Recenze
Volkswagen Golf Edition 40 1.4 TSI 103kW
Technické info
Přezdívka auta Golf Rok výroby 2015 Koupeno nové najeto [km]:8200 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1395 výkon [kW]: 103 kroutící moment [Nm]: 250 maximální rychlost [km/h]: 212 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.4
Popis vozu
Byl duben 2015 a já si uvědomil, že mému současnému BMW 1er (také zde na moje auto) bude v září 10 let a najeto má přes 200tis km. Po zkušenostech z dětství, kdy jsme měli jen stará auta a táta pod nima furt ležel, aby vůbec jezdila, jsem se zařekl, že nechci auto starší 10 let. Takže jsem se rozhodl pro obměnu vozového parku. Ve výběru nástupce bylo logicky na prvním místě BMW. Bohužel s mým budgetem jsem zklouzával buď k ne o moc mladším autům než moje 1er, případně k autům s nechvalně proslulým motorem řady N47, což jsem v žádném případě nechtěl. Výrazně mě zaujala jen nabídka předváděčky nové 1er. Super výbava, super sleva a ačkoli se mi nová 1er nelíbí tak jako ta původní, vážně jsem o ní uvažoval (i když byla přes budget), ale byla rezervovaná už v době, kdy jsem se o ní začal zajímat. Ne úplně nadšený jsem se rozhodl, že si zkusím projet nová auta nižší střední třídy jiných značek. První na řadu přišel Golf. Současná generace mi připomíná generaci 4, s kterou jsem najezdil ca 50.000km. Testovací jízda byla Comofrt Edition s motorem 1.2TSI. Auto celkově dobré, ale ta 1.2TSI zněla jak vysavač. Další byl Leon s 1.8TSI. Motorově a jízdně super, ale usednul jsem za volant chvilku po Golfu a subjektivní (věřím, že objektivní nikoli) dojem z kvality interiéru byl o třídu jinde, čímž Leon vypadl z výběru. Další byla Toyota Auris pověstná svou kvalitou. Do testu dorazila s převodovkou lineartronic (nebo jak se to u Toyoty jmenuje). Jízdně fajn, převodovka super, ale interiér byl 10 let za ostatními auty, čímž jsem ji vyškrtl. Pak přišla na řadu Mazda 3. Líbila se mi designem exteriéru i interiéru (v pozdějším studování jsem se dočetl, že interiér je hodně inspirovaný BMW 1, což asi způsobovalo, že jsem se v ní cítil opravdu dobře) a po prvním projetí jsem byl nadšenej. Motor 2.0 88kW jel i zněl velice poctivě (oproti 1.2TSI), výbava super a např. audio o 3 třídy vejš než v golfu. Téměř jsem byl rozhodlej, že příští auto bude Mazda 3. Začal jsem ji ze všech stran studovat, včetně založení účtu na mazda klubu, kde jsem se dočetl zajímavé věci. Poznatky jsem při další a delší testovací jízdě ověřoval a bohužel si je potvrdil. Musím říct, že Mazda 3 jezdí o fous líp než Golf a má pro mě přívětivější ovládací prvky (tužší řízení, řazení a pedály), ale nakonec vypadla z těchto důvodů:
1) dlouhé převody - motor s těmito kW je zpřevodován do “úsporna”, což v praxi znamená dlouhé převody. V kombinaci s tím, že je to poctivá atmosféra, to znamená, že při klasickém předjížděcím manévru např. kamionu v 85, je ideální podřadit až na druhý stupeň a přibližně v půlce kamionu přeřadit na třetí stupeň. To mi přijde nebezpečné…
2) silnější motor má pro změnu krátké převody, takže na dálnici roste spotřeba. A já jsem na dálnici min. z 50%.
3) sedadla mají supr tvarování, ale boky jsou hodně měkké, tzn. dobře se v ních sedí, ale tělo nedrží v zatáčkách
4) hluk v interiéru při vyšších rychlostech jednak od podvozku, druhak od motoru (možná spíš od výfuků, projevovalo se to hlavně na zadních sedačkách)
5) menší místo na zadních sedačkách než v Golfu
6) rezne - i podle majitelů na mazda foru, ideální je prý auto po koupi obrátit a vystříkat dutiny - návrat o 30 let zpět a to se mi u auto za víc než půl milionu nechtělo
7) otázka zůstatkové hodnoty a rychlosti následného prodeje.
Po několika probdělých nocí jsem se rozhodl pro Golf a pokračoval jsem v testování.Zkoušel 1.4TSI a 1.2TSI s DSG. Mimo svůj “domácí” autosalon jsem navštívil i jiné prodejce, jednak kvůli nabídkám skladovek (nechtěl jsem na auto čekat) a druhak kvůli zkušenostem s konkrétním modelem. V jednom salonu jsem narazil na verzi Edition 40, do které jsem se zamiloval. Krásná barva exteriéru a zajímavý interiér v kůži. Cenovka byla ale vysoká. S touto verzí jsem se rozloučil. Navíc jsem stále bojoval s tím, že jsem se pro změnu nemohl rozhodnout, jeslti silnější motor s manuálem nebo slabší s DSG (cena byla obdobna). Abych to zkrátil, dal jsem přednost silnějšímu motoru, s autem jsem často na dálnicích a v 1.2TSI nad 90km rychlostech jsou chybějící koně cítit. Znenadání se objevila v této motorizaci jedna Edition 40. Následovalo smlouvání o ceně a výběr vhodného financování (které měl shodou okolností golf také nejlepší). Dohodli jsme se a já si mohl jet pro své první fungl nové auto. Edition 40 se v zásadě odlišuje drobnostmi, ale aspoň trochu jo. Má barvu, která jinak pro Golf není dostupná, stejně tak interiér je jen pro verzi Edition. Na sedačkách je znat Wolfsburgu a po stranách auta nápisy edition. Líbí se mi, že volant, řadicí páka a koberečky jsou obšité stejnou barvou jakou mají sedačky a výplně dveří. A navíc by jich po ČR mělo jezdit jen ca 50ks. S autem jsem najel už přes 8.000km, nejvyšší čas ho zhodnotit.
