Recenze
Honda Civic Hybrid
Technické info
Přezdívka auta Civík Rok výroby 2007 Koupeno nové najeto [km]:80000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1339 výkon [kW]: 85 kroutící moment [Nm]: 167 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12.1 maximální rychlost [km/h]: 185 počet rychlostí: 1 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 385 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.6 (udávaná)spotřeba naměřená:
Popis vozu
Technologicky propracovaný a elegantní vzhled tvořený dynamickou linií střechy, hladkým, nápadně skloněným čelním sklem a krátkými převisy, které zdůrazňují působivý monoformní profil vozidla. Příjemný, prostorný, klimatizovaný interiér, vybavený pohodlným sezením s vyhříváním předních, anatomicky dobře tvarovaných sedadel, ozvučen 160ti wattovou šestireproduktorovou audiosoustavou s dálkovým ovládáním umístěným na levé straně tříramenného, kůží obšitého volantu. FM rádio s přehrávačem CD/Tape(integrovaný měnič na 6CD, Tape přes AUX), který umí MP3 a WMA soubory. Klasická karosérie sedan spočívá na komfortně naladěném pružení, které nijak negativně neovlivńuje jízdní vlastnosti. Díky uložení baterií nad zadní nápravou je příznivě rozložena hmotnost, díky čemu auto v zatáčkách drží velmi jistě stopu.
Poháněcí agregát tvoří zážehový spalovací motor o objemu 1339 ccm v kombinaci s integrovaným elektrickým motorgenerátorem, tzv. jemný nebo slabý hybrid. Tato hybridizace zvedla účinnost motoru na 31%. Jen pro srovnání vznětový spalovací motor má účinnost kolem 22%. Spalovací motor SOHC třístupňový i-VTEC využívající pěti rozpojitelných vahadel pro každý válec je vybaven systémem inteligentního duálního a sekvenčního zapalování i-DSI, který v každém válci využívá dvou zapalovacích svíček a zlepšuje spalování paliva tím, že obě svíčky v závislosti na jízdních podmínkách vytvoří jiskru buď současně, nebo postupně. Tento agregát je ovládán řídící jednotkou IMA(Integrated Motor Assist = integrovaná podpora motoru).
Plynulou změnu převodových poměrů obstarává automatická bezestupňová převodovka CVT, vybavena automatickým uzamykáním voliče po vytažení klíče ze zapalování, s jejíž pomocí udržuje jednotka IMA celý agregát na úrovni maximální účinnosti. Komfort ovládání podtrhuje moderní tempomat ovládaný z volantu.
Podvozek tvoří bezrámová konstrukce s pomocným rámem vpředu; nezávislé zavěšení všech kol, vpředu na vzpěrách McPherson a spodních příčných trojúhelníkových ramenech, vzadu na modifikovaných lichoběžníkových závěsech s rozvidlenými dolními a jednoduchými horními rameny; pérování vinutými pružinami a teleskopickými tlumiči.
Brzdy rekuperační, kotoučové, přední Ø 262 mm s vnitřním chlazením, zadní Ø 260 mm. Ovládány pomocí hydraulického posilovače, vybaveny brzdovým asistentem, protiblokovacím systémem(ABS) s rozdělovačem brzdné síly(EBD). Vůz je rovněž vybaven vypínatelným asistentem jízdní stability (VSA).
Civic Hybrid se vyrábí a montuje v závodě společnosti Honda Motor Co., Ltd, v japonském městě Suzuka.
-
STANDARDNÍ VÝBAVA (OPIS)
-
---- BEZPEČNOSTNÍ PRVKY ----
ABS + EBD
VSA-stabilizační systém
Airbag na straně řidiče
Automaticky vypínaný airbag na straně spolujezdce
Boční airbagy
Hlavové airbagy
Předpínače bezpečnostních pásů
Kotoučové brzdy přední + zadní
Posilovač řízení
Vyhřívaná vnější zpětná zrcátka
Třetí brzdové světlo
Přední mlhová světla
Ostřikovače předních světel
Denní svícení
---- OCHRANA VOZU ----
Centrální zamykání
Dálkově ovládané centrální zamykání
ECU imobilizér
Alarm systém
---- VNITŘNÍ VÝBAVA ----
Elektricky ovládaný posuv předních a zadních oken
Elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka
Volant nastavitelný ve dvou rovinách
Výškově nastavitelné sedadlo řidiče
Kapsa na opěradle spolujezdce
Držák nápojů vpředu
Držák nápojů vzadu
Digitální hodiny
Sklopné opěradlo středového zadního sedadla
Zadní loketní opěrka
Středová zadní opěrka hlavy
Zadní středový 3 bodový bezpečnostní pás
Uchycení dětské sedačky ISO FIX vzadu
Zrcátka ve slunečních clonách řidiče a spolujezdce
Kontrolka zapnutí bezpečnostních pásů
Čtecí lampička
Osvětlení zdířky zapalování
---- LUXUSNÍ PRVKY ----
Tempomat
Tempomat - ovládání na volantu (podsvícené)
Klimatizace (A/C) auto
Pylový mikrofiltr
Kožený volant
Kliky dveří (vnitřní) v chromu
Palubní počítač
Vyhřívaná přední sedadla
---- VNĚJŠÍ VÝBAVA ----
Nárazník v barvě vozu
Vnější zrcátka v barvě vozu
Kliky dveří - chrom
Disky kol z lehkých slitin
Čidlo venkovní teploty
Směrová světla ve zpětných zrcátkách
Boční ochranné lišty
Metalická / perleťová barva
---- AUDIO ----
Autorádio s přehrávačem 6 CD+MP3, WMA
Ovládání autorádia na volantu
Zabudované reproduktory (počet) 6
Střešní anténa
Silné stránky
Vzhledem k obsahu motoru (1339 ccm), velký výkon (85 kW), kroutící moment (174 Nm), akcelerace, podvozek se sportovními geny. Díky hybridní technologii lepší využití paliva, z toho vyplývající malé emise a celkově malá provozní režie. Velikostí, prostorností a vybaveností zasahuje do střední třídy, přičemž provozní náklady zůstávají na rozhraní nižší střední třídy až třídy malých aut. Za stejné peníze lepší nové auto nepořídíte. To tvrdí deset z deseti majitelů těchto vozů.
