Recenze

Troubleman (muž 46 let) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Škoda Fabia

9.21 Uživatelé

Hodnoceno: 11× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Fabia, foto 1 Škoda Fabia, foto 2 Škoda Fabia, foto 3 Škoda Fabia, foto 4 Škoda Fabia, foto 5 Škoda Fabia, foto 6 Škoda Fabia, foto 7 Škoda Fabia, foto 8
Škoda Fabia, foto 9 Škoda Fabia, foto 10 Škoda Fabia, foto 11 Škoda Fabia, foto 12 Škoda Fabia, foto 13 Škoda Fabia, foto 14 Škoda Fabia, foto 15
 

Technické info

Přezdívka auta Fabia tunning Rok výroby 2008 Koupeno nové najeto [km]:67001 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1398 výkon [kW]: 63 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.9

Popis vozu

"Škoda Fabia, auto opěvované i proklínané. Za hodně peněz málo muziky, navíc nemoderní design, nuda." To všechno se dá slyšet od českého motoristy. Jenže co dělat, když jste sportovně založeným člověkem, co rád cestuje, potřebuje tedy dost místa v kufru a vozí s sebou na dovolenou minimálně dvě kola z toho jedno horské.
Také nekupujete auto na dva roky? I já jsem proto musel přemýšlet nad tím, kam dám za rok/dva kočárek a kolo a celou tu výbavu pro mimino, až vyrazíme na víkend.
Takže jsem v březnu minulého roku (2008) začal koukat po lepším autě, než v jakém jsme doposud se ženou jezdili. V té době jsme měli Opel Agila 1,2 16V 55kW r.v. 2000 a i přesto, že auto vypadá jako (no, každý bychom vymysleli něco jiného), bylo překvapivě prostorné a říkali jsme mu „bobík“.
Osobně jsem chtěl vůz bezpečný, vybavený standardy jako jsou elektrická zrcátka s okny, palubní počítač a klima a v neposlední řadě také vyhřívané sedačky. Ono totiž když nemáte vlastní garáž a v zimě máte jet do práce ve vymrzlém autě, začnete přemýšlet o pohodlí.
Tak jsem se do toho dal. Sedl jsem si k internetu a hledal vůz podle jasných požadavků. Aby bylo jasné, musel jsem dát přednost praktičnosti a myslet na (budoucí) rodinu, než na naše čistě chlapské nároky. Pročítal jsem nejen stránky prodejců a výrobců aut, ale také diskusní fóra s názory a zkušenostmi majitelů různých vozů. V úvahu připadal ale jen kombík. Za prvé jsem nechtěl dodávku ale osobní auto, za druhé se mi kombíky líbí a za třetí, před mnoha lety jsem vlastnil Formana, takže na prostor jsem byl už zvyklý :-).
Nejprve jsem po Škodě Fabii vůbec nekoukal, vlastně její kombík byl takřka ještě teplou novinkou a krátká se mi moc nelíbila. Zaměřil jsem se tak na Ford Fusion, Opel Astra Kombi, Renault Clio Grandtour, VW Golf IV Kombi a Kia Ceed a Hyundai i30. Poslední dvě auta vypadly z výběru záhy, co jsem v nich seděl a zabouchl za sebou dveře. Ty papírový dveře vyrazily dech mně a falešný interiér pak mojí ženě :-).
VW Golf se mi líbil vždycky, ale bohužel byl pro mě s touto výbavou pokaždé finančně nedostupný a ojetinu jsem už nechtěl. Renault se mi zas nikdy nelíbil interiérem, a i kdyby byl 2x lepší než Škodovka, přes jeho „dětský“ vzhled interiéru bych se nepřenesl. Zbýval už jen Ford, Opel a stále častěji jsem myslel i na Škodovku. Vlastně jsem měl vždycky jen Škodu a dalo by se říct, že jsem se chtěl podvědomě vyhnout tradici jen proto, že se všeobecně říká a ví, že Škodovka je prostě předražená! Na druhou stranu jsem si také vzpomněl, jak mě v mládí nejednou pozlobila má Škoda 120 LS, Škoda 125, Škoda Forman… zkrátka už dost bylo škody se Škodou.

