Recenze

Dawe8 (muž ) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Kia Sportage 2.0 CRDi 4X4 100 kW

9.74 Uživatelé

Hodnoceno: 23× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Kia Sportage, foto 1 Kia Sportage, foto 2 Kia Sportage, foto 2 Kia Sportage, foto 3 Kia Sportage, foto 3 Kia Sportage, foto 4 Kia Sportage, foto 4 Kia Sportage, foto 5
Kia Sportage, foto 6 Kia Sportage, foto 10 Kia Sportage, foto 11 Kia Sportage, foto 12 Kia Sportage, foto 13 Kia Sportage, foto 14 Kia Sportage, foto 15 Kia Sportage, foto 16 Kia Sportage, foto 17 Kia Sportage, foto 18 Kia Sportage, foto 19 Kia Sportage, foto 20 Kia Sportage, foto 21 Kia Sportage, foto 22 Kia Sportage, foto 23 Kia Sportage, foto 24 Kia Sportage, foto 25 Kia Sportage, foto 26 Kia Sportage, foto 27 Kia Sportage, foto 28 Kia Sportage, foto 29 Kia Sportage, foto 30 Kia Sportage, foto 31 Kia Sportage, foto 32 Kia Sportage, foto 33 Kia Sportage, foto 34 Kia Sportage, foto 35 Kia Sportage, foto 36 Kia Sportage, foto 37 Kia Sportage, foto 38 Kia Sportage, foto 39 Kia Sportage, foto 40 Kia Sportage, foto 41 Kia Sportage, foto 42 Kia Sportage, foto 43
 

Technické info

Přezdívka auta Anička Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:1734 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1995 výkon [kW]: 100 kroutící moment [Nm]: 319 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.3 maximální rychlost [km/h]: 181 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 564 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 7.5

Popis vozu

Takže už nám uběhlo trochu času, už máme najeto cca 1700km, přezuto na zimu a můžeme trošku víc posuzovat a hodnotit. Fotky taky nedávno přibyly, tak hurá do toho...

Jak jsem se k Aničce vůbec dostal…Nová Sportage se mi líbila už od prvních oficiálních fotek a těšil jsem se až jí uvidím na živo a budu se moct svézt. Poprvé jsem se do ní posadil letos na jaře v Lipsku a úplně jsem si jí zamiloval. Měla všechno co jsem chtěl a navíc byla hrozně krásná (viz fotky z Lipska). Svézt jsem se byl hned, jak k nám dorazily první předváděčky a moje první dojmy se pouze utvrdily. Ještě bych měl upřesnit, že moje dvě předchozí auta byly Dodge Caliber a Honda CR-V II – obě dvě diesel. Z toho plyne, že nejsem žádný závodník, ale chci pohodlné a praktické auto – oproti Caliberu, pro mě samozřejmě ohromný skok pojetí interieru…Nicméně Caliber rozhodně nechci pomlouvat. Chvíli jsem pokukoval i po konkurentech typu iX35 nebo Qasqaie, ale nakonec mě hlavně ten design dostal :) Navíc 7 let záruky, cena servisu a náhradních dílu definitivně rozhodla!

Teď k samotnému autu. Je to výbava Comfort Plus, 2.0 CRDi AWD. Výbava: Bezfreonová duální elektronická klimatizace, Ovládání audio na volantu, USB 2.0 + AUX audio port, Rádio s CD a MP3, Centrální zamykání s dálkovým ovládáním + alarm, bluetooth handsfree, vyhřívaná přední + zadní sedadla, přístrojová deska Supervision, Tempomat, Palubní počítač, Parkovací senzory, Vnější zpětná zrcátka – el. ovládaná a sklopná + vyhřívaná, elektrochromatické zpětné zrcátko, dešťový senzor, indikátor řazení, kůží potažený volant a řadící páka, chlazená schránka před spolujezdcem, ABS s EBD, BAS, Elektronický stabilizační systém s ESC s DBC, HAC, VSM a TCS, 8x airbag, aktivní opěrky hlav na předních sedaldlech, metalíza, 17“ ALU kola s pneu 225/60 – vše kromě metalízy je v dané výbavě bez příplatku…Určitě tu není vypsané všechno,hlavně takovéty základní věci, ale pokud vás to bude zajímat tak to najdete v ceníku :)


Jak jsem psal na začátku, nemám auto moc dlouho takže to bude spíše co jsem četl a jak mi to po těch pár kilometrech připadá.

MOTOR:
Obsah 1995 ccm, 100kW a 319 Nm při 1800-2500 otáčkách. Už má tedy najeto, jak jsem psal na začátku 1700km a je to na něm znát. Pěkně táhne už od spoda a při nižších rychlostech je záběr hodně znát. Na druhou stranu, jakmile se přiblížíme ke 100km/h a víc, tak sice pořád zabírá, ale žádná sláva na rychlé předjíždění to není. Ale abych mu nekřivdil, tak na těch 100kw co má rozhýbat cca 1700kg jede úplně super.

SPOTŘEBA:
Spotřeba je kapitola sama pro sebe :) Udávaná výrobcem je 6,8 / 5,1 / 5,7 , ale ta je v běžném provozu opravdu nedosažitelná - alespoň zatím. Těch 1700 km je pořád celkem málo a navíc teď ty zimáky (Hankook W300 225/60/17), takže doufám že pořád půjde pomalu dolů s přibývajícími kilometry. Současně jezdím za 7.5 - 7.7 a jezdím převážně po městě a sem tam delší vzdálenosti, cca 100km.V tuhle chvíli jsem rád, že jsem nešel do automatu, o kterém jsem nejdřív uvažoval, protože tam si tu spotřebu moc neumím ani představit :D Ale abych byl objektivní, tak jsem si ani nemyslel,že by ta udávaná spotřeba byla reálná. Dvoulitr diesel, 4x4 a 1700 kg, prostě vždycky bude jezdit za 7-8 litrů, pokud se nemám ploužit někde po poli.
A ještě maličkost na závěr ke spotřebě: Teoreticky by udáváná spotřeba byla dosažitelná, a to pouze za předpokladu, že by se poslouchal rádce pro řazení. Tam je ovšem problém, že řadit nahoru chce okamžitě při překročení 1500 otáček a to bez ohledu na to, jak je auto naložené, jestli jede do kopce atd...to ale většinou dost dobře není možné.

