Recenze
Technické info
Přezdívka auta čerňák Rok výroby 2015 Koupeno ojeté najeto [km]:180000 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1969 výkon [kW]: 165 maximální rychlost [km/h]: 220 počet rychlostí: 8 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 21 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 9
Popis vozu
Označení First Edition u druhé generace Volva XC90 dostalo necelých 2000 aut, která si jejich majitelé objednali v podstatě ještě ve chvíli když nebyla k dispozici a to ani na testovací jízdy. Šlo o nejvyšší Inscription provedení s bohatou příplatkovou výbavou takže v těchto autech nechybí opravdu vůbec nic co v té době bylo k mání.
Auto jsem kupoval od dealera Volvo jako čtyřleté po ukončení úvěru s najetými 180 tis a s hotovými všemi svolávačkami, které se na auto vztahovaly.
Silné stránky
Nejsilnější stránka tohoto SUV je jeho prostornost. Neměl jsem kromě VW Multivana auto s větším zavazadlovým prostorem.
Kufr je obrovský nejenom se sklopenou třetí řadou sedaček, ale i pokud použijete 6. a 7. sedačku, tak vám vzadu zůstane obrovský prostor v porovnání s konkurencí.
Další super vlastností a silnou stránkou, která se mi na autě líbí je výška sedaček a pocitová robustnost auta. Snadno se do něj nasedá i vystupuje.
Odvětrávané sedačky jsou něco bez čeho už bych auto nechtěl, v letních vedrech vás příjemně ofouknou, jen si musíte zvyknout na to, že uslyšíte jejich vnitřní ventilátory.
Slabé stránky
Slabých stránek moc není. Tedy já jako Volvista mám samozřejmě tendenci je nevidět, byť určitě nějaké jsou.
Nelíbí se mi, že se relativně snadno zašpiní kamery kolem auta a je potřeba je často čistit.
Na to že je podvozek vzduchový bych očekával lepší možnosti jeho naladění s větším odlišením jeho funkce v různých jizdních režimech. Komfort a sport nejsou kromě jiné výšky auta téměř znát a to si myslím, že je škoda.
Je potřeba buď nejezdit autem v džínách, nebo si zvyknout na to, že je čas od času potřeba dát světlé kůži na sedačkách přičichnou ke speciální chemii určené pro údržbu kůže.
Start/Stop systém nemá tlačítko pro vypnutí, ale musíte si ho vypnout bud slajdnutím v hlavním menu, nebo nastavením custom profilu, do kterého se před jízdou přepnete a ve kterém to máte vypnuto.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zásadní servisy jsem nechával dělat ve Volvu a to buď v Tukasu, kde jsem auto kupoval, nebo později ve Volvu Stodůlky.
Vždy to probíhalo bez připomínek a předem domluveném cenovém rozsahu.
Trochu mě, zamrzelo, že nedlouho po koupi se objevila hláška na špatné zadní tlumiče. Prý špatný solenoid a XC90 na toto trpí. Takže pozáruční výměna obou párových orgánů (jednotlivě nelze objednat) vyšla na 35 tisíc.
Druhá závada, kterou jsem musel řešit loni spočívala v tom, že přestalo fungovat otevírání zadního víka kufru. Diagnostika odhalila chabý jeden píst. Oprava za cca 12 tis. To už nebyl takový horor.
Víc pak stojí i pořádné obutí, protože na First Edition se dávala primárně 21" kola a pneu 275/40 R21 a udržovat rozumný vzorek u takto těžkého auta vyžaduje jednou za čas objednávku za pár desítek tisíc :-)
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Vždy naprosto korektní a v pohodě s dobrou kávou a většinou i umytím a vyluxováním vozu, pokud se dělal nějaký větší plánovaný zásah.
Přidat názorDiskuse: Volvo XC90 D5 First Edition
Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.
Další vozy značky Volvo
-
Volvo XC90 (2012) Majitel: guze
Přidáno: 18.1.2021 09 Majitel 9.56 Uživatelé
-
Volvo XC90 (2008) Majitel: doktormax
Přidáno: 20.3.2011 129 Majitel 9.24 Uživatelé
-
Volvo XC90 (2005) Majitel: CarlosOstrava
Přidáno: 6.2.2015 29 Majitel 8.67 Uživatelé
-
Volvo XC90 (2006) Majitel: napolleon
Přidáno: 28.3.2007 299 Majitel 8.64 Uživatelé
-
Volvo V70 (1999) Majitel: element5
Přidáno: 28.12.2008 57910 Majitel 9.92 Uživatelé