Slabé stránky
Delší čekací doba, dodává se jen v jediné variantě, ale zato úplně vybaven, schází snad jen xenony a couvací čidla. Zadní trojsedák je nedělitelný a nesklopitelný, protože v mezistěně za ním je klimatizovaný prostor pro vysokonapěťové baterie a řídící jednotku IMA. PP nemá údaj o průměrné rychlosti. Vzhledem ke snížené světlosti vozu na 140 mm z důvodů menšího čelního odporu(krytování podvozku), je nutné si dávat pozor na obrubníky při parkování, hodila by se proto parkovací čidla.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Koupil jsem a servisuju auto v Honda - Roudnice nad Labem. Podle mých dosavadních zkušeností, ale i zkušeností jiných členů klubu 8g.hondaclub.cz (viz jejich stránky) patří servis Honda v RnL k nejlepším a to i v konkurenci se slovenskými servisy.
***
Z Á R U K Y HCH
▪ STANDARD - 3 roky nebo 100.000 km
▪ KOROZE POVRCHU - 3 roky na lakované části karoserie
▪ VÝFUKOVÝ SYSTÉM - 5 let na sběrné potrubí, potrubí, tlumič výfuku a katalyzátor
▪ PROREZIVĚNÍ - 12 let na blatníky, kapotu,víko zavazadelníku, dveře, podlahu, motorovou přepážku, podběhy, střechu, sloupky, přední a zadní podélné nosníky a prahy
▪ KOROZE PODVOZKU - 10 let na ramena zavěšení kol, nosníky zavěšení, hnací hřídele, brzdové potrubí, palivové potrubí a nádrž
▪ IMA 8 let nebo 160.000 km - na stator, rotor, monitorovací modul stavu baterie, modul výkonového měniče, jednotku předřadníku, bateriový modul, elektrnickou řídící jednotku motoru, elektronickou řídící jednotku baterie a usměrňovač
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Zkušenosti s prodejci Hondy, ať na pražském Jarově, kde nás s autem seznámili, nebo v Roudnice nad Labem, kde nám auto obstarali, jen dobrá.
Provozní režimy systému Honda Civic Hybrid
• STOJÍCÍ VOZIDLO
Motor je vypnut a spotřeba paliva je nulová.
• START A ZRYCHLENÍ
Motor pracuje v režimu časování ventilů pro nízké otáčky, s podporou elektromotoru IMA.
• PRUDKÉ ZRYCHLENÍ
Motor pracuje v režimu časování ventilů pro vysoké otáčky, s podporou elektromotoru IMA.
• JÍZDA STÁLOU NÍZKOU RYCHLOSTÍ
Ventily všech válců motoru jsou uzavřeny a spalovaní je zastaveno.
Vozidlo je poháněno pouze elektromotorem.
• MÍRNÉ ZRYCHLOVÁNÍ A JÍZDA STÁLOU VYSOKOU RYCHLOSTÍ *-*-*
Motor pohání vozidlo v režimu časování ventilů pro nízké otáčky.
• ZPOMALOVÁNÍ
Ventily všech válců motoru jsou uzavřeny a spalování je zastaveno.
