Recenze
Technické info
Přezdívka auta Ford Mondeo Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:48000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 16 objem [cm3]: 2000 výkon [kW]: 103 kroutící moment [Nm]: 320 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.5 maximální rychlost [km/h]: 215 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7
Popis vozu
Předem napíšu, že auto je firemní to někdy může vést k jinému úhlu pohledu a řazení priorit než je tomu u lidí, kteří si auto kupují na soukromé účely.
Když jsme začali konfigurovat nové auto přicházeli v úvahu Opel Astra - Signum, Škoda Octavia, Ford Focus a Mondeo. Mondeo byl od počástku můj cíl. Opel jsem nechtěl kvůli spolehlivosti, všechny které jsem kdy jezdil měli nejaké vady, které se neustále opakovaly. Octávia nebyla špatná volba, ale cena 2.0 TDI a spolu s výbavou, kterou jsem chtěl byla mimo moje možnosti, ale i kdyby jsem na ni dosáhnul nechtěl jsem ji protože mi v ní vždy vadil podvozek téměř nulový přenos informací na volant řidiče a podvozek, který se při trochu sportovní jízdě choval nevyspytatelně...nemluvě o velké nedotáčivosti. Focus byl pro mě malý a přeci jen u nás je nepochopitelně brán jako auto nížší třídy než Octavia.
Auto se konfigurovalo v té nejlepší možné době vrcholila krize automobilového průmyslu a slevy oproti standardním ceníkům byly velké. Nakonec jsem se dostal na konfiguraci Titanium + nějaké ty pro mě nezbytné věcičky. Na verzi kombi už jsem nedosáhl, ale ani po ní netoužil jezdím hodně dálnici a hluk od zadních kol linoucí se u kombíků do kabiny jsem si už několikrát vyzkoušel a nevěřím, že tomu bude jinak u mondea. Pro mé účely je hatchback ok.
Auto jsem od objednání obdržel do cca. třech měsíců.
Do té doby jsem měl Octavii II 1.9 rv. cca. 2005 a na cca. 2 měsíce mondeo předchozí generace 2.0 TDCI 96 kW GHIA. Už tento model byl oproti Octávce naprosto někde jinde. Motor jsem měl ze začátku problém slyšet a občas jsem si myslel, že mi chcípnul. Podvozek a odezva úplně někde jinde. Je ale fakt, že Mondeo mělo trochu divočejší interiér v porovnání s Octávií a neměl duální klimu. Upřímně kolikrát jsem využil duál za celou historii co auta s duálem používám...? Asi bych to spočítal na prstech ruk.
První nastoupení do auta i když jsem si Mondeo v autosalónu ošahal bylo jedno velké WOW.
Kde začít je toho hodně....
Sedačky naprostá bomba pěkně vás udrží na místě v jakékoliv situaci a přitom jsou komfortní. Mají velmi široký a přiměřeně dlouhý sedák...toto jsem prostě jinde nezažil. Palubovka je taková příjemná na pohled a na omak všude měkčené plasty přístroje a tlačítka příjemně a dosahem pěkně rozložena. Výtka je jen k tempomatu, který ma na můj vkus příliš mnoho tlačítek a zabírají příliš velkou plochu volantu. Přijímání a ukončování hovorů přes handsfree na páčce blinkrů je nešťastné vůbec jej nepoužívám. Přijímám a ukončuji hovory na rádiu.
Interié zase oproti ostatnímu co jsem v poslední době jezdil je Mondeo takové jiné maličko veselejší a přitom prosto jakéhokoliv výstřelku. Kamarádka říkala, že vypadá jako "Bat Mobil" :-). Ford Convers+ je pěkná vychytávka, ale jak píšu níže zcela navyužitá věc.
Audio...auto mám se sadou business, ve které je Sony CD s měničem CD a přeráváním z USB. Audio hraje velmi dobře což byla pro mě priorita jezdím hodně a hudba je pro mě relax. Kompatibilita s mobilními telefony je, ale horší hlasové vytáčení nefunguje s HTC. Hledání kontaktů v menu na Ford Convers+, kde já mám cca. 3000 kontaktů je nesmysl na jména v druhé polovině bych se při cestě Praha - Brno dostal někde za "Jihlavou". USB se někdy chová divně někdy načítá bez problémů a přehrávám několik hodin v kuse a někdy to neusále hází chybu invalid file. Což mě štve. Přitom MP3 z CD je bez problémů. Handsfree funguje perfektně a všichni mě slyší stejně jako já je dobře.
Motor je je perfektní táhne od spodu i když tady má TDI trochu navíc TDCI prostě musíte při té váze co Mondeo má maličko vytočit (o cca. 200-500 ot/min), aby vám při rozjezdu nechcíplo. Jinak motor po zajetí táhne krásně až do 4000 ot/min dál jsem se ale nikdy moc nedostal, protože motor má dost síly i při přeřazení a ani při 210 km/hod se nedastanete s šesti kvaltem nad 4000 ot/min.
