Recenze

sebinko (muž 39 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Honda Civic 1.8 i-VTEC 5D

9.91 Uživatelé

Hodnoceno: 34× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Honda Civic, foto 1 Honda Civic, foto 2 Honda Civic, foto 3 Honda Civic, foto 4 Honda Civic, foto 5 Honda Civic, foto 6 Honda Civic, foto 7 Honda Civic, foto 8
Honda Civic, foto 9 Honda Civic, foto 10 Honda Civic, foto 11 Honda Civic, foto 12 Honda Civic, foto 13 Honda Civic, foto 14 Honda Civic, foto 15 Honda Civic, foto 16 Honda Civic, foto 17 Honda Civic, foto 18 Honda Civic, foto 19 Honda Civic, foto 20 Honda Civic, foto 21 Honda Civic, foto 22 Honda Civic, foto 23 Honda Civic, foto 24 Honda Civic, foto 25 Honda Civic, foto 26 Honda Civic, foto 27 Honda Civic, foto 28 Honda Civic, foto 29 Honda Civic, foto 30 Honda Civic, foto 31 Honda Civic, foto 32 Honda Civic, foto 33 Honda Civic, foto 34 Honda Civic, foto 35 Honda Civic, foto 36 Honda Civic, foto 37 Honda Civic, foto 38 Honda Civic, foto 39 Honda Civic, foto 40 Honda Civic, foto 41 Honda Civic, foto 42 Honda Civic, foto 43 Honda Civic, foto 44 Honda Civic, foto 45 Honda Civic, foto 46 Honda Civic, foto 47 Honda Civic, foto 48 Honda Civic, foto 49 Honda Civic, foto 50 Honda Civic, foto 51 Honda Civic, foto 52 Honda Civic, foto 53 Honda Civic, foto 54 Honda Civic, foto 55 Honda Civic, foto 56 Honda Civic, foto 57 Honda Civic, foto 58 Honda Civic, foto 59 Honda Civic, foto 60 Honda Civic, foto 61 Honda Civic, foto 62 Honda Civic, foto 63 Honda Civic, foto 64
 

Technické info

Přezdívka auta Civic Rok výroby 2007 Koupeno ojeté najeto [km]:116290 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1799 výkon [kW]: 103 kroutící moment [Nm]: 174 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.9 maximální rychlost [km/h]: 205 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 415 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.4 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Ked som pred rokom kupoval Fabiu, myslel som si, ze ju budem pouzivat hlavne v meste a na vikendove vylety. Samozrejme som vedel, ze nie je nova a uz ma co to za sebou. To som este pracoval na Slovensku a netusil som, co ma caka o pol roka.
Dnes dochadzam do Nemecka 1-2x mesacne. Zo zaciatku som jazdil na fabii, ale mentalne aj financne som sa pripravoval na kupu noveho (novsieho) auta.

VYBER
Horucim favoritom bola nova Honda Accord 2.4 sedan s manualom. Zaujimave, ze ceny s automatikou sa v nemecku pri skladovych vozidlach pohybuju o 3000e nizsie ako s manualom.
Dlho som o nicom inom nechcel ani pocut. Postupne nad srdcom zacal vitazit rozum a ja som sa zacal obzerat po nejakych tych diesloch. Hlavne ked som si spocital prevadzkove naklady na benzin. V mojej cenovej relacii, v ktorej som sa pohyboval, sa mi pacilo len jedno auto. Nova Mazda 3 2.2 diesel 185hp v bielej farbe s ciernou strechou a ciernymi kolesami. V plnke za 22 500e + 5 rocna zaruka. Neodolal som. Pytam som sa dealera na Slovensku ci maju nejaku skladovu v bielej. Nie. Vzhladom na to ze sa auta vyrabaju v krajne vychadzajuceho slnka, cakacia doba min 3 mesiace. Az teraz prislo to “prave” rozhodovanie. Objednat? Ci neobjednat? To je otazka! Popri tejto dileme som hladal na nete aj nejaky iny zanovny model. Hlavne Civic a Golf V.
Jeden krasny stvrtok som na nete nasiel inzerat na Civic 1.8 i-VTEC vo vybave Sport. Najazdenych 67t km, adekvatne k 3,5 rocnemu autu. Nedalo mi a tak som zavolal. Dohodli sme sa, ze si auto pridem pozriet v sobotu. To som este netusil, ze v piatok pojdem z Nemecka posledny raz vo fabii.
K obhliadke som si zavolal este jedneho znameho, nech mam aj druhy nazor. Ten moj bol hned od zaciatku skresleny, lebo civic sa mi paci a auto som nutne potreboval vymenit. Auto bolo primerane opotrebovane kilometrom. Interier, exterier a motor cisty. Podvozok nevybuchany.
Bol tu len jeden jediny problem. Na obhliadku sme isli v novom Focuse ST a ked som sadol do Civica, tak motor akosi nesiel :-D. Potom som si spomenul na moju Fabcu a bolo rozhodnute.
Civic stal 62% z aktualnej ceny noveho. Kilometre podla VINu a prehliadok sedeli.
Auto som si v pondelok prevzal a o hodinu neskor som na nom isiel do nemecka ;-).

