Recenze
Technické info
Přezdívka auta Meeva Rok výroby 2016 Koupeno nové najeto [km]:40000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1400 výkon [kW]: 88 kroutící moment [Nm]: 200 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.3 maximální rychlost [km/h]: 188 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 400 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 7.6
Popis vozu
Manželky Felicie už si odsloužila své a byl čas vybrat jí něco novějšího a bezpečnějšího.
Mělo se jednat o druhé auto do rodiny, které bude jezdit hlavně po městě a v okolí, a plánovali jsme rodinu, takže se do kufru měl vejít kočárek a dovnitř pohodlně dětská sedačka. Zalíbili se nám vyšší auta, do kterých se dítě manipuluje o něco pohodlněji, volba tedy padla na městská SUV a malá MPV (pomalu v té době vymírající).
Do výběru se dostali: Hyundai ix20, Kia Venga, Ford B Max, Opel Meriva, Renault Captur, Peugeot 2008, VW Golf Sportsvan.
Vybírali jsme mezi novýma autama, skladovkama a předváděčkama, nevadila by ani mladá ojetina, řekněme do 3 let stáří. V téhle kategorii malých rodinných aut, která si kupují hlavně privátní majitelé, se ale mladé ojetiny moc nevyskytují a když, tak stojí pořád poměrně hodně peněz, proto padla volba na nové auto (byť to vzhledem k účelu používání a předpokládanému nájezdu nebylo úplně nutné).
Nejvíce se mi líbil Golf Sportsvan a objektivně je podle mě z toho výběru i nejlepší. Ale vycházel nejdráž (vcelku výrazně), podle manželky už byl zbytečně velký.I já jsem uznal, že je to za druhé auto do rodiny určené hlavně do města zbytečně moc peněz.
Mezi ostatními auty vyhrála Meriva. Mezi jinými důvody, které popíšu v silných stránkách, to byla i cena - Meriva se v té době (podzim 2016) vyprodávala za zajímavé ceny. Už ale nešla zadat do výroby, muselo se vybírat ze skladovek.
Našli jsme výbavu Cosmo s nějakými přípLatky, panoramatickou střechou a motorem 1.4T 88kW který byl se 6 stupňovou převodovkou. Ve výsledku to bylo velmi pěkně vybavené auto (vyhřívané sedačky s certifikátem AGR - skutečně dobré; vyhřívaný volant, parkovací kamera, tempomat, dvouzónová klima, částečně kožené čalounění...).
Zastavím se u motoru - většina Meriv s motorem 1.4T88kW má 5 st. manuál, který má delší rychlosti a trochu omezený točivý moment. Najít ji se 6st. manuálem nebylo snadné, vlastně byla v republice jen jedna. Ve výsledku dostanete živější auto - díky kratším rychlostem, a díky většímu toč. momentu (200Nm vs 175Nm). Psalo se, že tento 6st. manuál je choulostivý, že to z hlediska spolehlivosti není dobrá volba, ale u kusů s rokem výroby 2016 už to snad mělo být vyřešeno...
A ještě se zastavím u hlavní speciality Merivy - protisměrných zadních dveří. Neodkážu říct, jestli je to výhoda, nebo ne, proto dám info sem. Výhoda je to pro manipulaci s dětmi - lépe se ukládají do sedaček, máte je blíže při ruce (neobíháte zadní dveře) a otevřené dveře vytvoří takovou pěknou ohrádku. Nevýhoda je to, když vzadu cestují dospělí - nemohou vystupovat současně s předními cestujícími, protože pak se ve dveřích srazí, jedni musí počkat.
Silné stránky
- praktický, variabilní a na daný půdorys velmi prostorný interiér. Všechny sedačky samostatně sklopné, přesně do roviny, krajní sedačky také posuvné (prostřední sklopíte a boční šoupete).
- palubní deska a celkově materiály v interiéru působí kvalitně (palubní deska je podobná Astře a první Insignii, je tam dost měkčených plastů, na danou kategorii působí hodnotně). Je na ní hodně tlačítek, na první dojem je to trochu nepřehledné, ale jak si zvyknete, mačkáte tlačítka po slepu a je to velmi rychlé a nerozptylující ovládání.
- pohodlný podvozek - podvozek vcelku dobře filtruje nerovnosti, i je docela jistý, prostě celkově je pohodlný a dobře naladěný. Může to být i tím, že Meriva B má základ v Astře, tedy kompaktu, na rozdíl od jiných malých SUV a MPV, které vycházejí z malého vozu (z Clia, 208,...).
- výbava - i v malé Merivě můžete mít docela luxusní výbavu.