Motor získává maximální množství energie, uvolňované během zpomalování a ukládá ji do akumulátoru
-
Video o motoru http://video.google.com/videoplay?docid=-6706978353765979865
Novinky v recenzi
Balancování vysokonapěťové baterie systému IMA
Stalo se mi, že se mi zkrátil dojezd v plně elektrickém módu asi na 1km, baterie se nabíjela vybíjela skokově a náboj plně nabité vydržel max. týden. Byl jsem rozhodnut, že koupím novou baterii, protože auto je jinak jako nové, když mi byl odborníkem doporučen Hybrid-servis v Praze na Zličíně, který dokáže baterii znovu vybalancovat, že ji prakticky nepoznáte od nové. Volal jsem tedy hned do onoho servisu, že se objednám, ale bylo mi doporučeno, abych zatím nic nepodnikal a přijel hned jak se mi na palubce rozsvítí dočasná oranžová hláška "IMA". Což se stalo, sice v průběhu dne zhasla, ale zajel jsem do servisu na vyléčení. Vlastní úkon trvá 3 dny, stojí 5,500 Kč a opravdu to funguje. Baterie se opět nabíjí a vybíjí plynule, čistě elektrický dojezd se vrátil na 2 až 2,5 km podle situace a náboj zatím drží Tato kůra se prý dá opakovat. Vřele doporučuji všem majitelům hybridních pohonů.
http://www.hybrid-servis.cz/
STK 2013, 2015. 2017
Emise:
CO 0,031 při 830 rpm a 0,017 při 2550 rpm
Lambda 1,01 při 2550
TP:
Celkový počet závad: 0
STK 2011
První Emise+STK bez problémů.
Aktualizace programového vybavení
Ve čtvrtek 2.10.2010 byla, servisem Honda v Roudnici n/L, provedena aktualizace programového vybavení Civicu. Zase je o něco chytřejší. Taky bych bral takovou aktualizaci.
Týden s Hybridem - jak ho viděl majitel Civicu 8G/5D
Postřehy mého klubového kolegy majitele Civicu 8G 1,8 i-VTEC, originál leží na tomto odkazu http://8g.hondaclub.cz/tyden-s-hybridem
...
Můj Civic 1,8 5D Sport potřeboval do servisu a díky vstřícnosti majitele Hondy FM mi bylo nabídnuto jako vždy náhradní vozidlo. Zpravidla to byl Civic 5D nebo Accord. Tentokráte jsem byl - nevím, jestli mile, ale překvapen, jelikož bylo na předávacím protokolu uvedeno Hybrid. Šéf servisu se jenom zubil a já jsem napůl zděšen a napůl zvědav převzal od tohoto "skoroauta" klíče.
Sedan působí na první pohled jako slušný kus auta přičemž rozpustilosti a netradičních tvarů hatchbacku se jeho exteriér naprosto vyhýbá. Na verzi s hybridním pohonem upozorňuje jen nápis Hybrid na zádi a pouze 15 palcová kola (pneu 195/65) se zvláštním plným talířovým designem zakrývající část hybridního ústrojí a snižující odpor vzduchu. Skutečností však je, že díky jejich designu jsou i po jízdě v dešti pořád hezky čisté. Zapůjčené vozidlo mělo přes boční dveře velký nápis hybrid, takže jsem byl v provozu naprosto nepřehlédnutelný. Celek doplňovalo na zádi malé křidélko.
Na nic jsem nečekal a začal soukat do kufru hromadu věcí, které stále vozím s sebou. Zde jsem narazil na první nepříjemnost. Kufr neotevřete ani klíčkem, ani tlačítkem na zádi, ale musíte se potupně sehnout k sedadlu řidiče a zatáhnout za sdružené ovládní kufru a nádrže. Kufr je díky uložení baterií oproti běžné 4 dveřové variantě menší o 25l a činí uspokojivých 350 litrů. Podaří se mi tam všechny věci hodně natěsno natlačit a je zřejmé, že velikostí kufru je hatchbacku na hony vzdálen, nehledě na ramena, která při zavírání mohou deformovat náklad. Pakliže jste zvyklí na propracované sklápění nebo zvedání zadních sedáků z 5D verze, zde se nic takového nekoná a jste odkázáni jen na velikost zavazadelníku a toho, co pohodíte vzadu na podlahu a sedačky.
Prestiž majitele vozidla však okamžitě stoupne, když chytne za pevnou chromovanou masivní kličku a neozve se potupné chroupnutí jak u hatchbacku. I zavírání dvěří potěší hezkým tlumeným bouchnutím. Přivítají vás páčky a volant z HB, v tomto případě bez ovládání PP a s perforovanou kůží. Přístrojová deska je taktéž dvoustupňová s digi tachometrem nahoře obklopeným okamžitou spotřebou (popř. teplotou chladící kapaliny) a stavem paliva v nádrži. Ve spodní částí je centrálně umístěný otáčkoměr, oproti běžným vozidlům je vlevo displej znázorňující využívání hybridního pohonu - když zrychlujete, zobrazuje se množství asistence hybridního ústrojí formou bílých dílků, v případě dobíjení dílků zelených (počet dílků dle velikosti asistence či dobíjení). Vedle těchto ukazatelů je ještě takový sloupec složený z několika dílků, indikující stávající stav akumulátorů. Elektromotor asistuje max. do doby, než klesne jejich hladina na poslední dva dílky, poté se jen dobíjí. Vpravo od otáčkoměru je indikátor zařazeného stupně bezestupňové převodovky. Žádné další anomálie se zde nevyskytují. Pouze se mi trochu pletla tlačítka ovládání klimatizace a audiosoustavy, která je vybavena zásobníkem na 6 CD a na standardní provedení hraje slušně.