Tak jsme jednu sluneční sobotu vyrazili k prodejci Opelu v Ořechu, blízko exitu pražského okruhu. Cena nové Astry byla ještě víc mimo, než u té Škodovky. S výbavou o které jsem hovořil, by bývala přišla na krásných 650 kolíků a já byl ochotný zaplatit asi polovinu. Neříkám, že není kvalitnější, ale myslím si, že to už je vozítko srovnatelné s Octávií. Bohužel, pro nás vyšší třída.
Ford Fusion má sice reklamu na malé velké auto, ale zavazadlový prostor nevyhovující pro naše účely a interiér staré Fabie. Zbýval už jen Peugeot, který jsem znal od kamarádky. Celkem se mi líbil jak interiér, tak prostornost vozu, ale četl jsem na něj také hodně záporných recenzí na řazení, aj. Zaměřil jsem se tak na Fabii Kombi II generace.
Možná jste už ani nečekali, že tu vůbec budu psát o své Fabii, ale já měl prostě potřebu vysvětlit, jak jsem k ní přišel. Nejsem jeden z těch, co uvidí reklamu a bez hlavy jdou nakupovat. Očekávám za své peníze kvalitu a vysokou užitnou hodnotu a v neposlední řadě také radost…
Fabii Combi II jsem poprvé vyzkoušel ve výbavě Ambiente u prodejce Auto Elso. Díky milému personálu jsem si auto prohlédl v příjemném prostředí a už tady na mě udělalo dojem. Pěkný interiér, který si opravdu líbil ze všech vozů nejvíc. Vychází ze střídmosti, za to elegantní a moderní pojetí např. výplně dveří mě oslovila. Jediná věc co mi jako motoristovi na palubním přístroji opravdu chyběla, byly analogové ukazatele teploty chladicí kapaliny a nádrže. Velká škoda, ale nechat si kvůli tomu stavět zakázkový vůz s MAXI DOTem, se mi zdál nesmysl. Také proto, že mi prodejce sliboval slevu na ukázkový vůz. Čekal jsem tři týdny, než jsem se dozvěděl, že tak výraznou slevu, než jaká mi byla nabízena, nedostanu. Údajně kvůli Škodovce, která musí nechat slevu na vystavený vůz schválit.
Tak jsem napsal takřka všem prodejců z Prahy poptávku po Nové Škodě Fabii II výbavy Ambiente. Od některých jsem dostal standardní nabídku s ceníku Škody, kterou si stáhnete z webu. Někteří mi nabídli slevu kolem 5% na nový vůz plus slevu na servisní práci 20%. Někteří prodejci neodpověděli vůbec, jiní zas namyšleně, že prodávají vozy se slevou firmám až při desítkách kusů. To už jsem byl rozhodnutý, že kamkoliv přijdu, budu vyjednávat!
Posledním autosalonem, do kterého jsme otevřeli dveře, byl Porsche Praha Smíchov. Tady se nás ujal velmi ochotný obchodník, pan Karel Samek. Vysvětlili jsme mu všechna naše očekávání, potřeby a on nám začal představovat Roomster. Pro rodinu je to výborné auto s variabilními zadními sedadly, ale v té době se u českého zákazníka netěšil velké oblibě a stál zhruba při stejné výbavě o 30 tisíc víc, než Fabia. Ačkoli jsme mysleli především na sebe a své pohodlí při cestování, sama manželka usoudila, že případný prodej takového vozu bude problematičtější. Podstatnější byla ale nakonec vždycky cena a tu bychom stejně u Roomsteru nekousli kvůli vysoko položeným oknům na předních sedadlech.
I když jsem se tedy ve finále rozhodoval týden mezi Roomsterem a Fabií Combi, rozhodla nakonec nabídka prodejce. Škoda Fabia II Combi s výbavou Elegance a motorizací 1,4 16V 63kW s původní cenou 415 tisíc a po slevě 388 tisíc byla naše volba.

Silné stránky

Nejsilnější silnou stránkou tohoto vozu je bezpochyby jeho prostornost. Logicky si toto auto nebude pořizovat basketbalový hráč, ale když máte kolem 175 cm, není co řešit. Takže místa pro cestující je dostatek a sedačky jsou proti původní Agile bezvadné. :-D
Ještě více se mi líbí ty, co montují do výbavy Sport, jsou ale pevnější a tvrdší a působí stísněně. Nemají navíc vyhřívání, takže to byl jeden z důvodů, proč manželka řekla „Elegance“ :-).