Slabé stránky
Kvalita - auto bylo koupeno jako nové, měli jsme ho 40tis. km. Moje představa, potvrzená i jinými auty je, že takhle nové auto by mělo do servisu jezdit jen na pravidelné prohlídky. U Merivy to neplatilo. Problémy:
- cca v 15 tis. km začalo v interiéru něco nepříjemně vrzat. Servis nepřišel na příčinu, museli jsem se s tím smířit
- cca ve 20tis. km se zaseklo víko nádrže. Odešel zámek. Prý častá závada, která je ale dost nepříjemná. Já se snažím neztrácet na pumpách více času, než je nezbytné, tak vždy vezmu plnou, jezdím až do rezervy a pak zase naberu plnou. Zablokovaného víčka nádrže si všimnete, když chcete natankovat, já měl v tu chvíli dojezd asi 50km, natankovat nešlo a servis Opel mě objednal na opravu asi za 3 týdny. Auto bylo asi 2 měsíce po záruce (pouze dvouletá), opel si opravu komplet nechal zaplatit.
- cca ve 35tkm se mi rozsvítila kontrolka chlazení motoru. Při kontrole jsem zjistil, že nádržka na chladicí kapalinu je prázdná, dolil jsem snad litr směsi... Nevím, kdy a kde kapalina unikla, ale auto bylo chvíli předtím na pravidelném servisu, kde podle mě kontrolu trochu zanedbali.
Prostě za mě docela hodně problémů na nové auto a pro mě poučení, že Opela už ne.
2) Technika
O motorech a převodovkách se z hlediska spolehlivosti nedočtete nic pěkného. Bohužel jsem to začal studovat až po koupi auta.
Motor: 1,4T 88kW - asi optimální motor pro merivu (atmosférická 1.4 nejede, diesel je podle mě zbytečný). Výhoda je nepřímý vstřik, tzn. snáší dobře i krátké městké trasy. Nevýhoda je, že trpí detonačním spalovaním a pokud ji někdo podtáčí (řadí dle ekorádce), může mu prasknout píst... I u relativně nového auta (nastává prý nejčastěji mez 60-100tkm). U nás podle mě trochu eliminováno díky 6st. převodovce s kratšími kvalty.
Celkově je ale znát určitá zastaralost motoru - pokud porovnám s 1.4 TSI od VW (novější varianty s řemenem), tak ty reagují daleko svižněji na přidání plynu a jsou i výrazně úspornější.
Převodovka 6st manuál - hodně se píše, že je choulostivá a že je ve 100tkm zralá na repasi. Tyto novější kusy by snad měly být již spolehlivější, ale stejně, na klidu to člověku nepřidá.
Celkově si myslím, že evropský opel trpěl podfinancováním a byl prostě v technice pozadu. To, že se dostal pod Peugeot (resp. Stelantis) je asi dobře, možná to Opel zachránilo.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Servis Milan Král - České Budějovice.
Zkušenosti nic moc:
- ze 4 prohlídek mi 2 zapomněli zapsat do servisky. Vždy jsem si toho všiml až doma a musel se do servisu vrátit pro potvrzení záznamu.
- dlouhé čekací doby na objednání
- málo náhradních aut, nakonec přestali poskytovat i službu odvozu zákazníků, takže při servisu potřebujete někoho, kdo vás odtud odveze a zase přiveze. Nic moc.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Prodejce Olfin Hradec Králové, vše ok.
Přidat názorDiskuse: Opel Meriva COSMO 1.4T 88kW
- Re: Re: Re: Re: Skúsenosti 15.12.2021 21:31 zaso
- Re: Re: Re: Motor 1,4T 15.12.2021 21:26 zaso
- Re: Re: Motor 1,4T 15.12.2021 10:52 Robo91
- Re: Re: Re: Skúsenosti 15.12.2021 10:23 sevi
- Re: Motor 1,4T 15.12.2021 10:18 sevi
- Motor 1,4T 15.12.2021 09:57 Robo91
- Převodovka 15.12.2021 09:00 Stejsn
- Re: Re: Skúsenosti 14.12.2021 21:22 zaso
- Re: Skúsenosti 14.12.2021 11:24 sevi
- Skúsenosti 14.12.2021 09:11 Peter_KDPK
Další vozy Opel Meriva
-
Opel Meriva (2010) Majitel: bono.p
Přidáno: 9.10.2010 2310 Majitel 9.69 Uživatelé
-
Opel Meriva (2012) Majitel: twalkert
Přidáno: 30.1.2013 79 Majitel 9.21 Uživatelé
-
Opel Meriva (2014) Majitel: Ivan_M
Přidáno: 16.11.2014 210 Majitel 8.60 Uživatelé
-
Opel Meriva (2008) Majitel: freez
Přidáno: 3.3.2010 1410 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Opel Meriva (2003) Majitel: pivita
Přidáno: 16.2.2010 269 Majitel 9.67 Uživatelé