Interiéru dominuje obrovské sklopené čelní sklo, které se automaticky začne při nastartování odmlžovat bez zásahu řidiče. Masivní přední sloupky s malými prosklenými trojúhelníčky výrazně omezují výhled šikmo a může se vám stát, že se za něj schová i nadprůměrně vzrostlý cyklista. Zrcátka jsou velká a sklopná, trošku mě mátlo že auto, které se v nich jevilo jako vzdálené, bylo ve skutečnosti hodně blízko. Přístrojová deska je opravdu masivní, leč použité tvrdé, před řidičem lesklé plasty, na mě zanechaly rozpačitý dojem a zřejmě se jedná o snahu konstruktérů snížit cenu vozu do přijatelných mezí.
Kapsy ve dveřích jsou úzké a nejsou zcela uzavřeny. Zklamání vás čeká při otevření schránky před spolujezdcem, jelikož díky masivnosti přístrojovky čekáte skříň a místo toho se objeví malinká skříněčka. Konstruktéři si toho asi byli vědomi, jelikož zde objevíte množství velkých úložných prostorů v oblasti středového panelu i vlevo pod přístrojovou deskou. V celkovém součtu to asi nebude horší než u HB. Potěší posuvná loketní opěrka.
Sedadla nemají výraznější boční vedení a při jízdě je to i patrné. Jsou však v oblasti zad velmi dobře tvarovaná, jsou tuhá a při dlouhých cestách poskytují výrazně lepší komfort než luxusně vypadající sedačky HB. Škoda jen, že jim také chybí nastavení bederní částí. I přesto, že je vůz vůči HB o 1,5cm užší, působí kabina vzdušnějším dojmem a vytváří u posádky pocit, jako by jeli ve voze o třídu vyšším (sedan má oproti HB výrazně větší rozvor).
Takže interiér mám v rychlosti zkouklý, beru klíčky, zasouvám do zapalování a raději se jdu servisáka zeptat, proč jsou na řadící páce oproti běžným automatům polohy S a L. S jako sport (trošku budí úsměv) a L se používá k tahání břemen a drží otáčky motoru ještě výše než v módu sport. Startovací tlačítko nečekejte, přesto vás start překvapí. Není to to běžné škyt škyt drc. Otáčky vyběhnou díky elektromotoru nahoru téměř konstantně a nehlučně a ustálí se okolo 700. Řadím standardní režim a rozjíždím se. U blinkrů chybí funkce trojkliku a postrádám i čidlo stěračů. Auto se nehlučně rozjíždí a já se hlavně soustředim na údaje probíhající na indikátoru asistence elektromotoru. Do interiéru mírně proniká jemné "bzučení" hybridního pohonu, které se podílí na velmi dobrém kroutícím momentu v nízkých otáčkách. Netypický zvuk neobtěžuje a při zapnutém audiu jej téměř nevnímáte. Zde se projeví kvalitní odhlučnění kabiny, které Vás před zvukem za jízdy chrání, avšak to pouze do té doby, než si otevřete okénka. To si najednou připadáte, že sedláte jaderný reaktor a že můžete rožnout půlku města.
Třináctistovka o výkonu 95 koní je až do 4 000ot velmi tichá a skvěle ji svým krouťákem doplňuje elektromotor s výkonem dalších 20 koní. Troufnu si říct, že elasticita v nízkých otáčkách je na úrovni motoru 1,8. Tyto otáčky vám bezpečně pokryjí 90% běžných potřeb. Další zvyšování otáček (maximum okolo 6300ot) bohužel již nepřináší výraznější nárůst dynamiky a zde se motoru o objemu 1,8 nemůže na rozdíl od tvrzení managementu Hondy rovnat. Reálně se výkonově pohybuje na úrovni motorů o objemu 1,6. Tento fakt musíte vzít v potaz zejména při předjíždění. Růst otáček taktéž výrazně narušuje akustickou pohodu jízdy. U hybridu je nutné pochopit jeho filozofii, která tkví v klidné vyrovnané jízdě bez extrémů. V tomto případě se naplno uplatňuje bezestupňová převodovka, která je kromě hybridního pohonu základním pilířem nízké spotřeby agregátu. Při standarní akceleraci se otáčky zvyšují plynule jako u manuální převodovky, v případě plného plynu vyskočí dle zařazeného módu na 5900 nebo 6200ot/min a drží se stále v této oblasti do doby než uberete, což není dvakrát příjemné. Pakliže se rozjedete na rychlost zákonných 90 km/h, otáčky vám spadnou někam k 1500ot/min a spotřeba se pohybuje mezi 4 - 5l přičemž na palubě panuje absolutní ticho.