VYBAVA
Auto je v standardnej vybave Sport. Myslim, ze ju ludom na MACZ nemusim predstavovat .
Spomeniem len co mi chyba a co je pre mna uplne zbytocne.
chybaju mi
- xenony
- USB a AUX konektor + subwoofer
zbytocna vybava
- vyhrievanie sedadiel
- automaticke svetla
- automaticke stierace
- tazne

Skusenosti pisem po 6 tyzdnoch co mam Civic a najazdeni 10 000km.

MOTOR
Tak to je kapitola sama o sebe.
Na moje prekvapenie motor vie dobre potiahnut uz od nejakych 2000 otacok (samozrerjme na svoj objem). Pri normalnej jazde sa rucicka otackomera pohybuje medzi 1500 az 3500 rpm.
V rozmedzi 3800 - 4800 ot je motor hlucny. Nema pekny zvuk a subjektivne ani vykon moc negraduje oproti nizsim otackam. To prave orechove nastava po prekroceni 5000 ot.
Za podpory inspirativneho zvuku zacne Civic az prekvapivo zrychlovat (na to ze ma len 140 konikov pod kapotou).
Kazde spomalenie na 80km, zaradenie dvojky a akceleracia na 176km/h s postupnym radenim 2->3->4 mi vykuzli usmev na tvari. Uz mi ani nevadi, ked musim v pravom pruhu brzdit za kamionom a nasledne akcelerovat :-D. To iste sa deje ked je obmedzena rychlost na 120. Zaradim za tri a ide sa na to!
Ano, 140 koni nie je ziadne stado z divokeho zapadu. No na druhej strane oproti 60 konovej fabii na LPG je to celkom velky skok.

Dnes len lutujem jednu vec. Ze som bol “drzgros” a nekupil som CTR. Bolo by to sice o 5000e viac, ale s tym by prislo aj viac radosti :-).
Uvidim ako to bude s deviatou generaciou, ktora by sa onedlho mala predstavit. Dufam, ze nie ako s focusom ;-) (design a ani nove STcko sa mi nepacia. oproti tomu, konciaca generacia, to je ine kafe)

SPOTREBA
Dalsia pozitivna vec.
Pri mojom “zavodnom” style na nemeckych dialniciach, zimnych pneumatikach a zlom pocasi sa priemerna spoteba pohybuje na vynikajucich 7.8L (CB je optimista a ukazuje 7.3L). Nepochybujem ze slusny, nie pomaly, vodic by jazdil realne o 1L menej. Vzhladom na priemernu spotrebu som bol dost prekvapeny zo spotreby v meste. Po 400km najazdenych v meste na mna vykukla realna 9 litrova spotreba.

Este by som dodal, ze teraz jazdim asi za 12 centov na kilometer. S fabiou na LPG to bolo v priemere 6 centov. Zatial nie som rozhodnuty ci si Civic necham (som spokojny ale 50 konikov navyse by mu neuskodilo) dlhsie ako do leta. Vsetko zavisi od noveho CTRka a mojej praci. Ak si Civic necham, tak pojde pravdepodobne na LPG. Predsa to LPG je o polovicu lacnejsie.

PREVODOVKA
radenie je presne a drahy su adekvatne zameraniu auta.
Konkretne moja prevodovka ma niekedy problem so zaradenim jednotky na krizovatke. Ked to tam nejde, treba povolit a znova vymacknut spojku. Stane sa to raz z 50tich radeni jednotky. Zozaciatku to bolo dost otravne ked som este nevedel co mam robit. V nemecku su tolerantni vodici, na stastie.
Dalsi problem mam nekedy pri rychlej jazde s preradenim z dvojky na trojku. Stalo sa mi par krat, ze to tam na prvy raz nepadlo. Ale tu je asi problem vo mne, narozdiel od radenia jednotky na krizovatke.
No a najvacsi problem vidim v sprevodovani. moj kus ide tachometrovych:
jednotka - 62 km/h
dvojka - 106 km/h
trojka - 145 km/h

Problem je pri akceleracii z miesta. pri radeni dvojky klesnu otacky az k nejakym 4000ot. z 6800ot. No a na to motor nema dost casu pri preradani. tak to vzdy trhne, alebo treba ist na spojke :-(
Dalsi problem je na okreskach. Vela krat treba radit jednotku. Pri kratsom sprevodovani by taky problem nebol.
Takto to vidim ja “odbornik” na prevodovky:
jednotka - 60 km/h
dvojka - 90 km/h
trojka - 130 km/h

Opat jednu bitku vyhrali EKOTERORISTI. Ale my sa nevzdavame, VOJNA ESTE NIE JE PREHRANA!!!

