Recenze
Technické info
Přezdívka auta WRX Rok výroby 2009 Koupeno ojeté najeto [km]:100000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2457 výkon [kW]: 169 kroutící moment [Nm]: 320 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6 maximální rychlost [km/h]: 2457 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 301 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 8
Popis vozu
Potreba praktickeho auta zoskrtala vyber na 5 dverak. Nebol som ochotny vzdat sa zabavy za volantom a tak bola podmienka 4x4, 200PS+ v aute s ktorym nie je utrpenie jazdit kazdy den, navyse za rozumnu cenu (bazar). Schopne 325/330i touring prakticky neboli, A5 mi prisla prilis nudna a STI stalo dvojnasobok... V podstate som velmi nemal na vyber, idealnejsia by uz bola len faceliftova verzia, ktora ma v serii 195kW namiesto 169kW a nejake drobne vylepsenia ale tych bolo na predaj v CR/SR presne 0.
Navyse som chcel nieco s dohladatelnou historiou, najazdom pod 100K km a ked uz imprezu, tak vyhradne v modrej.
Podarilo sa ...ale uz na testovacej jazde mi bolo jasne, ze auto vela sportovych genov nepobralo a idea ponechania v seriovom stave sa asi rychlo rozplynie. Vo fabrickom stave sme spolu nakoniec fungovali jednu zimu a jedno leto, potom boli len 2 moznosti a to predaj alebo upravy.
V serii nema totiz tato impreza so sportovym autom vela spolocneho. Makky podvozok, malo vykonu s malym turbom, ktore straca dych uz okolo 4500rpm v kombinacii so seriovou sirkou gum 205 a totalne utlmenym vyfukom vela zabavy okrem snehu a vody neposkytne.
V reale to auto vdaka vahe nie je na (SUCHEJ!) okreske rychlejsie ako atmosfericke dvojlitrove hothatche z ery 2000+.
UPRAVY:
Brzdy EBC yellow - ak sa pouzivaju s rozumom, tak stacia
Nerezovy vyfuk od turba s velkym zadnym tlmicom
STAGE2 tune - odhadom 260-270PS na 95oktane, zlepsene reakcie na plyn
STI spruziny - v predu znizenie 1,5 cm
20mm zadny stabilizator whiteline
Vytlmenie dveri a vymena repro
Zlate R18 MAK XLR
OEM STI kridlo
Po uprave je z auta presne to, co som od neho ocakaval po kupe. Podvozok je nadalej komfortny ale naklony sa zmiernili a v tiahlich zakrutach mam ovela vacsiu istotu. Zvuk s plne priechodnym vyfukom je kapitola sama o sebe. Vykonu je tak akurat, citit trochu deficit v hornom spektre otacok skrz male turbo ale na oplatku je tam krasny zatah od spodu, takze na vyjazdeoch zo zakrut nie je nutne zbytocne podradovat.
Dovolim si povedat, ze faceliftovana 195kW impreza WRX by bolo pre mna idealne auto aj ked som ho nemal moznost nikdy soferovat.
Stale to ale nie je STI aj ked vie byt podobne rychle. To ma uplne iny charakter. Tvrdy podvozok, kratka prevodovka, ostrejsie riadenie, lepsie sedacky, zatah, ze clovek nestiha radit, diferencialy... STI by ma uz ale otravovalo soferovat kazdy den.
Silné stránky
- turbo zabera krasne od spodu, takze po meste, kde sa jazdi 2000-3000rpm mate z auta sviznejsi pocit ako z STI.
- podvozok je az prekvapivo makky, auto sa vie pohupovat cez nerovnosti, idealne rodinne auto
- zadne sedadla sklapatelne do absolutnej roviny v kombinacii s odnimatelnou roletkou robia zo v skutku maleho 300l kufra mensi stahovak
- integrovane opierky hlavy v pednych sedackach
- dost priestoru na zadnych sedackach
- zadne dvere sa otvaraju skoro do praveho uhla
- jazdi na 95 oktan
Celkovo auto posobi a vyzera velmi civilne, vyfuk prakticky nepocut. Je to vyvazene a dokonale auto na cestu okreskami v kazdom pocasi sviznym tempom.
Odvazne napisem spotreba. Predpisovo mimo dialnice sa da jazdit medzi 8-9l/100km
CELKOVY DOJEM:
Prakticka karoseria s motorom ktory umozni prebiehat za akychkolvek podmienok, na akomkolvek povrchu. Vdaka pohodlnemu podvozku mozno pouzit ako jedine rodinne auto,
Slabé stránky
- asi najviac zamrzi 5 stupnova prevodovka, ktora v aute tejto kategorie nema co robit, navyse nie je ani nejak extremne spolahliva.
- chyba samosvor na zadnej naprave (mali predosle generacie)
- priemerna az podpriemerna kvalita spracovania karoserie a interieru
- slaba vybava
-hluk od podvozku
- nie celkom idealna pozicia za volantom pre ludi s dlhymi nohami a kratkymi rukami.
SPOTREBA:
jedine, co dokaze zrazit spotrebu pod 10l je predpisova jazda okreskami. Mesto 12-14l, dialnica sa da ist do 10l/100 ak sa ide max 120km/h.
130km/h znamena 12l/100, 140km/h 13l/100...O 100 koni silnejsie STI po upravach jazdi od 130 km/h s o niekolko litrov mensou spotrebou.
Pri ozaj ostrej jazde okreskami sa hybete medzi 15-20l.
CELKOVY DOJEM:
Treba si zvyknut, ze to auto posobi skor ako z roku 2004 nie 2009. Proste subaru. Nemam z neho ani pocit nejakej japonskej preciznosti a kvality, najskor len na svoju dobu ponukalo vela muziky (vykon, turbo, 4x4, priestor) za malo penazi.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Po 11 rokoch a 108k km prehrdzaveny predny (nikdy nelakovany)blatnik z vnutra, odhnity tlmic vyfuku, huciaca servo pumpa, panty dveri nedrzia polohu, stahovanie zadnych okien doziva, mierna spotreba oleja. Pri kupe skontrolovat, ci auto absolvovalo vsetky zvolavacie akcie, kedze subaru nema prepojenu servisnu databazu.
Co sa tyka motora, tak urcite neznesie krute zachadzanie a okruhove jazdy. Rovnako ako prevodovka neznesie odpichy s launch controlom. Na druhu stranu OEM shorblock je zohnatelny za dnes prijemnych 2500E a jazdi sa dalej.
Další vozy Subaru Impreza
-
Subaru Impreza (2008) Majitel: thanantos
Přidáno: 3.3.2012 4010 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Subaru Impreza (2008) Majitel: yumi
Přidáno: 19.11.2011 1210 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Subaru Impreza (2009) Majitel: Outlander
Přidáno: 15.5.2009 389 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Subaru Impreza (2009) Majitel: Reza traktor
Přidáno: 14.12.2010 419 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Subaru Impreza (2010) Majitel: parkoviště
Přidáno: 26.9.2010 2310 Majitel 9.71 Uživatelé