Recenze
Škoda Fabia RS
Technické info
Přezdívka auta Holub Rok výroby 2004 Koupeno ojeté najeto [km]:210000 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 96 / 106 * kroutící moment [Nm]: 310 / 295 * počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 / 17 * pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.6
Popis vozu
Před 4lety jsem tehdy ještě červenou fabču dotáhl od seriózního pána z Prahy. Auto dostalo od bývalého majitele do vínku, poškrábaný odředný nárazník a tuningové zadní lampy alá bonboniera. Každopádně to hlavní Fabie splňovala a to sériový software a seriový stav.
Po zaplacení a cestě dmů se projevila první závada a to klepání přední nápravy. Odhalení téhle věci mě stálo kompletní výměnu všech čepů a silentbloků na přední nápravě. Vyměnil se olej, všechny filtry a nalakovali se veškeré poškrábané a poškozené díly.. Posléze se celé auto kompletně rozleštilo, pořídily se sériové FL lampy a z auta byla krásná sériovka. Ale semínko úprav v hlavě klíčilo a klíčilo...
Skromné začátky ETAPA I:
Nejdříve jsem sbíral informace, rozkoukával jsem se a pomalu zjišťoval jakým směrem se vydat. Byla to taková první etapa úprav.
-tuning:
Protože podvozek na mé FRS nebyl ten pravý tak se pořídil úplně nový od HP-Sporting, doplnil jsem ho o silentbloky ze seatu ibiza cupra.
Když auto jakž takž sedělo rozhodl jsem se pro instalaci větších brzd a to jednopístkových brzdičů pro 312mm kotouč.
Malinkatej Intercooler v podběhu svou úlohu plní tak tak, tak jsem tedy pořídil FMIC set od Forge motorsport a motoru se v parných dnech ulevilo.
Auto dostalo do vínku i novou spojku s dvouhmotou s obložením HDS. Samozřejmost bylo jak hardwarové tak softwarové odstranění EGR ventilu.
Odešlo řízení a tak se rovnou koupilo celé nové i s posilovačem a přehodilo se na nový typ.
-styling:
Olakování klik, lízátko z cupry, kožené náloketníky do interiéru, olakování ofuků do klavíru, pořízení disků OZ-superturismo, olakování plastových částí do černého lesku, nějaké ty diody.
Pomalu pokračujeme ETAPA II:
Druhá etapa je už takové zbláznění a možná zbytečné investování peněz do kusu plechu, ale cesta je kolikrát cíl
- tuning:
Brzdy ze superba nestačily, nedosáhl jsem kýženého efektu a protože mi kamarád výhodně nabídl 4pístkové brzdiče ze seatu ibiza cupra včetně super desek Ferodo DS 2500 a kotoučů Zimmerman OZ-formula..Neváhal jsem.. Brzdy pásli plug and play a auto brzdí fantasticky.
Na stole v garáži už čekají na montáž zadní chlazené brzdiče z O1RS. Rád bych je osadil deskami ferodo DS 2500 nebo nižší řadou a kotouči zimmerman.
V první etapě jsem měl dojem, že podvozek postačuje a že není důvod změny...jenže kamarád prodával něco co by mne mohlo zase někam posunout..no a nedalo mi to a riskl jsem výměnu obyčejného sportingu za podvozek pro rally sk. N. Značku podvozku jsem udržel a to HP-Sporting. Po osazení se auto začalo chovat mnohem lépe a jízda s ním dosáhla opět nového rozměru.
Tak brzdy a podvozek jsme dostali na další level..Co dál? No po změření výkonu jsem dosáhl 106Kw a 295Nm při sériovém softwaru.. Ale teplota nasávané směsi ukázala hodnoty horší.. Tedy, je čas vyměnit i Intercooler, v tuto fázy je objednaný IC od firmy THS a bude se k němu vystrojovat hliníkové vedení s hadice od silicon hoses. Věřím že se opět někam posuneme.
Nahodila se ramena v komaxitu s novými silentbloky.
-styling:
Tady nezůstal kámen na kameni. Proběhl celolak do šedé barvy, disky se vyměnily za ronaly zleonu cupra, na zimu se pořídily disky z audi TT. Letní sada ronalů šla do křiklavě žluté, dali se nové znaky pokliček a chystají se nové znaky na masku a na kufr. Pořídili se potahy od firmy MAD a interiér je hned praktičtější. Velké pravé vyhřívané zrcátko, střšní lišty v laku, maska v laku. Stříkly se brzdiče a nápis AP-sporting.
