Recenze
Subaru Impreza 2.0D NA PRODEJ!
Technické info
Přezdívka auta Réza Rok výroby 2009 Koupeno nové najeto [km]:68000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 350 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.6 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 370 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 8
Popis vozu
S příjemnými novinkami v zákoně o DPH jsem se rozhodl trochu obměnit vozový park. Outlander, který stál už druhý měsíc v servisu a z posledního roku tak dovršil už 3 měsíci mimo provoz musel právě z tohoto důvodu z domu. Co ale místo něj? Jako rodinné auto jsme pořídili Mondeo a mně na ježdění po silničkách tady na jižní Moravě bohatě postačí něco menšího a v benzínu, protože už toho nenajezdím tolik jako dřív, už jen tak 40 tis. / rok. Nejdřív jsem se zamiloval do motoru 1,8 TSI a tak byla žhavým kandidátem dlouho Octavia. Pak jsem ještě chvíli brousil kolem Golfu 1,4 nebo Focusu, ale ani jedno nebylo pořád to pravý.
No a pak mě někdo na jedné z diskusí slušně nakopnul, že jestli hledám opravdu auto pro zábavu a ne měkčený plasty na přístrojovce, mám zkusit Imprezu. Tak jsem zatnul zuby a šel se podíval do salonu s tím, že se nechám povozit v 2.0 benzinu. Jenže ten nebyl, tak jsem říkal nic, zkusím aspoň diesel boxer. A zažil jsem šok. Láska na první zatáčku, fakt. To bylo v pondělí. V úterý jsme zaplatil zálohu a ve čtvrtek bylo auto doma.
Výbava Active, tedy vše zásadní co potřebuju: ESP, autoklima, rádio na volantu, palubní počítač, časem chci ještě nechat domontovat parkovací senzory.
No a co psát o autě, který musíte vyzkoušet, abyste mi uvěřili? Já jsem se taky smál všem subaristům, že to nemůže být takovej rozdíl, jak mi povídají. Ale fakt je. Nízko položené těžiště spolu s AWD a celkovým vyvážením auta umožňují věci, o kterých se může všem Golfům, Civicům a Focusům jenom zdát.
Silné stránky
- AWD - opravdu nesrovnatelné s jakýmkoliv 4Motion. Najel jsem 40 tis. km v Outlanderovi a to si myslím, že Mitsubishi 4x4 umí opravdu dobře, ale stálý pohon je opravdu o něčem jiném.
- podvozek - na jednu stranu velmi komfortní na špatných cestách, místy až rozhoupaný, ale na druhou stranu velmi jistý a předvídatelný.
- motor - chtěl jsem původně benzín, ale boxer diesel mě zcela uspokojil. Jezdím za 8,0 a to rozhodně nejezdím na spotřebu. S benzínem bych jezdil nejmíň za 10.
AKTUALIZACE: po 8 tis. km mi najednou spadla spotřeba cca o litr, nemám problém se dostat pod šest, běžně jezdím za 7,6 a i když hodně divočím, není to více než 8,5
ZAJÍMAVOST: Auto najelo 11 tis. km a hladina oleje je stále stejná! A to mi říkali, že asi budu muset hodně dolívat.
- provedení - ačkoliv tu měkčený plast prakticky nenajdete, nic tu nevrže, nedrnčí, všechno vzorně sedí. Po této stránce lepší než Jetta, kterou jsem kupoval v roce 2006.
AKTUALIZACE: ani po deseti tisících v autě nic nedrnčí nehrká - velká spokojenost.
Slabé stránky
- přeci jen trochu spartánské provedení, dokážu si představit trochu útulnější auto.
- rozsah otáček motoru. Před Rézou jsem jezdil asi 2 měsíce s mazdou 6 2,0i která se nechala točit až někam k sedmi tisícům, takže teď nějakých 1800 - 4500 není žádná sláva.
- audio: teda aspoň v té "základní" výbavě dieselu je velmi chabé, zvlášť zesilovač - když připojím MP3 a dám všechno na plno, tak je to tak tak slyšet
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Servis C&K v Brně úplně v pohodě. Zatím asi nejlepší přístup ze všech servisů, kterými jsem prošel. Velmi rodinné prostředí a navíc teď konečně vymysleli, že by mohli vyzvednout auto do servisu přímo u zákazníka, takže už se nemůžu dočkat další garančky ;)
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Pan Šmarda z C&K v Brně je profík každým coulem a Subaru má hodně pod kůží. Bezproblémová domluva na čemkoliv.
