Recenze
Technické info
Přezdívka auta bávo Rok výroby 2006 Koupeno ojeté palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2497 výkon [kW]: 160 kroutící moment [Nm]: 250 maximální rychlost [km/h]: 243 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 460 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 8.5
Popis vozu
Mít BMW byl odjaživa můj sen - no, od zhruba od 14 let, kdy jsme do rodiny koupili tenkrát už starou E30. Uchvátilo mě, jak taky může jezdit auto z roku 1986... E30 byla (a je) stále elegantní, kvalitně udělaná, jízdní vlastnosti v porovnání se soudobými auty neskutečné. Přišlo mi, že i když s ní jedu v roce 2000, můžu se jízdně rovnat s většinou nových aut.
Bylo jasné, že BMW chci. Ideálně šestiválcovej benzín. Když jsem vybíral svoje druhé auto, volba nakonec padla na Lagunu (kterou tu mám na moje.auto taky), jelikož poměr cena/výkon v tu chvíli neměl konkurenci. Hned od koupi jsem ale věděl, že je to jen na přechodnou dobu než budu moct koupit BMW.
Jelikož Laguna dospěla do věku 10 let a já se začal bát možných oprav, začal jsem koukat po novém autě - po BMW. Měl jsem v hledáčku E90, ale nebránil bych se ani E60 ve stejné cenové relaci (a tedy o cca 2 roky starší).
Původně to dlouho vypadalo na 318i ve stavu nového auta. Výbava i motor sice pokulhávala za mým snem, ale poctivě najetých 30tis km mě lákalo. (obzvlášť při všeobecných pravidlech nákupu staršího auta, tj. stočených bouraček, které na bazaru jsou po doktorovi, případně dotažené pro manželku/přítelkyni bazarníka). Z nákupu - teda spíše prodeje od druhé strany nakonec sešlo a já začal koukat na netu u nás i v Německu. V rámci cenového limitu to vypadalo dlouho na 320, kterých většina jezdí v naftě. Byl jsem okouknout jednu 320 s mpaketem v provedení combi, ale už od pohledu nebudila důvěru. Jednoho dne jsem si řek, že zkusím jen tak prostě šestiválec benzín a sedan, protože combi ač praktické, tak se mi prostě tak nelíbí a nákup combi už bych vnímal jako určitej kompromis. No a objevila se tato 325xi. Výbava odpovídala mým představám. Zprvu jsem si nebyl jistej xdrivem, protože pravé BMW je zadokolka, ale pak jsem uvažoval racionálně, tj. jezdit potřebuju celoročně a jízdy v kufru v naší E30 jsem si užil dost v zimě! :-) Nakonec jsme se dohodli a auto mi stojí před domem!!
Silné stránky
- na prvním místě jednoznačně motor - rovnoměrný zátah s výkonovou špičkou za 6 tisíci otáček
- zvuk motoru - jet se staženým okýnkem a poslouchat tu symfonii je... nepopsatelné
- asi jsem úchyl, ale úsměv na rtech mi vykouzlí už zabublání při startu
- spotřeba motoru - benzínový šestiválec, čtyřkolka a jezdím (dle dotankování) za průměr cca 8,5L
- jízdní vlastnosti, je to klišé, ale auto jede jak po kolejích
- řízení - krásně tuhé, člověk má pocit, že auto opravdu řídí, zpětná vazba od volantu
- pro mě určitě design
- ač většina majitelů na to nadává, pro mě je určitě silná stránka kvalita interéru (minimálně v porovnání s mými minulými auty) - nikde nic nevrže, ani když auto vletí do díry, materiály jsou dobré, hliník je hliník a ne náhražka atd.
- pocit bezpečí
- sportovní sedačky s dofukem
- no a nakonec...MOTOR! :-)
Slabé stránky
- nemá smysl psát špatný přístup do zavazadelníku, s tím jsem počítal
- chybějící držáky na pití
- pocit bezpečí v autě - to jak sedí, jak dovoluje jezdit vyšší rychlostí než ostatní auta - to může být zrádné
- chtěl jsem tempomat
- šedivá barva - krásná barva, ale je na ní všechno vidět, za mytí auta jsem utratil možná víc než za benzín! :-)
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
- jednou mi nešel zavřít kufr, ale stačilo dojet za servismanem, kterýmu jsem problém popsal a začalo to fungovat, aniž by se auta dotknul (klasika)
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
OK
Novinky v recenzi
Zkušenosti
Tak s autem jsme na ca 180tkm. Za celou dobu dolévám pouze benzín a nějakej olej (jak je zvykem u spousty BMW) a jinak jsem nemusel řešit nic. Nechal sem udělat brzdy, jak mi napověděl palubní počítač a byl mile překvapen z ceny. Také mě udivuje životnost některých dílů, např. tlumiče mám stále původní a nevykazují známky nějakého velkého opotřebení. Auto mě stále umí vykouzlit úsměv na tváři a když občas přeci jen přemýšlím o ekonomickém povozu, všechny tyto myšlenky zažene do kouta pouhé nastartování 6-ti válce! :-)
Další vozy BMW řada 3
-
BMW řada 3 (2005) Majitel: ypsilon
Přidáno: 5.6.2009 24309 Majitel 9.94 Uživatelé
-
BMW řada 3 (2006) Majitel: Wiii
Přidáno: 4.10.2009 117159 Majitel 9.94 Uživatelé
-
BMW řada 3 (2007) Majitel: Vampix(Diesel Power)
Přidáno: 4.9.2009 2549 Majitel 9.93 Uživatelé
-
BMW řada 3 (2005) Majitel: Loki
Přidáno: 9.5.2010 2810 Majitel 9.92 Uživatelé
-
BMW řada 3 (2010) Majitel: Radkos
Přidáno: 17.5.2010 18410 Majitel 9.92 Uživatelé