Recenze

moskito (muž 38 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Ford Focus II

9.63 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Focus, foto 1 Ford Focus, foto 2 Ford Focus, foto 3 Ford Focus, foto 4 Ford Focus, foto 5 Ford Focus, foto 6 Ford Focus, foto 7 Ford Focus, foto 8
Ford Focus, foto 9 Ford Focus, foto 10 Ford Focus, foto 11 Ford Focus, foto 12 Ford Focus, foto 13 Ford Focus, foto 14 Ford Focus, foto 15 Ford Focus, foto 16 Ford Focus, foto 17 Ford Focus, foto 18 Ford Focus, foto 19 Ford Focus, foto 20 Ford Focus, foto 21 Ford Focus, foto 22 Ford Focus, foto 23 Ford Focus, foto 24 Ford Focus, foto 25 Ford Focus, foto 26 Ford Focus, foto 27
 

Technické info

Přezdívka auta angličák Rok výroby 2006 Koupeno ojeté najeto [km]:65000 palivo: benzin počet válců: 5 objem [cm3]: 2521 výkon [kW]: 166 kroutící moment [Nm]: 320 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 pohon kol: přední

Popis vozu

O STéčku jsou zde již dvě velice kvalitní recenze, takže budu spíše srovnávat se svým předchozím vozem Seat Leon FR TDI 2008...

Na mém předchozím vozu mi hrozně vadil příliš tvrdý podvozek, který nerovnosti tlumil asi jako trakař. V porovnání s ním je Focus žehličkou silnic. Ovšem musíte chápat, že zde porovnávám auta z kategorie hothatch. Vzduchový podvozek Audi A6 je přeci jen ještě o trochu pohodlnější. ;) Pokud najedete na Youtube, tak rázem zjistíte, že odpružení STčka je opěvováno v každé recenzi - jak Top Gear, tak Fifth Gear a další. Jeho naladění je opravdu geniální. Žádné odskakování zádě jako u Leonu a s tím spojené ničení zadních pneu. Tím se dostávám k nastavení ESP (ASR), které se také dost liší. U dieselového Leonu byl protiprokluz nastaven dost benevolentně, což se ve spojení s velkou porcí kroutícího momentu negativně podepisovalo na spotřebě vzorku předních gum. Ve Fordu omezili výkon daleko více, takže k hrabání prakticky nedochází. Je otázkou zda je to dobře nebo špatně. S Leonem se dalo jet svižně a člověk se mohl spolehnout na berličku ve formě ESP. Pokud ve Focusu chcete jet ostřeji musíte ESP vypnout a spolehnout se pouze na svoje řidičské schopnosti.

Brzdy měly u Leonu ostřejší nástup, ale při zvýšené zátěži trochu uvadaly. Ve Focusu je naopak třeba trochu zahřát, aby správně fungovaly. Na pedál je také potřeba vyvinout větší tlak než v Leonu, avšak odvděčí se opravdovou "stopping power".

Dalším diametrálním rozdílem je interiér vozu. Přístrojová deska v Seatu je spíš plastová hračka než plnohodnotné pracoviště řidiče. To ve Fordu se už člověk cítí jako v opravdovém autě. Měkčené materiály, žádné vrzání atp. Kufr má Focus oproti Leonu skoro dvojnásobný.

Srovnávat naftový a benzínový motor nemá příliš cenu, ale rozdíl to je, takže to zkusím. Když je člověk postižený stejným způsobem jako já - tedy voní mu benzín, tak mu nafta musí zákonitě smrdět. Nejvíce mi u dieselu vadil malý rozsah otáček, ve kterých bylo možné jet - od 2000 do 4500 ot./min. To u zážehového agregátu si člověk otáčkových orgií užije dost a dost. Tyto radovánky jsou samozřejmě vykoupeny dvojnásobnou spotřebou oproti TDI, ale s tím člověk při koupi tohoto auta musí počítat.

Trošičku se mi stýská po kvalitně hrajícím rádiu v Leonu, ale ve Focusu ho stejně nepouštím a poslouchám motor. ;) :P

Tato recenze je poněkud krátká, ale pokud budete číst dále, dozvíte se něco o mém tuningu tohoto vozu a o poruchách, které se během jeho vlastnictví objevily.

Silné stránky

podvozek
motor
sedačky

Slabé stránky

kompresor klimatizace - s autem to trošku pocukává při sepnutí

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Srpen 2010
Nová gelová baterie - 72Ah a startovací proud 680mA
Kč 1.200,- (od kamaráda) ;)

Září 2010
Přestalo foukat turbo. Vyřešeno výměnou tlakového čidla (MAP sensor) za intercoolerem. Kč 1.510,-

Září 2010
Odvětrávání klikové skříně - častá závada u předfaceliftových STček.
Vyměněno celé tělo olejového filtru. Kč 6.500,- včetně práce.

Říjen 2010
Přezuto na trapné zimní 16" plecháče s Dunlop Wintersport 3D. Aspoň, že klesla spotřeba a vůz je komfortnější. ;)
Kč 7.000,-

Listopad 2010
Další častá závada. Snad poslední! Alternátor se odporoučel do věčných lovišť. Zničený usměrňovač - Kč 3.200,-
Plus práce Kč 1.800,- musí se odstrojit pravý podběh a odmontovat celá škrtící klapka.

Únor 2011
Svíčky Focus RS, olej Shell 5W-30 (6,5l!) a nové vzpěry kufru.
Výměnu oleje jsem pro jistotu udělal již po 15 tisících km.
Kč 4.050,- (opět přes kamaráda)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

kupováno ojeté od fyzické osoby

Úpravy

červenec 2010
Cold Air Induction System. Prostě kit sání. Objednal jsem ho od Autospecialists z Anglie a přišel za 5 dní. Zvýšení výkonu by člověk poznal asi jen na brzdě, ale rozhodně se hezky vyhladila křivka výkonu a přijde mi, že ve vysokých otáčkách motor tolik neuvadá. Hezky to vypadá viz fotky.

