Recenze

superkutil (muž 58 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Mitsubishi ASX 1.6DI-D

9.67 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mitsubishi ASX, foto 2 Mitsubishi ASX, foto 3 Mitsubishi ASX, foto 4 Mitsubishi ASX, foto 5 Mitsubishi ASX, foto 6 Mitsubishi ASX, foto 7 Mitsubishi ASX, foto 8 Mitsubishi ASX, foto 9
Mitsubishi ASX, foto 10 Mitsubishi ASX, foto 11 Mitsubishi ASX, foto 12 Mitsubishi ASX, foto 13 Mitsubishi ASX, foto 14 Mitsubishi ASX, foto 15 Mitsubishi ASX, foto 16 Mitsubishi ASX, foto 17 Mitsubishi ASX, foto 18 Mitsubishi ASX, foto 19 Mitsubishi ASX, foto 20 Mitsubishi ASX, foto 21 Mitsubishi ASX, foto 22 Mitsubishi ASX, foto 23 Mitsubishi ASX, foto 24 Mitsubishi ASX, foto 25 Mitsubishi ASX, foto 26 Mitsubishi ASX, foto 28 Mitsubishi ASX, foto 29 Mitsubishi ASX, foto 30 Mitsubishi ASX, foto 31 Mitsubishi ASX, foto 32 Mitsubishi ASX, foto 33 Mitsubishi ASX, foto 34 Mitsubishi ASX, foto 35 Mitsubishi ASX, foto 36 Mitsubishi ASX, foto 37 Mitsubishi ASX, foto 38 Mitsubishi ASX, foto 39 Mitsubishi ASX, foto 40 Mitsubishi ASX, foto 41 Mitsubishi ASX, foto 42 Mitsubishi ASX, foto 43 Mitsubishi ASX, foto 44 Mitsubishi ASX, foto 45 Mitsubishi ASX, foto 46 Mitsubishi ASX, foto 47 Mitsubishi ASX, foto 49 Mitsubishi ASX, foto 51 Mitsubishi ASX, foto 52 Mitsubishi ASX, foto 53 Mitsubishi ASX, foto 54 Mitsubishi ASX, foto 55 Mitsubishi ASX, foto 56 Mitsubishi ASX, foto 57 Mitsubishi ASX, foto 58 Mitsubishi ASX, foto 59 Mitsubishi ASX, foto 60 Mitsubishi ASX, foto 61 Mitsubishi ASX, foto 62 Mitsubishi ASX, foto 63
 

Technické info

Přezdívka auta Tamagotchi Rok výroby 2016 Koupeno ojeté najeto [km]:130000 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1560 výkon [kW]: 84 / 84 * kroutící moment [Nm]: 270 / 270 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 11 / 11 * maximální rychlost [km/h]: 185 / 185 * počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 / 16 * zavazadlový prostor [l]: 419 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 5.5 / 5.5 * (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

--------- aktualizace k 17.7.2023 ----------
ASX je v pohodě, na klidnou jízdu ve dvou je prima. Průměrná spotřeba 5,7 litrů, dálková jízda letní dovolená 4,5 litrů. Léto pneu 205/60 R17, zima 205/70 R16. Za 6,5 roku bez jediné závady. Jen na té dálnici je problém udržet rovný směr a je to problém řízení. Optimální rychlost je 110km/h, kdy motor točí na 6ku 2200ot. Interier ASX je velmi prijemny a je i relativně prostorný. Kufr je menší, ale stačí a dá se navíc zvětšit o cca 70 litrů. Jízdní vlastnosti jsou dobré, auto velmi dobře sedí. Podvozek je tvrdší. Za mě je jediný problém v zatlumeni, to je opravdu velmi nedostatečné.


--------- aktualizace k 9.9.2022 ------------
Tak už jsem si na ASX zvyknul, po utlumení je hluk snesitelný (do 2500ot, tedy 120km/h). Auto má rozumnou spotřebu, vnitřní prostor je příjemný. V zatáčkách sedí výborně. V podstatě jediný problém je řízení na dálnici, kde opravdu kolem nulové polohy posilovač nefunguje a musí se dorovnávat hodně silou. Nejvíc autu pomohlo zatlumeni dveří, podlahy a kufru, použití pneu 215/60 R17 a přečipování na 105kW/330Nm.


--------- aktualizace k 25.4.2022 ----------
Mám auto už 3 roky. Na předchozí jsem už zapomněl a tak nějak se s ASX sžívám. Naučilo se startovat, když od něj člověk moc nechce, tak i slušně jede a vezme si tak 5 litrů nafty. Interiér je snesitelný, ale o nějaké výborné ergonomii se hovořit nedá. Motor je do 2200ot tichý, pak už je to horší. Chování auta je dost nečitelné, na dálnici plave, ale na hladké silnici dobře sedí v zatáčkách. Na hrbolaté silnici odskakuje zadek nebo poskakuje celé. Řazení jak kdy, někdy lepší, někdy horší. Pořád bych řekl, že je to asi moje nejhorší auto za posledních 20 let, ale dá se zvyknout a kam potřebuju, tam mě doveze. A 4x4 je skvělé i když trochu moc citlivé a hrozně brzo zasahuje elektronika. Na dálnici do 110km/h v pohodě, pak je hlučné a plave. Jak říkají Rusové, je lepší jak Žiguli.


--------- aktualizace k 9.9.2021 ------------
Mám auto už 2,5 roku a tak jsem se rozhodl upravit popis podle zkušeností za tu dobu.

V poslední době mám totiž pocit, že ASX jezdí stále líp. Takže se buď ASX zlepšilo nebo jsem už zapomněl na předchozí auto a tak mi ASX připadá dobré. Je tišší, lépe reaguje do zatáček, lépe zrychluje. Akorát je stále při rovné jízdě a na nerovnostech nestabilní.

Na auto se ale dá zvyknout, sedačky jsou celkem použitelné, auto je dostatečně široké. Motor do 2000ot dobře poslouchá. Nad 2000ot se na to musí už hodně šlapat (softwarově je to tak nastavené, aby to řidič netočil), ale pak jede až do 3600ot dobře. Dá se jezdit za 5 litrů, ale jakmile se to přišlápne (musí se opravdu až na podlahu), tak to jede, ale prudce stoupne spotřeba, až nad 7 litrů.

