Recenze
Ford Focus 1.0 EcoBoost Spirit X
Technické info
Přezdívka auta Fokouš Rok výroby 2013 Koupeno nové najeto [km]:2300 palivo: benzin počet válců: 3 objem [cm3]: 999 výkon [kW]: 92 kroutící moment [Nm]: 170 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.5 maximální rychlost [km/h]: 193 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 476 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.1
Popis vozu
Recenze na mojeauto.cz čtu již několik let. Teď dozrál čas sem dát i svoji. Časem přidám i lepší fotky, teď je bohužel špatné počasí.
Auta jsou moje hobby a vpodstatě i práce. V životě jsem měl možnost na vlastní kůži vyzkoušet desítky aut, možná i více, nepočítám to přesně. Osobně jsem vlastnil cca 20 aut. Vždy jsem byl proti novým autům, hlavně proto, že jejich cenový propad je ze začátku opravdu veliký. Do teď jsem se tedy vozil jen na ojetých. Poslední ojeté jsem měl BMW 320d Touring r.v. 2010. Po zvážení situace jsme společně s manželkou dospěli k názoru, že už je čas na nové auto.
S autami pracuji denně, takže rozhodování bylo relativně jednoduché, věděl jsem, co chci. Z posledních, novějších aut jsem měl Nissan Primera 2.0 SLX 2001, 4x Ford Focus kombi 2.0 TDCi (2005, 2006, 2007, 2009), Mazda 3 1.6i Comfort 2005, BMW 320d Touring 2010. Dlouho jsem toužil po Fordu S-MAX. Nový byl pro mě momentálně příliš velké finanční sousto, takže jsem hledal mezi ojetými. Ideálně po faceliftu. Bohužel 90% ojetých S-MAXů má stočené km a po obhlídce asi 5-6 kousků jsem to vzdal. Při prodeji BMW z roku 2010 a najetýma origo 140 000 km řádově za 16 000€ jsem si uvědomil, že mezi ojetými auty už se nechci posouvat výš, protože dávat 15 nebo 20 tisíc euro za ojeté auto mi přišlo jako neefektivní. Navíc prodávat ojeté auto v těchto sumách už není jednoduché, pokud vám tedy není jedno, kolik za něj dostanete. Přišla tedy myšlenka na nové auto. Volba byla u mě relativně jasná. Minulý rok jsem měl možnost na týden vyzkoušet nový Ford Focus, kromě jiných motorizací, také s motorem 1.0 EcoBoost a bylo vymalováno. V úvahu přicházel ještě teoreticky VW Golf Variant 1.4 TSI a Seat Leon ST 1.4 TSI. Golfa má skoro každý druhý a cenově vycházel cca o 2000€ dráž. Leon ST ještě stále není na slovensku v prodeji a také bude určitě dražší. Navíc Focus má z nich určitě nejzajímavější motor, teda pro mě určitě. Fakt ovšem je, že 1.4 TSI od VW je velmi dobrý motor, ať už ve verzi 90 nebo 103 kW. Ovšem Focus se mi stejně asi líbí nejvíc. Na poslední chvíli do výběru ještě trochu vkročila nová Mazda 3, ale kvůli nevýhodnému financování byla nakonec zavržena. Podmínku jsem měl výhodné financování na třetinky. A to Mazda bohužel nenabízela. Jinak auto je to krásné.
Focus se mi designově líbí. Netvrdím, že je to nějaký skvost (Mazda 3 je určitě elegantnější), ale jsem spokojený. Zvolil jsem černou barvu, líbí se mi a také mám dojem, že s ní vyniknou zajímavé linie exteriéru a zároveň trochu zmizí, pro mě, nepěkné trojúhelníkové mřížky v předním nárazníku. Je ale pravda, že černá je velmi nepraktická na špínu a oděrky. Ještě připadala v úvahu barva Brisbane Brown, vypadá sice spíš jako tmavě šedá, ale hlavně nebyla v té době skladem. Ta je možná ješte lepší a praktičtější. Je také myslím o 200 € dražší.
Interiér mi vpodstatě vyhovuje. Pro mě důležité věci jako sedadla a volant jsou perfektní. Spolujezdcovo sedadlo je sice dost vysoko a nedá se výškově nastavovat. Ale naštěstí tam nesedávám. Stejně tak nesedávám vzadu, kde je skromněji místa, hlavně na nohy. Co se týká ergonomie místa řidiče, tak vcelku OK, až na pár drobností, které dokážu zkousnout. Nejvíce mi vadí zesilování rádia na volantu, tlačítko je neprakticky nakloněné a např. palcem jej téměř nedokážu zesílit. Takže buď rádio zesílím tak, že pustím volant a ukazovákem namačkám potřebnou hlasitost, nebo rádio zesílím otočným ovladačem na středové konzole. Také nastavování teploty a vůbec celé ovládání klimatizace vyžaduje můj oční kontakt. Ovladače jsou totiž dost malinké a i docela daleko. Jinak interiér fajn, klady jednoznačně převyšují zápory a to je hlavní. Žádné auto není ideální a na výše zmíněné drobnosti auto nejezdí a nejsou ani k řízení až tak nezbytné.
Hlavní je pro mně sezení, pozice za volantem a volant samotný. A to je ve Focusu perfektní. Volant má velmi příjemný povrch i tloušťku.
Zavazadlový prostor je dostatečně veliký, je dobře přístupný i praktický. K odrolování roletky do ní stačí brnknout a udelá to sama. Víko kufru se snadno otvírá i zavírá a má 2 mohutná a hlavně praktická madla k zavření. Sklápění sedadel je klasické.
