Recenze
Ford Galaxy Trend 1.9 TDi - 118 kW
Technické info
Přezdívka auta Ford Galaxy Rok výroby 2005 Koupeno ojeté najeto [km]:26 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1900 výkon [kW]: 85 / 118 * kroutící moment [Nm]: 320 / 400 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.5 / 10.4 * maximální rychlost [km/h]: 185 / 185 * počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6 / 5.5 *
Popis vozu
V době koupě
- motor VW 1.9 TDi 85 kW, najeto 26.000 km, náhradní vozidlo u prodejce. 7 míst. Verze Trend.
- původní letní pneu Michelin + dokoupeny zimní pneu Dunlop, postupně doplněn o závěs na táhání přívěsu. Chip tuning v cca 70 tis km, nyní 118 kW. Motor jede jako hodinky, super Nm již od cca 1600 ot/min i při plném autě a přívěsu. Spotřeba po cca 100 tis km klesla a t.č. v létě trvale kolem 5.4 l(100km, v zimě do 6 l/100km. Ježděná jedním řidičem, denně 100km najeto do práce a zpět po silnicích I.třídy- plynule ale svižně.
- Odkaz na měření spotřeby zde: http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/403901.html
Silné stránky
- Prostor - není problém naložit pohodlně 7 lidí nebo 5 lidí a spouuusty nesmyslů do kufru.
- VW motor 1.9 TDi- nezmar, který po chipu na 118kW a slušném zacházení přežije nejspíše zbytek auta.
- vysoký posed cestujících a pocit bezpečí
- po zajetí ( myslím po 100tis km ) pokles spotřeby a autíčko jezdí dobře a vcelku na "autobus" i úsporně - spotřeba dlouhodobá zde: http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/403901.html
- "plechy" karosérie jsou plastové, takže drobné škrábance nereznou a v klidu a dobře se opraví
Slabé stránky
- stará koncepce MPV ( v podstatě z půlky 90-tých let ), takže sedačky se sklápí a překáží v kufru ( jezdím trvale se 6. sedačkami a sedmou musím včas nacvaknout, když budu vědět, že nás pojkede sedm...
- servis u Forda á 15 tis km !!!! - jsem v servisu 2x ročně a platím za servis více, než známý s Mercedesem třídy G !!!
- nevýhody VW TDi motorů- tzn. jednoho krásného dne přijde pod kytky vodní pumpa, váha vzduchu apod. Zatím nic ( t.č. 130 tis km najeto )
- v zimě vytopit auto je problém, ačkoliv je přítomno druhé topení, musí se ohřát nejprve motor a pak druhé topení udělá "trenkovou" teplotu. To je ale v mrazech i za 15-20 km...
- málo úložných prostor ve srovnání s modernější ( často i menší ) konkurencí !!!
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
- v cca 26 tis km: spasování skoro všech dveří, aby seděly při zavírání. Výměna zámku ( tzn. i celé kliky ) u řidiče. Výměna spínače v pravých zadních dveří
- namontování DVD přehrávače a 2x TV pro druhou řadu sedadel ( vřele doporučuji na dlouhé cesty pro děti ... )
- cca v 70 tis km - chip tuning na 118kW
- cca kolem 75 tis km- chroupe křížový kloub vpravo vepředu. promazáno, vydrželo dva dny a i nadále při ostrém rejdu chroupe. Doporučeno nic a nebo kdyý mi bude vadit tak drahá výměna. T.č. 130 tis km a nic.
- v 70 a 125 tis km rozebrání a promazání předních stěračů, ach jo...
- zimní pneu měněny letos 130 tis km, letní budou ještě na dojetí příští sezónu ( odhad do 145 tis ujetých km. To mne velmi překvapilo !
- servisováno u Forda v Plzni a Klatovech. Musím si říci co a jak chci, jen je mi líto, že je nutné občas dohlédnout jak a co dobře udělali. Lepší zkušenosti s klatovským Fordem.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
- koupeno u Charouzů, najeto 26 tis km, 1.5 roku staré. Původní cena 975 tis Kč, při koupi 619 tis Kč i se zimními pneu.
Novinky v recenzi
Prodej
18,3,2011 - prodej vozu. Najeto poctivých 141 200km. Před prodejem na žádost kupujícího ještě provedena velmi důkladná kontrola vozu, stručně následující:
- vlhnoucí manžeta v oblasti jedné poloosy
- drobné vůle v uložení nápravy
- velká vůle v mechanismu napínání kladky alternátoru- bude potřeba výměna včetně řemene
- kompletní výměna středního a zadního dílu výfuku.
Závěr: vozidlo splnilo to, k čemu bylo u nás v rodině kupováno - velké pro početnou rodinu, vcelku spolehlivé, s příjemnou spotřebou. Dalším vozidlem v domácnosti se stalo Volvo XC90 v 7-místné verzi- viz odkaz v Mojeauto.cz
Dneškem najeto 14O tis km.
- ve cca 135 tis Km sjeta první sada zimním a pořízeny Continental WinterContact- verze Cargo (R16C). Letní budou na poslední sezónu- nyní asi 3-4mm (letní)
- dnes kontrola v servisu, STK. Bude v plánu výměna kotoučů ( mírně hází) a kontrola výfuku ( na podzim na dvou místech díra, zavařen )
- přes zimu v mrazech a sněhových vánicích spotřeba dokonce i 6.4, jakmile polevilo, zpět i v zimě pod 6 l/100km.
- pokud vše klapne dobře, do měsíce po domluvě s novým majitelem auto půjde do jiné rodiny :-)
Přímý odkaz na video.
Další vozy Ford Galaxy
-
Ford Galaxy (1999) Majitel: parkoviště
Přidáno: 6.5.2008 18 Majitel 9.74 Uživatelé
-
Ford Galaxy (2002) Majitel: parkoviště
Přidáno: 24.3.2009 09 Majitel 8.44 Uživatelé
-
Ford Galaxy (2007) Majitel: parkoviště
Přidáno: 10.6.2008 2310 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Ford Galaxy (2009) Majitel: parkoviště
Přidáno: 30.11.2011 68 Majitel 9.71 Uživatelé
-
Ford Galaxy (2007) Majitel: carver11
Přidáno: 13.5.2014 29 Majitel 9.22 Uživatelé