Recenze

Tycoon (muž ) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Seat Leon FR 1.4 TSI

0.00 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Seat Leon, foto 1 Seat Leon, foto 2 Seat Leon, foto 3 Seat Leon, foto 4 Seat Leon, foto 5 Seat Leon, foto 6 Seat Leon, foto 7 Seat Leon, foto 8
 

Technické info

Přezdívka auta žádná Rok výroby 2017 Koupeno nové najeto [km]:48000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1395 výkon [kW]: 92 kroutící moment [Nm]: 200 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.1 maximální rychlost [km/h]: 203 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 pohon kol: přední spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Nebudu dělat klasickou recenzi, ale soustředím se jen na některé detaily a konkrétní pozitiva a negativa.

Pozitiva:
Interiér
Z mého pohledu ergonomicky skvěle řešený interiér. Středový panel natočený na řidče.
Obrazovka infotainmentu blízko zorného pole řidiče (v roce 2012 nešlo o samozřejmost). Většina funkcí má svůj samostatný ovladač nebo tlačítko. Na volant dosáhnu, i když mám levý loket na opěrce dveří a pravý loket na středové loketce. Sportovní sedačky jsou u FR standardem a mně vyhovují, i když sedák i opěradlo by mohlo být delší. Sedí se poměrně nízko na dnešní dobu. Klasický a přesto moderní je design přístrojů. Hezkým detailem je červené podsvícení ručiček, které nejlépe vynikne, když chvíli svítí po odemkutí nebo po zakmutí auta ve tmě. Drobnou výtkou je cejchování rychloměru, do 50 km/h je hlavní dílek po 10 km/h, pak je po 20 km/h a od 140 km/h je po 30 km/h.

Unifikace dílů s koncernem VW, což znamená nižší náklady na provoz a údržbu. Například rozměry pneumatik jsou 225/45 R17 a 205/55 R16, 195/65 R15. Pneumatiky nemají meřicí ventilek.

Motor
92 kW /125k od 5000 do 6000 rpm a 200 Nm od 1400 do 4000 rpm jsou papírové údaje. Dynamika je vzhledem k udávaným paremtrům dobrám ale mohla by být ještě lepší, kdyby dvojka a trojka měly kratší zpřevodování (dvojka jde vytočit do 98 km/h, trojka do cca 150 km/h). Chvíli jsem si musel zvykat na turbolag. Pod 1500 rpm je zhruba sekundový, s rostoucími otáčkami se výrazně snižuje. Motor ale nemá klasickou turbodíru, stačí počkat na podporu turba a pak dokáže zabrat do kopce i třeba z 1200 rpm. Jakmile motor překoná zmíněný turbolag, následuje víceméně lineární zátah při konstatním přetlaku turba 0,6 bar (výsledných konstatních 200 Nm je omezení kvůli převodovce MQ200). Ve vyšších otáčkách překvapivě nevadne (plnicí tlak turba klesá jen mírně), zvuk není utrápěný a tak radost z vytáčení zkazí omezovač zasahující v 6400 rpm, klidně by mohl být dál.
Motor je vcelku tichý a nemá žádné vibrace. Celková kultura jízdy je na velmi vysoké vysoké úrovni.
Výborná je i spotřeba. Normální kombinace normálním stylem jízdy je cca 6 l/100 km dle dotankování (palubní počítač kecá o 0,25 l/100 km).

Podvozek
FR má podvozek snížený o 15 mm. Náklony karoserie a houpání na dlouhých nerovnostech jet menší, než bývá zvykem, což mi vyhovuje. Uvítal bych ale měkčí silentbloky a uložení tlumičů vpředu, aby lépe tlumily malé příčné nerovnosti. Zadní náparva je na tom s tlumením o něco lépe, i když na nerovnosti v zatáčce zadek trochu uskočí. Řízení ji přesné, ale zpětná vazba je slabá. Posilovač v režimu Sport pouze uměle zvýší odpor, což se může hodit na dálnici, ale zpětnou vazbu to nezlepší.

