Recenze
Kia Sportage 2.0 CRDI
Technické info
Přezdívka auta Ošklivé káčátko Rok výroby 2007 Koupeno ojeté najeto [km]:110000 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1994 výkon [kW]: 103 / 103 * kroutící moment [Nm]: 320 / 320 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 10 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 540 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 8.5 (udávaná)spotřeba naměřená:
Popis vozu
PRODÁNO - ale bylo to moje nejlepší auto!!!
Auto mělo nejoptimálnější rozměry, nikdy mne za 7 let nenechalo nikde stát a v podstatě se ani nic moc nemuselo měnit. Teda až na rozvody, repase vstřiků, výměna spojky, jednoho čepu a oprava alternátoru. Auto mělo najeto 250tis.km. a 12 let stáří a až na jedno místo žádný rez, vše fungovalo jak mělo, zimní starty bez problémů, přesné řazení, výborný výhled, snadné nastupování a nakládání a dobrý motor. Skoro bezúdržbový. A to jsem s ním jezdil po horách, tahal vozík, průchodnost ve sněhu i v terénu byla neuvěritelná!!! Byl to prostě tank! Dnes už vím, že jsem se s prodejem unáhlil a že jsem auto měl udržovat a opravovat, dokud to jde. Nová auta už takových kvalit nedosahují.
A tady povídání o autě z roku 2012:
Měl jsem Mondeo, ale to mi nabourali a protože mám chalupu na horách tak jsem hledal nějaké 4x4 v ceně 5ti letého Mondea. Nakonec z výběru vyšla KIA Sportage 2.0CRDI. Sice jsem se trochu bál korejského vozu, ale vzhledem k tragickému stavu Mondea jsem ji zvolil. KIA Sportage je menší SUV s automatickým 4x4. Prostor pro posádku srovnatelný s Mondeem, kufr kratší, ale vyšší. Musím říct, že KIA mě stále mile překvapuje. Je to neuvěřitelný dělník, který projede všechno a utáhne i těžký vozík v terénu. Motor dokáže s autem hodně dobře zacvičit, ani není potřeba motor čipovat. I v dálničních rychlostech je v autě minimální hluk.
Převodovka je 6ti stupňová, trochu zvláštní je odstupňování, jednička je perfektní, hodně plazivá, dvojka je ale až moc daleko od jedničky, trojka je taky dost daleko od dvojky, za to 4,5 a 6 jsou hodně blízko u sebe a 6ka by snesla větší zpřevodování do rychla, ve 100km/h točí motor na 6ku 2000ot, což by mu slušelo tak ve 130km/h (výkon na to má).
Motor výborně táhne od 1800ot do 3500ot, pak až do 4000ot už trochu polevuje. Jezdím mezi 2000-3000ot a je to paráda. motor je extrémně tichý a je hlučností srovnatelný s benzínovým.
Aerodynamika karosérie je velmi dobrá, i ve 130km/h není slyšet aerodynamický hluk.
Zvenku je auto takové ošklivé káčátko, ale interiér je srovnatelný s evropskými vozy odpovídající doby. Variabilita interiéru je ale úžasná, sedačka spolujezdce je sklopná do roviny jako stoleček, takže je možné převážet velmi dlouhé předměty.
Zadní sedadla jsou dělená 2/3 a dají se velmi snadno sklopit s tím, že se dá jednou rukou sklopit opěradlo do roviny s kufrem. Navíc jsou opěradla zadních sedadel polohovatelná dozadu a mají asi 3 polohy. To i mnohem novější auta nemají.
Také příjemné je otevírání zadních dveří, u kterých se dá otevřít i jen okno. Je to výhodné hlavně při stání ve svahu, obsah kufru se nevysype.
Auto obsahuje mnoho úložných prostor a to i pro velké láhve, pod sedačkou spolujezdce je šuplík na věci, V autě i v kufru je mnoho výklopných háčků na zavěšení tašek. Elektrická zásuvka je u řidiče a v kufru.
Auto má plnohodnotnou rezervu.
