Recenze
Technické info
Přezdívka auta Fočus Rok výroby 2013 Koupeno nové najeto [km]:16500 palivo: benzin počet válců: 3 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 998 výkon [kW]: 92 kroutící moment [Nm]: 170 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.5 maximální rychlost [km/h]: 193 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 476 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.1 (udávaná)spotřeba naměřená:
Popis vozu
Již několik let pročítám auto.cz a profily řidičů. Nedávno jsme si pořídili vlastně první fungl nové auto a vzhledem k tomu, že tato motorizace není na fórech a recenzích samotných řidičů moc rozšířena, tak se pokusím podělit o pár svých zkušeností.
Předchozí auto jsem měl Mondeo kombi r.v. 2005 a to nasadilo laťku dost vysoko. Hodně špatně se mi vybíral následník. Rozhodli jsme se pro koupi úplně nového auta od Fordu a pro naše potřeby stačilo menší auto než Mondeo. Focus se nám taky moc líbil a tak jednoho dne padlo rozhodnutí, že je na čase výměna a šlo se vymýšlet co za Focuse vybereme. Po několika variantách jsme nakonec vybrali lepší výbavu Titanium + několik dalších doplňků a motor 1.0 ecoboost 125k. Objednali jsme a po 2 měsících se vypravili převzít vůz.
Design:
Focus se nám jako kombi líbí a není to auto, které stojí na každém rohu. Vždy se na něj z okna rád podívám a líbí se mi. Vybrali jsme si sadu Style, která vozu přidala 17-ti palcová kola a zatmavená okna. Autu obě věci dodaly šmrnc. Trochu jsem se bál, že přijdeme s většími koly a komfort, ale prodejce měl pravdu a výrazný rozdíl proti 16-ti palcovým ráfkům nepociťujeme.
Barva byla oříšek, ale věděli jsme, že nechceme černou ani bílou a líbí se nám metalíza. Moc nás zaujala červená - malinová. Nakonec vyhrála tato "hnědá" barva, která nám padla do oka jako úplně první. Ve stínu je to obyčejná šedá, ale na sluníčku celé auto zhnědne.
Přední část vozu zdůrazňují černé rámečky světlometů a lakované lamely mřížky chladiče. Chromové doplňky dodávají autu více lesku a odlišnosti.
Praktická věc jsou umělohmotné prahy spodní část zadního nárazníku. Nijak to nenarušuje dojem z vozu a naopak nemám takovou starost o lak v těchto namáhaných místech.
Prostor:
Mám silnější postavu, takže Focus je pro mne jako řidiče auto tak akorát. Palubní deska obklopuje řidiče a ze začátku to byl nezvyk. Středový tunel je zbytečně vystouplý do stran a ruční brzda lehce nepohodlně vadí, když se o ní pravou nohou opíráte. Jinak je vepředu dost místa a vše je po ruce. Na zadních sedadlech člověk od 180 cm do 185 cm nebude mít problém.
Kufr je v kombi dostačující. Není to úplně na stěhování o prázdninách, ale na dovolenou ve čtyřech nebo na víkend to kufr všechno zvládne. Hodnota 476l je měřena metodikou VDA.
Jízda:
I s takto malým motorem se dokážete pěkně rozjet a užít si svižnou jízdu. Nebude to nic agresivního, ale vůbec byste netipovali, že pod kapotou trůní motor z tříkolky. Podvozek drží na silnici výborně, nepodařilo se mi ho nikdy rozhodit. Zatáčky si užívá a nerovnosti sice na sedumnáctkách cítíte, ale pořád dostatečně komfortně.
Na posilovač jsem si musel zvyknout, ale není to špatné. V téhle výbavě tam máme elektrický posilovač řízení (EPAS). Odezva do volantu od povrchu silnice je dobrá. Tvar volantu je příjemný a nikde nic nepřekáží. Tlačítka na něm nejsou žádný zázrak, snad by to šlo vymyslet i lépe.
Na dálnici pojedete tiše, odhlučnění motoru se Fordu moc podařilo. Po městě mne v kolonách obtěžuje stop-start, takže tam ho vypínám. Zato na semaforech ho naopak využívám.
Motor:
Děláme si srandu, že máme auto bez motoru a odrážíme se nohama. Ale popravdě bych nikdy neřekl, že 1 litr dokáže takhle rozhýbat kombíka. Motor je vybaven turbem, přímým vstřikem a spojen s šestistupňovou převodovkou. Zátah cítíte už kolem 1700 ot. a není problém motor vytáčet až k 6000 ot. Pokud si chcete zajezdit, tak podřazovaní a vytáčení nedělá motoru problém.
