Recenze

v3jc3 (muž 38 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Mitsubishi Delica 2.5 TD 4WD

9.46 Uživatelé

Hodnoceno: 16× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mitsubishi Delica, foto 1 Mitsubishi Delica, foto 2 Mitsubishi Delica, foto 3 Mitsubishi Delica, foto 4 Mitsubishi Delica, foto 5 Mitsubishi Delica, foto 6 Mitsubishi Delica, foto 7 Mitsubishi Delica, foto 8
Mitsubishi Delica, foto 9 Mitsubishi Delica, foto 10 Mitsubishi Delica, foto 11 Mitsubishi Delica, foto 12 Mitsubishi Delica, foto 13 Mitsubishi Delica, foto 14 Mitsubishi Delica, foto 14 Mitsubishi Delica, foto 15 Mitsubishi Delica, foto 16 Mitsubishi Delica, foto 17 Mitsubishi Delica, foto 18 Mitsubishi Delica, foto 19 Mitsubishi Delica, foto 20 Mitsubishi Delica, foto 21 Mitsubishi Delica, foto 22 Mitsubishi Delica, foto 23 Mitsubishi Delica, foto 24 Mitsubishi Delica, foto 25 Mitsubishi Delica, foto 26 Mitsubishi Delica, foto 27 Mitsubishi Delica, foto 28 Mitsubishi Delica, foto 29 Mitsubishi Delica, foto 30 Mitsubishi Delica, foto 31 Mitsubishi Delica, foto 32 Mitsubishi Delica, foto 33 Mitsubishi Delica, foto 34 Mitsubishi Delica, foto 35 Mitsubishi Delica, foto 36
 

Technické info

Přezdívka auta Kadeli Rok výroby 1987 Koupeno ojeté najeto [km]:750000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 2476 výkon [kW]: 67 kroutící moment [Nm]: 197 maximální rychlost [km/h]: 120 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 11

Popis vozu

Po příletu na Nový Zéland jsme se rozhodli, že pořídíme nějakou dodávku, ve které budeme moc žít. Druhý den jsme se vydali v Aucklandu, největším městě na Zélandu na car market, kde se prodávají dodávky na cestovaní a tomu podobné vozy. Po cca. 3 hodinách jsme odjížděli s tímto vozem.

Jedná se o Mistubishi Delica 2.5TD 4 WD. Slovo Delica pochází ze slošení ze slov DELIvery CAr. První Delica přišla na Japonský trh v roce 1968 a stala se velmi úspěšnou dodávkou. Moje Delica byla již 3. generací, která přišla na trh v roce 1986 a s touto generací byla poprvé představena verze s pohonem všech kol. Základem pro 4WD verzi se stalo osvědčené Mistubishi Pajero, se kterým sdílí podvozek, motor (ten je pochopitelně jinak uložen). Verze Star Wagons jsou značeny verze pro přepravu lidí, tak jako to bylo v případě mé. Další generace přišla v roce 1994 pod označením L400, další pak v roce 2007 s označením D5.

Předchozí majitelé z auta vyházeli druhou a třetí řadu sedaček a místo nich udělali postel, pod postelí bylo spousta místa na skladování věcí, auto bylo vybaveno "kuchyní" a vším potřebným na kempování v přírodě. Auto mělo manuální převodovku, což bylo obrovské plus, na Novém Zélandu je situace taková, že 70% aut má automatické převodovky! Další výhoda byla redukční převodovka, se kterou se auto v kombinaci s 197 Nm z turbo dieselu vyškrábalo opravdu všude. Pokud to bylo nutné, šlo zamknout přední diferenciál, to se bohužel provádělo otočením středu kola, takže bylo nutné z auta ven. S A/T pneu o rozměru 235/70/15 byli jízdní vlastnosti auta v terénu až neuvěřitelné! To se rychle měnilo na silnici, kde autu chyběl výkon, při rychlostech kolem 100km/hod a bočním větru začínala být silnice úzká. Průjezdy zatáčkami byla hodně slabá stránka, obrovské náklony, nejistota podvozku, předek s přetěžkým dieselem se hrnul ze zatáčky ven. Asi jsem byl rozmazlen z jízdních vlastností Fiesty... Na druhou stranu to bylo skvělé auto, ve kterém jsme mělo opravdu všechno co jsme k životu potřebovali, procestovali jsme s ním téměř celý Nový Zéland, najezdili kolem 20.000 km a užili si spoustu zábavy. S autem jsme jezdili po pláži, brodili přes řeky, spali všude kde se dalo. Vše ale jednou končí a po 11 měsících na cestě přes hory BUM, praskla hadice od chladícího systému, vytekla všechna voda a motor se uvařil. Minimálně byla prasklá hlava, neměl jsem čas ani chuť auto opravovat a po týdnu kamarád sehnal jinou dodávku, která byla bez vybavení na kempování. Veškeré užitečné věci jsme přeskládali a můj vrak odtáhli na vrakoviště, kde jsem za něj něco málo dostal.

