Recenze
Ford Fiesta 1.25 16V
Technické info
Přezdívka auta Divoch Rok výroby 2001 Koupeno ojeté najeto [km]:86000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1250 výkon [kW]: 55 kroutící moment [Nm]: 125 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.9 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 250 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.5 (udávaná)spotřeba naměřená:
Popis vozu
3dvéřová verze s litými koly 14" s el.stahováním oken, centrálem, klimatizací, Ford rádiem s CD, otevíracími zadními okny, bohužel bez ABS.
Motor 1.25 16V 55kW je špičkový 16ti ventilový motor nízké hmotnosti a moderní konstrukce. Nevýhodou je vyšší spotřeba při akceleraci, ale Fiesta s tímto motorem není žádný lenoch. Tento motor se montuje do Fiest i v roce 2008.
Uspořádání interiéru odpovídá americké koncepci, auto je pohodlné a velmi ergonomické. Volant není bohužel polohovatelný. Ovládání zapínání světel je na levé páčce což považuji za lepší řešení než ovladačem vlevo na palubní desce (které odvádí řidičovu pozornost).
Kufr je u vozu dostatečně velký a po sklopení zadních sedaček (jsou dělěné) vznikne opravdu obrovský prostor. Páté dveře se zvedají dostatečně vysoko.
I když se jedná o 3dvéřové auto, není problém s nastupováním na zadní sedadla, snad až na uchycení pásů předních sedadel, které mohou při nastupování a vysupování překážet.
Brzdy jsou dostatečně silné a dostatečně citlivé.
Silné stránky
- výkonný motor
- velký vnitřní prostor
- skvělá ergonomie
- velký kufr
- jízda je požitek
- skvělý poměr užitná hodnota/cena
- výborný výhled
- výborně svítí, topí i chladí
- dobře poslouchá a nedělá neočekávané pohyby
- motor 55kW je plně postačující
Za celou dobu co Fiestu mám nebyl jedinný problém!
Jako druhé auto do rodiny skvělé! Novější Fiesty jsou sice bezpečnější ale těžší a to se projevuje na zrychlení vozu.
Slabé stránky
- při otevření dveří po dešti stéká na sedačky voda z horní lišty dveří (chybí gumový žlábek použitý u ostaních Fordů)
- vyšší spotřeba
- chybí ABS
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Bez závad. Servisuji u garážisty a vždy je práce perfektně udělaná za rozumnou cenu.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Kupoval jsem ji v bazaru a o jeho praktikách lepší nehovořit. Asi jako každý bazar. Auto bylo zřejmě bourané na LP dveře, předělané na plyn a zpět na benzín.
Porovnání VW Polo 1.3 55kW a Fiesta 1.25 55kW
Oba vozy jsem měl ve 3dvéřové verzi a spadají do stejné třídy, tak se nabízí porovnání. Oba vozy mají motor s výkonem 55kW, obě auta jsou přibližně stejně těžká. VW Polo používá vícebodový vstřik s klapkou, Fiesta používá vícebodový vstřik s MAF. Polo je technologie z roku 1990 a jedná se o 8mi ventilovou, Fiesta z roku 1996 a jde o 16ti ventilovou. Nejvýraznější rozdíl je ve zrychlení vozů a v reakci na plyn. Polo má dvě klapky, první malá se otevírá plynule, druhá velká se přídá při cca 2/3 sešlápnutí plynu. Motor má od volnoběhu obrovský zátah a od 4000ot je to jako by se přidal další motor. Na 5ku je schopná jet přes 180km/h. Naopak Fiesta velice zběsile reaguje na plyn a i po mírném sešlápnutí vyrazí. Po dalším stisku plynu se ale již žádné zrychlování jako bylo u Pola neděje. Fiesta není schopna jet tak rychle jako Polo, rozumná maximální rychlost je okolo 160km/h. Vnitřní prostor a ergonomie je ve Fiestě lepší.
Novinky v recenzi
14 let není žádný věk
Musím říct, že již je Fiestě 14 let a stále je to spolehlivý dříč. Na to, že asi když jí byly dva roky, zažila nějakou ošklivou nehodu, kdy to odnesla strana řidiče (dveře, práh, sloupek atd.) tak jezdí a slouží výborně. Objevil se drobný rez na zadním podběhu, ale to mohla být špatně udělaná oprava po nehodě. vloni jsem opravil díru v prahu u řidiče (špatně udělaná oprava po nehodě) a ostatní je v pohodě. Všechny ovladače fungují, všechny motorky fungují. Na autě se už naučily jezdit manželka i dcery. Je to už přibližovadlo spíše na krátké trasy, ale zvládne i cestu z Prahy do Krkonoš a zpět. Motor stále výborně startuje i táhne a jízda 130km/h je pohodlná a auto má přebytek výkonu.
Tak máme najeto 100tis.km a šlape jak hodinky.