Systém 4WD funguje slušně, auto hodně tancuje, ale projede všude. ESP je až moc citlivé, takže v hlubším sněhu nedovolí jet rychleji.

Občas jsou problémy s řazením, nesmí se na něj spěchat. Občas nejde zařadit 1ka. Hlavně při použití start-stop.

Zvláštní je řízení, to vypadá jako nepřesné a s vůli. Je problém auto udržet rovně. Na nerovnostech auto poskakuje a ustřeluje mi zadek. Ale na hladké silnici až neuvěřitelně sedí a nepodařilo se mi ho v zatáčce utrhnout. Jen se tak divně kroutí, možná díky ESP.

Za ty dva a půl roku jsem si na ASX zvyknul a nakonec bych ho jako levné řešení doporučil. Člověk od něj nesmí moc očekávat. Na pohodovou jízdu je ta 1.6DI-D po přečipování lepší jak 1.6i. Zapomeňte ale na japonskou kvalitu, připomíná mi to spíš francouzská auta. Navíc vypadá jak vyráběné v Číně nebo poláky.

Kufr by měl být velký, cca 420litrů, ale díky zaoblením a různým výstupkům se do něj moc nevejde. Ale dá se zvětšit vyndáním rezervy na 480litrů.

Problém hlučnosti se vyřešil zatlumením dveří, kufru, podběhů a motoru.

Jako největší problém vidím plavání ASX na dálnici a neklidnost auta na nerovnostech. Na ostatní se dá zvyknout.



--------- původní text z 1.6.2019 ------------
Je to takový "japonec s napoleonským komplexem". Horší auto jak ASX jsem neměl!

V roce 2019 jsem vlastnil 12 let starou KIA Sportage 2.0CRDI 4x4 103kW s najetými 250tis.km a protože auto začalo reznout na jednom blatníku, mělo spotřebu 7,9 litru a měl jsem pocit, že tak velké auto nepotřebuji, začal jsem zvažovat výměnu za mladší a s menším nájezdem.

ASX se mi líbilo, ale o motorech 1.8DI-D i 2.2DI-D šly hodně špatné zvěsti a tak jsem uvítal 1.6DI-D, který je klonem 1.6HDI a na který jsem slyšel jen chválu (později jsem pochopil, že je to taky špatný motor, ale ještě nejlepší diesel co Mitsubishi nabízí).

A když se objevilo 2,5 roku staré ASX 1.6DI-D 4x4, tak jsem neváhal a koupil.

Exteriér se mi líbil, pořizovací cena obou vozidel jako nových byla shodné a protože jsem slyšel na Mitsubishi jen chválu na kvalitu a spolehlivost, tak jsem u ASX předpokládal minimálně shodnou výbavu a vlastnosti, jako měla o 9 let starší Sportage.

Po cca 1 roce užívání mohu s klidným svědomím říct, že ASX je uživatelsky nepřívětivá nepohodlná PLECHOVKA! Je to špatně zatlumené, drnčící a vrzající auto, které nesedí a poskakuje na nerovnostech. Tím netvrdím, že auto není spolehlivé. Proti KIA je vše fórové, tenké plechy, tenký a měkký lak, hodně plastu, chybí již mnoho let zaběhnutý standard. Celkově je auto velkým zklamáním, je to návrat tak o 20 let zpět.

Bohužel i spotřeba z 5,5 litru v zimě stoupla až k 7mi litrům. U Sportage se spotřeba tak neměnila s ročním obdobím.

A hlavně, pokud od 1.6DI-D chci aby auto jelo stejně svižně jako 2.0CRDI, tak je u 1.6 spotřeba vyšší jak u 2.0.

Upozorňuju, že porovnávám současný stav vozidel, tedy Sportage 12 let starou s najetými 250tis.km a ASX 2,5roku starou se 100tis.km.

ASX má dobrou výbavu:

- ESP
- 4x4 (divné je, že umí i 4x2)
- tempomat
- hill holder (funguje jen někdy)
- navigaci (drahá aktualizace)
- handsfree
- start/stop (je otázka, zda to není mínus)
- couvací kamera (občas nefunguje, konstrukční vada rádia)
- couvací sensory
- světla pro denní svícení
- automatické stěrače (občas nefungují)
- automatická klimatizace

Bohužel je ASX výbavou z roku 2010, kdy vzniklo, pokulhává i za auty staršími. KIA Sportage, model z roku 2005 měla třeba sklopné opěradlo spolujezdce na stolek, polohovatelná opěradla zadních sedaček ASX také kdysi mívalo), plnohodnotnou rezervu, 5té dveře měli otevírací samostatně horní část, což bylo perfektní v parkování na těsno nebo v kopci.

Také u ASX chybí automatické otevírání a zavírání oken, pouzdro na brýle ve schránce u zpětného zrcátka, kapsy v zadních dveřích, kapsa v opěradle sedadla řidiče, osvětlení na nohy, osvětlení ovládání oken (tlačítek na dveřích) atd. Prostě výbava, kterou měly auta už v roce 1997.

Také PP je na rok 2016 dost primitivní a nefunguje jak má (jak je uvedeno v manuálu).

Kvůli slabému motoru je jednička hodně zpřevodovaná, takže se nedá moc vyrazit, chce to na jedničku dost roztočit, protože jinak to dvojka nezvládne. U Sportage stačilo jedničkou jen cuknout a hned řadit dvojku. Řadící páka má tvrdý a dlouhý chod, rychlosti tam jdou hůř, někdy nejde 1ka zařadit vůbec. Umístění pedálů v pohodě, prostor na nohy taky.

Chování v terénu je také dost poskakování a navíc ani na jedničku nejde jet pomalu, protože pod 1500ot se motor špatně reguluje a motor nemá sílu. A pokud připojím vozík, tak jsem rád, že auto vozík v terénu přes spojku utáhne. Sportage byla v terénu mnohem stabilnější a jistější.

Navíc při jízdě v horším terénu nebo sněhu často zasahuje ASC a TCL a místo připojení 4x4 spíše zpomalí.

Venkovní zpětná zrcátka jsou obrovská a není přes ně vidět před auto. KIA měla menší a stačilo to.

