Recenze
Honda Jazz 1,2 (2009)
Technické info
Přezdívka auta čmelík Rok výroby 2009 Koupeno ojeté najeto [km]:88000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1198 výkon [kW]: 66 kroutící moment [Nm]: 114 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12.5 maximální rychlost [km/h]: 177 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 337 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.3
Popis vozu
PROC JAZZ?
Pokud mám volit mezi malymi vozy, kdy za "malo penez chci hodne muziky", je Honda Jazz jasnou volbou. Kdysi jsem pomahal s vyberem vozu pro zname a po vyzkouseni Fiesty, Fusionu, Merivy, Corsy......jsme nakonec uznali, ze sice za par korun vice, ale Jazz je ta nejlepsi volba (tehdy r.v. 2002, dovoz z I, 1,2 benzin). Drive se Jazz vyrabel v Japonsku, generaci od 2008- lze u nas zakoupit bud z cinske produkce nebo obcas se da narazit i na vozidlo z Japonska. Po vizualni strance jsem nepoznal rozdil (v totozny den jsem jel s japonskym i cinskym autem), co se tyce jizdnich vlastnosti, tak take ne. Modely pro rok 2015 jsou nove vyrabene ve Velke Britanii.
V rodine jiz mame s Hondami zkusenosti. Nekolik let jezdil svagr s Hondou Prelude 2.0 16V, potom presedlal na Hondu Civic 1,8 VTEC, rodice ho nasledovali se Civicem 1,5 VTEC. Vsechny zminene Hondy krome paliva a bezneho spotrebniho materialu jako filtry nebo brzdy nezadali zadnou mimoradnou peci. Civicy jsme prodavali v 250.000km, motoricky byly v perfektnim stavu, jen u 1,5 pocinala koroze lemu zadnich blatniku.
KOUPE JAZZE
Probehla pres bezny autobazar, bohuzel nabidka techto aut na ceskem trhu je velice omezena. Prekvapive dal bazar slevu za rychle jednani-) (nejsem lina huba a vyjednavam), vozidlo tam stalo cca 10 dni. Vozidlo bylo nove koupeno v CZ (vyrobeny byl vuz v Cine), je to r.v. 2009 s motorem 1,2 66kw, po prvnim majiteli (zena), pravidelne servisovane, celkem dobre dovybavene:
- gumove koberecky Made in Germany
- parkovaci senzory s měřičem vzdálenosti s přesností na desetinu metru
- plastová vana v kufru
- listy kolem celeho vozu
- 2 sady kol s 90% vzorkem (zimni Dunlop a letni Michelin)
Jazzika jsme pred koupi nechali prohlednout v autorizovanem servisu Honda za 750Kc. Po mechnicke strance za jedine slabsi misto byly oznaceny zadni kotouce, ktere sice maji jeste dostatecne materialu, ale koroze je hloda zevnitr. Vseobecne po sundani kol vidim jedine slabe misto v brzdach, kde i trmeny reznou vice, nez bych cekal. Totozny obrazek u brzd jsem videl u Jazz 2009 s jen 50.000km, ktery vlastni rodina v Nymburce.
PODVOZEK
Nechali jsme ho preventivne osetrit cernym protikoroznim naterem, na 2-3 mistech se na podvozku (karoserii) objevili naznaky povrchove koroze, nic velkeho. Vyfuk vypadal velice zachovale, jen na privodni trubce do tlumice byla drobne povrchova koroze, kterou jsem taktez odstranil a trubku osetril novym naterem na vyfuky.
JIZDA s JAZZEM
Je velice prijemna, auto je krasne prosklene, vsude je videt jako v autech pred 20ti lety. Dobry vyhled je dan nizsi polohou palubni desky pred ridicem. Hondy obecne maji tvrdeji naladeny podvozek, pokud jede clovek sam a nema nic nalozeno, zadni naprava si rada poskoci a je to tvrdsi skok-). Jak jede ale vice lidi nebo se neco veze, je to uplne v pohode.
Auto krasne topi a to docela brzy. Obdobne funguje klimatizace, ktera pocitove vubec nesnizuje vykon i tak maleho motoru.
Jazze bych oznacil za idealni vozidlo pro starsi lidi a to ze 2 duvodu - vsechny dvere otevrete do uhlu 90 stupnu a posez v aute je v takove vysce, ze clovek nemusi nikam nadskakovat ani se sklanet. Pristup do kufru je v pohode, zadni dvere jsou lehke a nakladova hrana je prumerne vysoko (Fusion to neni).
MOTOR 1,2 12V 66kW 114NM
Jiz jsem mel tu cest jezdit s Jazzem 2002-2008 s motorem 1,2, ktery mel tusim 57kw. Uz tam jsem nabyl dojmu, ze to je jedna z nejlepsi 1,2, co znam. V Jazzu 2008-2014 ma vykon 66Kw a pocitove je to znat, ze ma i vice kroutaku nez predchudce. Auto jede krasne, neni problem jet na 3/4/5 rychlost 50km/hod, motor dokaze tahnout na nizke kvalty uz od 1000otacek, do 100km/hod ma spoustu chuti do zivota. Zkouseli jsme ho i ve 4 lidech a auto jede i pres vetsi zatizeni velice slusne. Nebudu to radeji ani srovnavat s masovou produkci zname 1,2 od konkurence......