PODVOZOK
Tu plati vsetko co bolo napisane v ostatnych recenziach.
Podvozok ma tvrde tlmice a makke pruziny. Na nerovnostiach to trochu naklepe, a potom prekvapi naklonmi v zatackach. Ako bolo napisane v jednej recenziu na auto.cz, ked sa nakloni netreba povolit ale este viac zatlacit na pilu. Potom sa vam podvozok odvdaci krasnymi istymi prejazdmi zakrut. No takto sa neda jazdit stale, hlavne v zime.
Jedna vec sa mi ale paci. Ked pritlacim na kruhaci, tak sa auto krasne hrnie von vsetkymi styrmi kolesami. Za to vdacim hlavne lahkemu benzinovemu motoru. Vela krat odskusane na velkych viacprudovych kruhacoch v UK. Maju tam krasne smyklavy asfalt, na ktorom je radost vecer jazdit ked je naprsane a ja mam zimne pneu :-D.
Takze to zhrniem. Podla chuti treba vymenit bud tlmice za maksie (ziskate komfort) alebo pruziny za tvrdsie.

PODVOZOK - UPDATE
Eibach Pro-Kit/Sport Line -25mm
H&R podlozky 15mm na koleso
Vsetky negativa spomenute vyssie su prec. Auto sa v zakrutach nenaklana. Markantne sa zvysila stabilita v zakrutach.
Taktiez prejazd cez retarder uz nepripomina ze auto sa ide rozpadnut.
Co ma najviac prekvapilo je komfort ktory auto ziskalo. Proste posobi omnoho sebavedomejsie ako pred upravami
Kazdemu kto ma Civic odporucam investovat 400e aj s robotou do tychto jednoduchych uprav.
Urcite sa vam to oplati

RIADENIE
Dost strme, to hodnotim pozitivne.
Vo volante je citi vsetko co sa deje pod kolesami. Zatial som jazdil len na zimakoch 205/55/R16. Uz sa tesim na letne 17ky :-D

INTERIER + EXTERIER
Tak toto je cisto subjektivne. Mne sa auto paci. Ako zvonku tak i z vnutra.
Design exterieru je nadcasovy
K interieru sa mi viac ludi vyjadrilo, ze to je ako v “pilotnej” kabine. Co na 100% vyjadruje ako sa citim. Paci sa mi kozenna opierka na stredovom tunely pre vodica. Noha sa tak nedotyka tvrdych plastov, ale makkej koze.

Silné stránky

+ motor
+ priestor v aute
+ design

Slabé stránky

- odstupnovanie prevodovky
- hlucnost motora medzi 3800 - 4800 ot
- makke pruziny (odstranene novymi pruzinami Eibach Pro-Kit/Sport Line -25mm)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

tak po dvoch velkych prehliadkach mozem skonstatovat, ze servis v TN je super!!!

raz som chel vymenit predne kotuce a druhy krat spojkovy pedal. oba dva pripady dokazali vyriesit na moju spokojnost do 10e ;-)
ziadne natahovanie zakaznika, aj ked som sam chcel vymenit spojkovy pedal, dokazali to vyriesit bez vymeny.

Tymto by som chcel pozdravit panov v servise - Dakujem

 

Novinky v recenzi

1.9.2012 12:01

Megane RS 265

Megane RS 265 v garazi, zatial len 200km za dva dni. prve dojmy? stale sa usmievam od ucha k uchu a este dlho budem. za mesiac, ked sa vratim z dovolenky napisem recenziu. v galerii je par novych fotiek

5.9.2011 16:08

nove pruziny a podlozky nainstalovane

tak po 6 tyzdnoch cakania som konecne mal cas ist do servisu a nechat nainstalovat nove pruziny a podlozky.
prve pocity po 1000km?
pri akceleracii a pri brzdeni sa auto nepotapa. v zakrutach sa nenaklana. v podstate vsetko co som kritizoval ohladom podvozka je prec.

Co ma najviac prekvapilo je komfort jazdy. minimalne o 50% lepsi ako predtym. nech zije Eibach

do pisem do recenzie po viac najazdenych KM.

