Recenze

8 Majitel

Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTDm 20V

0.00 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Alfa Romeo 156, foto 1 Alfa Romeo 156, foto 2 Alfa Romeo 156, foto 3 Alfa Romeo 156, foto 4 Alfa Romeo 156, foto 5 Alfa Romeo 156, foto 6 Alfa Romeo 156, foto 7 Alfa Romeo 156, foto 8
Alfa Romeo 156, foto 9 Alfa Romeo 156, foto 10 Alfa Romeo 156, foto 11 Alfa Romeo 156, foto 12
 

Technické info

Přezdívka auta auta nepojmenovávám Rok výroby 2003 Koupeno ojeté najeto [km]:290000 palivo: nafta počet válců: 5 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2387 výkon [kW]: 129 kroutící moment [Nm]: 385 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.6 maximální rychlost [km/h]: 225 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.5

Popis vozu

Tenhle model jsem chtěl. Po Felicii to byla změna obrovská, přímo šok. Auto jsem kupoval v únoru 2015 s prasklou hlavou a na tacháči s 222.000km od itala, žijícího u hranic Německa s Holandskem za hubičku. Dovezl jsem si jí domů a dával postupně do pucu.
Při 222.000 výměna hlavy, těsnění, fitrů a náplní. Nové xenonové výbojky. Nová přední spodní ramena. Geometrie. Přihlášení.
225.000 km - nová spojka i s dvouhmotou, vyměněno gufero u spojky. Vstřiky - 2 repasované, 2 vyčištené, pouze 1 byl v pořádku.
230.000 - nové brzdové kotouče a destičky a hadičky, nová brzdovka. Motorový filtr a olej
235.000 - repasovaný alternátor
240.000 - nový celolak, výměna oleje.
245.000 - nové podložky pod vstřiky, nové tlumiče.
250.000 - nová baterka, výměna oleje a fitru.
255.000 - nové horní přední ramena, geometrie
260.000 olej a filtr
270.0000 olej a filtr, plus výměna pár ošoupaných dílů z interiéru
280.000 - výměna řízení za repasované a repasované turbo, olej a fitr
285.000 - hulí se z otvoru pro dolití motorového oleje, diagnostika je neúprosná - pístní kroužky. Motor otevřen a diagnóza jasná - válec 3 + 4 + 5 potřebují výbrus, očesané pístní kroužky a prostřední píst potřebuje vyměnit ložisko. Auto je u specialisty, brzy se vrátí motor v richtyku.
Po 9 měsících je auto z opravy a jdu ho prodávat. Motor po GO, jede pěkně, stáří si vybralo daň a nechci větší daně!

Silné stránky

Zvuk motoru - sytý, bručivý, diesel nepřipomínající zvuk. Když bych měl srovnat s 2.5TDI V6 132kw, tak bych raděj neporovnával...brumla vs.traktor. Průběh výkonu - začíná na 1500, okolo 1900 první větší nárůst výkonu, 2500 druhý nárůst až do 4000.

Strmé řízení - pěkně rychlé řízení s menším volantem, komunikujícím a informativním podvozkem je už dnes vzácností. Ale pozor, není nekomfortní!

Sportovní naturel - i když má na přídi těžký turbokotel, projede zatáčku rychlostí, kdy už si myslíte, že to vypustí a nedotočí. Dotočí :) jedete, točíte, točí, když je to už před hranou, zaklekne, to se trochu leknete a jede dál! Mám rád ten podvozek!

Nestárnoucí design - facelift se mi líbí víc než původní verze. Pořád pohledná oproti jiným kombíkům. té doby.

Slušně vybavená - až na Bose soustavu má snad vše! V kůži, elektrické střešní okno, vše v elektrice, fungující vyhřívání sedaček,...

Kvalitně udělaný interiér. To budou mnozí rozporovat, ale mě tam nic nevrže - tedy až na dosednutí do sedačky řidiče se Vám "dře" kůže o středový panel, tady pomohlo trocha oleje na kůži. Stejně tak téměř každá alfa má odchlíplý kryt airbagu spolujezdce, já to neměl jinak, ale dá se to jednoduše opravit.

Slabé stránky

Málo místa pro nohy řidiče - to umístění za volantem je takové...no řekněme italské - krátké nohy, dlouhé ruce, ale najdete si jej.

Mechanická odolnost přední nápravy - trpí řízení a ramena.

Brzdy jsou prostě slabší, ptejte se alfistů na správnou kombinaci desek a kotoučů.

Sem tam si zablbne elektronika, ale opravitelné. Někdy při zapnutí světel se rozsvítí automaticky i zadní mlhovky, prostě to jen vypnete.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Servis OK! Garážník.

Všichni, kdo uvažují nad koupí s motorem 2.4 JTDm 20V, ať 129, 136, 147 nebo 154 kw! Má-li najeto 250-300tkm, tendle motor bude potřebovat GO. Často mu praskají hlavy, ty už teď ve 2019 težko seženete. I když měníte olej po 10tkm, prostě výbrus klikovky, potažmo kroužky budou téměř jasnou záležitostí. Není odolný, vstřiky se daj v lepším případě repasovat. Dvouhmota vyměnit. Jediné, co mi vydrželo, bylo kupodivu čerpadlo.

 


Přidat názorDiskuse: Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTDm 20V

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

Další vozy Alfa Romeo 156



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
8

Něco už má za ssebou. Koupil jsem jí s prasklou hlavou. Více je v popisu. Protikorozní ochrana skvělá. Trpí přední náprava a řízení.

praktičnost
8

V pohodě! Škoda jen chybějících držáků na nápoje. Kufr na kombi symbolický, ale má aspoň průvlak na lyže, super!

prostornost
8

Mám rád, když jsem po usednutí obklopen interiérem.

jízdní vlastnosti
9

Přímé a komunikativní řízení. Na limitu lehoulilince nedotáčivá, ten limit je posazený trošku dál než jiných aut :)

jízdní komfort
8

Tužší spíše než komfortní podvozek. Na hladkém asfaltu bomba, výtluky filtruje jak které - malé a střední to přejede s příjemným tlumeným žuchnutím, ale na větších si bouchne. Ale oproti modernějším autům je to pořád nebe a dudy.

provozní náklady
7

No je to staré auto, udržovat si ho něco stojí, co kdo čekal?

náhradní díly
8

Něco už neseženete, aspoň ne tady. Třeba zadní zdvojenou koncovku výfuku. V Německu vše k dostání a podstatně levnější.

výkon motoru
8

Postačuje. Charakterní motor. Začíná na 1500, první citelný nárůst se děje v 1900, druhý ve 2500, pak to hrne až k 3500 odtud konstantně až k 4000, dál to nemá cenu.

spotřeba
8

Úměrná pětiválci. V Německu okresky od 6,5l, v Čechách od 7,5l, dálnice 8l a město 9,5l.

hlučnost motoru
9

Zvuk je super! Na naftový turbokotel určitě. Bručivý medvídek.

kvalita sedadel
8

Vzadu dobré, vepředu u ridiče málo místa pro nohy. Sedák ok. Sedačky jsou kožená Moma, poměrně odolná a příjemná i v létě.

brzdy
6

Pro normální provoz postačí, při panickém brzdění už je to horší. Zlepší to správná kombinace kotoučů a destiček. Ruční brzda má tendenci tuhnout, 2x ročně ji promaž a máš po problémech.

zavazadlový prostor
7

Nikdy jsem s tímhle autem nic nestěhoval :) postačuje! V kufru je roletka a síťka.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…