Pokud jde o výhled z ASX, tak ve všech směrech je horší jak ze Sportage, člověk ve Sportage víc seděl a tak lépe viděl když vjížděl na hlavní. Také do boku a hlavně dozadu bylo ve Sportage lépe vidět. ASX má couvací kameru, tak ta pomáhá. Bez ní není vidět nic. ASX má oproti Sportage malá okna.

Auto se jako nové prodávalo za 690tis.Kč a je zajímavé, že za tuto šílenou cenu se dařilo auto prodávat.

Velký rozvor by se zdál výhodou, ale opak je pravdou, auto se v zatáčce nakloní a zkroutí. Při průjezdu nerovností se auto divně zapíchne na čumák a vše je hrozně cítit. To co jsem v KIA Sportage v pohodě projel a posádka byla v klidu, to u ASX vypadá na konec auta a posádka strašně lítá, rozbliká se ESP.

PP radí řadit už ve 2000ot, ale díky tomu, že motor táhne už od 1200ot, tak to není problém. Do 2200ot je motor i tichý a málo žravý. Ale jak přijdou kopce, tak motor ztrácí dech (280Nm je málo), začne dunět, vibrovat a žrát. Čipem se dá moment zvýšit na cca 330Nm a posunout ze 1750ot na cca 2300ot. a to už by mělo být v pohodě. Jen jestli to motor přežije.

Motor má ještě jednu chybu. U 1.6HDI se používá AdBlue, ale u 1.6DI-D, který z něj vychází se používá pro regeneraci filtru pevných částic dodatečné vstřikování nafty. To jednak způsobuje větší spotřebu, ale hlavně se nafta dostává do oleje (zvyšuje hladinu oleje) a pak se může stát, že se v kopci olej dostane do sání, motor se nekontrolovatelné roztočí a zničí. Další problém je biosložka v naftě, která reaguje s olejem a vytváří hmotu, která ucpává mazací kanálky. Takže je nutné olej měnit v polovičním intervalu než doporučuje výrobce auta.

Motor má hydraulické nastavování vůle ventilů (tzv. hydroštěly) a tak jsem se těšil, že nebudu muset řešit nastavování vůle ventilů. Jenže po delší době stání auta nejde nastartovat, protože z hydroštelů vytekl olej! Motor se musí několikrát protočit, než naskočí. Sportage měla sice starý motor, ale naskakoval na první otočení a to i v -25st. U ASX někdy nenaskočí, někdy naskočí a chcípne a někdy se po otočení klíčkem neděje nic.

ASX je hrozně fórové auto, člověk se bojí, že něco ulomí. Plasty se hrozně snadno poškodí (poškrábou), nelícují a upadávají.

Chci vylepit auto dodatečnou izolací, jen se mi nechce ho celé rozebírat. Opravdu nechápu výrobce, že v roce 2016 tak hrozně šetří na izolacích. Izolace chybí všude, takže je vše slyšet a navíc auto vrže a drnčí.

Auto celkově není špatné, ale provedení a materiály odpovídají poloviční ceně. Pokud někdo bude přecházet z Felicie, tak bude nadšený.

Přidány 3 fotografie s porovnáním s předchozím autem a je na nich vidět, jak měla KIA líp udělanou hranu kufru a i když v určitých rozměrech jsou auta skoro stejná, ve vnitřním prostoru je to obrovský rozdíl! ASX je ukázkou toho, jak se dá zabít prostor!

A určitě neberte auto do terénu, tam olámete plasty a když ho budete chtít tlačit, tak promáčknete plechy!

Přední maska je úplný paskvil, ani neodpovídá dnešním standardům o ochraně chodce, ani není vhodná pro jízdu v terénu a sněhu, protože je moc nízká. Za to je ale špatný výhled před auto. Řidič sedí moc utopený.

Za mě snad nejhorší auto, co jsem za posledních 20 let měl. Výbava, zatlumeni, podvozek.

Dle statistik auto velmi rychle ztrácí svoji hodnotu, to hovoří jasně o kvalitě provedení.

Ale lidi se nechají nachytat, já jsem jasnou ukázkou. Kdybych se mohl dnes rozhodnout, tak raději vezmu 12 let starou Sportage, než 2,5 roku staré ASX.

ASX by nebylo špatné, kdyby auto lépe zatlumili a trochu vylepšili výbavu. Všem, kteří by si chtěli auto koupit doporučuji: DOBŘE SI AUTO VYZKOUŠEJTE!!!

Je to hodně předražená lidovka!

Pro mne to byl velký pokles, skoro bych řekl pád. Možná, kdybych přecházel z jiného auta, byla by recenze lepší. Některé vlastnosti auta můžou být způsobené stavem, ale plno problémů je už dané konstrukcí a snahou výrobce za každou cenu ušetřit.

Silné stránky

- bezpečný
- 4x4
- hill holder
- tempomat
- ESP
- couvací kamera
- automatická světla
- automatické stěrače
- automatická klimatizace
- zpřevodování jedničky
- zpřevodování zpátečky

Slabé stránky

- odhlučnění (to je katastrofa!!!)
- z auta je špatně vidět přes nesmyslně vysokou kapotu
- hlučný motor nad 2500ot
- na 6ku motor moc točí, to zvyšuje hluk i spotřebu
- problém vypalování filtru naftou místo AdBlue
- špatný podvozek (přenáší rázy)
- tenké plechy
- uvolněné, vrzající a upadávající plasty
- je všude vidět snaha ušetřit
- horší sedačky, hlavně při delší jízdě
- blbne dešťový senzor
- špatně svítí (používá žárovky H11)
- chybí schránka na brýle
- odemykání klíčem neodemkne a nezamkne všechny dveře
- tenký a měkký lak a tak se snadno poškodí
- nepřesné a zlobící řazení (občas je problém zařadit, údajně francouzská převodovka)
- bublinky v čelním skle
- drnčí pootevřená okna
- drnčí palubka (mají i další uživatelé)
- fórová loketní přihrádka
- nejsou podsvícena tlačítka na dveřích
- nefunguje dobře propojení radia s mobilem
- některé funkce popsané v manuálu nefungují
- na to, že je auto 6 let na trhu, trpí dětinskými problémy
- horní brzdové světlo svítí do vozu !!!
- při otevření dveří po dešti nateče voda do vozu
- zaoblené a vystouplé polstrování pátých dveří a díky tomu nesmyslné zmenšení kufru
- špatná konstrukce polstrování kufru, znemožňuje naložení objemnějších věcí
- auto stále plave, nedrží stopu na 215/70 R16
- spatný převod řízení, musí se volantem hodně točit, ale přitom málo reaguje při přímé jízdě
- není možné najít příjemnou polohu pro sezení
- moc velká zpětná zrcátka, není přes ně vidět
- startér nezvládá režim START-STOP
- v zimě je v autě špatně rozvod teplého vzduch, u oken táhne (špatné izolace)
- auto je hodně citlivé na boční vítr
- malý nájezdový úhel, všude drhne
- moc vysoký předek, není jasně vidět, kam auto jede, řidič je utopený (mám 188cm)
- autorádio chce po každém nastartování potvrdit přečtení instrukcí na radiu (fakt na chocholouška)
- chybí úložný prostor pod sedadlem spolujezdce (má i Duster)
- chybí polohování opěradla zadních sedadel (prý ASX dříve mívalo)
- plato kufru se málo otevírá, je to podobné jak u starého Favorita (vyhodil jsem ho, byl zdrojem vrzání)
- palubní počítač vypadá jak před 10ti lety
- nemá podsvícený prostor na nohy
- nemá osvětlení zadních sedadel
- při ochlazení hodně stoupla spotřeba
- malá okna a tedy i špatný výhled