EDIT: Návrat k původnímu airboxu z důvodu zvýšení spotřeby - totálně umřel spodek. S originálním jde auto lépe odspodu, což je znát na spotřebě. Téměř 2 litry/100km. Nad 5500rpm ho ale nemá cenu bez otevřeného sání trápit.

srpen 2010
Pop-Off ventil (dump valve) od firmy Collins zakoupen na ebay.co.uk - "vrrruuuuum psssss"

EDIT: Tak pop-off ventil také odstraněn kvůli neustálé chybě ESP system fault. U některých STček prostě funguje a u některých ne... :( Stejně je to kravina. ;)

leden 2011
Sportovní katalyzátor 3" 200cpi od firmy Cobrasport.com. Zatím nejlepší úprava. Resp. první fungující, tak jak si představuji. Rychlejší odezva plynu, turbo se rychleji roztáčí, auto se daleko rychleji sebere odspodu. Krásné rány do výfuku při vytočení a přeřazení. A hezké bublání při brzdění motorem. Zajímavé je, že uvnitř se auto markantně ztišilo, což jsem zaznamenal hlavně na dálnici, a zvuk výfuku je slyšet za autem, tedy tam kde má být.

leden 2011
Tak jsem nahrál mapu Race od www.dreamscience-automotive.co.uk a můžu říct, že auto jede přímo bestiálně. Turbo teď tlačí 1.1baru a auto je schopné na čtyřku ještě zahrabat. :D Nejdříve to nechtěla příliš pobrat spojka a v nižších otáčkách na 5. a 6. stupeň klouzala, ale vypadá to, že si snad sedla. Uvidíme.

EDIT: Přikoupil jsem další mapy od DS a přešel na Performance+, která mi daleko více vyhovuje. Zkoušel jsem i DSCI, ale ta už je přímo šílená. Rozhodně si s takovým výkonem neporadí 16tky zimáky. Spojka zatím drží.

únor 2011
Přikoupen 3" downpipe od firmy Magnex (vyšla na parádní peníze) a přehráno na silnější mapu ModB+.
S downpipem trvá o hodně déle než se auto ohřeje, protože výfukové plyny jsou od turba odváděny daleko rychleji.
Mapa ModB+ je úžasně progresivní. Auto jefde již od 1600rpm a plynule táhne až do 5500rpm. Při 130km/h a přidání plného plynu vás to tlačí úžasně do sedačky. Zajímal by mě kroutící moment. Těším se na jaře na brzdu! Jen doufám, že vydrží spojka než našetřím na tu z RS...

březen 2011
Na auto přibyl větší mezichladič od firmy Airtec. Objednáno opět u osvědčené firmy Autospecialists z Velké Británie. Instalace podle přiloženého návodu byla velmi jednoduchá a trvala přibližně hodinu a půl. (Děkuji Karlovi za druhý pár rukou - hodili se!) Obával jsem se negativního vlivu většího intercooleru ve formě zvětšení turbo lagu, ale mé obavy se ukázaly být naprosto liché. Zato positivní vliv účinějšího chlazení se projevil okamžitě, a to následující den na Automotodromu v Mostě! Auto mělo výkonu na rozdávání. Jediným limitem se ukázala být ne příliš sportovní směs Nokianů ZG2.

Také jsem doplnil výfukovou soustavu na kompletní třípalcovou "rouru od kamen" a to středním a zadním dílem od firmy Mongoose, který jsem pořídil z druhé ruky opět z Anglie. Tento výfuk nemá střední tlumič, ale pouze jeden velký zadní. STčko má nyní daleko dospělejší zvuk, kterým o sobě dává znát svému okolí především ve vyšších otáčkách. Přitom však neruší posádku ani při delším přesunu po dálnici.

V brzké době se chystám doplnit celou soustavu o kit plně otevřeného sání vlastní výroby a nahrát mapu ModC. Na okruhu jsem totiž zjistil, že využitelný výkon má auto pouze v pásmu od 3000 do 5000 otáček, přičemž kroutící moment neúprosně na výjezdech roztáčí kola. Otevřené sání dovolí tuto křivku vyhladit a roztáhnout toto pásmo. Samozřejmě klesne zátah motoru v nižších otáčkách, ale to je daň, za možnost řadit vyšší rychlostní stupeň o 1800rpm déle.

duben 2011
Nahrána mapa ModC, která má ještě o něco vyšší kroutící moment a hlavně táhne do vyšších otáček.
Nainstalován otevřený kit sání, který jsem okopíroval od Dreamscience. ST se nyní nechá vytočit až k 7000ot. bez jakéhokoliv protestování. Je cítit, že motor daleko lépe dýchá. Řídící jednotku jsem umístil do originálního držáku z Focusu RS. Velikým bonusem je zvuk! Krásné chroptění turba a odfukování dump ventilu - viz má videa na Youtube pod nickem "ondra1you".

 

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Ford Focus



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
9

devítka - dozadu se leze blbě, ale třídvířko je třídvířko ;)

prostornost
10

obří kufr

jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
10

"hustokrutej" :) podvozek

provozní náklady
9

njn 100 oktanů mu chutná :)

výkon motoru
9

že by dostal Bluefin?

spotřeba
8

je to jako mít auto a motorku v jednom

hlučnost motoru
10

jak hlučnost? snad zpěv pětiválce ne?!

kvalita sedadel
10

konečně štělování bederky... aaagghhh

brzdy
10

když se zahřejou, tak supr

zavazadlový prostor
10

dvakrát větší oproti Leonu






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…