Recenze
Ford Focus kombi, 1.6 Duratec Ti-VCT 77 kW / 105 k
Technické info
Přezdívka auta Fofík Rok výroby 2011 Koupeno nové najeto [km]:128 palivo: benzin objem [cm3]: 1596 výkon [kW]: 77 kroutící moment [Nm]: 150 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12.5 maximální rychlost [km/h]: 187 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální zavazadlový prostor [l]: 476 pohon kol: přední
Popis vozu
koupeno nové, výbava Trend + sada Top a Comfort
Silné stránky
Dá-li se něco po pár km hodnotit, pak
rozhodně posilovač řízení!
tvar volantu
hlavové opěrky
tichý motor
převodovka
Slabé stránky
palubní počítač - není čeština
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Ford AMB Praha - Ořech, vše co si kupec od prodejce může přát, doporučuji!
Novinky v recenzi
První dojmy
První dojmy po 100km? :D
Nadšení, radost z jízdy i komfortu řízení. No a teď pár poznatků...
Exteriér:
Barva - bílá Frozen. Tak nad tou jsem váhala. Druhá pro mě okamžitě dostupná možnost byla hnědá Lunar Sky. Jsem ráda, že jsem se vrátila intuitivně k prvnímu dojmu, přestože jsem vždy měla k bílé předsudky, myslím že mu vyloženě sedí a prostě se mi líbí. Už jen proto, že je krásně vidět. Hnědá (která je mj. ve velké oblibě i u jiných značek se v tom množství na silnici ztrácí). Viděla jsem i variantu v Titaniu s chromovými doplňky (ližiny, lemování oken..) a u té bílé se mi to nelíbilo. Kombinace s černou je decentní, ale přesto výrazná a efektní.
Okraje okének jsou v černém lesku, což je moc hezké, za předpokladu že se naučíte manipulovat s dveřmi jen ve výšce klik :D Opatlané prsty si dovedete jistě představit na dnes moderním černém lesku elektroniky a hi-fi.
Bezzátkový systém doplňování paliva: dokonalé :D Jinou než správnou pistolí nenatankujete. Bez pistole se do nádrže nedostanete, k dolití z kanystru slouží spec. nálevka, díky které se hrdlo nádrže otevře.
Interiér:
Výhled kvalitní i v různých nastaveních sedadla. Ze Sharana jsem zvyklá na vysoký posed, takže mám sedadlo vysoko (+ mých 176cm), přesto žádný problém s výškou a výhledem. I když přiznávám, že vyvedené sedačky s bočním vedením a umístění středové konzole svádí ke sportovnějšímu posedu, ke kterému pomalu směřuji a sesedám:D.
Vyzdvihnout musím volant - pro mě do rukou bijící příjemná změna! Skvěle padnoucí, v několika pozicích pro ruce. Krásně ovladatelný, bezesporu i díky elektronickému posilovači! To je další věc k vyzdvižení! V malých rychlostech zlehounka ovladatelný snad i jedním prstem, ve vyšších rychlostem jistě držící kontrolu nad ovládáním.
Palubní deska: Kvalitní provedení, přehledná, jednoduchá a s novým umístěním průduchů ventilace designově vyvedená. Mě se prostě líbí.
Standartní rádio s CD, jednoduše ovladatelné, zejména na volantu. První mínus? Umístění vstupu USB a AUX....v přihrádce u spolujezdce. To jsem původně považovala za snad omyl, či žert, ale po prvních zkušenostech beru zpět. MP3 připojím minikabelem USB, zavřu v přihrádce a zbytek obsluhuji již na rádiu, resp. zcela pohodlně na volantu. Nemám zatím zkušenost a nejsem si jistá, zda by šla zavřít přihrádka, pokud bych nepřipojovala přes kabel, ale použila např. flash disk (vyzkouším).
Palubní počítač: zde první regulérní mínus. Chybí čeština. Nejsem zcela English illiterate person, ale na listování v menu (i když není obsáhle složité) a zejména na varování a hlášky, by se čeština věru hodila.
Automatická klimatizace: dvouzónová, lze mono režim shodný pro obě zóny, nebo extra řidič-spolujezdec. mj. funkce jak rychlého ohřátí, tak ochlazení.
Automatické stěrače: dnes aktuálně vyzkoušeno. Bezproblémový chod, rychlost stírání lze upravit nastavením citlivosti snímače.
Středový panel + loketní opěrka: v této výbavě poněkud nestandardní ruční brzda. Nezatahuje se klasicky "zvednutím do záklonu", nýbrž vytažením vzhůru, téměř do výše řadící páky. (Zase máte jistotu že nezapomenete odbrzdit, protože pak by vám překážela při řazení :D).
