Recenze

freez (muž ) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Opel Meriva Meriva Enjoy 1,4 16V

9.85 Uživatelé

Hodnoceno: 24× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Opel Meriva, foto 1 Opel Meriva, foto 2 Opel Meriva, foto 3 Opel Meriva, foto 4 Opel Meriva, foto 5 Opel Meriva, foto 6 Opel Meriva, foto 7 Opel Meriva, foto 8
Opel Meriva, foto 9 Opel Meriva, foto 10 Opel Meriva, foto 11 Opel Meriva, foto 12 Opel Meriva, foto 13 Opel Meriva, foto 14 Opel Meriva, foto 15 Opel Meriva, foto 16 Opel Meriva, foto 17 Opel Meriva, foto 18 Opel Meriva, foto 19 Opel Meriva, foto 20 Opel Meriva, foto 21 Opel Meriva, foto 22 Opel Meriva, foto 23 Opel Meriva, foto 24 Opel Meriva, foto 25 Opel Meriva, foto 26 Opel Meriva, foto 27 Opel Meriva, foto 28 Opel Meriva, foto 29 Opel Meriva, foto 30 Opel Meriva, foto 31 Opel Meriva, foto 32 Opel Meriva, foto 33 Opel Meriva, foto 34 Opel Meriva, foto 35 Opel Meriva, foto 36 Opel Meriva, foto 37 Opel Meriva, foto 38 Opel Meriva, foto 39
 

Technické info

Přezdívka auta Merka Rok výroby 2008 Koupeno nové najeto [km]:23000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1400 výkon [kW]: 66 kroutící moment [Nm]: 125 zrychlení 0-100 km/h [s]: 13.8 maximální rychlost [km/h]: 168 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.5

Popis vozu

Auto bylo zakoupeno jako náhrada za Astru G Caravan, karoserie MPV se mi vždy líbila a vyhovuje mi nejvíce, Zafira pro nás byla moc velká a drahá a po propadu cen se z Merivy stal cíl našeho nákupu. Po zkušenostech a nějakém tom zjišťování jsem sáhl po benzínovém motoru 1,4 16V s výkonem 66kW a momentem 125Nm. Jsem klidnější řidič a tak mi 90 koní opravdu bohatě stačí na naše rychlostní limity to je až až.
Vzhledově se mi Meriva líbila už dříve a po faceliftu v roce 2006 už to pro mě bylo moc hezké auto. Vnitřní prostor je naprosto úžasný, jak se výrobci povedlo udělat z navenek malého auta měřícího jen 4 metry tak prostorný vůz je obdivuhodné. Variabilita vnitřního prostoru bude konkurenci hledat jen velmi těžko. Jako chatař jsem taky chtěl něco i odvést a mohu říct, že i jako stěhovací auto se Meriva velmi dobře osvědčila. Velmi pohodlné sedáky a hlavně jejich velikost, krásně podpírají stehna a ne jako když jsem byl před koupí vyzkoušet Fusion kde mi sedák končil v půlce stehen, takže ani po dlouhé jízdě nohy netrpí. (jelikož jsem vysoké postavy, bylo pro mě důležité zohlednit spoustu věcí, kterých si člověk s „normální výškou“ asi ani nevšimne) Co se týče výbavy tak střední výbava Enjoy byla pro mě dostačující, palubní počítač, rádio s CD a MP3 s ovládáním na volantu, okýnka vpředu v elektrice, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, výškově nastavitelný volant, loketní opěrka, atd.... no je toho poměrně dost.
Co se týče motoru, asi jsem si nemohl vybrat lépe. Jezdím převážně v městském a příměstském provozu a občas dálnice a cesty po horších silnicích na chalupu atd. Kombinovaná spotřeba se pohybuje kolem 6,5 litru na 100 km s číms jsem tedy u vysoké karoserie a auta vážícího 1350 kg naprosto spokojen. Kultivovanost motoru nemá chybu, tichounký motor, který o sobě dává vědět až po překročení 3500 ot na dálnici je mazel, pokud se drží v otáčkách, jede velice solidně a při klidné jízdě do limitů se odmění nízkou spotřebou. Cesta po okresních silnicích se dá bez problémů (naložen s celou rodinou) jet za 5,6 litru jen to město je horší, ale to je všude stejné.
Naladění podvozku je myslím vzhledem ke karoserii trochu tvrdší, ale přiměřené a stále dostatečně komfortní na cestování.

