Recenze

doktormax (muž 54 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Volvo XC90 2,4 Momentum

9.24 Uživatelé

Hodnoceno: 14× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volvo XC90, foto 1 Volvo XC90, foto 2 Volvo XC90, foto 3 Volvo XC90, foto 4 Volvo XC90, foto 5 Volvo XC90, foto 6 Volvo XC90, foto 7 Volvo XC90, foto 8
Volvo XC90, foto 9 Volvo XC90, foto 10 Volvo XC90, foto 11 Volvo XC90, foto 12 Volvo XC90, foto 13 Volvo XC90, foto 14 Volvo XC90, foto 15 Volvo XC90, foto 16 Volvo XC90, foto 17 Volvo XC90, foto 18 Volvo XC90, foto 19 Volvo XC90, foto 20 Volvo XC90, foto 21 Volvo XC90, foto 22 Volvo XC90, foto 23 Volvo XC90, foto 24 Volvo XC90, foto 25 Volvo XC90, foto 26 Volvo XC90, foto 27 Volvo XC90, foto 28 Volvo XC90, foto 29 Volvo XC90, foto 30
 

Technické info

Přezdívka auta Volvo XC90 Rok výroby 2008 Koupeno ojeté najeto [km]:86000 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 5 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2400 výkon [kW]: 136 / 165 * kroutící moment [Nm]: 400 / 470 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.9 maximální rychlost [km/h]: 190 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 490 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 8.5 / 7.5 * (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Předchozím vozidlem byl Ford Galaxy ( viz zkušenosti s tímto vozem též v sekci Moje Auto - Ford galaxy I., r.v. 2005 ). Po předchozí zkušenosti se 7.místným automobilem jsme se rozhodli opět pro stejný počet sedaček. postupně jsme vybírali mezi dostupnými MPV a očkem šilhali i po 7-místných SUV. Týdenní zkušenost s Volvem XC90 (předváděčka, podzim 2010) byla však osudová pro výběr dalšího vozu.
Když už bylo "vybráno", jaký typ, bylo nutné zjistit, jak staré musí být vozidlo s ohledem na finanční možnosti na toto rezervované.
Výsledkem byl nákud vozidla z Německa- služební vůz velké firmy, pravid. servis, poslední před třemi měsíci, najeto 86 tis km, 3 roky starý (registrace v 1/2008), 7.místný, manuální převodovka, nezávislé topení s časovačem, vyhřívané sedačky + vůbec střední (tzn. v tomto segmentu již dost dobrá) výbava Momentum.
- zimní sada- kola Dezent 17palců + pneu GoodYear UltraGrip 235/65-17
- letní sada- kola Rial Milano šedé 17palců + pneu Continental CrossContact UHP 235/65-17

Doplňky po zakoupení vozu:
- zamykání zpátečky Defendlock - u manuální převodovky možná jen varianta z boku, od spolujezdce. Pohodlné zamykání jen zatlačením, odemknutí klíčkem. Nevýhoda- jen z boku a protože je středový panel široký, tak je nutno získat ten správný grif :-)
- světla na denní svícení - kulatá a umístěny na hranici povolených rozměrů od okraje vozidla ( viz foto v galerii )
- výměna žárovek na potkávací světla ( Osram Night Breaker plus - sada za 450,- Kč přes internet. schop )
- doplněno o závěsné zařízení Westfalia (cca 10.tis Kč)
- montáž DVD přehrávače do vozidla- stropní monitor (viz foto níže!)