PŘEVODOVKA:
Je to 6-ti stupňový manuál, což je super co jiného tak psát :) Řazení je celkem přesné, sice jde sem tam trošku ztuha, ale...(1700km) Spojka je pro mě tak akorát, ani tvrdá ani měkká, ale to je můj subjektivní pocit, takže to samozřejmě každému bude vyhovovat jinak.

SEDAČKY A INTERIER:
V úvodu jsem psal, že oproti Caliberu je to skok (i k CR-V, ale tam to není tak markantní). Duální klima funguje přesně, radio s USB ideální, výborné ovládání tempomatu na volantu, prostě není moc co vytýkat (ale taky se něco najde). Posaz je hezky vysoko, jak se tady sluší a patří, sedačky jsou docela měkké a nemají zrovna výrazné boční vedení, takže na ostřejší jízdu moc není.Ale k tomu není tohle auto ani určené a jak jsem psal tak nejsem žádný závodník. Přijde mi malinko zvláštní kombinace měkčených a tvrdých plastů na některých místech, ale to jsou maličkosti. Celkově je interier velmi povedený.

PODVOZEK A 4x4:
Podvozek je naladěn velice komfortně a nejsou cítit skoro žádné nerovnosti, a pokud ano, tak jen abyste o nich věděli, ale rozhodně nemají vliv na komfort v interieru za jízdy. Určite k tomu přispívají i pneu které rozhodně nejsou nízkoprofilové :)
No a k pohonu nedokáži zatím nic říct, snad jen to, že se velice těším na sníh :) Proto bych si dovolil částečně citovat článek na auto.cz: "Největší předností systému je to, že nepřetržitě monitoruje jízdní podmínky a aktivně předvídá požadavky na zásah systému pohonu všech kol a podle toho aplikuje výkon na jednotlivá kola, aniž by tím byl řidič překvapen. Tradiční systémy pohonu všech kol, jak uvádí automobilka, reagují až na situace, které nastanou." Celý článek k pohonu Dynamax je zde: http://www.auto.cz/kia-predstavila-novy-system-pohonu-vsech-kol-dynamax-22338

JÍZDNÍ VLASTNOSTI:
Podle naladění podvozku je jasné, že v autě se jezdí skvěle pohodlně. V zatáčkách se ale ani tak moc nenaklání a pěkně drží. Nevím jestli je to můj pocit nebo pravda, ale když projedu začátku svižně, tak úplně cítím jak zapracuje dynamax a zatáčku sám pěkně utáhne. Je opravdu těžké auto na suchu utrhnout. Hned jak napadne první sníh, tak napíšu, jak to jede na něm.

Silné stránky

- Vzhled exteriéru
- interier, a to jak kvalita, tak vzhled
- 4x4 Dynamax
- plnohodnotné náhradní kolo
- denní svícení LED
- vyšší posaz
- hodně místa v interiéru

Slabé stránky

- výhled dozadu
- malý střední držák na lahve
- přihrádka pod USB (špatně dostupná a kluzký povrch, takže všechno lítá)
- nízko položené madlo otevírání kufru
- hodně široké mezery u mřížky chladiče (dost se obávám v zimě kamínků, abych neměl děravej chladič)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím žádné.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto jsem koupil v Kia Dolnis v Mukařově. Tenhle salon jsem znal už z dřívějška, nicméně jsem se byl nejdříve dívat v jiných salonech po Praze. Bohužel se mi zdálo, že nikde nemají moc zájem mi auto prodat. Nikdo se nestaral sám od sebe o co bych měl zájem a občas jsem měl pocit, že je vlastně obtěžuji...Takže jsem se jel na poslední chvíli podívat do Dolnisu a jejich přístup byl přímo vynikající, a to od začátku do konce prodeje. Při každé návštěvě jsem tam strávil víc času, než jsem plánoval, a to myslím v dobrém slova smyslu!

Mohu jen doporučit

 

Novinky v recenzi

19.10.2010 22:08

Upravená recenze

Dneska jsem doplnil a upravil recenzi o nové poznatky :)

9.10.2010 00:02

Přidáno pár fotek...

8.10.2010 21:35

Včer jsme dostali SPZ, a tak jsme dneska byli Aničce tónovat skla a moc jí to sluší :)

8.10.2010 21:34

1

1


Přidat názorDiskuse: Kia Sportage 2.0 CRDi 4X4 100 kW

Další vozy Kia Sportage



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím drží :)

praktičnost
8

Kvůli té barvě.

prostornost
9

Na svém místě mám kolem sebe opravdu hodně prostoru (až na koleno) a ostatní cestující si taky nemají na co stěžovat.

jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
10
provozní náklady
8
náhradní díly
10
výkon motoru
8
spotřeba
10

Podle papíru to tak bude, skutečnost zatím nic moc, ale uvidíme až se motor trošku uklidní.

hlučnost motoru
9

Něco málo slyšet je, ale pořád dokola to samé - až bude víc kilometrů.

kvalita sedadel
9
brzdy
9
zavazadlový prostor
8





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…