Osvětlení
Většina Leonů má LED světla. Já mám vpředu halogeny H7 (svítí vcelku dobře, ale z výroby ne moc do dálky, musel jsem pootočit seřizovacími šroubky) a senzor okolního světla. Auto má z výroby nastavené, že jakmile je zapnuté zapalování, tak i v poloze světel "0" svítí vepředu i vzadu výrazné LED denní svícení. Auto tedy nemůže jet neosvětlené. Jakmile se jen trochu setmí, auto začne tlumit osvětlení přístrojovky. To donutí každého, aby přepnul ovladač světel do pozice "auto" nebo "1".

Negativa:
Couvací světlo je pouze jedno a je slabé. (škodovky při couvání svítí několikanásobně lépe).
Špatně fungující ostřikovače skla, které používá v rámci celého koncernu asi jen Leon (doporučuju hned po koupi vyhodit do koše a dát tam klasické koncernové rozprašovací ostřikovače VW/Škoda/Audi).
Seřizování sklonu předních halogenových světel už po faceliftu nelze dělat klasickým ovládacím kolečkem, je tam záslepka. Lze pouze v infotainmentu a nelze za jízdy.
Odhlučnění by mohlo být lepší. Leon je o něco tišší než třeba Octavia, ale za deště jsou dost slyšet zadní podběhy a na suchu slyším odvalující se pneumatiky z předních podběhů.
Chybí výškově nastavení úchytů předních bezpečnostních pásů.
Indikace nedostatku kapaliny ostřikovačů není součástí výbavy FR (váže se až na příplatkové LED světlomety).
Převodovka MQ200. Hned u nového auta se mi napoprvé nepodařilo zařadit 3, šlo to trochu víc ztuha. A i teď se mi občas stane, že při podřazování z 6 na 3 se mi tam povede dát 5.

Silné stránky

Unifikace dílů s koncernem VW
Ergonomický a na řidiče orientovaný interiér
Jeden z nejlepších motorů současnosti
Snížený podvozek

Slabé stránky

Tu a tam nějaká "španělská vychytávka"

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Milí uživatelé auto.cz, chci Vás požádat o pomoc pro kamarádku Maggie. Pomozte dobrým skutkem človíčkovi, který si dobré skutky opravdu zaslouží. Prosím, sdílejte facebookový odkaz. Čím více lidí to uvidí, tím větší šance je, že se pro Maggie vybere potřebná částka a maminka se o ní bude moci lépe postarat. Každá i malá pomoc se počítá. Děkujeme za případný příspěvek přes platformu znesnaze21 Nadačního fondu pomoci.
Prosím, pomozte, sdílejte.
https://www.facebook.com/znesnaze21/posts/455462252488827
https://www.znesnaze21.cz/sbirka/lepsi-zivot-pro-maggie

Stop-start.

Stop-start jsem deaktivoval odpojením konektoru řidicí jednotky baterie. Tím se zároveň deaktivovalo "chytré" dobíjení. Auto teď udržuje napětí podle okolní teploty, v mrazech 14,5 V, v létě to jde někam k 13,5 V.

 

Pro vložené video nebyl nalezen vhodný přehrávač. Pro jeho spuštění použijte přímý odkaz.

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Seat Leon FR 1.4 TSI

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

Další vozy Seat Leon



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Nové auto.

praktičnost
9

Až na několik "španělských vychytávek" je to prostě koncern VW.

prostornost
9

V rámci třídy nadprůměr. Kazí to jen nevyužitý prostor vzadu pod autem (je nachystaný na víceprvkovou nápravu, pohon 4x4 a větší 55L nádrž), ale u předokolky s jednodušší nápravou tam je "moře" nevyužitého prostoru.

jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
8

Vzhledem ke sníženému podvozku mi to přijde OK. Spíše mi vadí hluk ze zadních podběhů za deště, případně hluk odvalujících se pneumatik z předních podběhů za sucha.

provozní náklady
10
výkon motoru
9
spotřeba
9

V rámci kategorie výborné. Bod dolů za absolutně nereálnou normovanou spotřebu mimo město 4,2 l/100 km.

hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
10
zavazadlový prostor
8

Hactchback má malou prohlubeň pro rezervu (pravděpodobně kvůli tlumiči výfuku napříč). Se standardní podlahou se tam vejde jen dojezdovka (se stavitelnou podlahou v horní pozici se tam vejde i normální rezerva). Kombík má tlumič podélně a prohlubeň větší.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…