Novinky v recenzi
Terezka je na prodej
Dostal jsem nabídku na Golf GTI, která se nedala odmítnout, Impreza je na prodej za 349.000 Kč bez DPH. V případě solidního jednání se nechám určitě ukecat na nějakou slevičku. Volejte 603 484 227.
Zima
No co chcete slyšet? Další 20 tis. km za námi, na zimu jsme dali opět Continental TS830 a mastíme to pořád dál a líp. Jen jsme byli někdy v říjnu na výměně turba, protože kolem něj prosakoval olej. Záruka.
Další pneu
Tak máme najeto 47 tis. a Dunlopy se po 17 tis. pomalu poroučí do věčný lovišť. Už mám v pneuservisu připravený Dunlop Maxx, tak uvidíme, jaký budou. A novinky? Jen radost radost radost...
Při 44 tis. někdy v polovině června proběhla třetí garančka, všechno normal. Snad jen že po výměně oleje znatelně ztichnul motor. Nikdy to nebyl žádnej hulvát, ale teď je z něj opravdu tichšlápek.
Po druhé garančce
Druhá garančka proběhla přesně po roce od koupě vozu, cena 11.000,- Kč. Vyměnil jsem taky rádio, za Alpine iXA-W407BT + repráky DLS. Jestli to stálo za těch 30 tis. vč. výměny to si nejsem jistej, ale rozdíl to ve srovnání s továrním setem opravdu je.
Pokud jde o auto samotné, tak snad jen že v zimě začala trochu vrzat přístrojová deska, ale vždycky jen do zahřátí interieru, pak v pohodě. Zimu jsme si samozřejmě užili se vší parádou.
Minulý měsíc jsem začal rozvážet vakcíny po Vysočině, takže cesty jako Tišnov - Žďár - Jihlava - Třebíč - Znojmo jsou teď na denním pořádku. Jen za minulý měsíc 5.500 km ;)
Na jaro jsem koupil nový pneu (ty původní odešly do věčných lovišť po první sezoně), zvolil jsem Dunlop SP Sport Fastresponse a teda nestačím se divit. Původně dodávané Bridgestone jsou o 2 třídy horší. Dunlopy drží mnohem lépe v zatáčkách, jsou zábavnější a především - a to je u té 4kolky velmi důležité - předvídatelnější. Prostě dlouho dopředu vím, že jsem to přehnal a mám čas s tím něco dělat. A po prvních 8 tisících km to vypadá, že vydrží i o něco víc než Bridgestone.
Skoro 20 tis. a zimní obutí
Tak Réze už táhne na 20 - a jde jí to ježdění holce čím dál líp. Přezuli jsme na zimní a je to snad ještě lepší než na letních - Continental TS830. Na léto asi holce pořídím nějaký lodičky o číslo větší, protože ty letní dostaly fakt zabrat (viz galerie).
Jinak v autě nic nevrže, neklepe, nedrnčí, dokonce ani olej nežere (fakt jako že vůbec). Snad jen ty pneumatiky kdyby se tak moc nesjížděly... ;)))
13.500 - blíží se první kontrola
Máme 13.500 km, rychle se blíží 1. garančka. Stále 100% spokojenost, čím víc se známe, tím se máme radši ;)
Réza je ve srovnání například s Focusem nebo Mazdou 6 velmi pohodlné a měkké auto, jak psali někde v recenzi, naklání se jako Austin Allegro, ale vzhledem k českým a moravským cestám je to spíš plus než mínus. Co je malý zázrak, že i při těchto náklonech se drží silnice jak houno košile. Na hraně se chová pod plynem velmi neutrálně a hlavně, když zjistíš, že jsi za hranou, stačí na chvilku pustit plyn - auto se okamžitě stane velmi přetáčivým - takže dotočíš to co jsi před tím špatně spočítal - a pak zase dupneš na plyn - je to tak 0,5 - 1 vteřina celá operace. Fascinující na tom je, že to funguje i s tím dieselem. Se zapnutým ESP navíc tak řka bezpečný úkon, protože to autu nedovolí, aby se se přetočilo moc.