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Byl problém s páchnoucí klimatizací. Auto Palace Spořilov si nechal zaplatit za dezinfekci, ale bylo to k ničemu. Pomohlo až když jsem si dezinfekční pěnou vystříkal výměník sám. Od té doby v pořádku.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupeno v Autoesa a klasika, co mohou, to zapřou. Samotný prodej bez problémů. Výkup starého auta pod cenou, tvrdí, že je to vrak a pak ho nabídnou k prodeji s cenou o 50 tis vyšší.

 

Novinky v recenzi

29.2.2024 15:11

Vše funguje jak má, teda až na to řízení

Ukázalo se, že problém řízení je malá předepsaná sbíhavost a v kombinaci s posilovačem na sloupku řízení auto na dálnici plave. Stejný problém má víc majitelů ASX, prý stačí zvětšit sbíhavost. Tak mě opět čeká návštěva servisu.

12.6.2023 10:20

Cesta k moři

Tak jsem s rodinou vyrazil k moři a na dálnici skutečných 130km/h podle navigace a motor na 6ku točil 2700ot. Po delší jízdě se ztišil a jel fakt krásně. Spotřeba za celou cestu 5,4 litrů. Už jsem si na ASX zvyknul a když člověk počítá s jeho chybama, tak je to použitelné auto. Přejel jsem dvě hodně nehezké nerovnosti, které s autem hodně zahýbaly do stran, ale stále krásně drželo rovný směr. Takže platí, že ASX je uskakaná koza, ale drží směr.

15.8.2022 14:06

Testování auta v zatáčkách.

Měl jsem možnost vyzkoušet ASX v zatáčkách a pokud je asfalt rovný, sedí jak přibite a není možné ho utrhnout. Nevýhodou je moc zpřevodovaný volant ( 3,4 otačky ), člověk hodně musí točit volantem. S odstupem času musím říct, že ASX je celkem použitelné a při lehké noze má i rozumnou spotřebu. Jen nějak neumí jezdit rovně, podle mne je problém v elektrickém posilovač na sloupku řízení, který se dává jen do nejlevnějších malých aut.

26.4.2022 08:00

Tak se oteplilo a auto přestalo vrzat a spotřeba klesla pod 5 litrů.

Vždy když vidím ty různé testy hybridů, jak se rozplývají nad spotřebou 6,5-7litrů, tak si říkám, jaká jsou tato auta blbost a stačilo by akorát investovat do vývoje dieselů. Takový 2.0TDI EVO zvládá jezdit i s DSG pod 4 litry. Mě se s klonem 1.6HDI čipnutým na 105kW/320Nm daří přes léto jezdit za 5 litrů. Vtipný je to, že čip se aktivuje až po stisku pedálu plynu nad 2/3. Pak je to jak připojení druhého motoru a zvládne to táhnout až ke 4000ot. Ale stejně nejlíp se motoru běhá s lehkou nohou mezi 1200-2200ot.

30.3.2022 09:45

Po 3 letech a 35000km

Už jsem si na auto zvykl. Zatlumeni pomohlo, ale musím ho ještě dodělat na A a B sloupky a torpedo. Pořád hodně hučí zadní náprava, zlobí řazení, začala zlobit spojka a auto nedrží směr na dálnici. Spotřeba se mi daří držet kolem 5,5 litrů a auto dojede, kam potřebuju. Ale určitě to není takový zázrak, jak někteří tvrdí.

16.9.2021 14:54

Začíná se mi líbit

Po 2,5 letech se konečně auto začalo chovat tak, jak jsem očekával. Po zatlumení, vyzkoušení 3 rozměrů pneumatik a laborování s tlakem to vypadá, že začíná jezdit jak je potřeba. Navíc se jízdní vlastnosti zlepšují, brzdy již brzdí plynule, motor naskočí na první otáčku, řazení se zlepšilo, tlumiče se rozhýbaly. Takže teď už spokojenost. Je to malé SUV 4x4 v dieselu se spotřebou kolem 5ti litrů. Takové se dnes už nevidí.

30.8.2021 12:42

Auto pořád poskakuje

Udělal jsem test tlumičů, ale v těch to taky není (graf je mezi obrázky). Ale zjistil jsem, že při rychlosti 105-110km/h na dálnici jede auto pohodově a za 4,5litru. A kupodivu stejnou rychlostí jede víc aut, dokonce někdy musím předjíždět.

17.8.2021 12:30

Dodatečné zatlumení dveří a kufru

Vzhledem k neúnosnému hluku v autě jsem dodělat zatlumení dveří a podběhů v kufru. Hlavně ve městě a na okreskách je to hodně znát. Už to není jako Favorit, ale je to jako Felicie. Ještě musím dodělat podlahu.

24.4.2021 16:56

ASX je jen pro hluché!

Strašně je slyšet hluk od kol. A jak nejsou díly šroubované, ale přidělané plastovými cvočky, vše se po 5ti letech uvolnilo,vrže, skřípe a drnčí.