-----------------------------------------------------------------

Detailnější popis vybraných funkcí a výbavy Merky:

1.Funkce palubního počítače:
Přidal jsem fotografie z displeje palubního počítače kde jsou nejlépe vidět jeho funkce a jak moc informací je schopen uchovávat. Pro někoho je palubní počítač zbytečný, ale pro některé je to dobrý pomocník a jeho statistické funkce určitě ocení.
Hlavní obrazovka displeje palubního počítače zobrazuje v horní části informace z rádia a ve spodní části máme stále na očích "range" dojezd na palivo které máme v nádrži, dále pod tímto je "consumption" průměrná spotřeba zobrazovaná z karty BC1 a potom "ins.consumpt" což je aktuální spotřeba při jízdě. Tyto informace máte stále na očích. Palubní počítač v Merivě umí pracovat jako dva samostatné palubní počítače a je proto rozdělen do dvou karet BC1 a BC2, to je pro lidi kteří rádi sbírají údaje o jízdě, její ekonomičnosti, atd. Kartu BC1 můžeme používat pro aktuální natankování či pro nějaký úsek kde chceme zjistit údaje z palubního počítače. BC2 můžeme nezávisle na BC1 použít pro měření delšího úseku nebo ho uchovat jako měření dlouhodobé spotřeby na voze. Krásný příklad jeho využití je cesta na dovolenou k moři, kdy si na BC1 měříte jednotlivá tankování či jednotlivé úseky cesty tak jak Vás momentálně zajímají a na BC2 Vám nerušeně běží statistka z celé dovolené třeba 3tis km. Karta BC 1 a 2 nám pak v detailu zobrazí tyto údaje : Ujetá vzdálenost či úsek, dále průměrná rychlost vozu na tomto úseku, dále spotřebované množství paliva na tomto úseku a poslední údaj je průměrná spotřeba za daný úsek. Vše je vidět na přiložených fotografiích. Palubní počítač je možno ovládat za jízdy z volantu a není nutno se prohrabávat tlačítky na středové konzoli. Palubní počítač samozřejmě umí i měřit čas na jednotlivém úseku s funkcí stopek. Pokud někdo má rád tyto informace o provozu vozidla pěkně pohromadě a bude mít tu možnost vřele u Merivy tento palubní počítač doporučuji, je jeden z nejlepších co jsem viděl.

2.Dálkové ovládání světlometů:
Merka je samozřejmě vybavena dálkově ovládaným centrálním zamykáním s vystřelovacím klíčem a s možností tímto dálkovým ovladačem ovládat i světlomety vozu. Systém funguje následujícím způsobem, pokud např parkuji s Merkou na neosvětleném místě a nebo nechci např pozdě v noci rušit rozsvěcením příjezdová cesty např u garáže je tu možnost ovládat světlomety vozu na dálku. Pokud se za tmy potřebuji orientovat na cestě k autu stačí jen pomocí dálkového ovládání na otevření vozu zapnout světlomety na Merce a hned vidím na cestu, to samé pokud odcházím od auta a potřebuji posvítit na cestu k domu stačí si pomocí dálkového ovládání zapnout světla a můžu v klidu jít a vidím na cestu. Světla se automaticky za chvíli vypnou, využitelné je dálkové ovládání světel i v případě když si na přeplněném parkovišti u supermarketu nevzpomenete kde parkujete :-D Chalupáři a rybáři tuto funkci určitě ocení :-)

3.Tempomat:
Meriva je od 19.4.2010 vybavena tempomatem. Ovládání na levé páčce směrovek je vcelku jednoduché. Tři ovládací tlačítka, jedno zapíná tempomat na aktuální rychlosti, jedno vypíná tempomat a jedno volí poslední uloženou rychlost v paměti. Jde samozřejmě ubírat a přidávat a to jak v procích po 2 km/hod nebo plynule přidržením tlačítek až na požadovanou rychlost. Deaktivace tempomatu samozřejmě po sešlápnutí brzdy a nebo spojky a nebo tlačítka na volantu. Zatím jsem ho zkoušel ve všech typech provozu město , mimo město , dálnice a osvědčil se všude. Na dlouhých cestách nohy určitě ocení tu odpočatost od držení plynového pedálu.