Přijíždím do města. Zde se projevuje asistence elektromotu na plné čáře a umožňuje svižné popojíždění mezi semafory. Při dojíždění do křižovatky již při rychlostech pod 10 km/h motor zhasne a zůstává zhasnutý do doby, než pustíte brzdový pedál. Když už jsme u těch brzd, hybrid brzí úplně jinak než s běžnými brzdami bez rekuperace, zpočátku jako by nebrzdil a pak brzdí velmi intenzivně. Připomíná to vzduchové brzdy na náklaďácích. Brzy si však zvyknete. Naučíte se i mačkat při dojezdech brzdový pedál tak, aby motor téměř vždy při nebo už před zastavením zhasl (někteří redaktoři ve svých článcích uvádí, že hybrid nikdy neběžel pouze na hybridní pohon...). Po puštění brzdového pedálu motor nehlučně naskočí a jako u běžného automatu se začne pomalu rozjíždět, což je velice komfortní. Tento systém eliminuje jak spotřebu paliva na minimum, tak výrazně omezuje vypouštěné exhalace do ovzduší. Občas se může objevit rozpor mezi chutí motoru při dobržďování zhasnout a náhlým požadavkem na zrychlení. Motor se dostane do situace, kdy je nutné přejít z režimu jednoho do druhého, což občas vyvolá lehké škubnutí. Není to ale nic s čím by se nedalo žít.
Spotřebu ve městě jsem neměřil, odhaduji to na 7l, ale nebyl bych objektivní. Další den mě čekala dálnice a to téměř 400km v kuse. Budu upřímný, hybrida jsem bral jako příjemného společníka do města a pro klidnou jízdu mimo město, trávit v něm však takovou vzdálenost s tak malým výkonem jsem si živě představil jako utrpení boží. Ale práce je práce a člověk si nevybírá. Nakládám auto po vrch zbožím a razím z Hranic směr Praha, Chomutov. Po nájezdu na dálnici zapínám ve 150km/h tempomat. Jízda se po tomto činu stala otřesnou a měl jsem chuť se vrátit zpět domů. Ne, jízda s tempomatem není pro kopcovité úseky vhodným řešením a důvod je jediný. Pakliže chcete tuto rychlost v kopci udržet nebo se na tuto rychlost po zpomalení vrátit, bezestupňová převodovka vyžene otáčky daleko za hranici 5000 a drží je klidně i několik minut než dosáhnete zpět požadované rychlosti. Toto období je provázeno značným hlukem, drobnými vibracemi a vybíjením baterie do mrtě, o spotřebě raději nehovořím. V tu chvíli bych do toho vynálezu nejraději kopl a lituju že nejedu s mojí 1,8. Copak se s tím hybridem dá jezdit normálně jenom po rovině?
Vypínám tempomat a začínám otáčky motoru ovládat pouze nohou na pedálu. A vida, na dosažení vyšších rychlostí nepotřebujete otáčky držet přes 4000, kdy je v kabině docela klid. Fantastické na bezestupňové převodovce je to, že pakliže se rychlost ustálí, otáčky padají a padají a padají až k.....tak naschvál, při 150km/h se líně převalují na 3200, při 160 okolo 3500, dokonce při 170 ještě nemáte ani 4 000 otáček. Oproti 1,8, která v manuálu točí při 150 téměř 4000 velmi hlučných otáček, je i ve 170 v autě vynikající akustika a hladina hluku se pohybuje pomalu na úrovni o třídu vyššího Accordu. V tomto případě smekám a dovoluji si bez servítek říct, že hybrid je daleko tišší a komfortnější společník než 1,8 v HB.
Pakliže si tuto pohodu chcete užívat i v kopcovítých úsecích, musíte udělat drobné ústupky v požadované rychlosti. Ideální je cestovat s autem mezi 150 - 160km/h a pakliže nebudete přidávat do kopce plyn, spadne vám rychlost při zachování akustického komfortu o nějakých 20km/h i přes výraznou asistenci elektromotoru. Toto zpomalení díky téměř neměnným otáčkám poznáte hlavně podle toho, že auta která jste předjeli na rovinkách a v kopcích, vás začínají opovážlivě dojíždět.
Pakliže chcete držet stejné tempo i v kopci, připravte se na rychlé vybíjení akumulátoru, hluk v kabině, dramatický nárůst spotřeby a ne příliš vyšší rychlost. V případě plného plynu klesne max. rychlost v kopci (Vysočina) na nějakých 150 km/h (1,8 tam jede minimálně 180), po rovině se vyšplhá lehce nad 180, z kopce se mi na tachometru objevilo neskutečných 205 při max. otáčkách. Při 150km rychlosti se spotřeba pohybuje okolo 7 litrů.