26.3.2021 11:07

Zkušenost po 2 letech a 25000km.

Na auto se dá zvyknout a dá se sehnat jako ojetina s malým počtem najetých km za dobrou cenu. A pokud si člověk auto zatlumi, načipuje motor a dá 17" pneumatiky, tak je i použitelné. Spotřeba není žádný zázrak, ale jako 4x4 je to vhodná alternativa pro důchodce chalupáře. Je zajímavé, že stejný motor v PSA funguje mnohem líp. Občas motor nechce naskočit.

15.2.2021 11:33

Startování v -20st a jízda po ledové cestě

Nevím čím to je, ale ASX se stále zlepšuje. Ani start v -20st není problém. Motor naskočí na 1-2 otočky motoru a chod je pak pravidelný. Vyzkoušel jsem i chování ASX na úplně ledové cestě, v botách byl problém se na ni udržet. Auto po rozjezdu plavalo do strany, ale bylo slyšet jak elektronika pracuje a přibržduje kola. Po chvíli se auto pomalu rozjelo. Takže klobouk dolů.

13.1.2021 21:59

Testování na sněhu 2

Díky velkému množství sněhu byla moznost otestovat auto na sněhu a ledu. Dost mě překvapilo, že v mírném kopci s režimem 4WD auto klouzalo do strany, ale nechtělo se rozjet. Pomohlo až 4WD lock. Bohužel i na rovné silnici při přidání se auto nerozjede rovně, ale začne tancovat. Zřejmě to ESP neudrží a některá kola prokluzují.

5.1.2021 07:05

Testování na sněhu

Tak konečně nějaké plus pro ASX. Díky lepšímu zprevodovani 1ky se ASX 4x4 na NOKIAN WEATHERPROOF dokázalo do kopce prohrabat 15-20cm mokrého sněhu. Rozdíl se zapnutým a vypnutým ESP byl minimální. Oproti Sportage je ASX citlivější a dřív aktivuje elektroniku. V režimu "4WD auto" se na zadní nápravu přenáší 10-50% výkonu.

14.12.2020 22:59

Převodový poměr řízení, vliv na jízdu.

Když jsem ASX koupil, tak jsem měl pocit, že auto nechce zatáčet a marně jsem hledal, co je blbě. Vinil jsem z toho i velký rozvor. Teď jsem to zjistil. Běžně je převod řízení 2,2 - 3 otáčky volantu od dorazu k dorazu. ASX má 4 otáčky. Díky tomu se musí volant natáčet o 48% víc jak u Sportage, aby auto zatáčelo stejným způsobem. To vymyslel fakt blbec! Korekce smyku skoro nemožná, akorát plné ruce práce.

26.11.2020 21:52

Motor 1.6DI-D

Trochu jsem testoval motor a je to opravdu nepovedený krám! Při lehkém plynu je schopný táhnout od 1600ot a je použitelný do 3000ot, ale pak zdechne a jen strašně duní. Ta zástavba se do ASX vůbec nepovedla. Je neuvěřitelný, jak se dá ten motor zkazit. Snad pomůže čipnutí. Jako perličku teď třeba řeším kmitání vnitřního zrcátka kolem 120km/h. Budu muset přidat na zrcátko nějakou rozpěrnou tyčku. U žádného z mých předchozích aut jsem takové věci nemusel řešit. Kombinace tenkých plechů a chybějícího zatlumení je u ASX smrtelná.

10.11.2020 11:45

Přichází zima, najeto 120tis.km

S příchodem zimy opět začalo auto různě vrzat. Už vrže i madlo dveří. Automatická klimatizace moc nefunguje, je občas potřeba na přední sklo použít manuální, ale celkem to funguje. Spotřeba se stále drží na hezkých 5,4L/100km. Při jízdě po dálnici je to ale dost utrpení, zimní pneu jsou hodně slyšet a motor nad 2300ot taky. Při jízdě do 110km/h je to v pohodě. Díky chybějícímu zatlumení jsou hodně slyšet okolní projíždějící auta i aerodynamický hluk, hodně zřejmě od velkých zpětných zrcátek. A díky vysokým pneu se auto musí stále dorovnávat, takže řidič určitě neusne. Je to jak řídit dodávku. :o)) Už jsem se smířil s tím, že je to spotřebák a ne auto pro zábavu. Je tam nějak špatně ergonomie řidiče vůči volantu, i po 1,5 roce mám problém určit, kdy v zatáčce začít zatáčet a určit, zda se auto na silnici vejde. Stále vzpomínám na předchozí Sportage, u které tohle všechno bylo dotažené k dokonalosti, bylo to robustní auto a ne tak nedotažené a fórové jako ASX.

19.10.2020 11:57

Zimní pneu 16

Kvůli sněhu na horách jsem přehodil kola a místo 215/60 R17 mám 215/70 R16. Je to obrovský rozdíl. Na těch vysokých pneu ASX opravdu moc nesedí. Zvažuju příště místo 215/70 R16 použít 215/65 R16, ty se na ASX používaly do roku 2013. Bude to líp sedět a bohužel o cca 5% pomaleji jet. Ale měl jsem také konečně možnost porovnat hmotnosti kol. Takže 215/70 R16 i 215/60 R17 mají shodně (disk + pneu) 19kg/kolo. 225/55 R18 má 24kg. A právě těch 5kg navíc je hmota, která zatěžuje nápravy a brání zrychlování a zpomalování. Ale když se auto rozjede, tak setrvačností dojede dál. Tato zkušenost mi potvrdila, že je důležité sledovat hmotnost kol a pro lepší jízdu auta jsou důležitá lehká kola (což v případě většiny velkých nízkoprofilových kol neplatí). A abych se nenudil, tak mi omylem ve značkovém servisu přehráli zimní TPMS letními, takže po nasazení zimních kol hlásí auto chybu TPMS. A pak se spoléhejte na odborníky.

12.10.2020 13:03

Sjeté zadní destičky po 15tis.km

Důvod je prostý. Konstrukční vada, zarezne mechanismus ruční brzdy a auto stále brzdí. Výměna zadních brzd na svolávačku (problém je u ASX 2010 - 2016). Při svolávačce vyměnili i vzpěry kufru (padal lidem na hlavu), zámky dveří (otevíraly se za jízdy), relé v motoru (přehřálo se a auto zastavilo). Neuvěřitelné DO-DO.