Silné stránky
- jízdní vlastnosti, určitě. Po zkušenostech s OII, kde všichni opěvovali jízdní vlastnosti a já z nich v porovnání s 1er byl nešťastnej, jsem se bál, ale je tu znát velký posun. Auto opravdu sedí výborně v zatačkách, nechá se jimi vodit a rozdíl ve prospěch 1er se téměř smazal.
- motor- verze 103kw mi příjde pro tohle auto jako ideální. Při běžné jízdě je pod pedálem dost výkonu na předjetí, když se pospíchá po dálnici, dá se s ním (za hranicemi) podívat i za 200km/h. U toho všeho je krasně tichý, skoro o něm nevíte
- spotřeba - váže se k motoru, dlouhodobou mám dle PP 6.0l, dle dotankování je to 6,38l a to rozhodně nejsem louda; při předpisové jízdě Karlovy Vary - Děčín, kde je i kousek dálnice byl výsledek 4.9l; při cestě do Itálie přes horské průsmyky byl průměr 5.5l
- provedení interiéru - pocitově je to skoro premiovka. Interiér je líp zpracovaný než u mé 1er, ale řekl bych, že je lepší i než u nové 1er
- bytelnost auta- nedokážu popsat, ale cítím se v něm bezpečně, velice bytelné je i dovírání dveří
- ergonomie - až na malinkou vyjímku (viz níže) je vše tam, kde má být
- je to nové auto - každému fandovi aut bych přál ten pocit, když si přebírá nové auto...jak to v něm voní, ale třeba pro mě je úplně nejvíc ten pocit, že se teď 4 roky nemusím bát, že se rozbije turbo, odejde katalyzátor, posilovač řízení nebo cokoli...
- má rezervu, nikoli sadu na opravu :-)
Slabé stránky
- mohl by být silnější věnec volantu
- volant by mohl mít větší odpor při řízení... pro mě ideální je od 120km/h vejš
- přepínač vnitřní cirkulace jsem měl v BMW na volantu, tady je standardně umístěn a nutí odtrhnout oči od cesty, když potřebuju přepnout
- zasouvání do USB zástrčky je z pozice řidiče trošku krkolomné
- stěrače dělají šmouhy, to by po 8tis neměly, budu řešit
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
jedna dobrá - sedadlo řidiče mi přšlo, že úplně nesedí kolem hlavových opěrek - přečalouněno
jedna špatná - asi druhý týden jsem našel půl milimetrovou dirku v sedačce - neuznáno
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
super jednání, dobrá cena, super doprovodné ceny a férový výkup staršího auta
Novinky v recenzi
dodatek
zapomnel jsem na velke plus - cernou stropnici! :)
jo a musim rict, ze audio se rozehralo, hraje opravdu vyrazne lip nez na zacatku...sice furt ne jako Mazda, ale uz se to aspon trosku da poslouchat
Přidat názorDiskuse: Volkswagen Golf Edition 40 1.4 TSI 103kW
- Re: 103 Kw1,4TSi 01.10.2015 18:50 blackwhit
- Re: Pěkné auto 01.10.2015 18:49 blackwhit
- Re: Re: Re: Re: Re: Nechci kazit radost, ale... 01.10.2015 16:42 rohYpnol
- Pěkné auto 29.09.2015 15:48 Mario
- 103 Kw1,4TSi 28.09.2015 21:39 Verny_2013
- Re: Re: Re: Re: Re: Nechci kazit radost, ale... 27.09.2015 22:31 M.A.T.O.
- Re: Re: Re: Re: Re: Nechci kazit radost, ale... 27.09.2015 19:33 blackwhit
- Re: Re: Re: Re: Nechci kazit radost, ale... 27.09.2015 14:43 miromen
- Re: Re: Re: Re: Nechci kazit radost, ale... 27.09.2015 11:08 rohYpnol
- Re: Re: Re: Nechci kazit radost, ale... 26.09.2015 23:26 M.A.T.O.
- Re: Re: Nechci kazit radost, ale... 26.09.2015 20:51 rohYpnol
- Re: Nechci kazit radost, ale... 26.09.2015 19:27 M.A.T.O.
- Nechci kazit radost, ale... 26.09.2015 15:36 rohYpnol
Další vozy Volkswagen Golf
-
Volkswagen Golf (2016) Majitel: Verny_2013
Přidáno: 31.1.2019 529 Majitel 9.94 Uživatelé
-
Volkswagen Golf (2014) Majitel: Kaamos
Přidáno: 24.5.2022 49 Majitel 9.94 Uživatelé
-
Volkswagen Golf (2014) Majitel: poterienko
Přidáno: 25.11.2014 408 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Volkswagen Golf (2014) Majitel: trelax
Přidáno: 1.12.2014 2410 Majitel 9.77 Uživatelé
-
Volkswagen Golf (2015) Majitel: versus
Přidáno: 7.1.2016 410 Majitel 9.73 Uživatelé