Recenze
Ford Mondeo 1,8 TDCI kombi GHIA
Technické info
Přezdívka auta Mondík Rok výroby 2011 Koupeno ojeté najeto [km]:3600 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1800 výkon [kW]: 92 kroutící moment [Nm]: 340 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.5 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 580 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 4.7
Popis vozu
Mondeo kombi 1,8 TDCI v modelovem provedeni roku 2011 a ve vybehove vybave GHIA.
Silné stránky
Jizdni vlastnosti
Prostor uvnitr vozu
Nizka spotreba
Servisni nenarocnost
Eletricky prihrev - topeni
Parkovaci senzory
Sklapeni zrcatek
Odnimatelne tazne zarizeni z vyroby
Slabé stránky
Nektere pouzite materialy uvnitr vozu
Palubni pocitac (na tuto tridu by mohl byt lepe vybaven)
Ovladani tempomatu (zbytecne moc tlacitek)
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Navstevuji Ford Kruml Brandys nad Labem jiz nekolik let, jsem spokojen, i kdyz jsem pred lety 2× reklamoval vymenu celniho skla na svem Fordu Focus.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Vozidlo koupeno od soukromeho dovozce vozu z nemeckych autohausu Ford, celkem ferove jednani, zapomneli dat do vozu sroub drzici rezervu v kufru, poslali postou.....
Nase cesta k Fordu Mondeo
POTREBUJEME NOVE AUTO
S odchodem manzelky na materskou dovolenou a vyhody pouzivat jeji sluzebni Octavii jako rodinne vozidla jsem byl postaven pred situaci znovu vybrat vhodny rodinny vuz pro jiz vice nez 2 lidi. V letech 2005-2009 nas na cestach provazel Ford Focus kombi 1,6 16V z roku 2002. Tehdy auto s nadcasovych designem, vybornym motorem
(spolehlivost, spotreba, pruznost, ale zadny zavodnik to nebyl) a skvelou ergonomii. Nemel bych problem se k nemu vratit, ale stari tohoto modelu uz je znacne a nastupci jsou o dost mensi a pouzite materialy mi az tak nevyhovuji (sede plasty....). A novy Focus se mi az tak nezamlouva.
CO ME OSLOVILO
Ke zvazeni jsem si tedy vytipoval Mazdu 6, Hondu Accord, Ford Mondeo/S-max a pripadne Skodu Octavia jako jistotu, kterou znam uz leta a mam s 3 vozy najeto pres 300.000km. Mazdu i Hondu jsem brzy vzdal. Z teto dvojice vitezila Mazda, ale na trhu novejsich ojetin jich nebylo zase tolik a ani dostupnost dilu a servisu nemluvila v jeji prospech. Ale jinak Mazda 6 je skvele vozidlo s zazitkem z jizdy a velmi kvalitnimi pouzitymi materialy.
Od pocatku, co se zacala vyrabet 4.generace Fordu Mondeo se manzelce libilo toto auto, takze jsem zameril svuj zajem na tento vuz. Nabidka na trhu ojetin je skutecne nepreberna a to zejmena diky fleetovym vozidlu z CR a zahranici. Zajemce si ale musi dat velky pozor, protoze je tu rada opravovanych, stocenych a kradenych aut.
POZOR NA BAZARY.....
Konkretne jsem uz skoro kyvl na stribrne Mondeo v Uherskem Hradisti, dovezeno z A, najeto 72.000km ,nebourano......po detailnejsi obhlidce ve Ford servise (cena prohlidky 1050Kc) bylo zjisteno nefunkcni klima, najeto cca 130.000km(dle hlasene zavady v pal. pocitaci) a puvodem z I nikoliv A. Takto jsem zkusil jeste nekolik nabidek, kde to melo podobny scenar, nicmene doporucuji zaplatit prohlidku vozu v autorizovanem servisu, tech vyhozenych 1000Kc stoji za ty informace.
V dubnu 2012 vysel inzerat na sauto.cz, kde soukromy dovozce specializujici se na znacku Ford nabizel Ford Mondeo kombi 1,8TDCI vyrobeny 12/2010, auto urceno pro belgicky trh putovalo po delsi odstavce ve vyrobnim sklade do nemeckeho showroomu, kde stalo dalsi mesice. Do provozu bylo uvedeno v roce 2012 jako predvadeci vuz, v dubnu 2012 se dostava na cesky trh k prodeji jako zanovni ojetina. Tento vybehovy model Ghia jsem videl v roce 2010 v nabidce nekterych zahranicnich showroomu (tato
tradicni vybava znacky Ford GHIA skoncila s rokem 2010, dnes se jiz nenabizi) a v kombinaci s dosluhujicim motorem 1,8TDCI (plnici normu EURO IV,vyroba skoncila na konci roku 2010) se jednalo skutecne o raritni kombinaci. Na inzerat jsem zareagoval za nekolik minut, co vysel a hned se s prodavajiicm dohodl na prijezdu za cca 2 hodiny (auto stalo 120km od meho domova). Po prijezdu k prodejci, ktery ma k prodeji vybudovan krasny "autohangar", jsem zamiril ke svemu vyhlednetemu Mondeu, probehla
zkusebni jizda, kratke zastaveni u autorizovaneho servisu Ford, kde mi vuz tez prohledli a nasledna zastavka v bance a prevod penez za vuz. Za celou tuto dobu, co jsem se o koupi Mondea rozhodoval, prodavajicimu volalo asi dalsich 8 zajemcu.