**** V novinkách budu postupně doplňovat informace z provozu vozidla ****

Silné stránky

- Robustnost
- Na SUV slušný vnitřní prostor i pro 7 členů osádky ( poslední řada sedaček pohodlně pojme dva cestující do 170cm + menší kufr k tomu.
- téměř božský komfort sedaček- asi nejpohodlnější sedačky z vozidel, ve kterých jsem osobně jezdil.
- motor - ačkoliv je na 2.2 tuny těžký vůz výkon na dolní hranici (136kW), tak když zahřmí jinak hýčkaný 5-ti válec, tak zvuk je nááádherný a vypadá to, jako zahučení lodního motoru.
- vynikající rádio s reproduktory (střední výbava), zní jak doma v obýváku
- Nezávislé topení s časovačem :-)
- Pověst značky
- Servis po 30 tis km / ročně
- výborný přístup k výměně žárovek - možná pro někoho prkotina a nebo blbost, ale povytažením dvou plechových jezdců se vyklopí celý světlomet ( bez nářadí, pohodlně ! ) a je perfektní přístup k výměně žárovek vepředu ! Za 5 minut výměna obou žárovek vpravo a vlevo ( u Fordu Galaxy jsem měl vždy orvané prsty a doba pod 15 minut při výměně obou žárovek byla rekordem... )
- vynikající auto na dlouhé přesuny ( dálnice či lepší silnice ) s nadsázkou možno říci- udat směr- nastavit tempomat a jít si dozadu dát kávičku... Procestouvány již tyto země - za rok provozu - CZ-D-A-CH-SLO-HR-BiH-MNE-SRB-RO-HU a další budou následovat :-)

Slabé stránky

- světlá kůže a světlý interiér ( ach jó, dětem se to špatně vysvětluje... )
- rozmazleni předchozím MPV (Ford Galaxy 2005) nám chybí další odkládací prostory na potřebné i nepotřebné věci. Navíc vozidlo je bez rezervy, tzn. s kompresorkem a sadou na lepení a ta zabírá další prostor pod podlahou, který by šel využít na jiné věci.
- ceny origo náhradních dílů
- "bohužel" převodovka v manuálu. Předchozí zkušenosti s XC90 byly s automatem a ten mi k vozu seděl lépe.
- malá nádrž - 68 l + při vyšší spotřebě ( tankuji cca 1x za 7-8dní )
- filtr pevných částic ... fuj tajbl ... až potkám nějakého ekologa...

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

problémy s "filtrem pevných částic" :
- auto koupeno 3 roky staré, naj. 86 tis. a převoz do ČR asi 6 hodin jízdy po německé dálnici dosti pod plynem ( průměrná spotřeba byla kolem 11 l/100km... )
- od "mého" začátku 1x týdně malé škubnutí a hláška elektroniky motoru. Následně vše o.k. Spotřeba na denní trati do práce ( silnice 1.třídy, 2x 50km, plynule )- 8.5 l /100km.
- postupně se filtr ucpává více a více, až...koncem dubna 2011 motor nejede, hláška plného filtru. Nedaří se ani po 15 minutách ostré jízdy vyřešit ( zhasla kontrolka, ale jede-nejede ) Spotřeba v tuto dobu kolem 9.5- 1O litrů / 100km !!!
- demontáž a důkladné "propláchnutí" filtru u neznačkového servisu ( 2000,- Kč), motor se uklidnil, hláška už dále nebyla a spotřeba spadla kolem 8 /100km a vřele doporučeno řešit problém s filtrem do budoucna...
- květen 2011 - provedena v Kladně ( www.diesel-technik.cz ) softwarově i hardwarově likvidace filtru pevných částic (6000,- Kč) + současně též chiptuning na 165 kW (9.000,- Kč).

Zkušenosti poté?
- motor jde velmi snadno za plynem - je o něco točivější a ve středních otáčkách rozpohybuje i tento tančík.
- spotřeba při ustálené pohodové jízdě na silnici 1.třídy s přehledem kolem 7-7.3 l/100km ( pokles o očekávaných cca 0.5-0.7 l)
- zvuk se nezměnil
A vůbec... divím se, že jsem to neudělal dříve

- říjen 2011 (stav 107 tis km, tzn. 20 tis km od koupě ) - poslední asi 2-3 tis km hučení od předních kol, mění se při zatočení kol a změně nahuštění a rychlosti. Následuje kontrola geometrie s nálezem rozhozené geometrie. Ihned po uvedené do "normálních" hodnot přestává hučení letních pneu. Cena 490,- Kč

