Recenze
Opel Meriva Meriva Enjoy 1,4 16V
Technické info
Přezdívka auta Merka Rok výroby 2008 Koupeno nové najeto [km]:23000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1400 výkon [kW]: 66 kroutící moment [Nm]: 125 zrychlení 0-100 km/h [s]: 13.8 maximální rychlost [km/h]: 168 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.5
Popis vozu
Auto bylo zakoupeno jako náhrada za Astru G Caravan, karoserie MPV se mi vždy líbila a vyhovuje mi nejvíce, Zafira pro nás byla moc velká a drahá a po propadu cen se z Merivy stal cíl našeho nákupu. Po zkušenostech a nějakém tom zjišťování jsem sáhl po benzínovém motoru 1,4 16V s výkonem 66kW a momentem 125Nm. Jsem klidnější řidič a tak mi 90 koní opravdu bohatě stačí na naše rychlostní limity to je až až.
Vzhledově se mi Meriva líbila už dříve a po faceliftu v roce 2006 už to pro mě bylo moc hezké auto. Vnitřní prostor je naprosto úžasný, jak se výrobci povedlo udělat z navenek malého auta měřícího jen 4 metry tak prostorný vůz je obdivuhodné. Variabilita vnitřního prostoru bude konkurenci hledat jen velmi těžko. Jako chatař jsem taky chtěl něco i odvést a mohu říct, že i jako stěhovací auto se Meriva velmi dobře osvědčila. Velmi pohodlné sedáky a hlavně jejich velikost, krásně podpírají stehna a ne jako když jsem byl před koupí vyzkoušet Fusion kde mi sedák končil v půlce stehen, takže ani po dlouhé jízdě nohy netrpí. (jelikož jsem vysoké postavy, bylo pro mě důležité zohlednit spoustu věcí, kterých si člověk s „normální výškou“ asi ani nevšimne) Co se týče výbavy tak střední výbava Enjoy byla pro mě dostačující, palubní počítač, rádio s CD a MP3 s ovládáním na volantu, okýnka vpředu v elektrice, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, výškově nastavitelný volant, loketní opěrka, atd.... no je toho poměrně dost.
Co se týče motoru, asi jsem si nemohl vybrat lépe. Jezdím převážně v městském a příměstském provozu a občas dálnice a cesty po horších silnicích na chalupu atd. Kombinovaná spotřeba se pohybuje kolem 6,5 litru na 100 km s číms jsem tedy u vysoké karoserie a auta vážícího 1350 kg naprosto spokojen. Kultivovanost motoru nemá chybu, tichounký motor, který o sobě dává vědět až po překročení 3500 ot na dálnici je mazel, pokud se drží v otáčkách, jede velice solidně a při klidné jízdě do limitů se odmění nízkou spotřebou. Cesta po okresních silnicích se dá bez problémů (naložen s celou rodinou) jet za 5,6 litru jen to město je horší, ale to je všude stejné.
Naladění podvozku je myslím vzhledem ke karoserii trochu tvrdší, ale přiměřené a stále dostatečně komfortní na cestování.
-----------------------------------------------------------------
Detailnější popis vybraných funkcí a výbavy Merky:
1.Funkce palubního počítače:
Přidal jsem fotografie z displeje palubního počítače kde jsou nejlépe vidět jeho funkce a jak moc informací je schopen uchovávat. Pro někoho je palubní počítač zbytečný, ale pro některé je to dobrý pomocník a jeho statistické funkce určitě ocení.
