Velmi zajimave auto 11.11.2010 17:26 Patrik145
- Delivery car 11.11.2010 17:18 jmurjr (H22A7)
Další vozy značky Mitsubishi
-
Mitsubishi Delica (1996) Majitel: filko
Přidáno: 13.11.2013 77 Majitel 9.78 Uživatelé
-
Mitsubishi Delica (1996) Majitel: Machy_CZ
Přidáno: 21.12.2014 410 Majitel 8.57 Uživatelé
-
Mitsubishi Lancer (2006) Majitel: faltaIX
Přidáno: 12.3.2011 8010 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Mitsubishi L200 (2007) Majitel: chup44
Přidáno: 2.3.2013 810 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Mitsubishi Lancer (2008) Majitel: parkoviště
Přidáno: 12.12.2009 649 Majitel 9.88 Uživatelé