- Listopad 2011 (110.tis Km) - proveden servis á 30 tis km. Servisman procvakl důkladne auto, výměna zadních kotoučů (kmitaly, orezlé) a destiček - dalo se to již čekat + běžný výměny filtrů a kvalitního oleje - 12 tis (z toho brzdy přes 7 tis Kč). Studené starty + spouštění "bufíku" = spotřeba 8-8.4 l/100km
Pozn.: postup resetování servisního intervalu- viz rada zkušenějšího kolegy z Volvo-fóra:
1) Klíček na I.
2) zmáčknout reset km
3) klíček na II.
4) čekám, než začne blikat žlutý trojúhelník (mezi budíky)
5) ihned jak začne blikat, reset pustím!
(hláška zmizí, po přebliknutí napíše "nemáté žádné zprávy")
6) vypnu klíček a du vod teho pryč

- prosinec 2011: od května, kdy jsem byl na vykuchání filtru pevných částic, tak mi celé léto mírně fičelo pod turbem. Poslední dobou to bylo více a tak výměna druhého (první měněno při úplném ucpání filtru pevných části v 4/2011) těsnění á 82,- Kč

- leden-únor 2012: mrazy až k mínus 19 st.C. Startuje bez problémů i při studeném motoru (baterka 4roky), vyplatí se nastavit časování tak, aby asi 30min před cestou se spustilo topení. Sice není uvnitř horko 25 st, ale cca 10st.C v kabině a to stačí., Motůrek byl ohřátý a šlape jako po 10km cesty (cca 0.2-0.3 l spotřebuje za 30-40 minut (odhad) a vřele doporučuji využívat. Jízda 4x4 na sněhu s Haldexem je v běžném provozu super :-) Spotřeba jde oproti létu o 1-1.5 l/100km nahoru !!! (cca 8.5-9.0 l/100km)

- duben 2012 (stav 123 tis Km)- hučí vlevo vzadu ložisko, výměna cca za půl dne práce v (neznačkovém) servisu, ale s ohledem na uložení ložiska v jakémsi bloku náboje zadního kola, proto od SKF za cenu 7100 Kč. Ale opět klídek v kabině i při vyšších rychlostech...

- listopad 2012 (stav 140.tis km) - plánovaná roční kontrola á 30tis km. Krom zvyklých úkonů i výměna rozvodů a věcí s tím spojených. cena 7800,- Kč + od "dobrého" kamaráda od SKF apod materiál na rozvody za super ceny z velkoobchodu - cca 4000,- k výše uvedené ceně)
- montáž kamerky natáčející jízdu a záznam na microSD karty (5000,- Kč)

- prosinec 2012 (stav 142 tis km) - vyzkoušení v Alpách- dojeli jsme ( z důvodů fotografování ) až na ledovec do výšky 2789 m.n.m. dle GPS-ky. Zasněženou cestou nahoru na 1-3.stupeň, dolů taktéž a asi půlku z 12km i brždění (až dole byly brzdy trochu cítit...)

- leden 2013- cca 146.000km: druhá letošní zimní cesta do Alp- silnice nasolené o 106 a tak zacal zlobit kontakt na dodatečně namontované řídící jednotce k dennímu osvětlení- vyčištění a ošetření kontaktů a svítí lépe než nové :-)
Dále: v záchvatu preciznosti jsem nechtěl mít v nádobce na chladící kapalinu hladinu na "MIN" a tak jsem dolil na "MAX" Vůbec mne v ten okamžik nenapadlo, že se jedná o jiný typ, nevhodný ke kombinaci s původní, proto vypuštění, výplach a transfúze nové chladící kapaliny díky mé zbrklosti stála 1100,- Kč

- březen 2013 (stav 151.200 km)
- STK zas na dva roky.
- v rámci akce společnosti Volvo ČR probíhá akce dohrání češtiny za 650,- Kč, cca za 30 minut po příjemném pohovoru ve Volvo Volf v Plzni