A to nejlepší nakonec! Motor! Kvůli tomu jsem tento vůz kupoval především. Není náhoda, že tento motor získal ocenění Nejlepší motor na světě, a hned dva roky po sobě (2012 a 2013).
Nejde ani tak o výkon, zrychlení apod. S tímto motorem mám mnohem intezivnější a možná i adrenalinovější zážitek než s mnohem silnějšími motory. Jde totiž o jeho projev, jak se chová a co vám může nabídnout. Nabízí totiž parametry výrazně objemově větších motorů, při tom má výrazně nižší spotřebu paliva a je neuvěřitelně točivý. K ničemu ho nemusím nutit. Naopak, musím si sám dávat pozor a odříkat si to potěšení, které nabízí. Navíc je motor velmi malý a lehký a tím pádem nezatěžuje tolik přední nápravu. V praxi to znamená, že auto zatáčí jak si smyslíte. Skoro samo, jako po kolejích. Strach a pud sebezáchovy jsou zde největší brzdy. Focus s tímto motorem dokáže projet prudké zatáčky s takovou lehkostí, že jsem se nestačil divit, nádhera!
Řízení jde velmi snadno, uplně zlehoučka. Při tom je dostatečně přesné a s přiměřenou zpětnou vazbou. Stejně tak řazení rychlostí jde skoro samo. Jednotlivé stupně skáčou do svých "chlívečků" sami. Žádné zadrhávání, mezipolohy a jiné neduhy.
Focus byl a je také známý svými kvalitními podvozky a nejinak tomu je i zde. Obuté mám 16" hliníkové disky, na kterých je podvozek velmi komfortní a zároveň i dostatečně tuhý. Na léto bych chtěl dát větší, aspoň 17", a možná se rozhodnu i pro 18".
Po přesednutí z BMW 3 Touring s tvrdším a nižším M podvozkem je to jako přesednutí do bavlnky a jsem přesvědčený, že ani 18" disky by na komfortu neubrali za únosnou míru.
Celkově tedy spokojenost. Záruka je 4 roky, ale doufám, že ji nebudu příliš potřebovat. Perfektní vození se špičkovým motorem za odpovídající spotřebu. Momentálně jezdím s průměrem 6,5 a myslím si, že jezdím normálne. cca 25 km do práce do BA a okolí. Jinak mimo města za 6 a sportovně za 7. To považuji za dobré hodnoty.
Silné stránky
- motor
- motor
- motor
- spotřeba paliva
- jízdní vlastnosti
- uživatelská přívětivost
Slabé stránky
- ergonomie některých ovládacích prvků na palubní desce a volantu
- méně místa vzadu
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
zatím žádné, auto od novoty funguje jak má. Možná trochu začínají chrčet přední reproduktory. Ještě to nechávám rozvinout a případně budu řešit v záruce.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Summit Motors Bratislava, normal, nemůžu nijak zvášť pochválit, ale ani zkritizovat. Je to moje první nové auto, takže jsem to bral jako zásadnější okamžik v mém každodenním životě než tamnější prodejci. Trochu jim chyběla aktivita a chuť prodat, pokud bych nebyl sám rozhodnutý, tak nijak nepřispěli k tomu, aby to tak bylo. Zkrátka mi prodali auto jako chleba, skoro jakoby neměli radost z toho že prodali. Žádné vychválení produktu, nebo jeho vlastností. Sleva také žádná.
Na druhou stranu vše bylo jak řekli, vše nachystali dobře a včas. Dokonce jsem vydrndal sadu látkových a gumových koberců a bezpečnostní šrouby kol.
Přidat názorDiskuse: Ford Focus 1.0 EcoBoost Spirit X
- Re: Re: Re: Re: Spotřeba a zkušenosti s 1.0 Ecoboost 27.06.2014 15:22 ironlionzion
- Re: Re: Re: Spotřeba a zkušenosti s 1.0 Ecoboost 27.06.2014 15:12 PCJoe
- Focus 19.03.2014 16:13 tommi_d
- Re: Re: Spotřeba a zkušenosti s 1.0 Ecoboost 09.01.2014 14:58 Hronina
- Re: Spotřeba a zkušenosti s 1.0 Ecoboost 09.01.2014 09:30 DJB
- Re: Gratulujem 09.01.2014 08:21 Hronina
- Re: Re: Gratulace 09.01.2014 08:20 Hronina
- Re: Gratulace 08.01.2014 21:16 mikys
- Gratulace 08.01.2014 18:55 Verny_2013
- Gratulujem 08.01.2014 15:55 idam.i
- Re: Re: Re: Spotřeba a zkušenosti s 1.0 Ecoboost 08.01.2014 14:45 Hronina
- Re: Re: Spotřeba a zkušenosti s 1.0 Ecoboost 08.01.2014 14:04 ironlionzion
- Re: Spotřeba a zkušenosti s 1.0 Ecoboost 08.01.2014 13:51 Hronina
- Spotřeba a zkušenosti s 1.0 Ecoboost 08.01.2014 13:32 ironlionzion
Další vozy Ford Focus
-
Ford Focus (2017) Majitel: tesnav
Přidáno: 6.3.2018 3210 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Ford Focus (2014) Majitel: tesnav
Přidáno: 26.4.2015 1410 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Ford Focus (2013) Majitel: ironlionzion
Přidáno: 13.11.2013 5610 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Ford Focus (2013) Majitel: PCJoe
Přidáno: 30.8.2013 4310 Majitel 9.82 Uživatelé
-
Ford Focus (2011) Majitel: Myszan
Přidáno: 31.7.2019 810 Majitel 9.73 Uživatelé