- Prostor a dynamický vzhled interiéru jsou tedy silnými zbraněmi proti konkurenci v dané třídě
- Roletka v kufru, naprosto bezvadná vychytávka
- Defendlock, který zamknete jen jeho otočením bez klíče
- Oproti benzinové motorizaci 1,2 má na dálnici mnohem lepší schopnost udržet rychlost a tah
- S novým vozem jsme měli v létě se zapnutou klimou na rakouských silnicích spotřebu 6 litrů
- S plně naloženým vozem ve 4 lidech a 4 koly na střeše jsme se v žádné ze zatáček nepřevrátili :-)

Slabé stránky

Těch je už poněkud víc, než bych sám od nového vozu v dnešní době čekal!

BRZDY: jsou velmi slabé až nebezpečné, mají pomalý náběh. Než jsem si na ně zvykl, dojížděl jsem auta před sebou s minimálním odstupem :-( Teď navíc při 22 tis. km začaly být brzdy hlučné a po delším stání pískají jako by byly sjeté. Budu muset ihned navštívit autoservis, ale nečekám, že mi to opraví v rámci záruky :-(

LOKETNÍ OPĚRKA: sama o sobě je sice velmi pohodlná a má tuhou konstrukci, vrchní víko ale vrže téměř při každém opření. Prodejce neuznal a opěrku nehodlal vyměnit. Nevím, zdali jinde by se nechovali ochotněji?

MOTOR: na svůj objem je docela slabý a kolem 1500 otáček na jedničku rezonuje. V jiném voze jsem si toho nevšiml, tak by mě zajímalo, jaké s tím máte zkušenosti vy?

HLUČNOST: na volnoběh a při městských rychlostech mi přijde motor a celé auto velmi tiché. Naproti tomu na dálnici při 110-130km je hluk asi nejvyšší až nepříjemný. Hodně taky záleží na pneu, ale většinou jedu na dálnici kolem 140km/h, kdy mi hluk motoru připadá slabší.

INTERIER: odkládací přihrádky jsou fajn, ale není v nich žádná měkčená vystýlka, takže všechno v nich skáče a dělá randál. Taky není kam dát zásobu několika CD, v sedačkách je odkládací skřínka, ale velikostí dobrá tak na malou svačinu, kterou tam stejně dávat nebudete. Naštěstí vesta a žárovky se do ní vešly.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

OPĚRKA: Jak už jsem zmínil, vrzající loketní opěrku mi prodejce nevyměnil a vzhledem k tomu, že jsem auto kupoval za nejvyšší prodejní cenu v historii jeho prodeje, čekal bych solidnější přístup výrobce.

EL. OKNO: Teď v zimě mi začalo blbnout také el. stahování okna u řidiče. Občas nefunguje funkce úplného automatického zatažení/vytažení, ale protože se to neprojevuje vždy, těžko se mi to zas bude u prodejce prokazovat.

BRZDY: nemyslím si, že by 22000 km bylo adekvátních na hvízdání a slabý účinek brzd. Jsem zvědavý co je toho příčinou a co mi z toho servis uzná jako poruchu.

VÝPLŇ DVEŘÍ: u řidiče mi něco klepe ve výplni dveří. Jakmile se o ně silně opřu loktem, přestane to. Bohužel nevím čím to je, ale opravovat to v servisu asi nehodlám. To proto, že na druhý den, co jsem auto koupil, jsem přišel na rezonující repro v zadních levých dveřích a ti borci to opravili tím, že tam nalepili izolační páskou kus pěny z gauče. Sic to pomohlo, ale styl opravy vás asi nepotěší. Tenhle tuning Porsche Praha Smichov jsem objevil, když mi pan Meduna dělal do Fabky folie Llumar.

Autofolie LLumar

Autofólie značky LLumar jsem si nechal montovat ve firmě pana Meduny AutofolieHostivice.cz, kterému jsem taky udělal nový web. viz. www.autofoliehostivice.cz

 

Novinky v recenzi

20.5.2009 00:54

Ukradli mi kola z auta!

Ukradli mi kola primo z auta! Pojistena bezpecnostnim sroubem. Behem noci z 18. na 19.8.2008. Nikdo nic nevidel, nikdo nic neslysel. A to parkuji pod balkony bytoveho domu...
Nemate nekdo dobry kontakt na sehnani novych letnich kol? Musim totiz prezout, nebo si ty zimaky uz uplne sjedu. Diky, Milan. ps: dukaz v galerii

20.3.2009 11:00

Dnesni navsteva servisu

Dnes jsem rano odvezl auto do servisu a o vysledku me budou informovat odpoledne. Zavady jsem musel predvest a kdyz pro me byly viditelne, slysitelne, podle servisu byly oznaceny za sporadicke.