Podvozek bez problémů sekunduje celkové hmotnosti i výkonu, je až překvapivě tuhý, chová se nezáludně a kdyby měl obuté 17 palcové kola, tak by se díky ideálně rozložené hmotnosti možná vyrovnal i HB. Bohužel s 15 palcovými zimními koly při 15C to objektivně posoudit nešlo. Přejezdy nerovností ohlašuje jen tupé drcnutí, ne však to ošklivé křachnutí jako u HB rok 2006. Zde je vidět, že se na podvozku nešetřilo. Celkově auto působí velmi robustním dojmem a neozvývají se zde absolutně žádné pazvuky (Japonsko nechá pozdravovat). HB je však na druhou stranu mrštnější, divočejší, emotivnější, chybí mu však trochu té již zmiňované robustnosti a tuhosti, co dělá vůz panem vozem.
Zpět jsem se vracel ze Slaného přes Prahu do Frýdku Místku v páteční špičce, přesto jsem však zvládl 415 km za 3:05h. Spotřebu uveřejňovat nebudu, rapidně se od slibů výrobce lišila, ale stále byla na přijatelné úrovni.
A co říci na závěr? Zpočátku jsem k hybridu přistupoval s absolutním despektem, protože nesnáším hračičky plný elektronických cingrlátek, ale můžu vás ujistit, že si mě po týdnu a ujetých téměř 2 000 km hybrid získal a za můj počáteční postoj se mu omlouvám.
PS: Technická data, funkčnost systému, záruky atd. jsem záměrně neuváděl, celkově jsem se na auto díval z běžného uživatelkého pohledu. Budu rád, když se někdo kdo má hybrida k článku vyjádříte a budete se mnou případně některé názory rozporovat. Čao Civic
Vložil Civic, 26. Listopad 2009 - 20:34
Průměrná spotřeba 4.83 l/100 km
Jen pro doplnění zkoušel jsem v maximální míře využívat tempomatu a to ve všech jízdních režimech. Je vidět, že plynulá jízda a razantnější zrychlování jsou asi tím rozhodujícím faktorem, pro snížení spotřeby.
Shell V-Power závěr
Objektivně: Klesla spotřeba (podle spritmonitor.de) o 0.3 litru, poslední nádrž jsem vyprázdnil průměrnou spotřebu 4,8 l/100 km při normálním stylu jízdy. Nezávodím a dodržuju, podle GPS, rychlostní limity .
Subjektivně: Motor má lepší projev a odezvu na plynový pedál.
Závěr: Zůstávám u Shell V-Power pro onen subjektivní pocit.
P.S.
Chtěl jsem vyzkoušet i Vervu od Benziny +, ale ta nemá pokrytí po celé republice, takže pokus o srovnání zatím odkládám.
Lotus tisková zpráva
Lotus Engineering, poradenské divize světoznámé automobilové firmy Lotus spolupracuje s firmou Oaktec na vývoji výkonného vozu Honda Civic Hybrid pro soutěže a závodní okruh.
Uznán jako světový lídr v oblasti hybridních a elektrických vozidel vývoj, Lotus Engineering
Shell V-Power 95
První hodnocení po ujetí 2600 km na V-P95. Spotřeba poklesla o 0,26 l/100 km sice profit s poklesu spotřeby úplně nepokryje, o 1,40 Kč/litr, zvýšené náklady na palivo, ale zase to zlevňuje rozhodnutí jezdit s čistým motorem pouze na 13 Kč/nádrž, což je snesitelná hodnota. Škoda, že se onen očistný efekt přísad V-P95 nedá bezdemontážně potvrdit. Snad něco řekne motorový olej. Uvidím.
Třetí oficiální sraz všech příznivců Civicu 8G se bude konat 29.5 - 31.5 2009 ve Všemině, Slušovicích a okolí. Tímto srdečně zveme všechny majitele i majitelky, příznivce i odpůrce, obdivovatele i haniče této naší srdeční záležitosti. Jak už je tradicí, pokusíme se pro vás připravit zajímavý program, ve kterém si snad každý najde to své.
Shell V-Power
Přešel jsem zkušebně na Shell V-Power. Uvidím co to udělá, zatím se po ujetých 700 km zdá, že průměrná spotřeba klesla skoro o 0,5 litru.
Přezutí
Přechod na letní pneumatiky
1st Garanční prohlídka
Po ujetých 20.000 km
4L oleje SHELL Helix Ultra X 0W-30 z vlastních zásob 1400,-
Rozpis materiálu:
Kapalina ostřikovače 2L 28,-
Filtr oleje 311,-
Vzduchový filtr 633,-
Pylový filtr 1375,-
Podložka ol.šr. 15,-
Spojovací materiál 52,50
Rozpis práce:
Prohlídka 2 roční 0,8 hod 712,-
Výměna filtrů + dezinfekce klimatizace 0,4 hod 218,-
Sleva 10% 93,-
Nenápadně roste zájem o HCH, lidé se ptají a okukují auto, když někde zastavím. Konečně pochopili, že HCH není žádný elektromobil, ale chytré, skvěle vybavené auto, které si umí uložit momentálně přebývající energii, na horší časy. Důkazem správnosti takovéto koncepece je, že i jiné automobilky ji čím dále častěji používají. Malý integrovaný elektomotor, hospodařící s přebytky energie, což samo o sobě přirozeně snižuje palivovou náročnost motoru a tomu úměrné množství emisí.