Hlavní obrazovka displeje palubního počítače zobrazuje v horní části informace z rádia a ve spodní části máme stále na očích "range" dojezd na palivo které máme v nádrži, dále pod tímto je "consumption" průměrná spotřeba zobrazovaná z karty BC1 a potom "ins.consumpt" což je aktuální spotřeba při jízdě. Tyto informace máte stále na očích. Palubní počítač v Merivě umí pracovat jako dva samostatné palubní počítače a je proto rozdělen do dvou karet BC1 a BC2, to je pro lidi kteří rádi sbírají údaje o jízdě, její ekonomičnosti, atd. Kartu BC1 můžeme používat pro aktuální natankování či pro nějaký úsek kde chceme zjistit údaje z palubního počítače. BC2 můžeme nezávisle na BC1 použít pro měření delšího úseku nebo ho uchovat jako měření dlouhodobé spotřeby na voze. Krásný příklad jeho využití je cesta na dovolenou k moři, kdy si na BC1 měříte jednotlivá tankování či jednotlivé úseky cesty tak jak Vás momentálně zajímají a na BC2 Vám nerušeně běží statistka z celé dovolené třeba 3tis km. Karta BC 1 a 2 nám pak v detailu zobrazí tyto údaje : Ujetá vzdálenost či úsek, dále průměrná rychlost vozu na tomto úseku, dále spotřebované množství paliva na tomto úseku a poslední údaj je průměrná spotřeba za daný úsek. Vše je vidět na přiložených fotografiích. Palubní počítač je možno ovládat za jízdy z volantu a není nutno se prohrabávat tlačítky na středové konzoli. Palubní počítač samozřejmě umí i měřit čas na jednotlivém úseku s funkcí stopek. Pokud někdo má rád tyto informace o provozu vozidla pěkně pohromadě a bude mít tu možnost vřele u Merivy tento palubní počítač doporučuji, je jeden z nejlepších co jsem viděl.
2.Dálkové ovládání světlometů:
Merka je samozřejmě vybavena dálkově ovládaným centrálním zamykáním s vystřelovacím klíčem a s možností tímto dálkovým ovladačem ovládat i světlomety vozu. Systém funguje následujícím způsobem, pokud např parkuji s Merkou na neosvětleném místě a nebo nechci např pozdě v noci rušit rozsvěcením příjezdová cesty např u garáže je tu možnost ovládat světlomety vozu na dálku. Pokud se za tmy potřebuji orientovat na cestě k autu stačí jen pomocí dálkového ovládání na otevření vozu zapnout světlomety na Merce a hned vidím na cestu, to samé pokud odcházím od auta a potřebuji posvítit na cestu k domu stačí si pomocí dálkového ovládání zapnout světla a můžu v klidu jít a vidím na cestu. Světla se automaticky za chvíli vypnou, využitelné je dálkové ovládání světel i v případě když si na přeplněném parkovišti u supermarketu nevzpomenete kde parkujete :-D Chalupáři a rybáři tuto funkci určitě ocení :-)
3.Tempomat:
Meriva je od 19.4.2010 vybavena tempomatem. Ovládání na levé páčce směrovek je vcelku jednoduché. Tři ovládací tlačítka, jedno zapíná tempomat na aktuální rychlosti, jedno vypíná tempomat a jedno volí poslední uloženou rychlost v paměti. Jde samozřejmě ubírat a přidávat a to jak v procích po 2 km/hod nebo plynule přidržením tlačítek až na požadovanou rychlost. Deaktivace tempomatu samozřejmě po sešlápnutí brzdy a nebo spojky a nebo tlačítka na volantu. Zatím jsem ho zkoušel ve všech typech provozu město , mimo město , dálnice a osvědčil se všude. Na dlouhých cestách nohy určitě ocení tu odpočatost od držení plynového pedálu.
Silné stránky
-Prostornost vozu vpředu i vzadu s velmi slušným zavazadelníkem.
-Nastupování, nasedání dětí (např do dětských sedaček).
-Rovná nákladová hrana v zavazadelníku.
-Za pár vteřin je připraven dvoumístný náklaďák s téměř rovnou podlahou a nemusí se vyjímat sedadla, zaplují totiž do podlahy.
-Vyšší výška vozu (na lesních chatařských cestách velmi dobré).
-Vyšší posez ve voze a dobrý rozhled z něj (někomu vadí sloupek, mě tedy ne).
-Parkování ve městě, dobrý rejd a délka "jen" 4metry.