Kroutící moment 170Nm je příjemně znát a tento motor dokonce nabízí krátkodobý overboost při prudkém zrychlení na 200Nm. Samozřejmě je to rozdíl oproti 300Nm (350Nm), které mělo Mondeo, ale auto je zase lehčí a sám musím uznat, že pro naše jízdy to stačí.
Jsem zvědavý jak na tom bude spolehlivost a výdrž motoru. Najezdíme cca 15-18t kilometrů ročně, takže jakýsi průměrný proběh české rodiny. Motor by tedy neměl dostat žádný extra záhul, přesto to bude napínavé.
Spotřeba:
Deklarovaná spotřeba výrobce je mimo mísu a už při nákupu jsem s ní nepočítal. Byl jsem zvyklý na spotřebu kolem 6,3l nafty a přál jsem si u menšího auta, i když benzínového, podobnou spotřebu. Aktuálně podle krátkodobé spotřeby jezdím za 6,7l - 7,0l a uvidíme jak to ještě skončí až se motor zajede. Podle diskuzí na fórech bych teď byl celkově se spotřebou do 7.0l spokojený.
Teď přes letní dovolené jsem jezdil opravdu vyváženě dálnice, okresky i město, takže se dá mluvit o dobrém průměru. Jízdy kdy je auto zatížené spotřeba rychle vyroste. Nikdy jsem se ale nedostal přes 8 litrů.
Výbava:
Nejdříve jsme z důvodu financí měli vybranou výbavu Trend. Nakonec jsme se rozhodli, že si u nového auta, které si kupujeme na více let, dopřejeme a vybrali jsme výbavu Titanium. Ta už obsahovala spoustu věcí, které jsme si přáli, například rádio s Bluetooth, aut.klimatizaci, středovou opěrku, chromové doplňky a podobně. Doplnili jsme auto vyhřívanými sedadly a předním oknem, zatmavenými okny a 17" koly, senzorem světel a stěračů a nakonec parkovacími senzory a sklápěcími zrcátky. Taková sranda je chránič hran dveří. Je to sice spíše ohleduplnost vůči ostatním, ale člověk nemusí řešit, aby neobouchal spoluparkující.
Detailing:
S koupí nového auta jsem se začal i více zajímat o ošetření našeho nového člena rodiny. Bratranec mne zasvětil do tajemství detailingu. Mnoho věcí jsem již dělal i na původním autě, ale nepoužíval jsem správné přípravky a pomůcky. Zainvestovali jsme tedy do šampónu, vosku, čističe kol, osušky, utěrek, kartáčů na kola, wapky a nechali se názorně instruovat jak se o auto postarat. Pokusím se připravit i fotočlánek, kde se vyřádíme i na téma detailing.
Silné stránky
- neokoukaný design
- motor
- podvozek
- odhlučnění
Slabé stránky
- středový panel
- zešikmená palubní deska na úkor prostoru pro nastupování
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Po nehodě, kdy se pán kochal a zabrzdil až o moje auto jsem vezl auto do servisu Ford Charouz - Černokostelecká. Oprava byla hrazená pojistkou viníka a trvala 15 dnů. Vyměnil se nárazník + konzole, lakované díly jako víko a madlo zadního kufru + lakované bočnice nárazníku a parkovací čidlo. Vše plastové díly. Je špatné světlo (prosinec), takže rozdíl v laku vidět není. Napasování vypadá OK. Je to oprava, která se v laku může projevit až časem. Jednání servisu bylo dobré a při předání jsme nejprve vše prošli a kontrolovali.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Koupili jsme u Auto Motol Beni a s prodejcem jsme se už z pár předváděcích jízd od pohledu znali. Prošel s námi naši situaci a potřeby a snažil se poradit ohledně motorizace. Nájezd kilometrů je tak na hraně volby mezi naftou a benzínem. Se vším jsme byli spokojeni a na všem se bez problémů domluvili. Snad jediné negativum bylo to čekání než Fočuse vyrobí. Byly to dlouhé 2 měsíce.