- květen 2013 (stav již 160.tis km)- za dva měsíce jsme udělali několik dlouhých cest s rodinou po ČR i do střední Itálie, tzn.10tis km za 2 měsíce... Poslední dobou dálniční přesuny s rakví na střeše ( cca +0.5 l/100km ) a v 6-7 lidech a plně narvaní věcmi, kufry apod. Vpředu jsem musel vyměnit za letní a vzadu na dojetí v létě ponechal zimáky (4mm vzorek), ale ty už taky hučí jak Niagára...
Nepříjemné překvapení- zadní levé dveře mají při vnitřní dolní hraně asi 3-4cm kolem svařeného švu puchýřky ( VOLVO ZAČÍNÁ NA TOMTO MÍSTĚ REZNOUT ?!? ). Jakmile bude teplo, dáme si práci a uvedeme zpět vše do stavu dokonalosti :-)
Pozn.: opraveno s origo barvou. Příčinou bylo několikráte přiskřípnutí kovové přezky od zadních bočních pásů ve dveřích a naklepnutí barvy v tomto místě. Už si dáváme pozor...

- září 2013 (168.tis km) - sehnal jsem přes známé nové zimáky- Continental Cross Contact Winter 235/65 R17, cena 17 tis Kč i s vyvážením apod. Už se těším na zimu :-)

- konec října 2013 (171 tis km) - pravidelný roční servis. Krom běžných výměn olejů apod. též výměna předních kotoučů a destiček a snad již vyřešení "cvakání" v tisícihranu na poloosách. Zvoleno "zalepení" lepidlem na ložiska, které v případě potřeby výměny se dá teplem lépe odstranit na rozdíl od definitivního lepidla...Na přání též výměna oleje v převodovce.

- leden 2014 (178.tis km): nechal jsem si předělat zásuvku na 13PIN koncovku a při té příležitosti se zjistilo, že originál baterka Volvo (5let) má svá nejlepší léta za sebou - nová z druhovýroby 2000,- Kč. Navíc do věčných lovišť odešel jeden ze zadních tlumičů a tak v únoru vyměníme oba dva zadní...

- únor 2014 (180.500km) - výměna bouchajících zadních tlumičů (7600,- Kč, Sachs) a je zase pohoda a klídek :-)

- duben 2014 (cca 189 tis km) : to byl měsíc, kdy se v naší rodině ( rodina s moto miláčky) událo mnoho zlomů. Především jsme poprvé vyzkoušeli obytný přívěs za auto (1370kg) a vyrazili ( v 7 osobách, z toho 4 děti) do Vídně na výlet. 165kW si s přívěsem jen pohrávalo, byť váha soupravy mohla být někde přes 4 tuny. Takže pro ostatní - přívěsu není se potřeba bát, dynamika po dálnici dobrá. Spotřeba ? Tam 11, zpět 12 l lepší nafty, většinou přesuny po dálnici v tempu 90-100 km/hod.
Za další týden cesta s maxi-rakví na střeše do Itálie ( 1000km tam a to samé zpět )- spotřeba 7,4-8,1 l je taky dobrá )- dálnice a průměry kolem 100km/hod.
Poslední událostí bylo očekávání posledního potomka naší rodiny a tím zcela jednoznačně bylo rozhodnuto o osudu našeho Volvíčka XC90. Tzn. 2 dospělí + našich (od podzima 2014 bude) 5 dětí + jedna event spolujezdící babička - to se do 7-místného volva už nevejde...

Závěr ?
- až děti odrostou, půjdeme do Volva opět (event jako druhé auto do rodiny)
- poctivých kilometrů u Volva se starými poctivými motory není se co bát !
- tak spokojen s tímto autem s tolika km jsem dosud zatím nikdy nebyl !
- od volva dále budou všechna další auta srovnávána co se týče komfortu právě s ním...

Volvíčko, ať se o tebe nový páníček stará aspoň tak, jako my dosud, protože jsi snad nesmrtelné !

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Prodej se uskutečnil přes prostředníka, který automobil vyhledal v databázích, obtelefonoval, z Hannoveru přivezl a přihlásil. Mohu vřele ! doporučit - velmi spolehlivý člověk- rodilý Němec bydlící v Klatovech a výbornými referencemi ostatních zákazníků z minulosti (www.autaznemecka.cz)

 


Další vozy značky Volvo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
8
prostornost
8
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
10
provozní náklady
7
náhradní díly
4
výkon motoru
8
spotřeba
7
hlučnost motoru
8
kvalita sedadel
10
brzdy
7
zavazadlový prostor
8





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…