Stále více smekám. Auto běhá jak hodinky, není potřeba žádná údržba, jen dolévat benzín a olej. Motor naskočí na první škrtnutí, vše funguje jak má. Auto bylo předchozím majitelem bourané a tak bylo potřeba vyvařit práh, který byl po nehodě špatně opravený. Ale na to, že je 14 let staré, tak paráda!
Nová spojka
Tak máme novou spojku. Ta stará už prokluzovala. Je to paráda! Tak chci vidět, jak dlouho ještě Fiesta vydrží. Jezdí s ní už žena i dvě dcery. Tak uvidíme.
Tak má nové kolo a pneu
Došlo k setkání s nějakým předmětem na silnici a pneu a disk to nepřežili. Disk snad půjde opravit, ale pneu má z bohu dvě díry.
Stále více smekám.
Neuvěřitelné, běhá jak hodinky, nejsou žádné závady, není problém jet přes 180km/h. Výborně sedí, stále obdivuji obrovský vnitřní prostor. I po 9ti letech přesné řazení i řízení.
Běhá jak hodinky, nejsou žádné závady, auto nepotřebuje žádnou údržbu.
Šlape jak hodinky, není co dodat, snad jen chválit. Doplněno osvětlení interiéru v nohou řidiče a spolujezdce, tak to je hodně přijemné.
Výměna pneu za zimní. Je to výborné a prostorné auto. Byl dobrý tak ho koupit.
Motoru se nějak nedaří, je líný a po nastartování má nepravidelný chod. Výměna svíček a zapalovacích kabelů. Teď už je schopna jet více jak 180km/h. Sice nesedí tak dobře jak Mondeo, ale je to na tak malý motor neuvěřitelný výkon.
Zase jsem musel srovnat svíčky, odtrh jsem zvětšil a jezdí to mnohem líp. Auto bylo na technické bez jedinné závady, emise o 2 řády lepší než je norma. Startuje na první otočení. Objevil se problém se smradem z motoru v interiéru. Na vině byl zanesený pylový filtr, po výměně za nový z auto Kelly je vše v pořádku.
Zkušenost se svíčkama. Mám originál Ford a časem se kontakty opalují. Při částečném ohřátí motor škubal a měl problémy. Po srovnání odtrhu všech svíček na 1,1mm opět běží jako hodinky.
Přidány fotografie. Auto je neskutečně užitečné a pohodlné a rád ho občas vyměním za moje Mondeo. Subjektivní pocit ve Fiestě 1.25 55kW a Mondeu MKII 1.8 85kW je srovnatelný. Fiesta je pružnější a mrštnější (lepší do města), Mondeo je zase vhodné na dovolenou a dlouhé trasy.
Tak už se auto vrátilo ze servisu. Byl odřený a lehce prohnutý zadní blatník a odřený nárazník. Oprava sestávala z vytažení cca 10 x 20cm a nastříkání cca 1m2. Servis Charouz za to fakturoval: mechanické práce 9hod, klempířské práce 3hod a lakýrnické práce 9hod. Celkově 28000,-Kč. Myslím, že by se to dalo udělat za 2800,-Kč. Nedokážu si představit, co těch 9hodin lakovali. Ale co, zaplatila to pojišťovna.
Tak a je v servisu. Na parkovišti jedna dáma nezvládka vyjíždění. Jakmile se auto vrátí, doplním foto.
Tak mi ukradli autorádio. Podezírám servis ve kterém bylo auto na opravě zadních dveří protože rádio bylo profesionálně vyndané, auto bylo otevřené ale nepoškozené.
Přidat názorDiskuse: Ford Fiesta 1.25 16V
- Re: Spojka 17.08.2015 16:14 superkutil
- Spojka 01.12.2011 13:09 hedvin
- 10b. 19.01.2008 23:03
- Re: Re: FOTKY 02.01.2008 20:19 MajoThePuk
- Re: FOTKY 02.01.2008 17:29 superkutil
- FOTKY 13.12.2007 11:39 MajoThePuk
- Re: ? 08.10.2007 15:48 superkutil
- ? 26.09.2007 00:35
- Prostoru moc není. 16.05.2007 12:05
- voda 07.04.2007 13:45
Další vozy Ford Fiesta
-
Ford Fiesta (1996) Majitel: hedvin
Přidáno: 1.9.2011 29 Majitel 9.73 Uživatelé
-
Ford Fiesta (2001) Majitel: parkoviště
Přidáno: 22.7.2007 239 Majitel 9.56 Uživatelé
-
Ford Fiesta (1997) Majitel: Vondras
Přidáno: 5.2.2008 06 Majitel 9.50 Uživatelé
-
Ford Fiesta (1999) Majitel: Sloth
Přidáno: 29.8.2014 89 Majitel 9.36 Uživatelé
-
Ford Fiesta (1996) Majitel: parkoviště
Přidáno: 13.8.2007 279 Majitel 9.18 Uživatelé