Celkové usazení řidiče má více sportovnější charakter, už proto jakým způsobem jste obklopeni vystouplejším středovým panelem. Trochu pocit jako v kokpitu :D
Zadní sedadla sklopná: dělení 60:40. Střední sedadlo s plnohodnotným bezp. pásem. Při umístění dvou dětských sedaček (v našem případě Cybex Solution (15-36kg), však s dalším spolujezdcem moc nepočítejte. Bez dětí (jinak bych jim zřejmě ublížila) jsem se kolem sedaček doprostřed narvala, kupodivu si i sedla, ale už jsem se neopřela. Dětské sedačky zabírají hodně místa v ramenou, takže cestování mezi nima je opravdu spíše nouzové. Šikovné jsou odkládací přihrádky vedle vnějších sedadel, děti si tam dávají pití a kapesníky.
(Největší úspěch ovšem u dětí sklidilo mech. otevírání zadních okének, hned poté co se zeptali "a mami na co je tady ta klička?" - holt již zvyklé na elektroniku mají upřímnou radost z něčeho tak technicky primitivního - nejradši by jen točily :D)
Kufr: rozměry v cm dodám, ofic. údaje - naloženo po kryt při 5-ti sedadlech 476 l, při 2 sedadlech 1502 l. Šikovná je zatahovací roleta vedená v "kolejničkách", pro otevření stačí stisknout madlo a bleskem se svine.
Řízení a motor:
Převodovka 5-ti kvalt manuál - přesné a snadné řazení.
Motor téměř neslyšný do 4 st. (při rádiu vůbec:D), při 5.st řekla bych přiměřeně. Jinak zatím nebudu objektivně hodnotit. V tomto případě je to pro mne novinka, protože jsem přešla na benzín z 1.9 TDI (VW Sharan), takže obecně trochu bojuji s jinou technikou jízdy.
Před dodáním vozu jsem měla zapůjčený Fusion a poté VELKÉ obavy jak to bude s Focusem. I když jsem zkušební jízdu měla, ale po městě, takže jsem 5-ku ani nevyzkoušela. U Fusionu, když začal řvát motor při 130km/hod a 3500 ot., tak jsem zcela zoufalá chtěla stále řadit 6t-ku, na kterou jsem byla zvyklá a dost jsem u toho trpěla. Naštěstí, Focus má sice ve stejné rychlosti stejné otáčky, nicméně "hluk" je nesrovnatelný, takže mě za uši nic nerve a když zrovna nekoukám na otáčkoměr, tak to i bez 6-ky přežiju. Ale jak říkám, přechod z TDi na benzín chce trochu času a trénink.
Snažím se ho vytáčet co se dá, takže ekonomická jízda z toho rozhodně nebude, přesto po těch 120km mám průměrku 8,6 l což s ohledem na výše uvedené, je myslím dobrý výsledek.
Takže to by bylo pro začátek...a vzhůru na další kilometry!!! Nemůžu se dočkat. Mj. Byl to dobrý výběr!!
(I když popravdě, nebýt omezená penězi, půjdu asi do toho EcoBoostu - to je pane svezeníčko!)
Přidat názorDiskuse: Ford Focus kombi, 1.6 Duratec Ti-VCT 77 kW / 105 k
- Re: Re: Výborná recenze 25.11.2013 16:46 ironlionzion
- Re: Výborná recenze 25.11.2013 16:17 umo
- Výborná recenze 25.11.2013 14:22 ironlionzion
- náhoda 26.10.2011 19:01 hajny
- Re: Re: Hurá :-) 23.07.2011 11:37 Atlis
- Re: Hurá :-) 22.07.2011 21:21 mumy
- Re: fajn 22.07.2011 21:14 mumy
- Hurá :-) 22.07.2011 08:34 bicak77
- fajn 21.07.2011 21:48 Atlis
- Re: Re: Re: Re: Re: Vítej na MACZ 21.07.2011 14:58 sir
- nové foto 21.07.2011 11:22 mumy
- Re: Re: Re: Re: Vítej na MACZ 21.07.2011 09:01 mumy
- Re: Re: Re: Vítej na MACZ 21.07.2011 08:57 sir
- Re: no konecne :) 21.07.2011 00:33 mumy
- no konecne :) 21.07.2011 00:17 dislike
- Re: Re: Vítej na MACZ 20.07.2011 22:48 mumy
- Re: Re: Vítej na MACZ 20.07.2011 21:39 mumy
- Re: Vítej na MACZ 20.07.2011 21:37 mumy
- Re: Re: Vítej na MACZ 20.07.2011 09:35 stephan
- Re: Vítej na MACZ 19.07.2011 23:32 DawQa
- Vítej na MACZ 19.07.2011 19:26 sir
Další vozy Ford Focus
-
Ford Focus (2017) Majitel: tesnav
Přidáno: 6.3.2018 3210 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Ford Focus (2014) Majitel: tesnav
Přidáno: 26.4.2015 1410 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Ford Focus (2013) Majitel: ironlionzion
Přidáno: 13.11.2013 5610 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Ford Focus (2013) Majitel: PCJoe
Přidáno: 30.8.2013 4310 Majitel 9.82 Uživatelé
-
Ford Focus (2011) Majitel: Myszan
Přidáno: 31.7.2019 810 Majitel 9.73 Uživatelé