-Odkládací stolečky pro cestující na zadních sedadlech.
-Loketní opěrka vpředu a vzadu loketka s možností odložit do ní až 6 litrů a dá se vzít sebou z vozu.
-Možnost posunu zadních sedadel do všech směrů, dokonce i k sobě a od sebe.
-Dvojitá podlaha v zavazadelníku.
-Přehledný displej palubního počítače.
-Ovládání audia a BC na volantu.
-Brzdy.
Slabé stránky
-Občas zavrže ruční brzda pokud někdo při zatažené ručce leze z auta.
-Maskou proniká do motorového prostoru na můj vkus dost nečistot.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím jsem řešil jen jednu hadici v motorovém prostoru (sežrala mě jí myš) stála originál v autorizáku 200 kč, takže dobrý.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Prodejce v autosalonu v Karlových Varech byl bez problému, co slíbil to bylo, nic nezatajoval jednání na rovinu, neměl jsem problém vše se dalo domluvit. Zato autorizovaný servis Opel v K.V. to je něco, po výměně technika se zlepšil alespoň přístup, pořád je pro ně ale vše problém a vše je dosti předražené.
Výbava navíc.
Autíčko dostalo navíc tmavá okna a tmavé sloupky, na léto elektrony v tmavém odstínu. V interiéru vévodí kůží obšitý volant s ovládáním audia a palubního počítače, manuální klimatizace, loketní opěrky vpředu i vzadu a stolečky pro cestující na zadních sedadlech.
Novinky v recenzi
Nová maska na letní sezonu.
Meriva dostala novou sportovnější masku na letní sezonu. Maska od FK Automotive je pevná a perfektně sedí.
Protiprůvanové plexi a tempomat.
Merka dostala jako dárek na letní sezónu protiprůvanové plexi do všech oken, pokud prší je perfektní že si člověk udělá škvírku a nenaprší do auta. Další dáreček na letní sezónu je Tempomat, už se těším jak se pěkně pojede v létě na dovolenou k moři s tempomatem.
Přidat názorDiskuse: Opel Meriva Meriva Enjoy 1,4 16V
- SOS 30.09.2014 08:57 Snegurkina
- merka 07.10.2010 10:49 caddy09
- merka 07.03.2010 17:15 Sepp
- Re: pěkná merivka 06.03.2010 19:45 freez
- pěkná merivka 05.03.2010 17:31 pivita
- Re: Re: Re: Re: Re: No konečně pořádná recenze od nováčka! 03.03.2010 18:54 freez
- Re: Re: Re: Re: No konečně pořádná recenze od nováčka! 03.03.2010 16:34 FRPE
- Re: Re: Re: No konečně pořádná recenze od nováčka! 03.03.2010 15:00 freez
- Re: Re: No konečně pořádná recenze od nováčka! 03.03.2010 13:16 L@lek
- Re: displej 03.03.2010 11:35 freez
- displej 03.03.2010 11:27 delvan
- Re: No konečně pořádná recenze od nováčka! 03.03.2010 10:57 freez
- Re: No konečně pořádná recenze od nováčka! 03.03.2010 09:48 DanV
- No konečně pořádná recenze od nováčka! 03.03.2010 09:36 FRPE
Další vozy Opel Meriva
-
Opel Meriva (2003) Majitel: pivita
Přidáno: 16.2.2010 269 Majitel 9.67 Uživatelé
-
Opel Meriva (2004) Majitel: parkoviště
Přidáno: 12.4.2007 359 Majitel 9.59 Uživatelé
-
Opel Meriva (2005) Majitel: parkoviště
Přidáno: 25.8.2009 49 Majitel 8.74 Uživatelé
-
Opel Meriva (2004) Majitel: Vlastik74
Přidáno: 9.1.2012 110 Majitel 7.83 Uživatelé
-
Opel Meriva (2007) Majitel: parkoviště
Přidáno: 26.10.2010 01 Majitel 7.33 Uživatelé