Recenze

moskito (muž 38 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Seat Leon

9.79 Uživatelé

Hodnoceno: 21× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Seat Leon, foto 1 Seat Leon, foto 2 Seat Leon, foto 3 Seat Leon, foto 4 Seat Leon, foto 5 Seat Leon, foto 6 Seat Leon, foto 7 Seat Leon, foto 8
Seat Leon, foto 9
 

Technické info

Přezdívka auta FRko Rok výroby 2008 Koupeno ojeté najeto [km]:41500 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1968 výkon [kW]: 128 kroutící moment [Nm]: 374 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.4

Popis vozu

Kupováno v Porsche Praha Smíchov jako předváděčka. Auto mělo najeto 20 tisíc. Za rok jsem dalších něco přes 20 tisíc km na tachometr připsal. Proběhla letní dovolená do Chorvatska (+30 stupňů C) a zimní do Alp (-20 stupňů C). Autíčko slouží příkladně. Problémy se startováním se žádné nevyskytly. Ovšem nutno podotknout, že naftu aditivuji v zimě i v létě.

Seat Leon FR TDI přesně splnil má očekávání. Hledal jsem sportovnější auto, které by bylo i praktické. Vypadá jako třídvířko, ale neztrácí na své praktičnosti díky pěti dveřím. Pěkně jede, ale nevyžere vám konto. V podobném duchu by se dalo pokračovat dále...

Pro dieselový agregát jsem se rozhodl, protože se mi líbil efekt zatlačení do sedaček u TDI. Benzínová motorizace v mém předchozím voze Honda byl 2.0 benzín atmosféra s 130 poníky, který se musel točit, aby pořádně jel, takže si -samozřejmě- řekl o řádnou dávku paliva. Logicky mi vlastnosti moderních TDI motorů učarovaly. Pořádný přísun Nm již v nízkých otáčkách a rozumná spotřeba. Bohužel, už mě v té době nenapadlo se více porozhlédnout a zjistit, že existují i moderní benzínové motory TFSI, které žerou jen o dva litry více. Připravil jsem se tedy o onen krásný zvuk vytočeného benzínu a vyměnil jej za chrochtavý klapot nafťáku s houkajícím turbem. PDčko za studena je opravdu hrůza. :)
Nejlépe jede mezi 2000 a 4500 ot./min., ale na spotřebu se nechá šmrdlat už od nějakých 1500 aniž by mu to dělalo problém. To se ale musí počítat s prodlevou turba, které zabírá při nějakých 1850. Originál mému Leonovi naměřeno na brzdě na Mimoňských válkách výkon 174hp a 374Nm oproti výrobcem udávaných 170hp a 350Nm.

Většinu času mě štve příliš tvrdý podvozek, jehož charakteristika se téměř nezmění ani při nahození zimních plechových 16". Ve Španělsku mají holt lepší asfalt a s rozbitými českými silnicemi se jaksi nepočítá. Nejvíc jezdím po Liberci nebo Praze a obě města by se v počtu děr mohla předhánět. Na dálnici se však s naladěním auta již dá celkem přežít, ale přichází na řadu další věc a tím je ne příliš zvládnuté odhlučnění vozu. Především trapný kobereček v kufru s kouskem kartonu působí opravdu úsměvně, takže hukot osmnáctek je v kabině celkem výrazný. Aerodynamický hluk na druhou stranu není snad žádný. Cestovních tempomatových 140 je však bezproblému po obou stránkách. Na kvalitní okresce se Leon odvděčí opravdu dobrou přilnavostí a rázem na příliš tvrdé naladění zapomenete a užíváte si ohromný zátah hlavně na třetí převodový stupeň, se kterým si vystačíte ve většině zatáček. Na dvojku se musí opatrně s plynem kvůli trakci a trojka to většinou ještě pěkně pobere.

K výbavě vozu mám snad jedinou negativní připomínku a to je absence loketní opěrky, kterou jsem nebyl schopen za ten rok dokoupit. Originální rádio s 6ti repro, možností připojení telefonu přes bluetooth a přehráváním muziky s flashdisku hraje více než dobře! Řekl bych dokonce perfektně! Člověk také ocení xenony, které se mírně natáčejí do zatáčky. Sedačky jsou příplatkové z modelu Cupra a jejich boční vedení je přímo fenomenální. Vytknul bych jim pouze nemožnost štelování opory bederní oblasti, takže mě po delší jízdě občas bolí záda, ale to bude spíš můj problém.

