Recenze
Technické info
Přezdívka auta Pusinka Rok výroby 1996 Koupeno ojeté najeto [km]:135000 palivo: benzin výkon [kW]: 50 převodovka: manuální pohon kol: přední
Popis vozu
Felicia je takové auto, které se snadno opraví a díly stojí pár korun. Podle mě je i celkem poctivě udělané, až na tu antikorozní ochranu. Ale je hodně znát zpracování pod taktovkou VW. Oproti Favoritu to je skok, i když základ je stejný. Ale přesto to je jiné auto - např. palubní deska, těsnění dveří a oken (krom předního), plasty a spousta dalších věcí, je na mnohem lepší úrovni. Ale zatékání předním oknem jsem řešil několik měsíců. A pořád to nezmizelo úplně a občas mám molitan pod přístrojovkou mokrý.
Jízdní vlastnosti asi každý zná. Žádná sláva, ale na klidnou jízdu to stačí. Navíc mě vysloveně baví řídit tohle autíčko. Je to takové bez ničeho, syrové, bez asistentů, posilovače řízení, ESP apod. Oproti dnešním autům prostě ve feldě opravdu řídíte.
Posez je hodně nízký, což mi moc nevyhovuje. Jinak celková poloha za volantem mi sedí. Cítím se pohodlnějí než třeba v berlingu. K sedadlům také nemám větší výtku, jen mají slabé boční vedení. Plasty i sedačky občas povrzávají, ale jde to. Ovšem, jak každý ví třeba topení je výborné. Aspoň tedy rychlost s jakou vám začne teplý vzduch proudit do kabiny. I v minus deseti to je otázka dvou minut a už je vzduch vlažný a během pěti deseti už pořádně auto fajruje.
Řazení je gumové, ale poměrně přesné. Za studena šla blbě řadit dvojka, ale po zahřátí motoru to bylo už dobré.
Tlumení nerovností je bídné, v zatáčkách to moc nesedí, naklání se, a při vyšších rychlostech plave. Ale o tom to u feldy není. I když se ještě nedávno prodávala ojetá za vysoké ceny, to je ovšem dáno naším trhem a velkou poptávou.... Ani nevím, jestli bych si ojetou feldu koupil, spíš ne. My jí máme po tchánovi. Auto co věčně rezne a bezpečnost je téměř nulová....? Jen ten levný servis a díly.
Výkon motoru (silnější verze) je 50kW , což je tak nějak pro feldu s dvouma lidma dostačující. Motor je celkem pružný, ale když chcete, aby zabral pořádně tak ho musíte víc vytočit, klasika benzín. U MPIčka už ale tolik ne, to táhne víc odspodu. Aspoň můj pocit. Ale přesto někdy výkon chybí. A to nejsem závodník. Jezdím na pohodu. Nedokážu si představit slabší motor a to je felda lehké auto.
Jinak je tenhle motor asi nezničitelný a nebyla potřeba žádná oprava už od dob, co měl feldu tchán. Papká akorát olej. Asi 1 deci na 1000 km, což neřeším.
Jinak spotřeba benzínu. Na obsah motoru žádná sláva. Mimo město s lehkou nohou a rychlostí do 90 se dá jet i přibližně za 5. Ale s přidáním plynu rapidně roste nebo při dálniční rychlosti to tam úplně teče. No a město přibližně tich 9 litrů...
A zapomněl jsem na kufr. Obsahem to není přeborník, ale většinou jsem naložil vše potřebné a řekl bych, že na běžné používání úplně stačí. Dokonce jsem do něj dal složený čtyřkolový kočárek i s korbičkou. Ale je tam úplně akorát a víko kufr zavřu i s platem jen tak tak.
Auto má střešní okno a to je také další původce problémů. Spíše přináší více starostí než radostí. Celou dobu řeším buď hvízdání okna nebo zatékání přes něj. Po velice pracném sehnání nového těsnění se to zlepšilo, ale občas si stejně hvízdne :-).
Designově se mi auto jinak moc líbí. Lepší než po feceliftu . Snažím se to brát nezaujatě, ale mě se prostě stará maska líbí víc. Je to klasika.
Takže Felicie je takové lidové auto a léty osvědčené, ale není to žádný zázrak, za který ho mělo plno lidí nebo ještě má. Každopádně to jinak špatné auto není, navíc na svojí dobu, a mám jí rád.
Silné stránky
Levný servis a díly
Jednoduchá a celkem spolehlivá technika
Ve svém segmentu dobrá prostornost
Poctivé zpracování
Slabé stránky
Koroze a zase koroze
Menší ale častejší závady
Bezpečnost
Na malé a lehké auto větší spotřeba
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Některé věci jsem opravil sám s něčím jsem jezdil do servisu Auto Čížek České Budějovice a dá se říci, že spokojenost, i když žádná sláva.
Velké závady nebyly, jen tlumiče, výměna zkorodovaných brzdových hadiček, ložisko zadního kola, výfuk (během tří let komplet krom katalyzátoru :-( ). No a potom každé dva roky broušení a kytování nově vylezlé rzi.
Dále jsem bojoval s cukáním motoru při větších teplotách. Nakonce pomohly o hodnotu studenější svíčky (Brisk DR 14YS namísto 15tek). Od té doby klid.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto je po tchánovi
Novinky v recenzi
Prodáno
Tak Felda je bohužel prodaná. Sloužila věrně a dobře. I když mě na ní pár věcí štvalo, budu na ní vzpomínat v dobrém. Bylo to naše první společné auto a vždy nás dovezla, kam bylo třeba.
Další vozy Škoda Felicia
-
Škoda Felicia (1999) Majitel: Aspire
Přidáno: 3.1.2010 39210 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Škoda Felicia (1997) Majitel: tomasino
Přidáno: 22.11.2009 159 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Škoda Felicia (1998) Majitel: georgerob
Přidáno: 26.5.2009 439 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Škoda Felicia (1995) Majitel: liborauta
Přidáno: 17.7.2009 129 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Škoda Felicia (1996) Majitel: ThomasHK
Přidáno: 31.1.2010 359 Majitel 9.87 Uživatelé