Recenze
Technické info
Přezdívka auta auto Rok výroby 2007 Koupeno nové najeto [km]:75000 palivo: benzin počet válců: 3 objem [cm3]: 1198 výkon [kW]: 51 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální pohon kol: přední
Popis vozu
Tento vůz kupoval můj otec v r. 2007 jako x tou Škodovku v rodině (Favorit - Felicia - Felicia facelift - Fabia - Fabia II) za cenu okolo 360 000 Kč v prostřední výbavě Ambiente + pár příplatků navíc. Pamatuji si, že po přesednutí z Fabie I jsem byl trochu zklamaný tím, že rozdíl ve kvalitě čehokoliv byl poměrně malý, což si myslím dodneška :).
Design
Kvůli designu si tohle auto asi nikdo kupovat nebude. Určitě nejsem z těch, kdo by ho hanil, ale koza vysoká to je a bohužel auto vzniklo v době, kdy Škodovka nezvolila úplně šťastný designový směr. Na druhou stranu je krabicoidní design praktický a výhled z auta je skvělý.
Jízdní vlastnosti a komfort
Možná je to tím, že moje současné tlumiče mají za sebou více než 70 000km, ale auto je podle mne rozhodně zaměřené na jistou jízdu na úkor komfortu. Za těch pár posledních let jsem byl v situacích, kdy jsem si říkal, že mě odstředivá síla jistojistě vynese někam do pole, ale Fabia mi všechny moje jízdní přečiny odpustila. Na druhou stranu na silnici pořádně ucítíte každou díru.Při momentálním dálničním jízdním režimu auta mi dost vadí hluk od kol na hrubozrnném asfaltu, jinak je celkový komfort veskrze průměrný a určitě se nevyrovná posledním modelům podobných aut. Na druhou stranu po nedávném svezení Rapidu oceňuji, že při přejetí nerovnosti se ozve obyčejná rána a ne taková ta silně basová, rozléhající se celým autem.
Motor
HTP, HTP, HTP. Pokud je někdo zvyklý na 150+ koní auta zahraniční provinience, zcela chápu, že jízda s tímto motorem by pro něj byla dlouhodobým utrpením a shlíží svrchu na všechny, kdo se před ním s tímto motorem trápí do kopce. Na druhou stranu je to motor, který je alespoň v mém případě absolutně spolehlivý a měním opravdu jen olej a všechny kapaliny. Řidič musí počítat s nižším výkonem a těch pár minut za náklaďákem prostě vydrží nebo si musí předjetí dobře vypočítat. Souhlasím s tím, že za určitých okolností může být minimální výkonová rezerva na silnicích nebezpečná.
Jak již bylo popsáno mnohokrát, motor je hodně citlivý na zatížení, puštěnou klimatizaci, stoupání... musí se s tím počítat. Nejextrémnější věc v mém případě bylo 5 lidí + věci a alkohol na 3 dny + klimatizace a pár set kilometrů se s tím jet dalo, rezerva žádná, ale jelo to a jelo to pod 9 litrů.
Moje průměrná spotřeba na 100km od oka:
Město - 8l
Mimo město - 6l
Mimo město eko - 5,2l
Dálnice 110kmph tacho - 6l - 3500 ot./min
Dálnice 130kmph tacho 7-8l - 4200+ ot/min
V současnosti s autem jezdím denně 130km po dálnici ustálenou rychlostí okolo 110 km/h bez tempomatu a spotřeba je okolo těch 6 litrů. Není to žádné utrpení, jen se člověk musí smířit s tím, kde jsou možnosti.
Obecně tedy s tímto motorem nemám problém, ale samozřejmě by mi nevadilo něco silnějšího.
Image
Za zmínku také stojí, že vlastnictvím tohoto vozu získáváte status naprosté neutrality. Při jízdě jste pro ostatní víceméně věc, která se okolo nich pohybuje, často vhodná k předjetí. Když jedete jako prase, jste splašený obchoďák (zvlášť s bílou barvou), když pomalu, tak jste důchodce s kloboukem. Nikdo si neřekne, že máte křáp a nikdo, že máte hezké auto. Podle sousedů nejste ani bohatý, ani chudý, ani s vkusem, ani bez vkusu, prostě dokonalý průměr.
Silné stránky
- Spolehlivost
- Minimální provozní náklady
- Jistý jízdní projev
- Výborný výhled z auta
- Relativně úsporný motor
Slabé stránky
- Slabý motor
- Nanejvýš průměrný design
- Úzká karoserie
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Servisováno v OKIM Lovosice a vždy vše vyřízeno bez problémů, ale na cenu se člověk samozřejmě nesmí moc ohlížet.
Za 75 000km byly následující problémy
40 000 km - silentblok
65 000 km - urvaný chladič a plasty podvozku poté, co jsem při otáčení chytře najel na kámen. Oprava do 10 000 Kč
75 000 km - brzdy jsou zralé na výměnu, koroze
Jinak klasicky žárovky apod.
Trápí mne konektor AUX u ruční brzdy, hraje přes něj jen jeden reproduktor a v servisu řekli, že to opravit neumí... Jestli s timto někdo máte zkušenosti, budu rád, když napíšete.
Novinky v recenzi
Prodáno
Fábinku jsem úspěšně prodal těsně před 150 000km na tachometru a pořídil jsem si nového mazlíka :).
LPG
Pří cca 88 000 km na ODO jsem si do auta nechal namontovat LPG, systém Lovato EF + 40l nádrž (reálně 30l paliva). Zástavba byla dělaná v Automania Czech v Praze a nemůžu si stěžovat. Auto bylo do 24 hodin, zapůjčili náhradní a při předání vše kvalitně vysvětlili.
LPG trochu zmírnilo náchylnost auta na jízdní režim a z nějakých 2,30Kč/km jsem se dostal na 1,40Kč/km. Spotřeba se zvedla z 6,5l / 100km na 7,7l / 100km.
Technicky vše funguje jak má, přepnutí na LPG je naprosto neznatelné, dojezd nějakých 350km s velkým podílem dálnic. Takže můžu doporučit :).
Přidat názorDiskuse: Škoda Fabia 1.2 HTP 51 kW
- Re: Katatrofická spotřeba 28.08.2014 23:38 twistedTSD
- Re: Katatrofická spotřeba 13.08.2014 11:44 andy516
- Re: Katatrofická spotřeba 12.08.2014 21:24 umo
- Katatrofická spotřeba 12.08.2014 20:29 rohYpnol
- Re: mě se recenze líbí... 12.08.2014 08:59 andy516
- Re: Re: recenzia 12.08.2014 08:58 andy516
- Re: recenzia 12.08.2014 08:57 andy516
- mě se recenze líbí... 12.08.2014 00:42 michalpneu
- Re: recenzia 11.08.2014 21:06 Verny_2013
- recenzia 11.08.2014 19:30 umo
Další vozy Škoda Fabia
-
Škoda Fabia (2006) Majitel: Hitachi
Přidáno: 18.3.2007 27510 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2009) Majitel: McGyver2
Přidáno: 6.7.2009 16410 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2011) Majitel: Jirka90
Přidáno: 31.1.2011 15010 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2007) Majitel: parkoviště
Přidáno: 28.8.2008 1169 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2003) Majitel: parkoviště
Přidáno: 19.4.2008 419 Majitel 9.89 Uživatelé