SPOTREBA
Da se udrzet na hranici 5l/100km. Jelikoz jezdime vice po meste, kratke cesty a vice startovani, mame dlouhodoby prumer 5,3l/100km. Osobne drzim rekord pri jedne vecerni ceste 30km pro znameho za 3,7l/100km pri dodrzovani rychlostnich limitu, zadne plizeni padesatkou.
ZAVER
Kdyby mi nekdo rekl, ze si nekdy koupim cinske auto, neveril bych tomu. Znacka Honda je ale dost silny argument, proc tyto predsudky ignorovat a zvazit koupi auta i z teto provenience. Vsak i v Cine se vyrabeji kvalitni vyrobky, ktere ale malokdy zavitaji k nam.
Co se tyce samotne Hondy Jazz, dnes se prodava ve verzi S s motorem 1,2 66kw za ceny startujici na 249.000Kč (černa zrcatka a kliky, chybi plato v kufru). Mit tyto penize a rozhodovat se o novem vozu, urcite bych se minimalne v autosalonu Honda zastavil, treba zmenite nazor a budete dalsim spokojenym ridicem Hondy Jazz jako ja.
Silné stránky
- Prostornost
- Variabilita interieru
- Odkladaci prostory (2 schranky pred spolujezdcem), misto pro 1l lahev i v zadnich dverich
- "odkladaci misto" na levou nohu
- Zive motory, diesel nemuze nikomu chybet
- Rozvody motoru řetězem, který je skutečně věčný
- Kryt pod motorem vozu = čistý motor
- Spolehlivost
- Proskleni vozu, velka zpetna zrcatka
- Servisni nenarocnost
- Jednoducha konstrukce vozu
- Moc jich nejezdi = neni okoukane
- Nadcasove = po 5 letech vypada porad k svetu
- Spotreba PHM jako u dieslu, konkretne okolo 5l/100km
Slabé stránky
- Tvrde plasty v interieru
- Nekvalitni material volantu - jiz okolo 80tis km se misty loupe PUR pena (videl jsem u vice kusu)
- Mala hlavice radici paky - velikost pingpongoveho micku
- Plexi skla tubusu v palubce se poskrabou i prejetim hadru pri cisteni (taky jsem videl u vicero aut)
- Tvrdsi zadni naprava
- Koroze brzd
- Drazsi nektere ND, ale ty nebudete potrebovat
- Ridka servisni sit
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím jsem v servisní síti Honda kupoval jen drobnosti. Moje dosavadni zkusenost je tedy jedina = prijemni lide v siti Honda (osobni zkusenost v Plzni, Brne a Zline)
Pravidelny servis jsme zatim neresili, jedinou investici bylo:
- opravna sada laku 480Kč (original Honda)
- nové gumy pedálů 50Kč/ks (original Honda)
- přední zástěrky 850Kč (original Honda)
- nastřik podvozku 1200Kč
- doplnění ostřikovačů nemrznoucí smesi 50Kč
- přeměření nemrznouci kapaliny zdarma
- zakoupeny originalní ALU Honda 15palcu 3500Kč/4ks
Co nás v brzké době čeká:
- oprava laku po odletajicich kamincich - kapota
- montaz zadnich zasterek
- vymena volantu nebo potazeni soucaneho kuzi
- vymena pneu na zakoupenych alu za 175/65 R15 Michelin
- uvazuji o vymene zadnich kotoucu, i kdyz by asi jeste neco vydrzely
- vymena oleje a filtru (olej Mobil 1 New Life 0W-40 5L v ceně okolo 1000Kč)
Co se tyce oleje, tak do Hondy Jazz 2008-2014 patri olej dle poctu svicek tento:
8 svíček 0W40
4 svicky 0W20
Z pohledu údržby doporučuji ještě pravidelne serizovat vuli ventilu a to vzdy po 40.000km.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Prumerny autobazar, nasel jsem na nej kladne, ale i zaporne reference.
Smlouvu nabidli klasickou = kupujici si "kupuje vrak". Na druhou stranu nemeli problem s tim, ze si muzeme auto odvest do Hondy a nechat odborne prohlednout.
Novinky v recenzi
Prvních 1500km s Jazzem
Mame za sebou prvnich 1500km a auto funguje ku spokojenosti vsech uzivatelu. Startuje na prvni otoceni klicku a to i pri -8stupnich, kdy bylo mimoradne "venku", jinak bezne parkuje v garazi.
29.12.2014 se objevila prvni drobna zavada. Pri 150km dlouhe ceste na 50.km prestaly fungovat predni ostrikovace. Snezilo a bylo -4stupnu, predni sklo se hodne spinilo. Pritom ve voze je nemrznouci smes na -20stupnu (dle vyrobce kapaliny). Zadni ostrikovac fungoval normalne. Mel jsem jiz podobnou zkusenost s Octavii na Slovensku v roce 2005, kdy mi ostrikovace prestaly fungovat az pri jizde v -15stupnich. Auto bylo pres Silvestra venku, ale teploty nad 0stupnu na Novy rok dopomohly k tomu, ze jiz zase ostrikovace funguji, jak maji.
Další vozy Honda Jazz
-
Honda Jazz (2009) Majitel: marceb
Přidáno: 15.4.2009 256 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Honda Jazz (2012) Majitel: Pete62
Přidáno: 24.5.2017 1910 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Honda Jazz (2010) Majitel: Pincek 122210
Přidáno: 8.4.2010 199 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Honda Jazz (2009) Majitel: MilE3ater
Přidáno: 17.3.2009 599 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Honda Jazz (2011) Majitel: porew
Přidáno: 3.2.2020 29 Majitel 9.52 Uživatelé