Recenze
Škoda Fabia Škoda Fabia II 1,4 TSI RS Combi
Technické info
Přezdívka auta RSko Rok výroby 2010 Koupeno ojeté najeto [km]:7500 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1392 výkon [kW]: 132 kroutící moment [Nm]: 250 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.3 maximální rychlost [km/h]: 209 počet rychlostí: 7 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.5 (udávaná)spotřeba naměřená:
Popis vozu
Mám Subaru Legacy Combi 2.0 GL s LPG. A jsem s ním moc spokojený, až na výkon (92kW) a převodovku (manuál). Má už něco najeto (255k km) a nejsou s ním více méně potíže, ale je to už 10 let staré auto. Takže jsem začal uvažovat o novějším, s automatickou převodovkou a dostatečně výkonným motorem. Nechtěl jsem převodovku jen se 4mi rychlostmi. 5 by mělo stačit, a kdyby bylo víc, taky bych se nezlobil. A vše s cenou do půl mega. No a tak jsem hledal, hledal a porovnával a nová Fábka v kombíku se dělá i s DSG 7mi stupňouvou převodovkou. Prvně jsem uvažoval o 1,2TSI, jenže když jsem si jí konfiguroval, dostal jsem se přes 400k a to už jsem se dostal do pásma ojetých RS-ek. Prvně jsem se s nimi párkrát svezl a pak si jednu vybral a pořídil. Zkušební jízdy jsou fajn, když pak ale jedete, kam člověk chce a jak jsem zvyklý, je to úplně něco jiného. RS-ko jede skoro stejně jako Subaru, kam zatočím volantem, tam i jede. Jen s tím rozdílem, že cítím, že mám na přední nápravě víc než v Subaru. Výrazně víc. Když začnu předjíždět, musím oběma rukama držet volant. Ale předjíždět jen s jednou rukou na volantu je nezodpovědnost. To zrychlení při kickdownu je opojné. Aspoň pro někoho, kdo jezdil 7 let s atmosférickým dvoulitrem 4x4 :). V Subaru jsem si vždy velmi dobře rozmyslel, než sem začal předjíždět a moje přítelkyně to častou doprovázela zvuky, které mi říkaly, že ne všem se to líbí. A Teď ? Teď taky, ale v situaci, kdy se neuvěřitelně rychle přibližuju k autu, které se rozhodlo předjíždět přede mnou :). Jinak normálně ani píp :). Prostě dupnu na plyn, počkám než DSG podřadí a pak jen ups a jsem před předjížděným autem. A pak už jen zase klidnou pohodouvou jízdou pokračuju dál. Tempomat mi ulehčuje život. nastavím tam něco kolem 50tky a pak se dívám, jestli někde nejsou spoluobčané, kteří „pomáhají a chrání“ :)
Tak mám za sebou cca 1300km, průměrná spotřeba 7,2, nejlepší 6,6 při jízdě, když člověk nespěchá a chce dojet v klidu.
Silné stránky
Motor - táhne jak "sviňa", už od volnoběhu. Když si stáhnu okýnko a šlápnu na plyn a pak uberu, slyším jak si motor odfrkne. Ve vyšších otáčkách ma docela pěkný zvuk.
Převodovka - sednu do auta, nastartuju a volič přetáhnu na D jedem. Žádná velká starost o to, jestli spojku nepouštím moc rychle nebo moc pomalu. Při svižné jízdě řazení pádly pod volantem, to je pěkná fajnovost, když chci podřadit, ups a je tam o stupěň míň, otáčky vzrostou a hned je svižnější předjíždění. V případě kickdownu si podřadí i o dva stupně a pak musím držet oběma rukama volant, páč těch 180k na jediné nápravě musí být někde cítit a je to cítít :) Ale většinu času jedu na D. S tímhle autem je to o tom, jak se člověk umí ovládat. Když se hodně soustředím, tak ani moc nežere a i tak jsem na rozjezdu většinou rychlejší, aniž bych se moc snažil. DSG řadi opravdu rychle. A ty rozjezdu jsou i problém, který se časem lepší, vím kolik šlápnout na plyn, abych na aktuální spotřebě neviděl furt hodnoty nad 20l. Není problém i 40l :).
No a jelikož cena benzínu roste, rozhodl jsem se, že si do tohohle auta pořídím LPG. Pořídil jsem sice né levné, ale kvalitní a propracované řešení, které využívá stejnou vstřikovací trysku přímého vstřiku jak pro benzín, tak pro LPG. A to v kapalném stavu, takže není potřeba řešit problém s chlazením trysek při řešení LPG s plynném vstřikováním do sání. Rozdíl mezi jízdou benzínem a na LPG je minnimální. Pravda, spotřeb je trochu vyšší, cca 10-15%, ale vzhledem k ceně to není tragédie. Plná nádrž cca 42L LPG za 7stovek je legrace proti nádrži s benzínem za 14stovek :).
Někdo si možná řekne, proč proboha do takového auta někd narve LPG. A proč ne, není to sportovní auto, je to auto s automatickou převodovkou a silným motorem. To vědomí, že tam ten výkon je, mi pomáha jezdit klidněji a bezpečněji. Na dálnici je tempomat pohoda. A když se přižene nějaký rychlík, stačí levým pádlem podřadit a šlápnout na plyn a ups, popojedu kousek dál a zapluju do pravého pruhu. Spousta takových pak kouká, jak skoro obyčejná fábka jede šprochy rychleji :). Ale nedělám to moc často, jen když se někdo chová jako když mu patří silnice.