Ford Focus Combi Titanium 1.0 Ecoboost 125k
- výbava Titanium
- sada Winter
- sada City
- sada Style
- sada Viditelnost
Novinky v recenzi
Odemčení auta po měsíci stání
Po měsíci stání v garáži chtěla manželka vyrazit do práce. Zkoušela dálkovým klíčem otevírat auto, ale vůbec nereagoval. Vyzkoušela odemknout auto i přiloženým klíčem, ale nešlo s ním moc dobře otočit a nepovedlo se. Celý den jsem trnul co s autem je a tipoval jsem to na vybitou baterku. Vymýšlel jsem co zůstalo zapnuté, když jsem tam auto zanechal. Večer jsem se dostal k autu a taky na otevírání dálkou nereagovalo. Vzal jsem tedy klíč a otočil...doprava...doleva (to šlo hodně těžce) a pořád nic. Ještě jsem to tedy zkusil doprava a najednou se auto rozsvítilo jakoby nic. Nastartoval jsem a odjel úplně bez problému. Zůstalo tedy záhadou co se stalo. :-(
Servisní prohlídka - 1.rok
Absolvoval jsem první servisní prohlídku. Domluvili jsme se na všem bez problému a technik mi sám nabízel servisní operace jako dezinfekci klimatizace, seřízení brzd a podobně. Jsem ale rád, že mne nikam nenutil a jenom jsme se dohodli o co mám zájem. Servis udělali na počkání a místo avizovaných 2,5 hodiny to bylo za 1,5 hodinky hotové. Co by na tom taky takovou dobu dělali.
Při převzetí mne překvapili informací, že mám přední kola šišaté. O žádném drsném nárazu do díry nebo podobně nevím. Ale nic závažného to evidentně nebylo a pokud prý ani necítím nic do volantu, tak není potřeba to řešit.
Cena seděla s předběžnou kalkulací a je vidět, že i značkové servisy se snaží nalákat zákazníky a ceny šly výrazně dolů. Taky jsem uvítal automatické prodloužení Ford asisstance na dalších 12 měsíců.
Detailing po zimě
V neděli ráno jsem se rozhodl, že je ten správný den po zimně udělat autu pořádnou očistu. Sebral jsem všechny nově pořízené přípravky a vyjel na chalupu.
1. krok - umytí kol, podběhů a podvozku
Nejprve jsem postupně sundal všechna kola. Každé jsem umyl vodou s šampónem a opláchl wapkou. Po osušení jsem aplikoval přípravek na čištění polétavé rzi. Nechal působit a po pár minutách kolo opláchl vodou. Po dalším sušení jsem aplikoval přípravek na rozpuštění asfaltu a kolo otřel do sucha.
Vodou s šampónem jsem kartáčem umyl podběhy a konstrukci podvozku + brzdové třmeny. Musím uznat, že ani po aplikaci přípravku na brzdový prach to nešlo nijak bezvadně dolů. Všechno jsem pak opláchl wapkou.
2. krok - mytí exteriéru
Umyl jsem celé namočené auto vodou s šampónem a osušil ho. Potom jsem na celou karoserii aplikoval zase přípravek na čištění polétavé rzi. Nechal působit (nesmí zaschnout) a celé auto opláchl důkladně vodou. Auto jsem nesušil a lubrikantem a clayem jsem díl po dílu mechanicky čistil lak. Opět jsem auto umyl šampónem a osušil. kolem kol a podběhů jsem ještě aplikoval přípravek na rozpuštění asfaltu a po pár minutách ho setřel. Plastové díly na exteriéru auta a pneumatiky jsem ošetřil krémem na bázi vody. Na závěr jsem tekutým voskem ošetřil kompletní lak exteriéru.
3. krok - mytí interiéru
Koberce a sedačky jsem vyluxoval. Gumové koberečky jsem umyl šampónem a wapkou je opláchl. Naředil jsem si čistící přípravek na interiérové plasty a po aplikaci a pár minutách čekání jsem ho setřel. Po kompletním očištění plastů v autě jsem si vzal impregnaci na interiér a udělal další kolečko v autě. Nakonec jsem očistil okna.
Celá práce v jednom člověku mi trvala cca 8 hodin. Zatím nebylo potřeba leštit a ještě pár let to nebudu doufám dělat. Bohužel počasí celou práci dokáže rychle znehodnotit. Na druhou stranu se věnovaný čas takové údržbě odrazí na každém dalším mytí, které je daleko jednodušší a auto pořád vypadá kompletně upraveně.
Spotřeba po 8 měsících
Včera jsem tankoval a tendence v posledních týdnech se projevila na novém rekordu spotřeby -> 6,15l . Jízdní režim byl po městě (okruh, kolony, semafory, popojíždění po sídlišti). Takhle jsem spokojený, ale budu si fandit, že přes léto by to mohlo ještě lehounce spadnout.