3.8.2011 13:23

DE servis - rozcarovanie

tak som neska obehal 4 servisy. vo vsetkych mi povedali, kedze som si nekupil u nich pruziny, tak mozem ist do <> (slusne povedane) :-(
na civinfo.com som nasiel foto navod ako priziny vymenit. 1.sept. ich planujem nahodit sam. dufam, ze to vide a update hodim na MACZ

15.7.2011 19:56

Eibach + H&R

tak som na ebay.de spravil dve objednavky:
Eibach prizuny -25mm - 134,5 evri
H&R podlozky 15mm na koleso - 161,7 evri

povodne som si to chcel cele nahodit sam podla navodu na civinfo.com ale nakoniec som sa rozhodol to zverit odbornikom. o tyzden v piatok som objednany. uz sa neviem dockat lebo z fora sa hrnu same pozitivne skusenosti. recenziu samozrejme po nabrani skusenosti rozsirim.

7.7.2011 12:28

nove pruziny + podlozky

po precitani par threadov na civinfo.com som sa rozhodol trochu zainvestovat do jazdnych vlastnosti.
povodne som chcel vymenit tlmice aj pruziny a nechat si cely podvozok nastavit v UK za 1200 libier. nakoniec to budu len pruziny Eibach a podlozky pod kolesa 20mm na kazde koleso. Auto si neplanujem nechat dostatocne dlho (max 1 rok) na to aby sa mi ta investicia zdala rozumna.

cena spolu by nemala presiahnut 300e + montaz.

5.7.2011 13:32

serviska 100 000km

secko v 100% poriadku ;-)

zadne brzdove dosticky + medenna pasta na predne - 126,92 e
pravidelna prehliadka + vemeny kvapalin a filtrov - 205,63 e

spolu - 332,55 evri

26.4.2011 17:20

20 000 km za nami

takze prvych 20 000km je za nami (5 mesiacov).

vyskytol sa len jeden jediny maly problem. pruzina ktora je ako odpor v spojke sa zohla. neda sa objednat nova (len cely pedal cca 200e). nastastie sa dala lahko vyrovnat a znova fuguje na 100% :-D

auto hodnotim velmi pozitivne. jedine co robim je dolievam benzin a vodu do ostrekovacov.

19.2.2011 19:40

serviska 80 000km

civa ma za sebou prvu preventivnu prehliadku pod mojimi kridlami.
je v 100% poriadku. po 80 000km vsetko funguje ako nove (motor lepsie)

olejovy filter - 15,73e
vzduchovy filter - 31,00e
pelovy filter - 20,18e
Castrol SLX prof. 5w-40 - 69,26e (3,7L)
cistenie - 1,84e
interierova ziarovka - 0,72e
praca 2,2h - 50,80e

spolu 189,54e


Další vozy Honda Civic



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9

po 10 000 ziadna porucha. uvidime co pride dalej

praktičnost
9

auto je vo vnutri vacsie ako z vonku posobi. ma dobru spotrebu, nadpriemerny vykon, dobre sklapanie sedadiel a tiez velky kufor. Taktiez pre mna dostatok odkladacich priestorov. chyba mi miesto na odlozenie 1,5L pet flase

prostornost
9

po motore a spotrebe, najvacie prekvapenie. v predu je vela miesta do sirky aj dlzky. vzadu nesedim a 95% casu som v aute sam. no i napriek tomu si za seba bez problemov sadnem, len si treba davat pozor na hlavu pri nastupovani na zadne sedadla

jízdní vlastnosti
8

je to taky schizofrenik. tvrde tlmice a makke pruziny :-/

jízdní komfort
6

tak veru koli komfortu som si ho nekupoval

provozní náklady
9

zatial len liter oleja. zere to Castrol EDGE 5W-30

výkon motoru
9

na svoj objem je to spicka, hlavne po prekroceni 5000 ot. no par konikov navyse (povedzme 25) by mu isto neuskodilo

spotřeba
9

spotreba adekvatna jazdnemu stylu. dalo by sa bez problemu jazdit o liter menej, tj. okolo 6,5L no mne to neda a pri kazdom predbiehani musim podradit a stupit na to. aj ked to nie je potreba ale ten zvuk za to stoji.

hlučnost motoru
5

V rozmedzi 3800 - 4800 ot. je motor hlucny. idealne by som si to predstavoval, ze do 4300 ot. by mal byt tichy, ale on si to huci ako parnik.

kvalita sedadel
8

sediet sa v nich da, bez problemov vydrzim aj 20 hodinove vylety do UK, takze hodnotim pozitivne. na sportovu jazdu by to samozrejme chcelo nieco lepsie

brzdy
8

brzdy brzdia

zavazadlový prostor
9

myslim, ze styria ludia sa zbalia bez problemov na dovolenku. netreba zabudat na priestor pod zadnymi sedadlami






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…