Etapa III:
Další postup je ve hvězdách, ale něco už je připraveno a na něco asi nikdy nebudou peníze.
- tuning:
turbo 1756VK, nerez výfuk custom nebo miltek, rozpěra nad tlumiče (možná spíš styling), repas 6Q převodovky, stabilizátor zadní nápravy, sání z ibizy cupry...předpoklad 230HP ?
-styling:
doladit detaily, disky na zimu do modré šmoulí..rád bych nějaké funkční a hezké sedačky, olakovat podvozek.
Souhrn úprav:
Motor:
-THS Intercooler + hliníkové vedení (brzy)
-lamela s HDS
-EGR OFF
Podvozek a brzdy:
- HP-sporting tlumiče a pružiny pro rally skupinu N. s úpravou pro dieslový motor.Zadek unibal uložení, předek sériové uložení.
- Brzdy 4pístkové AP racing s kotouči 312mm Zimmerman OZ-formula a deskami Ferodo DS2500 + zadní brzdiče pro 256mm kotouč (brzy)
- plné silentbloky, repasovaná ramena, nové řízení
Vzhled:
- Custom celolak včetně motorvého prostoru a zárubní
- 17" Disky Ronal z Leona cupra s letní pneu 215/40/17 Pirelli P Zero (custom barva)
- 17" Disky Ronal z Audi TT se zimní pneu 205/40/17 Pirelli Sottozero
- lakované černé plasty do lesku
- velké pavé zrcátko
- potahy MAD+kožené náloketníky
- nové xenonové světlomety včetně jejich vystrojení
- Stříknutí brzdičů a loga AP-sporting
Silné stránky
Spotřeba, potenciál úprav, relativná dostupnost dílů, servisu, všeobecná znalost techniky tohoto vozu, praktičnost.
Slabé stránky
Malý prostor, všednost, výbava, tvrdost podvozku, slabší vzhled interiéru, výkon.
Novinky v recenzi
Nové daily light, příprava na zadní chlazené 280mm brzdy
Tak jsem konečně spářil denní svícení z Fabie RS 2 do mlhovek mé fabie a to včetně instalace a od teď už si nebudu ničit nové xenony. Pořídil jsem i chlazené zadní brzdiče a k nim ještě adaptér pro větší 280mm kotouč co se dává u octavií na předek. Vše od Zimmermanu viz fotogalerie!
Fotogalerie
Tak jsem přidal nějakénové fotky do fotogalerie. Pomalu ale jistě plánuju zadní brzdiče a montáž předního Intercooleru. Časem bych rád přidal i fotky auta před nalakováním..
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Škoda Fabia RS
- moc pěkné RS 10.03.2014 14:45 roman 81
- Re: Re: Re: bláznivý auto.. 29.09.2013 10:54 tholis
- Re: uznání 25.09.2013 20:39 tholis
- Re: Re: bláznivý auto.. 23.09.2013 20:19 poterienko
- Re: bláznivý auto.. 23.09.2013 16:41 tholis
- bláznivý auto.. 22.09.2013 21:04 roox
- uznání 22.09.2013 20:59 Lukáš R.
- Re: Kola 17.09.2013 21:49 tholis
- Kola 17.09.2013 21:20 Rados
- Co nas brzy ceka: 16.09.2013 21:33 tholis
- Re: Re: Re: Re: Re: Ahoj 16.09.2013 17:37 Dieselpower525
- Re: Re: Re: Re: Ahoj 16.09.2013 17:24 tholis
- Re: Re: Re: Ahoj 16.09.2013 14:39 RS
- Re: Re: Ahoj 16.09.2013 13:20 Prophet
- Re: Ahoj 16.09.2013 13:04 RS
- Ahoj 15.09.2013 18:47 tholis
Další vozy Škoda Fabia
-
Škoda Fabia (2005) Majitel: Ronault.
Přidáno: 18.11.2015 449 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2005) Majitel: GeorgeB
Přidáno: 16.10.2009 219 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2002) Majitel: parkoviště
Přidáno: 13.10.2008 3710 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2002) Majitel: baca42
Přidáno: 31.12.2010 8110 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2004) Majitel: Trubcic
Přidáno: 26.5.2010 7110 Majitel 9.84 Uživatelé