Recenze
Technické info
Přezdívka auta Škoda Fabia Combi Rok výroby 2006 Koupeno ojeté najeto [km]:53000 palivo: benzin počet válců: 3 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1198 výkon [kW]: 47 kroutící moment [Nm]: 112 zrychlení 0-100 km/h [s]: 16.3 maximální rychlost [km/h]: 162 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.5
Popis vozu
Škoda Fabia....Auto, které se od svého uvedení stalo snad nejrozšířenějším autem ve službách českých rodin a také firem. Patrně se není čemu divit, protože tou největší devizou Fabie a zejména Fabie Combi je právě výborný poměr ceny/užitné hodnotě znásobený dobrou spolehlivostí, která se stala synonymem pro značku Škoda.
O Škodě Fabii bylo napsáno mnoho článků a tak se zde nebudu rozepisovat přímo o autě, ale zaměřím se spíš na vlastnosti kontroverzní motorizace 1,2 HTP a mé osobní zkušenosti s autem, které je tímto motorem vybaveno a se, kterým jsem zatím najel 34.000 km.
Město, to je doménou Fabie s motorem 1,2 HTP. Právě zde se projeví výhody malého motoru. Motor se i v zimních mrazivých ránech velmi rychle zahřeje a pěkně topí již po nějakých 5 minutách jízdy, což je velmi příjemné pokud auto parkujete před domem. Stejně tak i spotřeba ve městě se pohybuje na krátkých trasách (kolem 8 km) v zimním období kolem 8 L/100 km, rekordem bylo 9,0 L/100 km. Při delší cestě přes město spotřeba úměrně klesá s prohřátím motoru a není problém se dostat na 6,8 L/100 km. V letním období si na krátkých cestách Fabia řekne o 6,5 L/100 km. Pro zajímavost uvedu, že např. cesta městem ráno s malým provozem se dá projet i za 5,8 L/100 km.
Celkově lze Fabi Combi s motorem 1,2 HTP při městském provozu charakterizovat jako svižné auto, které ale vyžaduje časté řazení. Je to dáno krátkým zpřevodováním, které může někomu vadit a jinému bude zase připadat zábavnější s nádechem akčnějšího jízdního stylu. Díky točivému momentu, který není kdo ví jak vysoký (ale je uspokojivý pro jízdu v pásmu otáček 2000-3500), lze s autem jezdit rychlostí 50 km/hod se zařazenou "čtyřkou" což se pozitivně projeví na aktuální spotřebě, která je 4,5 L/100. Takže na delších rovinatých úsecích se dá ušetřit.
Při výjezdu z města na okresky, je ideální cestovní rychlost kolem 90-100 km/hod. Při této rychlosti si Fabia řekne o 5,3-5,8 L/100, záleží samozřejmě na převýšení cest apod.
Dálnice není silnou stránkou motoru 1,2 HTP, ale to snad ani nikdo nečeká. Od rychlosti cca 80 km/hod svižnost motoru klesá, ale rozhodně nelze říci, že by auto nejelo. Fabia zvládne bez problémů držet rychlost 140 km/hod i v táhlém kopci s naloženým kufrem. Problémem samozřejmě je např. přibrždění v kopci, kvůli předjíždějíícmu kamionu a následné rozpohybování z rychlosti cca 90 km/hod na 130 km/hod. Chce to prostě "chvíli strpení" od řidičů za Vámi. No a od Vás zase podřadit a motor vytočit do správných otáček :-).
Celkově lze Fabii v dálničním provozu charakterizovat jako dostatečné auto, které udrží dálniční tempo do 140 km/hod bez problémů i v táhlém kopci, ale kterému chybí výkonová rezerva pro zrychlení např. ze 110 km/hod na 140 km/hod.
Spotřeba v dálničím tempu 130 km/hod znamená průměrných 7,5 L/100 km. Při stálé rychlosti 140 km/hod spotřeba skočí i o 1 L/100 km. Ideální cestovní rychlost je 120 km/hod, kdy je ručička otáčkoměru na nějakých 3650 ot/min a tedy v oblasti maxima točivého momentu. Zde se lze dostat i na spotřebu 6,8 L/100.
Závěrem bych Fabii Combi s motorem 1,2 HTP 47 kw označil za výborné auto do města a na příměstské cestování do vzdálenosti 70 km. Současně je to také auto, které Vás zvládne 4x do roka odvést na dovlenou.
Co se týká obecně kavlit fabie, tak bych pochválil sedadla, která se mi zdají být snad i lepší než v Octavii a to co to "měkosti", dále převodovku, která je přesná a má hladký chod. Dále odhlučnění - klobouk dolů, ale i na dálnici ve 130 km/hod je hladina hluku přijatelná a na danou tířdu nadprůměrná.
Silné stránky
V kostce:
- materiály použité v interiéru vypadají hodnotně a celkově je dílenské zpracování na velmi dobré úrovni
- pohodlné sedačky s dlouhým sedákem (opět bych řekl, že je to v této třídě aut nadprůměr)
- výborná převodovka - přesné řazení s krátkými drahami
- hladina hluku je vzhledem k třídě auta velmi nízká
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím naštěstí žádné. Spotřební materiál samozřejmě nepočítám jako poruchu či opravu.
V 77.000 km vyčištěna škrtící klapka. Motor je jako znovuzrozený, lépe táhne "od spoda", při přeřazení necuká a celkově se více zkultivoval. Doporučuji všem si nechat škrtící klapku vyčistit. Osobně jsem pozoroval zhoršení chování motoru někdy kolem 55.000 km.
Jinak vysoká spokojenost s originálním servisem Škoda.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Zakoupeno v rámci programu Škoda Plus (pozn. ojeté vozy prodávané dealerem Škoda Auto)
Fólie
V létě se interiér tolik nepřehřívá a do auta není tolik vidět. Spokojenost!
Novinky v recenzi
Průměrná spotřeba 4,7 L/100 km
Podařilo se mi vytvořit nový rekord ve spotřebě. Při trase po okresce dlouhé 70 km, jsem dosáhl průměrné spotřeby 4,7 L/100 km a to při rychlosti 90 km/hod.
Další vozy Škoda Fabia
-
Škoda Fabia (2005) Majitel: Ronault.
Přidáno: 18.11.2015 449 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2005) Majitel: GeorgeB
Přidáno: 16.10.2009 219 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2002) Majitel: parkoviště
Přidáno: 13.10.2008 3710 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2002) Majitel: baca42
Přidáno: 31.12.2010 8110 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2004) Majitel: Trubcic
Přidáno: 26.5.2010 7110 Majitel 9.84 Uživatelé