Design...auto se prostě jen tak neokouká, ale zase to není vůz, který budí přílišnou pozornost...věřte že vím o čem mluvím jezdil jsem Audi A6 Allroad a neustále se někdo pokoušel mi jej vykrást a budil jsem všude pozornost. Někomu to vyhovuje mě ne!
Aerodynamický hluk je podle mě více než ok. Interiér je vlemi tichý. Přenosy nerovností do interiéru při standardně nahuštěných 16" kolech téměř žádné u mě, ale trochu jsou protože pneu mám maličko nahuštěny více právě kvůli dálnici.
Prostě když to shrnu. Já jsem maximálně spokojen! Ty drobnosti až na zrcátka(viz. níže) výrobci odpouštím jsou to opravdu prkotiny.
Až se oteplí dám fotografie.
Výbava Titanium
Sada Business
- tempomat, audio systém Sony – stereorádio/6CD s integrovaným měničem na 6 CD, 8 HiFi reproduktorů, Bluetooth® handsfree s USB
portem - v anglickém jazyce
Bixenonové světlomety
Sada Comfort
- elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka s el. sklápěním a osvětlením prostoru pod zrcátky, vyhřívaná sedadla řidiče a spolujezdce s regulací teploty, parkovací asistent s předními a zadními senzory.
Silné stránky
Naprosto fantastický podvozek. Jízdní vlastnosti jsou prostě super. Perfektní a přesné řízení. Na tuto třídu velmi dobrý přenos informací na volant řidiče. Tuhost řízení ideální.
Brzdy, brzdy a ještě jednou brzdy.
Precizně přesné řazení. Pro něžné pohlaví klade trochu větší odpor.
Pěkný interiér všude měkčené plasty.
Logické uspořádání interiéru a ovládacích prvků.
Bixenony fungují excelentně a přisvícení do zatáček je velmi intenzivní.
Výborné sedačky 400 km po ČR v tomto autě nepocítíte.
Výkonný motor. Motor je na diesel velmi tichý.
Audio má super zvuk. Hlasové ovládání je také velmi příjemná záležitost.
Tichý interiér.
Celkově je velmi příjemné tímto autem jezdit...je to čistá radost z jízdy (mohu srovnávat jezdil jsem Volvo XC70, OPEL Zafira, VW Passat, Ford Escort, Octavia I a II, VW Sharan, Ford S-Max, Fabia Combi, Ford Focus, AUDI A6 Allroad, Ford Mondeo 2006).
Slabé stránky
Zásadní:
Nemetalický lak je velmi náchylný na poškrábání.
Katastrofální konstrukce zpětných zrcátek!!! Neustále se špiní. Pro někoho sranda, ale to neustále číštění mě otravuje. Důvodem je podle mě konstrukční vada a to malé zapuštění zrcátek do krytu.
Drobnosti:
Podsvícení displaye by mohlo být regulováno automaticky. Max. intenzita podsvícení jen při poloze světel vypnuto. Na automatické poloze je max. intenzita výrazně nižší, takže v létě neustále přepínáte přes den na polohu vypnuto a v noci na automatická světla a regulujete ručně.
Odlišná barva displaye klimatizace a audia.
Nevyužitá plocha Ford Convers+ displaye. Spousta funkcí by s na něm dala zobrazovat např. informace z parkovacích senzorů.
Loketka není výškově a podélně regulovatelná u Octavie II jsem si na to hodně zvykl.
Čelní sklo není vyhřívané po celé ploše skla.
USB port poměrně často vyhazuje chybu "invalid file" a je třeba znovu vysunout a zasunout...asi citlivost na rúzné USB disky.
Sedáky nejsou vyhřívané až po ramena.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Jedinou poruchou byl výpadek voice control spojený s handsfree. Vyřešilo to přehrání software.
Na 25 tis. jen olej a filtry.
Na 45 tis. olej, filtry a brzdové destičky.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Žádné nejdnal jsem napřímo.
Další vozy Ford Mondeo
-
Ford Mondeo (2011) Majitel: woody-alien
Přidáno: 17.5.2012 52510 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Ford Mondeo (2011) Majitel: patr007
Přidáno: 26.9.2011 549 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Ford Mondeo (2009) Majitel: Pavel.E
Přidáno: 12.7.2009 39210 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Ford Mondeo (2009) Majitel: yumi
Přidáno: 16.3.2009 2710 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Ford Mondeo (2009) Majitel: parkoviště
Přidáno: 9.11.2009 3110 Majitel 9.90 Uživatelé