Recenze
Technické info
Přezdívka auta Sněhulák Rok výroby 1994 Koupeno ojeté najeto [km]:168000 palivo: LPG počet válců: 4 objem [cm3]: 1289 výkon [kW]: 50 zrychlení 0-100 km/h [s]: 17 maximální rychlost [km/h]: 138 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8
Popis vozu
Jsem student a rodiče mi nabídli, že mi koupí nějaké auto na dojíždění na intr. Celá moje rodina je zaměřena výhradně na vozy škoda a tak asi moc nepřekvapí, že i já mám názor, že česká auta jsou vděčná a že dobře plní svůj účel. Jako 18ti letý řidič jsou kouknul na net a ihned zabrouzdal po něčem co už se jen tak každý den na cestách nevidí, přitom jsem ale chtěl mít alespoň nějaký ten komfort a tak jsem měl dost problém s výběrem. Zpočátku jsem se rozhodoval mezi 110R nebo Rapidem. Obě auta jsou myslím dost nedostatkovým zbožím na našich cestách a moc se mi líbí kupééé. Ovšem horší to bylo po pár svezeních s pohodlím a taky s místem. Musel jsem brát v úvahu, že na intr budu brát i spolužáky a tak jsem moc nadšený z těchto aut nebyl. Ovšem 110R jsem ze svého výběru vyřadil zejména kvůli pořizovací ceně. Auto je veterán a cena tak i vypadá, myslím, že není potřeba více rozebírat. Takže mi zůstal rapid, ale ten už taky není zrovna nejlevnější a tak jsem zkusil jejich nástupce - favorita. Favority a formany jsou asi nejlevnější škodovky na trhu. Pohodlí se celkem zvětšilo hlavně u novějších modelů a a místa mají uvnitř sebe taky mnoho. Favorita jsem nechtěl, říkal jsem, že když už tak formana. Takže jsem váhal mezi Rapidem, formanem a felicií. Taťka našel od kamaráda bílého formana z roku 1994. S LPG, černým interiérem [dost zachovalý] a ten známý je mechanik, tak ještě vygenerálkoval motor a plus to co mu přišlo pod ruku. Nakonec jsem kývl, že jsem pro a za měsíc [po generálce motoru atd.] bylo auto doma. říkám mu sněhulák, protože je vždy nejdéle zamrzlý na parkovišti u domu a taky z důvodu ručičky teploměru - zastavuje se až těsně pod červeným polem, ale až tam spíná ventilátor, tak to tak prostě je. Auto jede mylsím hodně slušně. Já jako začínající řidič jsem do Formana přesedal z Octávky od rodičů a opravdu je ten výkon dobře znát... že není oproti 1.9 TDi :D. Ale taky je jinde cena náhradních dílů a člověk se v něm naučí jezdit, není to samá elektronika a blbosti dookola. Líbí se mi, že když něco udělám[třeba i blbě] tak auto to prostě udělá a já to poznám, že tak to nebylo správně. Každý týden s ním jezdím 400km[200tam 200zpět] a musím říct, že i když nejezdím po dálnicích, tak uháním tak , že i předjíždím ;-). Jezdím v 5ti lidech s úplně plným kufrem a jet 100 není žádný problém, což si myslím že bohatě stačí. Provoz na LPG je levný a to je pro mě jako pro studenta hlavní. Jezdím za průměrně 8-10L LPG /100km v plném zatížení. Sám jezdím tak za 7L/100km, ovšem zase jezdím svižněji než v plném zatížení.
Auto bych doporučil studentů a začínajícím rodinám. Malé náklady, dostatečné pohodlí [kdo potřebuje v autě kávovar je magor, hlavní je ať tam neprší a ať to jede!] a velký zavazadlový prostor. V mém případě i vzadu na sedačkách [já i partnerka 170cm výška :D ]. Bezpečnost je bezpochyby horší než u nových aut, ale nejlepší je nebourat a přemýšlet za ostatní.
Silné stránky
Pořizovací cena
Cena dílů
Cena servisu
Jednoduchost - kde nic není, tam se nemá co zkazit.
Hranatý vzhled [podle vkusu]
Spotřeba
Levná přestavba na LPG
Mám 50kW stříkačku a chytá i v mrazu napoprvé.
Slabé stránky
Výkon [já byl zvyklý na 1.9TDi, tak to bylo znatelné, ale na ježdění z bodu A do bodu B bohatě stačí]
Rez [já ji moc nemám, ale je tam... a kdo říká že ne, zalakoval to a kecá]
Bezpečnost [ale jak jsem říkal, lepší než airbag je nebourat] takže nejezdit nad svoje nebo schopnosti auta nebo cesty.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Upadlý drát ze startéru [hrozný trapas v servise] :D
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto je od známého a ten má servis, takže se nám i o opravy atd. stará on. Paráda prostě.
Vlastnosti
Auto se dost naklání, což je docela blbé, ale má to i své výhody. Jako řidič poznáte že už jste jel rychle do té zatáčky a navíc... když projedete s nahnutým autem zatáčku v 50ti tak to vypadá jako by jste valil alepsoň kilem :D. Jinak volant se netřepe ani při 100km/h. Začíná mírně vibrovat u 110 - 120km/h, ale fakt jen trochu. Auto nepotřebuje nějaké přehnané řízení při stovce na rovince [to jsem na netu dost četl a je to kec!] Při stovce mám v autě na 5ku něco okolo 2500 otáček... asi to mám dobře odhlučněné, ale není to fakt vůbec neúnosné ten zvuk se přitom valí z auta. Brzdy mi brzdí fakt dobře, až jsem sám překvapen. Řazení jde jako na starém autě no, je to o zvyku, teď řadím jako v té oktávce, stačí si přivyknout jak a kudy a je to. Na dlouhý chod řadící páky si jde taky zvyknout [stejně ta ruka pak řadí sama automaticky]. Sedadla mám ze základní výbavy, ale nějak špatně se na nich nesedí hlavně vzadu je dobré, že prostřední místo není nijak tvarované a tak ten co sedí uprostřed má sedadlo jako každý jiný. Jinak nevím co napsat... jako první auto... jsem maximálně spokojený.
Přidat názorDiskuse: Škoda Forman Škoda 136
Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.
Další vozy Škoda Forman
-
Škoda Forman (1994) Majitel: parkoviště
Přidáno: 29.12.2008 59 Majitel 9.75 Uživatelé
-
Škoda Forman (1994) Majitel: DidierA
Přidáno: 15.8.2016 39 Majitel 9.75 Uživatelé
-
Škoda Forman (1994) Majitel: parkoviště
Přidáno: 23.10.2010 010 Majitel 9.67 Uživatelé
-
Škoda Forman (1993) Majitel: filko
Přidáno: 1.9.2007 14410 Majitel 9.64 Uživatelé
-
Škoda Forman (1993) Majitel: mastic
Přidáno: 7.2.2008 248 Majitel 9.64 Uživatelé