KAZDA BLBOST POTESI
Po prvni garancni prohlidce v ceskem servisu Ford mi bylo sdeleno, ze vuz prodelal v nemeckem servise Ford softwarovou upravu ridici jednotky a jeho vykon byl zvysen na hodnotu okolo 100kW. Pokud mela tato uprava vliv na snizeni spotreby, dekuji nemeckym technikum za tento vydareny krok.
V ZIME JE TEPLO I S LITINOU
I kdyz s vozem v zime temer nejezdime, prvni zimu jsem ocekaval, ze vuz nebude topit nejmene prvnich 20km jizdy, vzhledem k litinovemu motoru. Velmi prijemnym prekvapenim bylo zjisteni, ze vuz je vybaven eletrickym prihrevem a jiz po 2km jizdy proudi do vozu teply vzduch.
Novinky v recenzi
25.000km na tachometru
Mame tady konec roku 2014, ktery znamel zaroven konec vyroby Fordu v belgickem Genku, rodiste meho Mondea.
Mondeo mame 2,5 roku, jezdi jen delsi trasy (dovolene a vylety, zadne nakupy ci vylety po meste) jiz proslo 3.pravidelnym servisem Ford, takze vymena oleje probiha pri najezdu okolo 8.000km, coz autu jiste svedci. Kazda navsteva autorizovaneho servisu zatim byla ve znameni bezne udrzby dle servisniho planu, jednou za dva roky vymena brzdove kapaliny vzdy tu prohlidku o neco prodrazi. Bezne hradim okolo 2.800Kc (slovy dvatisiceosmset korun, PARADA), olej kupuji sam Ford Formula 5W30 za 590Kc/5l+0,8l bud koupim nekde v litrovce nebo mi ho dolili ve Fordu.
Spotreba se ustalila na 4,7l/100km dle palubniho pocitace, sleduji si i tankovani a auto nebere vic nez 5l/100km. S autem dodrzuji rychlostni limity, po dalnici nekdy jedu i jen 120, preci jen vezu dite, jednou za cas si dame ale i 160, samozrejme v zahranici-). Tankuji vyhradne u Benziny Vervu Diesel, aditiva nepridavam.
Zvykl jsem si na automatickou klimu, ovladani tempomatu je pro me stale komplikovane(v tomhle VW je mnohem jednodussi), uz mi ani nevadi permanentni osvetleni pri otevirani vozidla (verze po faceliftu maji LED diody, ale chybi tlacitko na vypnuti osvetleni, ktere se vratilo az na sklonku ukonceni vyroby tohoto modelu).
V lete 2014 mi v Hodonine navstivil motorovy prostor potkan, po ceste dlouhe 300km tam i skonal, nastesti po sobe zanechal jen sve pachnouci telicko, zadne prekousane kabely ci textilni vyplne. Motorovy prostor vzdy strikam ochranou proti skudcum, ale v lete jsem opomel toto zopakovat-).
Za tech 2,5 roku jsem pouze 1x videl na ceskem internetu nabidku Mondea po faceliftu s motorem 1,8 TDCI. Nelituju, ze jsem nesel do 2.0TDCI, vykonove mi auto absolutne dostacuje, spotreba je snova a spolehlivost 100%. A verim, ze jednou az ho budu prodavat jako 10ti lete a bude mit najeto jen okolo 75.000km to bude perspektivni ojetina-).
Zmeny:
- predni original zasterky od Fordu za 650Kc
- na jare i na podzim promazani vsech cepu a silentbloku
- jakykoliv naznak koroze na podvozku okamzite osetren cernou antikorozni barvou - stale podvozek vypada jako novy
Další vozy Ford Mondeo
-
Ford Mondeo (2011) Majitel: woody-alien
Přidáno: 17.5.2012 52510 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Ford Mondeo (2011) Majitel: patr007
Přidáno: 26.9.2011 549 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Ford Mondeo (2009) Majitel: Pavel.E
Přidáno: 12.7.2009 39210 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Ford Mondeo (2009) Majitel: yumi
Přidáno: 16.3.2009 2710 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Ford Mondeo (2009) Majitel: parkoviště
Přidáno: 9.11.2009 3110 Majitel 9.90 Uživatelé