V poslední květnové dekádě jsem byl autem, po suchu, v Dánsku a ve Švédsku. Trasu Kralupy-Dresden-Hanover-Hamburg-Odense-Kodaň jsme ve dvou řidičích urazili, s obvyklými přestávkami, za 12 hodin. Celkem jsme najezdili něco přes 3.000 km s průměrnou spotřebou 6,22 l/100km, což vzhledem k rychlým přesunům po německých dálnicích považuji za výbornou spotřebu. Překvapila mne živost auta na dálnici, jakoby se řídící jednotka po půlhodině rychlé jízdy po německé dálnici přemapovala na svižnou jízdu. Tam , kde to bylo možné, jsme udržovali cestovní rychlost 130 - 150 km/h a předjížděli rychlostí 170 - 180 km/h. Při všech akceleracích vydatně pomáhal elmotor, takže akcelerace ze 150 na 180 byla velmi svižná. Samotného mě to překvapilo, protože jsem s Hybridem ještě takové trvalé rychlosti nejel a různé testy se o jeho dynamice na dálnici zmiňovaly nelichotivě. Můžu je s klidným svědomím prohlásit za bluf. Zrovna tak jsem ocenil perfektní sedačky a ergonomii ovládání auta, dojeli jsme do Kodaně naprosto fit a tentýž den večer jsme pokračovali dál podmořským tunelem na most Øresundsbron, což byl pro mne zážitek, do malého švédského města Hörby.
Dostal jsem mail od jednoho z novýho majitelů Civcu Hybrid, kteý zkoušel, jak daleko dojede Civic jen na elmotor.
...
Tak vcera jsem po rovne ceste ujel 4,1 kilometru jen na baterii. Mel jsem po jizde z kopce nabity aku na 100%, nastavil jsem tempomat na 47km/h a ujel pres 4 kilometry. Pote co jsem se dostal na 4 kosticky na ukazateli nabiti baterie a i kdyz jsem porad jel po rovine, nastartoval benzinovy motor.
...
Pěkný výkon, na to, že elmotor je primárně určen pro asistenci spalovacímu motoru. Díky nicku Lubomir.
Návrat na letní pneu
Inspekční prohlídka karosérie v roudnickém Honda servisu a výměna přineseného motorového oleje Shell Helix Ultra X 0W-30 tamtéž. Placeno 40 min. pracovní doby, přesně podle výrobce. Slušný servis.
...
Zdroj www.autofun.cz
http://www.autofun.cz/sportaky/novinky/honda-hleda-v-usa-dlouhovekou-superstar/
...
Podle aktuálního stavu webových stránek Honda Mile Makers získalo bronzovou medaili 150 vozů a stříbrnou má 25 automobilů. Zlatou medaili si vyjezdily 4 stroje, z nichž jeden je Accord z roku 1986, následují dva Accordy z let devadesátých a nejmladším účastníkem je předchozí generace hybridního sedanu IMA. Posledně jmenovaný hybridní sedan má svém kontě 595.000 mil (952.000 km), což je nejvíce z vozů přihlášených na webových stránkách. Na platinovou a diamantovou medaili zatím nikdo nedosáhl.
...
Zdroj Honda Mile Makers.
http://automobiles.honda.com/mile-makers/story.aspx?Story=72
...
I'm at my dealer getting an oil change. I never expected this car to go this many miles. The mileage today is 595,000. I drive it approx. 10000 miles per month as an independent courier out of Las Vegas. The mileage is 99% highway miles. Yesterday I squeezed 48 mpg out of it doing 65 mph most of the day without the a/c on. The weather has been really nice here. I have replaced the IMA battery once. Other than that it's been routine maintenance only at my dealer. I love this car.
...
Myslil jsem si, že vyhřívání sedadel je zbytečnůstka, vhodná tak někam k polárnímu kruhu. Byl jsem trouba, v tomto počasí je to opravdu skvělá věc.
Dnes dostal hájbryd zimní bačkůrky UG7+MS od GY.
Citace z odpovědi dovozce Honda na dotaz kolik je v ČR prodáno Civic Hybridů.
...
velmi nás těší Vaše spokojenost s vozem Civic Hybrid. K dnešnímu dni bylo v ČR zaregistrováno a uvedeno do provozu 20 těchto vozidel (jeden vůz využívá i Ministerstvo životního prostředí) a celkem jsme jich dovezli 27 (těch 7 vozidel je zatím v prodejnách našich autorizovaných dealerů, buď jsou vystavené nebo jezdí jako předváděcí).