A teď něco k jízdním vlastnostem. Do Sportage jsem přecházel z Mondea 2.2TDCI v plné výbavě.
Takže to byl docela skok do jiné kategorie, ale nebylo to až tak zlé. Většina srovnání bude tedy s Mondeem.
Sportage je výrazně vyšší a kratší. Šířka je stejná a také prostor pro posádku je srovnatelný. Sportage má mělčí kufr, ale zase vyšší, takže objem celkem stačí.
Oproti Mondeu je Sportage tvrdší a díky tomu víc po silnici poskakuje a vnímá nerovnosti (víc se do strany kývá). Tím, že člověk sedí výš, tak vše vnímá jinak. Ale výhled je velmi dobrý a brzy jsem si zvyknul tak, že se vejdu tam, kam jsem jezdil s Mondeem. řízení jde lépe, volant není tak ztuha jako u Mondea. Řazení je přesné a dobře dostupné. To platí i pro ovládací prvky, jediný problém je s rozsvícením světel, občas se mi stane, že když chci dát blinkr, tak si zhasnu světla.
Se Sportage jsem jezdil 14 dní v horách s vozíkem a zjistil jsem, že jízdní vlastnosti jsou mnohem lepší než na jaké auto vypadá. Výborně sedí a i s vozíkem je dobře ovladatelné (díky krátkému převisu za zadní nápravou). Auto vyjede odevšad, pohon 4x4 je znát.
Sportage používá stálý pohon přední nápravy a připojitelný pohon zadní nápravy. Pohon se připojuje automaticky při prokluzu nebo po stisku tlačítka 4WD je zapojené stále. Odpojuje se při rychlostech na 40km/h. I s automatikou je prokluz minimální a připojení je citlivé, takže auto nevystřelí tečně ze zatáčky. 4WD se vyplatí když auto zapadne. Nečeká tolik na prokluz předních kol, ale zabere hned všema čtyřma. Trochu bojuje s křížením náprav (dvě kola jsou ve vzduchu) ale většinou se vyhrabe. Pro vyhrabání je dobré zapnout 4WD a vypnout TCS.
Pokud jde o interiér, tak jsou ovládací prvky po ruce a auto má mnoho užitečných kontrolek a signalizací. Vše je logické a dostupné. Trošku divné je zamykání vozu z vnitřku dvěma možnými způsoby (jako by jedno tlačítko bylo navíc) ale to je drobnost.
Světlost vozu je dobrá, jen filtr pevných částic blbě vykukuje pod vůz a navíc čidlo na filtru je dost vystouplé a hrozí, že se o terén utrhne. Tam kde jsem s Mondeem chytal podvozkem teď v pohodě projedu.
Pokud jde o spotřebu, tak to je jediné výrazné mínus, podle papírů je spotřeba 8,5 litru. Líbilo by se mi tak o 2 litry méně, ale je to velký vůz. Moji spotřebu můžete vidět výše.
Kvůli špatné reakci na plyn jsem motor čipnul a auto výrazně oživlo při zachování spotřeby. Okamžitě reaguje na plyn, zátah motoru je již od 1500ot a táhne ještě ve 4500ot. Není problém jet 180km/h, auto je stabilní. Předjíždění není problém.
Už jsem se naučil jezdit zatáčky smykem, auto je velmi čitelné, jen celoroční pneu trochu pískají. Mám obuto Pirelli Scorpion STR a plná spokojenost. Tiché, malý odpor, dobře sedí na suchu, vodě, bahně, trávě i rozbředlém sněhu. Trochu horší na ledu. ale i z toho se vyhrabe.
Skoro stejné auto jako KIA Sportage je Hyundai Tucson a obě auta doporučuji zájemcům o levné 4x4.
Silné stránky
rozumná cena
výborný tichý motor
výborně zatlumené
pohodlný a ergonomický interiér
dobře přístupný kufr
možnost otevřít jen horní díl kufru
dobrá průchodnost
velmi dobře čitelná jízda
výborná ovladatelnost, volant jde zlehka
dobrý výhled dopředu i do stran
praktická úložná místa
obrovská variabilita sedaček
zcela sklopná sedačka spolujezdce vpředu
jednoduše sklopné zadní sedačky
polohovatelnost zadních opěradel
přesné řazení
výborná ventilace a klimatizace, na rozdíl od jiných aut funkční!