20.9.2020 13:35

Pořízeny nové disky s pneu 215/60 R17

Konečně použitelný rozměr pneu. Drží, tlumí, netahaji za volant, auto neplave ani neposkakuje. A klesla spotřeba. Nevím který blb u Mitsubishi vyměnil kombinaci 215/65 R16 a 215/60 R17 za 215/70 R16 a 225/55 R18. ASX je plečka a 18" kola jsou zbytečnost, podvozek je neustoji. A vysoká 16" kola strašně plavou. Změnu rozměrů udělalo Mitsubishi v roce 2013 a byla to velká chyba. Zřejmě zmenším i průměr zimních a 215/70 R16 nahradím 215/65 R16. Ale zase budu muset nový rozměr zapsat do TP.

7.9.2020 11:52

Vrzani a skripani

Tak se ochladilo a auto opět vrže a skřípe. Smutné u 3 roky starého auta. Většinou je to kontakt plast a kov. Navíc se strašně rozvrzala sedačka spolujezdce. Musím ji rozebrat a místa vrzani podlozit miralonem. To funguje.

1.9.2020 20:18

ASX se v krizové situaci chová příkladně!

Při jízdě 50km/h těsně před moje auto vycouvalo cizí auto ze dvora a zastavilo cca 1,5 metru v mé dráze. Nestačil jsem ani brzdit, jen jsem strhl volant doleva, doprava a srovnal. ASX přesně drželo stopu a překážce se příkladně vyhnulo. Za mě jednička! Ale mám přezuto na 225/55 R18. Na 215/70 R16 by to dopadlo určitě špatně.

12.8.2020 00:25

Přezutí z 16

Tak jsem přezul 215/70 R16 na 225/55 R18 a neuvěřitelná změna! Auto je tišší, úžasně sedí, ale hodně to tahá za volant a auto nechce zrychlovat a ani zpomalovat. Vyšší hmotnost kol (každé asi o 14kg) zvyšuje kinetickou energii a tak je docela náročné kola roztočit. Bohužel to má vliv i na vyšší spotřebu. Takže je otázkou, které vlastností převažují a která kola používat.

10.8.2020 11:58

Dá se zvyknout

Už jsem mu odpustil skoro všechno, řazení se zlepšilo, piskajici brzdy jsou protivné, občas se po otočení klíčkem nic neděje, auto hodně po silnici plave, chci řešit 18" koly, občas v interiéru něco upadne, ale dá se to nacvaknout zpatky. Ale co se nedá odpustit je strašný vnitřní hluk! Je to prostě nezatlumená plechovka. Na pohled mate, protože vypadá dobře. Ale každému doporučuji si auto projet po okresce a po dálnici. Jinak s 1.6DI-D se jezdí příjemně, jen se na to musí hodně šlapat.

16.7.2020 21:02

Po 14 mesicich, už si zvykam

Vše se ASX dá odpustit, až na to špatné zatlumeni a horší jízdní vlastnosti. Mám najeto skoro 20tis.km a dá se zvyknout. Ale opravdu hrozně záleží na tom, z jakého auta člověk přechází. Sportage těžko hledá konkurenty a ASX ji určitě není. Prostě jsem od japonců očekával víc a nevěřil jsem recenzím.

8.6.2020 20:59

Nevhodný na dálnice!

Jízda po dálnici je v ASX utrpení. Hluk od motoru a od kol nepřehluší ani výkonná zvuková aparatura. Je to špatně zatlumená uskákaná plechovka, která je díky dýchavičnému maloobjemovému motoru předurčena do města. Na dálnici nemá motor dostatečný moment a tak je i na 6ku značně zpřevodovaný, ve 130km/h točí 3000ot. Motor je ale v těchto otáčkách již hodně hlučný a v kombinaci se špatným zatlumením je pro dálnici nepoužitelný. Rozumná cestovní rychlost je max 110km/h.

15.5.2020 10:07

Zkusenost po roce uzivani.

Je obrovsky rozdil mezi spolehlivým a uživatelsky přívětivým a moderním vozem. ASX je možná spolehlivé, ale jinak je to auto uživatelsky nepřívětivé a s mnoha problémy. Hlavní nepříjemnosti jsou zatlumeni, řazení a nepohodlná jízda po nerovnostech. Je cítit a slyšet každý kamínek, každá záplata na silnici. Svými vlastnostmi a cenou neodpovídá vozu z roku 2016.

18.3.2020 22:37

Konstrukce

Tak jsem auto čistil a rozpadly se plasty interiéru. To je neskutečně mizerná konstrukce. Vše na volno a poddimenzovane. Japonská kvalita to teda určitě není. Vypadá to spíš jak francouzské auto. Tak mizernou a fórovou konstrukci jsem u aut ještě nezažil. Výhoda je, že se nic nezmění a tak se vše dá nacvaknout zpět. Podlepil jsem i chromované rámečky budíků a tyčku nastavení podsvícení budíků.

10.3.2020 18:55

Po 11 měsících - nemastné, neslané

Tak po 11 měsících si zvykám. Auto neoslovi a nenadchne, ale jezdí, brzdí a člověk si zvykne, že se nejedná o vady, ale o vlastnosti. Proste je to nezatlumena plechovka s dost necitelnym podvozkem a vyšší spotřebou. Když se motor ohřeje, je do 2000ot docela tichý. A na nové hladké silnici je do 120km/h auto tiché. Na sněhu 4x4 funguje a auto vždy projelo.

9.2.2020 21:32

Na sněhu...

Jezdil jsem 4 dny po sněhu a auto projede, ale dost se dusí a hlavně po sněhu hodně poskakuje a plave. Naložil jsem do auta 5 dospělých, lyže a zavazadla a auto už neposkakuje, ale taky moc nejede.

7.1.2020 13:02

Poprvé na sněhu

Konečně velké plus pro ASX! Na sněhu se chová opravdu výborně. Úžasně sedí, zadek se připojuje citlivě, auto výborně drží stabilitu a je celkem čitelné. Také v zimě výborně startuje. Akorát s topením je to horší.