...
V poslední době mi klesá spotřeba, aniž bych měnil styl jízdy. Jakoby si motor sedal. Nová hodnota rekordu průměrné spotřeby podle PP je 4,6 litrů na trase 111 km Hřensko->Litoměřice(skvělá káva)->Kralupy nad Vltavou.
Přidány fotografie se srazu 8g.hondaclub.cz 2007 v Luhačovicích.
Jsem dosáhl zatím rekordní průměrné spotřeby 4,7 l/100km, na trati Slavonice->Telč->Poděbrady->Kralupy nad Vltavou v obsazení čtyřmi osobami a plným kufrem. Spotřeby bylo dosaženo plynulou jízdou mimo dálnici s maximálním využíváním tempomatu a respektováním rychlostních limitů.
Jsem na srazu 8g.hondaclubu jel malou eko rally o délce 90 km v kopcovitém terénu tratě Luhačovice - Vizovice - Slušovice - Zlín - Luhačovice.
Se spotřebou 5 litrů benzínu/100 km jsem se s dvoučlennou posádkou umístil na 2. místě, . Vítězný vůz eko rally Civic 5D 2.2 i-CTDI s jednočlennou posádkou, měl spotřebu 4.9 litrů nafty na 100 km.
Sledování nákladů na provoz auta jsem svěřil webu
http://www.spritmonitor.de/en/detail/178798.html
Konečně dorazila, v únoru objednaná, alukola, zimní speciály Dotz/Imola. Hned jsem je nechal obout do nedočkavých GY UltraGripů 7 + MS 195/65 R15 T 91.
Specifikace ráfků: 6JJx15 5x114 64/ET45
Test novinek. V sobotu 30.03 v 17.00 po telefonické objednávce první mytí. Ručně a kvalitně umyto v Roudnici nad Labem za stopade.
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Honda Civic Hybrid
- Re: Nová IMA baterie .... 10.11.2023 17:12 JirkaVejrazka
- Nová IMA baterie .... 10.11.2023 15:52 pepavasa
- Re: Poraďte 15.10.2012 16:34 pepavasa
- Poraďte 15.10.2012 12:01 Karlosbe
- Re: Krásný hybrid. 31.03.2011 17:25 pepavasa
- Krásný hybrid. 14.02.2011 23:49 Bud
- Re: Re: Shell V-Pover 31.07.2009 08:11 Mandolin
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pár dotazů. 29.06.2009 14:48 JirkaVejrazka
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pár dotazů. 28.06.2009 20:28 pepavasa
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pár dotazů. 25.06.2009 22:06 pepavasa
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pár dotazů. 25.06.2009 17:03 JirkaVejrazka
- Re: Shell V-Pover 14.04.2009 23:29 pepavasa
- Shell V-Pover 14.04.2009 22:26 Matt26
- Re: Zdravím! 07.04.2009 20:54 pepavasa
- Zdravím! 06.04.2009 08:07 Mandolin
- Re: Zrychlení na 180Km/hod 10.02.2009 20:00 pepavasa
- Zrychlení na 180Km/hod 10.02.2009 10:25 MazdaGE
- Re: Krasne fotky 22.10.2008 08:45 pepavasa
- Krasne fotky 21.10.2008 16:24 Rysguf.
- Re: Civic-Hybrid a Prius 15.08.2008 22:21 Moik
- Re: Re: Re: Zkoušel jsem ho 15.08.2008 22:19 Moik
- Re: Civic-Hybrid a Prius 15.07.2008 15:35 jloren
- Re: Re: Re: Civic-Hybrid a Prius 11.07.2008 22:08
- Re: Re: Re: Civic-Hybrid a Prius 11.07.2008 21:42 pepavasa
- Re: Re: Civic-Hybrid a Prius 11.07.2008 20:58
- Re: Re: Re: Poklona 09.07.2008 10:24 pepavasa
- Civic-Hybrid a Prius 09.07.2008 10:20 pepavasa
- Re: Re: Re: Dvoubarevny interier 09.07.2008 10:09 pepavasa
- Re: Re: Re: dost dobý 09.07.2008 10:05 pepavasa
- Re: Re: Civic-Hybrid a Prius 09.07.2008 10:01 pepavasa
Další vozy Honda Civic
-
Honda Civic (2008) Majitel: padam
Přidáno: 23.2.2008 44010 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Honda Civic (2007) Majitel: sebinko
Přidáno: 10.1.2011 159 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Honda Civic (2009) Majitel: .andrej.
Přidáno: 27.7.2010 409 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Honda Civic (2007) Majitel: vavron69
Přidáno: 22.5.2017 149 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Honda Civic (2008) Majitel: honzamo
Přidáno: 24.11.2014 89 Majitel 9.85 Uživatelé