VÝBAVA AUTA
Byl jsem až překvapen jak je auto z roku 86 dobře vybavené, posilovač řízení, klimatizace (ta samozřejmě už nefungovala), centrální zamykaní (odemykání nefungovalo), altimetr a náklon metr, stále skvěle funkční pohon 4x4

Silné stránky

+ schopnosti auta v terénu
+ bytelnost a kvalita materiálů i po 23 letech
+ minimum rzi
+ zábava na mokré trávě auto driftovalo jak zběsilé, na silnici v nízkých rychlostech se dalo taky urvat a např. projet kruhový objezd lehkým driftem
+ možno zaparkovat a spát kdekoli
+ prostornost, do jisté míry i pohodlí
+ při ceně nafty kolem 15 Kč a spotřebě 10l/100km bylo cestování opravdu levné
+ na Novém Zélandu je možno řídit s 0,8 promile :-D

Slabé stránky

- na silnici, hlavně v táhlých kopcích chyběl výkon a motor se přehříval
- stáří a s tím spojené problémy
- elektronika (centrál fungoval jen na zamykání, otevírání kufru tlačítkem fungovalo jen občas
- brzdy a váha auta kolem 1800 kg
- na Zélandu se jezdí vlevo, což problém nebyl, ale s volantem na druhé straně se prohazují i blinkry a stěrače, takže na křižovatkách jsem ze začátku pouštěl stěrače místo blinkrů a teď, po návratu domů taky

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Auto bylo 11 měsíců bez poruchy, pouze jsme měnili dveře u řidiče, nějaký vůl nám je naboural. Na autě bylo spousta věcí k opravě, ale jezdilo! Občas hlučná přední ložiska, motor žral olej 1000km = 0,5l, diesel pumpa trošku prosakovala, při ranních startech šlo z výfuku strašné množství černého kouře...

 

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy značky Mitsubishi



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
6

20.000 km bez problému, pak praskla hadice od chlazení, vytekla voda a motor se uvařil

praktičnost
10

pro dva lidi na cestování jsme snad nemohli sehnat praktičtější auto

prostornost
9

vpředu OK, pod postelí a za ní spousta místa na věci, prostorné 2-lužko

jízdní vlastnosti
6

mimo silnici 9, na silnici 3 = průměr 6

jízdní komfort
5

hlučný dieselový agregát, tupé rány od podvozku při nerovnostech, sedačky celkem pohodlné

provozní náklady
8

při ceně nafty 15 Kč a spotřebě 11l/100km to bylo super + spousta oleje

náhradní díly
5

naštěstí jsme potřebovali jen dveře za cca 1500 Kč z vrakoviště, jinak ceny náhradních dílů byli předražené ve srovnání s cenou auta

výkon motoru
5

90 koní na cca 1800 kg je opravdu velká bída! Ale jak výkonné motory dělala Škoda v roce 86...

spotřeba
9

při jízdě na silnici kolem 10l, v terénu cca kolem 15l

hlučnost motoru
2

nesnáším ho, zvuk dieselového motoru je něco strašného! Na to jak byl starý, byl hluk uvnitř srovnatelný se starýma TDi

kvalita sedadel
7

zázrak to nebyl, ale 500km denně (cca 8hodin) se v nich dalo přežít bez větší újmy na zdraví

brzdy
3

maličké kotouče vpředu, vzadu bubny, auto s váhou 1800 kg brzdilo opravdu zlehka

zavazadlový prostor
10

dostatečný na vše :)






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…