Recenze
Fiat Punto Punto Cabrio
Technické info
Přezdívka auta Fiat Punto Rok výroby 1998 Koupeno ojeté najeto [km]:80000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 výkon [kW]: 1248 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7
Popis vozu
Punto bylo představeno roku 1993 a v roce 1994 nahradilo oblíbený, ale už zastarávající Fiat Uno. Roku 1995 získalo Punto v Evropě titul Auto roku. Design punta, na kterém se podílel Giorgio Giugiaro, byl jedinečný díky zadním skupinovým světlometům vertikálně zapuštěným do C-sloupků. Punto první generace se vyrábělo také jako kabriolet, který si na starosti vzala karosárna Bertone.
Verzí Fiatu Punto Cabrio bylo několik a kopírovali stupně výbavy klasického punta. Existovala verze s manuální i elektrickou střechu, s klimatizací nebo dokonce s koženým interiérem, s airbagy nebo pouze základními výplni dveří a opěrkami hlavy. Ve své době to bylo jednoznačně nejlevnější kabrio na trhu.
První a nejsilnějším motorem byl 1.6 Mpi, známý ještě z Tipa a Una. V roce 1997 ho nahradil motor
1.2 16v FIRE. Nabízel se i s motorem 1.2 8v, 44kW. V letech 1994–1999 bylo vyrobeno 55.000 kusů verze kabrio.
Moje kabrio jsem koupil uprostřed tuhé zimy před třemi lety. Původní nápad byl opravit ho a darovat mé ženě k výročí svatby. Do výročí jsem to nevydržel a auto ji ukázal nakonec dřív. Model kopiroval výbavu S, tj. skoro základ. Navíc byl snad jen jiný interiér a posilovač řízení, který taky nebyl vždy standardem. Auto mělo i světlou střechu, která se dodávala jen k některým barevným variantám (a nepodařilo se mi zjistit, jestli to byla výbava příplatková nebo standardní).
Auto mělo najeto 70tisíc km a bylo přes nános pryskyřice z borovic v dobrém stavu. Jedine střecha se kolem zadního okna začínala odlupovat a lak měl pár drobných škrábanců.
Auto sem začal "přikrášlovat" postupně. Nejdříve plechová kola nahradily starší lité disky od mého kamaráda. Potom jsem vyměnil oranžové blinkry za světlé, ale i tak se mi přední světla nelíbila a tak je nahradily světla tuningová s čočkou. Ne každému se líbí, ale svítivost se dost zlepšila a to je hlavní. Potom jsme udělal pár úprav interiéru. Z druhého punta jsem sehnal přístrojovku s modrým podsvícením, kterou jsem lehce doupravil, středový tunel který nebyl standardní součástí výbavy jsem domontoval včetně jeho potažení látkou a dostl se mi do ruky dřevěný volant z Alfy Romeo 156, který překvapivě seděl na tisícihran volatnu z Punta. Opět věc která se na káždému líbí, ale volant je hlavně v létě příjemný a nerozpálí se a připomíná mi dobu starých fiatů coupé. Nakonec jsem vyměnil i kola, z 13tek na 15tky ve stylu VW, které nejsou na autě ideální a vzadu mi lehce škrtají o podběh při větších "skocích". V dalším roce jsem se rozhodl nahradit dosluhující výfuk, který sice nebyl rezavý ale vevnitř už byl vysypaný. Hledal sem něco levného a nakonec sem koupil výfuk Ulter Sport, který měl přesně pasovat na Punto. Přesně nepasoval, ale popasoval sem se s tím :-). Další úprava byl zadní nárazník, který byl hodně poškrábaný. Kvůli své krásné ženě jsem do něj namontoval parkovacího asistenta a zároveň mě napadlo udělat třetí brzdové světlo ve stylu suzuki swift. Poslední změnou bylo přidání kapes na dveře i pro 16" reproduktory a výměna autorádia. Reproduktory jsem přidal i do zadních originálních kapliček, původně mělo auto jen jeden pár umístěný pod předním sklem.
Do auta jsem jinak nalil jen olej a udělal sem rozvody. Od té doby mi jen odešlo relé blinkrů, které jsem vyměnil za použité z vrakoviště a jinak punto funguje bezvadně. Jezdí jenom v létě, v zimě odpočívá v garáži. Motor je sice slabší a verze 16v určitě s autem cvičí líp, ale na ježdění po městě a po okreskách kolem města to úplně stačí. Žena se s ním naučila jezdit a schválí si dobrý výhled z auta a dobré ovládání.
Silné stránky
Pocit z jízdy bez střechy
Jednoduchost na opravy, vše v motoru je jednoduše přístupné
Slabé stránky
Slabší motor, verze 1.2 16v je určitě svižnější
Rovné čalounění dveří
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Pouze porucha relé blinkrů, olej a výfuk.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Brněnský autobazar, sleva za koupi kabria v zimě. Prodejce ho musel vykopat ze závěje :-)
Další vozy Fiat Punto
-
Fiat Punto (1999) Majitel: Lasto
Přidáno: 15.10.2012 38 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Fiat Punto (1997) Majitel: parkoviště
Přidáno: 7.2.2008 529 Majitel 9.81 Uživatelé
-
Fiat Punto (1996) Majitel: Katy
Přidáno: 6.2.2007 1709 Majitel 9.59 Uživatelé
-
Fiat Punto (1995) Majitel: parkoviště
Přidáno: 25.3.2008 3210 Majitel 9.59 Uživatelé
-
Fiat Punto (1995) Majitel: Pabllo
Přidáno: 3.11.2007 2510 Majitel 9.48 Uživatelé