Slabé stránky
vyšší spotřeba
divné zpřevodování (mezi 1 a 2 velká mezera a 4,5,6 hodně u sebe)
6ka by mohla být víc do rychla, teď točí 2000ot už ve 100km/h
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Servisovana u garazisty. Značkový servis byl drahý a vše mu trvalo hrozně dlouho.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Koupení z MAMCAR. A klasika, zamlčeli co mohli, při prodeji auto ošetřené tak, aby nebylo vidět poškození, vytluceny dvouhmotak o kterém tvrdili, že je to v pořádku.
Novinky v recenzi
Chce to si auto držet, dokud to jde
Teprve když jsem Sportage prodal, tak jsem zjistil jak úžasné auto to bylo, s perfektní výbavou a ergonomií. A i když je to takové ošklivé auto, je optimální rozměry, výkonem i jízdními vlastnostmi. Mám teď auto z roku 2016 a nestojí to za nic!
Neuvážený prodej
Tak mám najeto 250tis.km a naskytla se možnost výhodně koupit Mitsubishi ASX 1.6DI-D a Sportage prodat. A byl to neuvážený prodej! KIA Sportage 2007 bylo nadčasové robustní, snadno ovladatelné auto s výbornými jízdními vlastnostmi, velkým kufrem a praktickými vychytávkami, jako je sklopné opěradlo sedadla spolujezdce, polohovatelná opěradla zadních sedaček, široký věnec volantu s vhodným zpřevodováním, řadící páka na správném místě a s přesným řazením. Podvozek je dobře odhlučněný a v zatáčkách i na nerovnostech výborně sedí! A ani po najetí 250tis.km nejsou větší vůle. Sportage 2007 vřele doporučuji, bohužel již moc nejsou. KIA Sportage je solidní a robustní auto a v mnoha ohledech je lepší jak Mitsubishi ASX z roku 2016.
Stav po 230tis.km
Auto stále v perfektní kondici. Lehce orezlo jedno místo nad pravým zadním blatníkem. Ostatní vše perfektní, motor běží jako hodinky, vše funguje. Je to moje nejlepší auto, takový nájezd nezvládl ani Ford, ani VW a v podstatě ani žádné jiné moje auto. Za 110 tis.km, které jsem s autem najel nebyla potřeba žádná větší oprava, měnila se spojka a dvouhmoták, ale ty se ve 120000km měnit mají. Výměna pneu Falken AS200 (velmi dobré) za Nokian Weatherproof SUV a jsou super! Ještě lepší jak ty Falkeny. Určitě doporučuji, letní a zimní pneu jsou jen tahání peněz z kapes lidí a naopak pak řidiči jezdí na starých pneu.
Stále skvělý!
Celou zimu sloužil jako správný dříč. Celoroční pneu se opět osvědčily. 4x4 funguje i na jarní rozbahněné cestě. Spotřeba stále kolem 8mi litrů. Spojka přestala prokluzovat a auto se najednou stalo živější a lépe reaguje na plyn. Provedena výměna rozvodového řemene a kapaliny v posilovači řízení.
Stále šlape jak hodinky (najeto 220tis.km)
Stále vše funguje. Začíná lehce prokluzovat spojka. Ale jinak perfektní starty i v tuhé zimě, nikde nic neteče, vše funguje jam má. Jen praskla pružinka v otevírání zadních dveří.
Najeto 200tis.km
Auto stále ve výborné kondici, ale u zadních podběhů začíná trochu reznout. Jinak motor perfektní, ostatní funguje také velmi dobře. Celoroční pneu Falken AS200 byla skvělá volba!
Najeto 190tis.km a paráda!
Tak mám najeto 190tis.km a auto šlape jak nové. Nikde nic nerezne a nevrže. Výborně topí i chladí a nic není potřeba opravovat. Jak jsem se korejského auta bál, tak teď jsem rád, že ho mám. Jediné co rezne je koule na přívěs. Spotřeba se stále drží kolem 8mi litrů, což zase není tak špatné. Nové celoroční pneu byla výborná volba.