Verva 100
Již více jak týden zkouším jezdit na vysokooktanový benzín Verva 100. Natankoval jsem prvně téměř celou nádrž (42l) a po týdnu zase do plné doplnil. Subjektivně mám výborný dojem z projevu motoru. Je klidnější, plynule se rozjíždí nebo zrychluje i od nižších otáček, zdá se i svižnější. Nevím nakolik je to vsugerovaný pocit, ale ani po 10 dnech mne to nepřešlo a opravdu příjemně se jezdí. Co se týká spotřeby, tak těžko říct, protože po dotankování jsem napočítal spotřebu 7,07l a to žádná sláva není. Na obhajobu musím říct, že to byly jízdy pouze po městě a prakticky každý den jsem si vystál pražskou Jižní spojku v kolonách. Nebál bych se říct, že s 95 to mohlo být o 2dcl horší. Uvidím jaká zkušenost bude do budoucna.
Plně naložené auto
Včera jsme vyráželi z Třeboce s plně obsazeným autem a plným kufrem. Čekal jsem, že auto bude do kopců funět a nebude se mu chtít. Trochu jsem se toho obával, ale žádné nemilé překvapení se neudálo. Je pravda, že jsem řadil na vyšší stupně až když byl motor ve vyšších otáčkách než jsem zvyklý s poloprázdným autem, ale to na jízdní pohodě nic neubralo. Na dálnici se dalo jet taky svižně. Nechci to nějak přehánět, ale i s plným autem jsem měl z jízdy dobrý pocit a jelo se dobře.
Krátkodobá spotřeba k 3.9.2013
Dnes jsem tankoval po ujetí 570 km a spotřeba mne mile překvapila s hodnotou 6,4l. Pokud to má pořád ještě klesat, tak se mám na co těšit :-).
Přidat názorDiskuse: Ford Focus
- Re: odomknutie 27.03.2015 09:25 PCJoe
- odomknutie 23.03.2015 08:47 Brandon Walsh
- Re: Re: Re: Detailing 17.04.2014 07:54 PCJoe
- Re: Re: Detailing 16.04.2014 19:14 Clier
- Re: Detailing 15.04.2014 18:53 PCJoe
- Detailing 15.04.2014 08:01 Clier
- Re: Pěkné auto 13.02.2014 15:50 PCJoe
- Pěkné auto 13.02.2014 10:41 dal
- Re: Verva 100 12.02.2014 15:48 PCJoe
- Re: 1 l turbomotor 12.02.2014 15:45 PCJoe
- Re: Re: Re: Verva 100 12.02.2014 07:46 maTooB
- Re: 1 l turbomotor 11.02.2014 22:17 poterienko
- 1 l turbomotor 11.02.2014 22:05 baca42
- Re: Re: Rozměr pneu vs. spotřeba 28.12.2013 12:02 michalpneu
- Re: Rozměr pneu vs. spotřeba 27.12.2013 13:25 Bully_
- Re: Re: Rozměr pneu vs. spotřeba 27.12.2013 12:14 michalpneu
- Re: Rozměr pneu vs. spotřeba 27.12.2013 07:25 PCJoe
- Rozměr pneu vs. spotřeba 24.12.2013 12:27 Slávek
- Re: Re: Re: Verva 100 13.10.2013 11:23 Bully_
- Re: Re: Verva 100 13.10.2013 09:49 Verny_2013
- Re: Re: Re: Verva 100 11.10.2013 21:41 Bud
- Re: Verva 100 11.10.2013 19:38 Bully_
- Re: Verva 100 11.10.2013 19:07 Bully_
- Re: Re: Verva 100 11.10.2013 12:57 mikys
- Re: Re: Verva 100 11.10.2013 10:56 PCJoe
- Re: Verva 100 10.10.2013 18:17 Bully_
- Re: Verva 100 10.10.2013 07:20 PCJoe
- Verva 100 09.10.2013 22:49 mikys
- Re: Spotřeba 22.09.2013 11:26 PCJoe
- Re: Spotřeba 19.09.2013 20:53 Mirec38
Další vozy Ford Focus
-
Ford Focus (2017) Majitel: tesnav
Přidáno: 6.3.2018 3210 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Ford Focus (2014) Majitel: tesnav
Přidáno: 26.4.2015 1410 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Ford Focus (2013) Majitel: ironlionzion
Přidáno: 13.11.2013 5610 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Ford Focus (2011) Majitel: Myszan
Přidáno: 31.7.2019 810 Majitel 9.73 Uživatelé
-
Ford Focus (2013) Majitel: Hronina
Přidáno: 8.1.2014 1410 Majitel 9.67 Uživatelé