Nějakou dobu jsem si říkal, že to zase až tak super není, neměl jsem dojem kdo ví jaké rychlosti. Až jsem pak jel jednou stejnou trasu s Mondeem a zjistil jsem, že i když se snažím, projíždím zatáčky v průměru o 20 kmh pomaleji.
Za těch 13 tis. jsem si zvykl na řazení, takže už mi to nedělá problémy jako na začátku, prostě nehledám rychlosti.
Mám pneu tak cca ze 3/4 sjeté což je vzhledem k tomu, že si prakticky nenechám ujít zatáčku, aniž bych si písknul, velmi dobrý výsledek a samozřejmě super je, že jsou sjeté naprosto rovnoměrně - to neměl ani Outlander. Jinak kolem 10 tis. se rozrostl rozsah využitelných otáček. Dřív u 4 tis. motor velice rychle zvadl, teď vesele táhne a ke 4,5 - moc fajn.
Spotřeba se pohybuje mezi 6,5 - 8,0 podle stylu jízdy, průměr poslední 3 tis. km je cca 7,6.
11.000 km
Tak za sebou máme 11.000 km. Bez problémů, bez nehod, jen se spoustou adrenalinu, tisíců nádherných zatáček a hromadou decibelů z pískajících pneumatik a řvoucího motoru. Miloval jsem všechny auta, který jsem měl, ale toto je životní láska, to vám povím.
Zajímavý je, že po deseti tisících vypadají pneumatiky (Bridgestone Potenza), že by ještě dalších 10 - 15 tis. mohly klidně dát. A to jsem si říkal, že je rozhodně nebudu šetřit. A super je, že nemusím přehazovat zepředu dozadu - sjíždí se velmi rovnoměrně.
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Subaru Impreza 2.0D NA PRODEJ!
- !!! 31.03.2011 10:28 OkreskyLover
- Re: Řazení & rozmezí výkonu 22.12.2010 23:07 Outlander
- Re: rozmezi vykonu 09.10.2010 21:02 Mig_35
- Řazení 09.10.2010 20:58 Mig_35
- rozmezi vykonu 30.08.2010 19:56
- Re: Gumy 11.05.2010 23:01 Outlander
- Re: Re: Re: Posilovac riadenia 09.05.2010 23:55 thanantos
- Re: Re: Vykon 09.05.2010 23:53 thanantos
- Gumy 09.05.2010 23:38 thanantos
- Video 30.12.2009 20:45 talio2
- Subaru 30.12.2009 20:04 Adriano2
- Re: Vykon 16.11.2009 17:09 Outlander
- Vykon 16.11.2009 13:53 Slavek-TDM
- Re: Re: Posilovac riadenia 01.09.2009 22:45
- Re: Posilovac riadenia 31.08.2009 23:10 Outlander
- Posilovac riadenia 31.08.2009 19:05
- Re: Re: Zdravim 21.08.2009 23:42 kolmar
- Re: Zdravim 18.08.2009 13:12 Outlander
- Zdravim 12.08.2009 00:13 kolmar
- Skvělé auto 04.06.2009 18:34 saldy
- Re: Pekné 28.05.2009 13:28 Outlander
- Re: Re: Pekné 26.05.2009 11:06
- Re: kolego 25.05.2009 22:36 Outlander
- Re: Re: kolego 21.05.2009 18:39 MISTRI
- otáčky 21.05.2009 14:09 Deutscher
- Re: Re: Gratuluju k novymu Autu 19.05.2009 12:59 Kolík80
- Re: Gratuluju k novymu Autu 19.05.2009 12:28 Outlander
- Gratuluju k novymu Autu 18.05.2009 16:03 Kolík80
- Re: Rozumím ... 16.05.2009 22:44 Outlander
- Re: Pekné 16.05.2009 22:44 Outlander
Další vozy Subaru Impreza
-
Subaru Impreza (2008) Majitel: thanantos
Přidáno: 3.3.2012 4010 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Subaru Impreza (2008) Majitel: yumi
Přidáno: 19.11.2011 1210 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Subaru Impreza (2009) Majitel: Reza traktor
Přidáno: 14.12.2010 419 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Subaru Impreza (2010) Majitel: parkoviště
Přidáno: 26.9.2010 2310 Majitel 9.71 Uživatelé
-
Subaru Impreza (2011) Majitel: doomsnoopy
Přidáno: 10.4.2011 308 Majitel 9.38 Uživatelé