3.1.2020 20:00

Porovnání ASX a Duster

Měl jsem o Vánocích možnost jezdit s Dacia Duster a tak mohu porovnávat. ASX je výrazně hlucnejsi a to jak od motoru, tak od podvozku a kol. Otevírání oken ASX je fórovejší. Duster má na rozdíl od ASX podsvicene ovládání oken, lepší materiál sedaček, lépe uspořádány prostor kufru a více místa na zadních sedackach. Naopak Duster vypadá vpředu stisnenejsi, plasty a tvar palubu a je horší, ale třeba plasty sloupků mají kvalitnější. A hlavně Duster nedrnci a nevrze. Duster lépe projizdi nerovnosti. V terénu bych určitě věřil víc Dusteru, je to taková Lada Niva.

23.12.2019 02:11

Chybí jakákoliv ochrana podvozku

Dnes jsem kvůli vrzání vlezl pod auto a místy chybí jakákoliv ochrana podvozku, jen svary jsou zatmelené, ale ne všechny. Ale chybí jakýkoliv nástřik. A podběhy kol mají jen lehký nátěr tmelem. To i Fiesta z roku 2001 měla podběhy udělané líp. Nechápu jak může někdo ASX vychvalovat. Řazení jde pořád stejně blbě a spotřeba stále roste.

3.12.2019 09:19

Ochladilo se

Tak se objevilo hrozné vrzání z přední i zadní nápravy při přejezdu nerovnosti. Prý je to u japonců běžné. Další otázkou je topení, které je dost hlučné, ale přitom ASX topí méně jak Sportage. Stále mi všichni říkají, že jsem si měl auto před koupí vyzkoušet, ale jsou věci, které se považují za samozřejmost a topení auta v zimě se v létě nedá zkontrolovat.

2.12.2019 00:57

Spotřeba prudce stoupla

Tak už auto přišlo o svou jedinou výhodu a tou byla spotřeba. Ze spotřeby cca 5,5 litrů najednou spotřeba stoupla k 8mi litrům. To je víc jak předchozí KIA s motorem 2.0CRDI. Na vině je zřejmě to, že je motor na tak velké auto slabý a taky to, že splňuje EURO6.

Tak se objevily další dva neduhy. Pokud delší dobu auto stojí vytece olej z hydraulickeho nastavování vůle ventilu a po nastartování je potřeba nechat motor delší dobu běžet na volnobeh, jiná vydává hrozně zvuky. A také teda ASX v zimě divně topí, na straně dveří je zima a nedaří se mi vydechy nastavit. Kdyz dam ventilaci naplno, tak sice dela ramus, ale moc nefouka. Nemůžu si pomoct, ale Sportage to měla vymyšlené líp! Prostě vše bylo bytelnější a výkonnější. Ventilace tolik nehučela, ale přitom víc foukala.

24.11.2019 00:08

Další měsíc soužití.

Po výměně pneu auto o něco lépe sedí, ale auto přišlo o jediný klad a to byla spotřeba. Ta stoupla o cca 1 litr. S prichodem zimy se objevil dalsi problem a to je vrzani a drnceni. Hlavní problém ASX je nedostatečné zatlumení karosérie i motoru. Vržou sedačky, zadní plato, podvozek, loketní opěrky. Po vyndání plata vrzani vzadu zmizelo. Ale stále drnci palubka, A sloupek u spolujezdce, B sloupky - nastavení pásů, pootevřená okna. Další problém je hluk a vibrace motoru, které jsou na úrovni aut o 15-20.let starších. Chtělo by to auto rozebrat a vylepit tlumicim materiálem a vycpat molitanem.

30.10.2019 10:27

To je opravdu strašný krám!

Pokud jedu do 110 km/h po rovné a hladké silnici, tak je to celkem dobrý. Trochu drnčí a blbě řadí, ale dá se. Ale jakmile vyjedu na české okresky, tak cítím každou nerovnost, auto poskakuje, bliká ESP, musím jet s neopřenými zády, protože jsou to fakt rány! Co Sportage přejela bez problémů, na tom ASX lítá jak šílený. To není auto, to je parodie na auto! Hezké zvenku, ale jinak hrůza! Teď jen najít náhradu. ASX byla opravdu špatná volba!

23.10.2019 01:39

Citroen C4 aircross a Peugeot 4008

Oba tyto vozy jsou černé kopie ASX a oba trpí detinskymi chybami ASX. Mitsubishi je prodal i s konstrukčními vadami. Exteriér se trochu liší, interiér je naprosto shodný. A v recenzích si uživatelé stěžují na stejné problémy, jako je hlučnost, přenos hluku vozovky apod. Já na svém vyměnil pneumatiky za celoroční NOKIAN a auto plave snad ještě víc. Přitom na KIA Sportage jsem je měl taky a auto sedělo jak pribite.

16.10.2019 12:55

Nějak nevím, co bych o autě řekl hezkeho.

Dalsi spatna zkusenost, ve vetru hrozne plave! Mnohem víc jak KIA Sportage, která byla vyšší a o kousek delší, ale stejný rozvor. Po ujeti dalších km se auto chová stále stejně špatně, v zatáčkách se kroutí, uvnitř drnči a vrže. Motor je dobrý, ale v kopcích hodně žere a moc nejede. Dá se precipovat, ale pak je spotřeba ještě vyšší. Stále s láskou vzpomínám na Sportage a všem radím stará auta opravovat a nekupovat nová.

7.10.2019 23:17

Přišla zima

Tak jsem vyrazil při teplotách kolem 0st a v autě bylo zima. Respektive v režimu auto nefouká teplý vzduch na boční okna a tak je zima z boku a na hlavu jde teplo. V porovnání se Sportage je to hrůza! Navíc je auto hrozně citlivé na boční vítr.

30.9.2019 00:04

Člověk musí hodně slevit a pak se dá...

Auto odpovídá výbavou i provedením mnohem nižší ceně než za jakou se prodává. A chybi standardni vybava, která se montovala už před 20ti lety. Asi největší problém je v tom, že auto dost plave, je hlučné a člověk v něm má zkreslený pocit reality. Jinak je ale použitelné a spotřeba 5,5 litrů je pěkná. Ale na to, že má být Mitsubishi etalonem kvality, tak blbne i stropní světlo.

6.9.2019 16:20

To auto navrhoval blbec!