Najeto 180000km a stále paráda! Nové pneu.
Auto se stále chová jako mírně jeté. Startuje úplně bez problémů i v tuhé zimě. Vše bez problémů funguje. Paráda proti předchozímu Fordu. V létě se objevily problémy, mezi 130-140km/h vibrovala přední náprava. Vyvážení kol nepomohlo. Nakonec jsem vyměnil pneu Pirelli Scorpion STR za Falken AS200 a vibrace zmizely. Zřejmě se pneumatiky divně sjely. Přitom měly najeto cca 50tis.km a vzorek slušnejch 5mm. Ještě se mi něco takového nestalo, ale problém může být ve vlečené 4x4.
Najeto 170000km a stále paráda
Tak mám najeto přes 170000km a paráda. Akorát se objevily problémy s přední nápravou a hlavně vyvážením kol. Přední brzdové třmeny zarůstají a to zřejmě způsobilo nerovnoměrné sjetí předních kotoučů. Takže jsem je musel vyměnit, protože při brzdění se klepala přední náprava. Ještě musím vyměnit zadní kotouče, protože na nich zadní destičky seděly nerovnoměrně a tak na půlce orezly a při brždění to vydáví hluk, jak se obrušuje rez. Jinak vše v pohodě. Hlavně motor je moc príma. A stále si libuju průchodnost terénem.
Výbava na zimu
Vzhledem k problémům na sněhu jsem vyměnil univerzální pneu Pirelli Scorpion STR, které už měli vzorek jen 5mm za Falken AS200, což jsou celoroční pneu, vhodnější na led. A je to paráda! Drží jak přibité, auto projelo i 25cm sněhu do kopce. Na jaře se na auto vrátí Pirellky (pokud teda nebyly zdrojem vibrací přední nápravy). Objevil se problém s pravým předním světlem, kde vyhořela žárovka v obrysovém světle a zanesla celý světlomet. Takže ho budu muset buď rozebrat a vyčistit nebo vyměnit. Auto je paráda, nechtěl bych jiné. Je to dříč!
Stav ve 160tis.km.
Tak odešly přední brzdové kotouče, sice ještě nebyly sjeté, ale začaly hodně házet. Vypadá to na konstrukční vadu brzdových třmenů. Po výměně kotoučů a destiček paráda. Jinak auto jezdí stále skvěle a není potřeba žádný speciální servis. Tak uvidíme co přinese zima.
Servis po 150tis.km
Tak má auto za sebou výměnu rozvodů, vodní pumpy, řemene, vyčištění dvou vstřiků a repasi zbývajících dvou. Výrazně klesla spotřeba. Auto jezdí výborně, vše funguje jak má. Překvapuje mě, že má v hodnocení jen 8 bodů na rozdíl od mých Fordů, které bych hodnotil jako horší a to jak jízdními vlastnostmi, tak hlavně provozními náklady. Snad jedině Fiesta je méně nákladnější, ale obě Mondea, to byla hodně ztrátová auta. A Mondeo 2.2TDCi bylo ve 150tis.km na vyhození, odešlo co mohlo. Z tohoto pohledu je KIA Sportage mnohem praktičtější a spolehlivější jak Mondeo.
Najeto 150 000 km
Spokojenost stále větší. Lehce stoupla spotřeba, ale jezdím stále víc po městě. Vše funguje jak má, čtyřkolka je úžasná. Úložný prostor je plně dostačující, polohovatelné zadní sedačky super! Celoroční pneu v letošní zimě šlapou i na ledu suprově. Auto chytá na první otočení.
Chiptuning
Nová spojka je paráda! Tak jsem nechal motor čipnout a super! Auto je živější, má větší zátah a líp reaguje na plyn. Pokud jde o spotřebu, tak na to moc rozdíl vidět není. Je to úžasný auto, parádní dříč. V červnu jsme byli na dovolené u Jadranu a pohodová jízda i v bouřkách a záplavách. Při povodních jsem jezdil ve 30cm vody a v pohodě.