Slabé stránky
Hluk od kol:
No co může člověk chtít od nízko profilových 17 gum, že ? Na zimu pořídím 15"
Nízká váha nad přední nápravou:
Při rozjezdu v kopci funkce hill holder (jako u Subaru) je fajn, ale ještě potřebuju zapracovat na citlivosti šlapání na plyn, protože tak jak jsme byl u Subaru zvyklý šlápnout (a nikdy si Subaru nehráblo), tak s takou bych velmi brzo kupoval nové gumy :). Je hold cítit, že nad přední nápravou není těžký dvoulitr, ale lehká 1,4.
Nízká citlivost plynu v nízkých otáčkách, hlavně při rozjezdu. někdy mi to příjde, že je to ovládání jak přes klávesnici, plyn nebo nic. Snažím se překalibrovat nohu.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
žádné, jen mě překvapilo,že po cca 5k km jsme musel dolít litr oleje. Jinak pohoda
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
spokojen
Může být LPG tuning ?
Možná jo, jinak jen žárovky nightbreaker, je s nimi fakt líp vidět.
Novinky v recenzi
Instalace
Systém VIALLE LPDi jsem si nechal namontovat u Autogas Coubal. Než jsem Fábku koupil, hledal jsem v seznamu VIALLE homologovaných aut, které má automat (nejlépe dvojspojku) a trošku lepší motor. Pak jsem si jen v servisu Škody zjistil typ motoru (CAVE ) a pak u Coubala, jest-li na tenhle motor je kapalne vstřikování a pak jsme do toho šel. Objednal jsem, složil zálohu a za 3 týdny dojel s autem do Prahy. A za 2 dny jsme pro níjel znova, tentokrát s kapalným vstřikováním LPG. Nádrž je místo rezervy, kompresor a soupravu na opravu pneu jsme už měl dřív, takže rezerva šla do garáže. Bohužel se plnící hrdlo nevlezo k benzínovému. Ale to mi nevadí. Umístění na pravé straně dole na nárazníku mě osobně nevadi.
Kdybych jezdil jen na benzín, tak bych zaplatil za tu dobu co mám fábku přes 52k, ale na plyn 24k. Při investici do systému 60k to ještě chvili bude trvat, než se mi investice vrátí, nicméně to vědomí, že nemusím při předjíždění, jako u Subaru co jsme měl, přepínat na benzín a minimální úbytek výkonu, to za to stojí. Aspoň pro mě.
Zkušenosti
Tak veskreze pozitivní. Spolehlivost je výrazne lepší než co jsme měl v Subaru. Tam při plynu na podlaze se stalo, že to nechtělo jet, takže rychle přepnutí na benzín a pak zase zpět na plyn, když už nebyla potřeba šlapat tolik na plyn. Fabka tohle nezná. Má ale větší rozptyl spotřeby při jízdě, asi dáno větším výkonem motoru. Cestou přes město když chytnu zelenou vlnu na 15km vzdálenosti spotřeba 7,6l. Ale jak jsou kolony, nebo červená, nebo musím na to šlápnout, tak i dvojnásobek. V tohle případě ale nevyužívám tempomat. To je případ té nižší spotřeby. V klidu se rozjedu na 50-60 a pokud možno plynulou jízdou a včasným vzpínáním tempomatu držím spotřebu na nízké úrovni. Momentálně celkově kolem 9l. Ale plynu, takže tolik na pumpě nekrvácím.
Nepříjemnost tohohle auta je vysoká spotřeba oleje. Na 5k km něco přes litr oleje. A žádný levný, 5W-30 EDGE :(, protože ten tam dali v servisu. Jinak kromě výměny svíček žádné nepříjemnosti.
Přidat názorDiskuse: Škoda Fabia Škoda Fabia II 1,4 TSI RS Combi
- Re: otáčky 20.07.2013 23:16 Appache
- otáčky 04.12.2012 15:32 zewlak
- váha 01.12.2012 15:20 zewlak
- Re: Re: LPDi 29.03.2012 16:02 Ronault.
- Re: LPDi 29.03.2012 15:29 reapache
- Re: Re: LPDi 29.03.2012 15:29 reapache
- Re: LPDi 20.03.2012 21:11 TonyOL
- LPDi 14.03.2012 13:05 Ronault.
- Re: Kola 22.12.2011 14:23 reapache
- Kola 19.12.2011 20:28 zodacpetr
- Re: Re: RS 12.08.2011 10:59 reapache
- Re: RS 11.08.2011 09:56 DawQa
- RS 10.08.2011 19:21
- pěkná 09.08.2011 23:50 berysek
Další vozy Škoda Fabia
-
Škoda Fabia (2006) Majitel: Hitachi
Přidáno: 18.3.2007 27510 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2009) Majitel: McGyver2
Přidáno: 6.7.2009 16410 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2011) Majitel: Jirka90
Přidáno: 31.1.2011 15010 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2007) Majitel: parkoviště
Přidáno: 28.8.2008 1169 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2003) Majitel: parkoviště
Přidáno: 19.4.2008 419 Majitel 9.89 Uživatelé