Zjistil jsem, že je hodně blbě vidět před auto a to proto, že je na kapotě boule, která nemá opodstatnění, protože pod ní je volný prostor. A i když je dolni hrana okna u ASX i Sportage přibližně stejně vysoko, tak v ASX mám hlavu snad o 10 cm níž. Takže jsem utopeny a blbě z auta vidím. A to mám 188cm! To auto je konstrukčně nesmysl a Sportage byl zázrak techniky i když na to nevypadala. Je neuvěřitelné, že i když má auto takových konstrukčních chyb, tak že se již 9 let prodává a za dost vysokou cenu. Za mě stále nejhorší auto, co jsem měl!

1.9.2019 22:30

Jak mohl někdo vyrobit tak hrozný auto!

Tak dnes jízda po dálnici v dešti. Bylo to utrpení! To co se dalo v KIA Sportage jet v pohodě, to byla v ASX hruza! Hůř je z auta vidět, hůř svítí, automatické sterace, to je něco šíleného, dělají si co chteji. Když mají stokrát, nestiraji a když nemají, tak stírají jak šílený. Navíc auto musím stále dorovnavat, vůbec nedrží stopu. ASX byla špatná volba!

29.8.2019 10:05

29.8.2019 00:03

Už si zvykám!

Auto není špatné, jen je úplně jiné než všechna moje předchozí auta. Je hlučné a fórové. Výrobce skoro nepoužil žádné izolace, přijetí nerovnosti auto rozhodí a ozve se velká rána. Přední sloupky jsou nevhodně umístěné a zrcátka moc velká, takže z auta je špatný výhled do zatáček. Na vše se dá zvyknout, ale nevím co výrobce dělal pri vývoji a za dobu 6ti let, po kterou se auto prodávalo. Trpí totiž dětinskymi chybami. Ale s motorem 1.6HDI EURO 6 je auto použitelné a mělo by vydržet pár let jezdit. Tak uvidíme, jaká bude životnost.

12.8.2019 11:15

To není auto, to je dětská hračka!

Bojím se první zimy, jak to ty plasty přežijou. Je to auto pospojované plastovými čudlíky. Proti 14 let staré KIA s nájezdem 250 tis. km jde všechno hůř. Vše je hůř přístupné, vše je na horším místě. Nepochopitelné u automobilky, která je tolik let na trhu jsou takové dětinské chyby. Obávám se, že auto půjde brzo z domu, jen nevím, čím ho nahradím. :o((

31.7.2019 13:20

Ujeto prvních 5000km

ASX dost vrže, pootevřená okénka lupají, v palubce něco drnčí. Co je ale asi nejhorší, to je obrovské množství bublinek v předním skle. Při slunci přes to občas není nic vidět. Už jsem zkoušel, zda to není nějaká barva nastříkaná na sklo, ale není, jsou to bublinky ve skle.

S ASX se jezdí celkem dobře, ale neodpustí žádnou díru nebo nerovnost. A ten malý kufr, to ne neštěstí. Teda ne malý, ale mělký a nízký. Nic se do něj nevejde, vše musím dávat na zadní sedačky. Už jsem se s ASX smířil víc, ale kdybych věděl, co je zač, opravoval bych starou Sportage. Na ASX je příjemné, že jde všechno zlehka. Takžre pokud se ASX osvědčí, půjdu příště do Outlandera.

28.6.2019 22:11

Najeto prvních 4000km

Už si na auto zvykám a je velký rozdíl, pokud na něj člověk přechází z Felicie a nebo z nějakého kvalitního vozu. Já bohužel přecházel z lepšího. Ale už si zvykám, auto jede dobře a na kvalitní silnici je i tiché. Má různé dětinské chyby, které bych u této značky neočekával. Třeba na dálnici nejde ztlumit ventilace, palubní deska odráží slunce, lak vozu je velmi tenký a málo odolný. Ale dobře sedí (na kvalitní silnici), má malou spotřebu, celkem nevrže, drnčí otevřené okno, zlobí dešťový senzor, celkem slušně svítí, výborné brzdí! Ale mám jeden problém, mám pocit, že auto jede pomaleji, než skutečně jede. Na poslední chvíli pak musím dobržďovat.


Přidat názorDiskuse: Mitsubishi ASX 1.6DI-D

Další vozy značky Mitsubishi



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím nedokážu hodnotit, ale mají hodně svolávaček.

praktičnost
8

Kompromis velikosti a spotřeby.

prostornost
8

Vpredu celkem dobre, ale menší prostor na zadních sedadlech.

jízdní vlastnosti
8

Nic moc, auto dost plave. Navíc v zatáčce nestabilní, mění se z nedotáčivého na přetáčivý. Auto hodně nečitelné a má nějaký divný převod řízení, musí se hodně točit.

jízdní komfort
7

Na hladké silnici dobré, ale na nerovnostech hrůza. Je cítit každý dolík. A prenasi se hluk od pneumatik a odletujicich kamínků. Sedačky nejdou pořádně nastavit, nemůžu si najít vhodnou polohu na nohy i na ruce. I ten volant je divně tvrdej a nepohodlnej.

provozní náklady
10

Nízká spotřeba která byla v létě pod 5,5 litrů, ale jak se ochladilo vylezla na 6,5 litrů.

náhradní díly
8

Jsou pouze originály.

výkon motoru
9

Překvapivě dostačující, ale jen na rovině, v kopcích slabé. Pro zivejsi jizdu nutno cipnout na 103kW/320Nm.

spotřeba
8

To nejlepší na autě. Start-stop ale funguje divně. A v kopcích hodně žravé. Jak se ochladilo, stoupla spotřeba o víc jak litr.

hlučnost motoru
7

Špatně odhlučněný, ale táhne od 1200ot a do 2400ot je tichy. Pak je hlučný a slabý. Nad 3000ot už jenom duní.

kvalita sedadel
8

Ujdou, potah příšerný, na všem je vidět snaha o co nejlevnější materiál.

brzdy
8

Dobré, ale neplynulé. Díky konstrukční vadě se zadní destičky sjely po 10tis.km.

zavazadlový prostor
7

Hodně nízký, ale celkem široký a hluboký. Vejdou se vedle sebe 4 kufry. Nesmyslně prohnuté a tlusté 5té dveře. Předchozí auto mělo na litry kufr menší, ale vešlo se tam víc. Úplně nesmyslně uchycené plato kufru, zasahuje do prostoru při sklopení zad. sed






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…