Tak mám najeto 130tis.km a objevil se velký problém.
Začala prokluzovat spojka. Po rozebrání se zjistilo, že je potřeba vyměnit spojka, přítlačné ložisko i dvouhmotový setrvačník, který byl úplně v háji. Jen materiál za cca 25tis.Kč. Také odešly žhavící svíčky (jedna za cca 1000Kč). Takže docela šok, díly na KIA jsou opravdu hodně drahé. Bohužel je to daň za diesel, benzínový motor by tyto problémy neměl a přitom pořizovací cena KIA Sorento s benzínovým motorem je o cca 1/3 nižší. Takže příště vezmu auto s benzínovým motorem.
Testování na sněhu
Tak je to paráda! Mám na autě univerzální pneu, ale pokud není úplný led (a to pak nevyjede nikdo), tak zabírá auto perfektně. Jsem stále více spokojený, vysoký posez, tichý motor, výborný výhled a průchodnost terénem je za ty peníze super! V autě vše funguje jak má, nic nepadá, nevrže. Plně doporučuji, jediný problém je vyšší spotřeba, někde kolem 8mi litrů. Ale při nízké pořizovací ceně se to vyplatí. Akorát v hlubokém sněhu chybí redukce, jednička to neutáhne a odnáší to spojka. Ale kombinace TCS a 4H plně pro ježdění po ledových a zasněžených cestách a i po mokré trávě a blátě stačí.
Zkušenosti po 6 měsících provozu
Tak už jsem si na tvrdší podvozek zvykl. Stále více chválím vysoký posez a výhled. Jinak vše funguje jak má, dodělal jsem mlhovky (obě mlhovky i s žárovkama vyšly na 800Kč). Na sněhu paráda, TCS drží auto v přímém směru. Jen člověk musí počítat s připojováním zadní nápravy (auto se změní na přetáčivé). Pořídil jsem autorádio s handsfree Pioneer DEH-X550BT a plná spokojenost. Auto teď jezdí na pneu Pirelli Scorpion STR a jsou tiché a mají dobrý záběr na sněhu i na trávě.
Stále větší spokojenost. Jediný problém je to odstupňování řazení, to je dost nepříjemné.
Přidat názorDiskuse: Kia Sportage 2.0 CRDI
- Re: Re: Re: Spojka dvojhmota a pneumatiky 18.10.2019 22:43 superkutil
- Re: Re: Spojka dvojhmota a pneumatiky 05.03.2019 00:23 Rasto
- Re: Spojka dvojhmota a pneumatiky 04.03.2019 23:15 Verny_2013
- Spojka dvojhmota a pneumatiky 04.03.2019 22:57 Rasto
- Re: 2 Sady celorocnich pneumatik?? 22.12.2015 11:45 superkutil
- Re: 2 Sady celorocnich pneumatik?? 17.08.2015 08:16 superkutil
- 2 Sady celorocnich pneumatik?? 22.01.2015 08:56 Kolík80
- Re: sportage 24.10.2014 13:09 superkutil
- Pirelli scorpion STR 24.10.2014 13:07 superkutil
- Pirelli scorpion STR 15.04.2014 15:02 Bodo12
- sportage 13.04.2014 14:55 umo
- 02.01.2013 12:01 superkutil
Další vozy Kia Sportage
-
Kia Sportage (2008) Majitel: parkoviště
Přidáno: 18.5.2009 259 Majitel 9.72 Uživatelé
-
Kia Sportage (2006) Majitel: žíznivá čára
Přidáno: 1.3.2007 119 Majitel 8.92 Uživatelé
-
Kia Sportage (2005) Majitel: Zybin
Přidáno: 16.8.2013 08 Majitel 0.00 Uživatelé
-
Kia Sportage (2010) Majitel: Uhlik
Přidáno: 30.10.2010 6910 Majitel 9.75 Uživatelé
-
Kia Sportage (2010) Majitel: Dawe8
Přidáno: 6.10.2010 389 Majitel 9.74 Uživatelé