Silné stránky

-Prostornost vozu vpředu i vzadu s velmi slušným zavazadelníkem.
-Nastupování, nasedání dětí (např do dětských sedaček).
-Rovná nákladová hrana v zavazadelníku.
-Za pár vteřin je připraven dvoumístný náklaďák s téměř rovnou podlahou a nemusí se vyjímat sedadla, zaplují totiž do podlahy.
-Vyšší výška vozu (na lesních chatařských cestách velmi dobré).
-Vyšší posez ve voze a dobrý rozhled z něj (někomu vadí sloupek, mě tedy ne).
-Parkování ve městě, dobrý rejd a délka "jen" 4metry.
-Odkládací stolečky pro cestující na zadních sedadlech.
-Loketní opěrka vpředu a vzadu loketka s možností odložit do ní až 6 litrů a dá se vzít sebou z vozu.
-Možnost posunu zadních sedadel do všech směrů, dokonce i k sobě a od sebe.
-Dvojitá podlaha v zavazadelníku.
-Přehledný displej palubního počítače.
-Ovládání audia a BC na volantu.
-Brzdy.

Slabé stránky

-Občas zavrže ruční brzda pokud někdo při zatažené ručce leze z auta.
-Maskou proniká do motorového prostoru na můj vkus dost nečistot.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím jsem řešil jen jednu hadici v motorovém prostoru (sežrala mě jí myš) stála originál v autorizáku 200 kč, takže dobrý.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Prodejce v autosalonu v Karlových Varech byl bez problému, co slíbil to bylo, nic nezatajoval jednání na rovinu, neměl jsem problém vše se dalo domluvit. Zato autorizovaný servis Opel v K.V. to je něco, po výměně technika se zlepšil alespoň přístup, pořád je pro ně ale vše problém a vše je dosti předražené.

Výbava navíc.

Autíčko dostalo navíc tmavá okna a tmavé sloupky, na léto elektrony v tmavém odstínu. V interiéru vévodí kůží obšitý volant s ovládáním audia a palubního počítače, manuální klimatizace, loketní opěrky vpředu i vzadu a stolečky pro cestující na zadních sedadlech.

 

Novinky v recenzi

22.11.2010 12:53

Nová maska na letní sezonu.

Meriva dostala novou sportovnější masku na letní sezonu. Maska od FK Automotive je pevná a perfektně sedí.

30.4.2010 10:35

Protiprůvanové plexi a tempomat.

Merka dostala jako dárek na letní sezónu protiprůvanové plexi do všech oken, pokud prší je perfektní že si člověk udělá škvírku a nenaprší do auta. Další dáreček na letní sezónu je Tempomat, už se těším jak se pěkně pojede v létě na dovolenou k moři s tempomatem.


Další vozy Opel Meriva



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím bez chybičky.

praktičnost
10

Lepší to snad ani být nemůže.

prostornost
10

Hodně jsem narostl a tady mám místa habakuk :-)

jízdní vlastnosti
9

Tak tady je to spíš o tom kompromisu trochu tvrdšího podvozku , jinak perfekt auto sedí jak přibité.

jízdní komfort
9

Je to MPVčko to se dá těžko dohnat k dokonalosti, je to prostě jiné ani se nedá říct že horší.

provozní náklady
10

Uvidíme časem, zatím člověk víceméně jen jezdí :-)

náhradní díly
9

Co jsem mohl posoudit ceny ND jsou víc než přijatelné.

výkon motoru
8

Nejslabší benzín v nabídce tu odvádí perfektní práci, pokud si člověk uvědomí co je Meriva za auto tak i tento nejslabší benzín bohatě stačí.

spotřeba
10

1350 kg, vysoká karoserie MPV, kombinace kde je tak 70 % město za 6,5l na to se nedá snad ani nic říct.

hlučnost motoru
10

Tak to je na té 1,4 jedna z nejlepších věcí o tom motoru prostě nevíte, hlásí se opravdu až při předjíždění když ho poškádlíte do vysokých otáček, ale i tak to je tichoučký motor.

kvalita sedadel
9

Mohly by mít malinko větší boční vedení, jinak spokojenost ani po 1300 km v kuse na dovolenou jsem necítil co se týče sedadla sebemenší problém.

brzdy
10

Ty mě hodně překvapily, Meriva brzdí perfektně, nejsou to jedovky ala Škoda, ale mají pozvolnější nárůst a lepší dávkování brzdné síly, pokud se na ně ale hamstne stojíte na fleku.

zavazadlový prostor
10

I když Merivu předělám tak, že mám nejmenší zavazadelník 350 litrů, je to pro normální použití až dost, pokud se dají sedadla do normální polohy je to nějakých 460 a sedadla hodně vpředu je nějakých 540, to je ale podstatně méně místa pro nohy cestujících






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…