Auto bych doporučil každému, kdo zkousne tvrdý podvozek a občas se rád sveze svižněji. Nepíšu rychle, protože ten výkon mi po roce nějak přestává stačit. Člověk si rychle zvykne. ;) Začínám pošilhávat po Mazdě 3 MPS nebo Focusu ST. Inu vůně benzínu je vůně benzínu. Ovšem ještě asi Leon dostane šanci, jelikož mi právě skončila záruka, tak se rozhlížím po nějaké chiptuningové firmě. Auto by dostalo anabolickou injekci a třeba by zvítězil rozum nad hormony - přeci jenom náklady na provoz Mazdy nebo Focuse jsou trochu jinde. Zatím zvažuji Dieselpower nebo Camp-performance. Z hlediska ceny mě zaujala firma Steinberger, ale Zlín je trochu z ruky. Pokud máte někdo s uvedenými firmami zkušenost a máte stejný motor jako já - Siemens PPD 125kw s DPF, tak budu rád, když se podělíte o zkušenosti s jeho chiptuningem.

Silné stránky

motor
výbava

Slabé stránky

podvozek - příliš tvrdý

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

květen 2010 - týden po záruce
Prasklý šroub v silentbloku převodovky. Položka za 70Kč, ale pěkně mě to vyděsilo. Celkem oprava vyšla i s odtahem na 3925Kč, protože si naúčtovali 10 hodin práce... mrchy. ;)

červenec 2010 - dva měsíce po záruce
Auto už půl roku divně cukalo mezi 2000 - 3000 ot./min. při plném plynu na jakýkoliv rychlostní stupeň - ztráta výkonu. Maximální rychlost nepřesáhla tachometrových 210km/h. Při teplém počasí se závada projevovala více. V červenci auto konečně hodilo při cestě z Liberce do Prahy v táhlém stoupání před Robin Oilem nouzák, takže se rovnou udělala při servisu na 45tkm diagnostika, kde se zjistilo, že turbo "sporadicky" nedosahuje požadovaný plnící tlak. Autorizovaný servis Seat Auto Koutek Liberec nebyl schopen poruchu opravit a poslali mě zpět na silnici s tvrzením, že závada se jim nepodařila projevit. Při první další cestě do Prahy se to mě teda projevit podařilo na stejném místě s podobnými podmínkami - okolní teplota přes 30stupňů, šestý rychlostní stupeň, zhruba 130km/h a přidat pod kopečkem plný plyn -> PÍP "Motor do dílny." No přece se někde při předjíždění na okresce nezabiju až to tohle udělá!

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Porsche Praha Smíchov, Auto-plus, pan Zikmund
Doporučuji! Velice příjemný člověk, kterého jeho práce baví a je to na něm vidět!

 

Novinky v recenzi

29.7.2010 10:46

Auto prodáno z důvodu výše popsané poruchy

Nebudu do toho cpát, když mi ani nejsou schopný říct, co s tim je... Výměna za Ford Focus ST. ;)

18.5.2010 12:03

Chytne se někdo? ;)

http://sauto.cz/detail-inzeratu/osobni/seat/leon/8042677


Přidat názorDiskuse: Seat Leon

Další vozy Seat Leon



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím jen ten prasklý šroub, takže dávám 10.

praktičnost
10

Sportovní a praktický zároveň.

prostornost
9

Na hatchback to jde.

jízdní vlastnosti
10

Sedí jako přibitej.

jízdní komfort
7

Podvozek je podle mě opravdu moc tvrdý. I když ve Španělsku by mi to asi nevadilo, že? Prostě český silnice... :(

provozní náklady
10

Tak tady je to jasná 10! Úžasná spotřeba. Servis jako Škodovka.

náhradní díly
0

Ještě jsem nic neřešil, ale je to koncern, takže nepředpokládám problém.

výkon motoru
9

Chtělo by to chip. ;) Schází mi výkon ve vyšších otáčkách. Asi jsem zvyklej z benzínu no.

spotřeba
10

Nájezd na nádrž 750km a to se s tim moc nemažu.

hlučnost motoru
5

Hnusnej dieslovej chrochták s houkajícím turbem. Prostě PDčko se vším všudy.

kvalita sedadel
10

Sedačky z Cupry jsou super.

brzdy
10

Brzdí to bezvadně.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…