Operka:
Na vrzajici operku mi byla polozena otazka, jestli jsem hudebnik? Protoze muzikantum nektere pazvuky proste vadi... Ano, odpovedel. Takze nasledovala poznamka do servisniho protokolu a vsadim se ze s tim nic neudelaji.

Motor:
brzdou Porsche Praha Smichov nedisponuje, motor mi nezmeri, rezonance jsou pry v nekterych otackach normalni. No nevim, ale podivat se na podvozek a vyfuk by se snad mohli, tak uvidim.

Brzdy:
pry je piskot a vetsi hluk v zime normalni, ale nesmi to byt zas moc. Nicmene pred tydenm jsem je zacal vic trapit a na dalnici jsem je jednou vylozene "tavil". Asi to pomohlo, protoze ted uz nepiskaji, proto ani na brzdy se divat nebudou.

Stahovani okna:
nastejsi jsem jim to cca po 10 minutach zkouseni predvedl. Takze zavadu na stahovani uznali bezpochyb. poprve hura!

Klepani v tapecu prednich dveri:
Pry sporadicke. Akorat ze ja to slysim na kazdym hrbolu nebo dire. Asi by meli byt technici taky hudebnici, protoze kdyz tohle neslysi... nebo se proste pristupneji chovaji jen ke svym autum.

Nevim odchazel jsem jako blbec. Brzdy vporadku, motor vporadku, vrzani operky sporadicke, klepani ve vyplni dveri take sporadicke, jen to stahovani se opravdu prokazalo. To si zase nekdy koupim nove auto!


Další vozy Škoda Fabia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
7
praktičnost
8
prostornost
7

Velmi úzký, ale jinak prostorný kufr. Středová konzole a především spodní hrana radia je bohužel tak nešťastně navržena, že musí překážet každému řidiči.

jízdní vlastnosti
7

Auto je celkem hlučné, nedotáčivé a nenaložené tvrdé. Rád bych v budoucnu nepatrně snížil podvozek a v létě pořídil 16" kola. Jenom s tím hlukem asi nejde udělat nic.

jízdní komfort
8

Pokud není auto naložené, má tvrdý podvozek. Do auta se relativně nadměrně přenáší hluk od kol i aerodynamický hluk.

provozní náklady
8

Pokud nemá řidič tvrdou nohu, dá se jezdit kombinovaně do sedmi litrů a nebude to ani úplná otrava.

náhradní díly
10

Nevím jak v současné době, ale auto jsem vybíral i podle nákladů na servis. Zde mi Škoda Fabia přišla relativně levná. Od destiček, výměny oleje, pneu, až po přední okno, pod. Některé díly byly u konkurence o mnoho dražší.

výkon motoru
6

Slabý motor v nízkých otáčkách a rychlostech do 90 km/h jej udělá i HTP. Ale v kombinovaném režimu je s ohledem na spotřebu a agilitu asi výrazně lepší. Snad se ta investice do něj už po 130 tis. km vrátila :-)

spotřeba
7

Relativně nízká, na atmosféru. Ale nedokázal bych s tím jet za méně než 5,5 l i kdyby se zbláznil. Nechápu jak jí někdo docílí v economy jízdě na plné nádrži a ujede s ní stovky stovky km.

hlučnost motoru
9

Hlučnost motoru je sama o sobě poměrně nízká, chod je kultivovaný a projev celkem příjemný. Představoval bych si ale ještě větší odhlučnění kabiny.

kvalita sedadel
9

Sedadla jsou na mě úzká. Za dobu co auto vlastním jsem taky krapet přibral a je to znát. Sedačky jsou pro děvčata a vychrtliny, ne pro pořádný chlapy.

brzdy
3

Slabota. Krutě slabý nástup, bubnové brzdy jsem musel po 4 letech vyměnit za kotouče. Bohužel mi to ale neudělal zkušený (a možná i čestný) mechanik a stále mám s brzdami problémy. Zadní brzdy prostě nebrzdí, auto jde hodně na čumák.

zavazadlový prostor
9

Ve své třídě bezkonkurenční, ale šířka kufru je nepraktická. Přitom by stačilo 10 cm navíc a bylo by z toho už velmi praktické auto.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…