Recenze
Technické info
Přezdívka auta Honda Legend Rok výroby 2006 Koupeno ojeté najeto [km]:138000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 3471 výkon [kW]: 217 kroutící moment [Nm]: 351 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.3 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 5 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 452 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 11.6
Popis vozu
Proč jsem se rozhodl pro Hondu Legend z roku 2006 pochopíte nejlépe podle kritérií, která jsem pro pořízení nového auta měl, a která mi ve finále nedávala moc na výběr:
1. Benzínový motor
2. Velký výkon
3. Automatická převodovka
4. Dobrá výbava
5. Cena do 250 tisíc korun
Mým největším ideálem pro mě bylo BMW 3 s řadovým benzínovým šestiválcem, do kterého jsem se zamiloval před několika lety, kdy jsem měl příležitost se svést s 330 xi. Ta jemnost, výkon a hlavně nádherný zvuk jeho šestiválcového motoru mě doslova změnili život.
Automat jsem chtěl spíš z pohodlnosti, jelikož většinou jezdím po městě. A velký výkon? Kdo by ho nechtěl? :o).
S cenovou limitací, kterou jsem si stanovil a požadavkem na nějakou slušnější výbavu (např. bych byl ochotný si auto nekoupit, kdyby nemělo vyhřívané sedačky :o)) toho moc neseženete. Hodně jsem přemýšlel o Nissanu Murano, Subaru Legacy 3.0 nebo Golfu GTI. Nakonec výběr mezi konkrétními nabídkami v podobě kombinace najetých kilometrů, ceny, výbavy a hlavně prvního svezení rozhodlo. Legend mě doslova nadchl tou kombinaci luxusního pohodlného a tichého svezení a zároveň nádherně dravého zvuku motoru při vytočení do vyšších otáček.
Motor a převodovka
Pětistupňový automat je klasická stará škola. Nemá ani sportovní mód, pouze možnost omezení na tři rychlosti. Řadí poměrně hlace, ale dnešním dvouspojkovým kolegům se vyrovnat nemůže. Člověk se s tím musí naučit jezdit a vědět, že je potřeba při potřebě zrychlení sešlápnou pedál o chvilinku dřív. Automat podřadí o jeden, pak o druhý stupeň a poté teprve přijde prudké zrychlení. Převodovka vyžene otáčky nahoru a vy postupně citíte tu gradaci výkonu. S přibývajícími otáčkami přibývá výkonu a hlavně na zvuku motoru, kdy nad pěti tisící se jedná o řvoucí motorovou pilu s maximem výkonu (viz. video). Pro opravdu sportovní jízdu je dobré využívat možnost ručního řazení s pádly pod volantem, kdy jste schopni si udržet potřebné otáčky, jelikož do cca 4 tisíc otáček moc výkonu k dispozici nemáte.
A spotřeba? Ve městě 17, na dálnici 9, dlouhodobě pak 11,5 Na 295 koní, benzín, šestiválec, 2 tuny váhy, automat a permanentní 4x4 podle mě slušný výkon.
Podvozek
Jízda s legendem rozhodně není o pohodlné plavné jízdě. Auto má poměrně tvrdý podvozek, se kterým vždy víte, po jakém povrchu jedete a dovolí vám dostatečně sportovní svezení. Velkou měrou k této sportovnosti přispívá pohon všech kol, který je schopný přenést většinu točivého momentu na vnější zadní kolo v případě průjezdu zatáčkou. Hodně rychle se na to dá zvyknout a spolehnout se, že zatáčkou projedete mnohem rychleji, než byste od tak velkého a hlavně těžkého auta očekávali. Je to jako by vás někdo chytil za zadek a zatáčkou provedl. Silnici plnou serpentin tak projedete tak rychle, že budete mít pocit jízdy v malém hot hatchi. Jenže pak přijde zrada - náhle budete potřebovat rychle zabrzdit a zjistíte, že nejedete v malém nabušeném Polu GTI, ale dvoutunovém kolosu. Fyziku nejde ošálit a je potřeba na to stále myslet. Nejvíce je to poznat při jízdě na sněhu, kdy vám Legend díky čtyřkolce dovolí projet hodně, ale ubrzdit skoro nic.
Silné stránky
- Ticho. Za každé okolnosti je v autě nádherné ticho a můžete si tak užívat třeba poslouchání hudby. Nevím, do jaké míry za to může vestavěný systém ANC (Active Noice Cancellation), který využívá mikrofony a reproduktory v kabině auta k tomu, aby “nuloval” hluk. Jde ale spíš o kombinaci tichého motoru, dobrého odhlučnění a možná i této technické vychytávky. Když by vám v autě připadalo, že slyšítě aerodynamický hluk, zkuste vypnout klimatizace. Zjistíte, že jste slyšeli hluk ventilátorů a ne okolního světa :o). O motoru ani nevíte, při potřebě trochu svišnější akcelerace převodovka motor nechá vytočit ke 3 tis. otáčkám, takže skoro neznatelně na malou chvilinku uslyšítě trochu bručivý zvuk motoru. Jedině pak při kick-downu, kdy otáčky překročí 5 tis. už motor uslyšítě. A jak! Jakoby někdo odkryl kapotu motoru a vám nechal přehrát ten nádherný zvuk motorové pily se šesti válci.
- SH-AWD. Auto je čtyřkolka s trvalým pohonem, což hodně přispívá jízdním vlastnostem.
- Automatické vynulování počítadla spotřeby při natankování. Je to vpodstatě taková malá drobnost, která mě baví: v menu palubního počítače jde nastavit, aby se údaje o spotřebě, ujetých kilometrech, dojezdu a další, automaticky vymazali při natankování benzínu. Člověk tak nemusí po natankování nic nulovat sám. Samozřejmě existuje ještě druhé počítadlo, které počítá to samé, a které nikdy nenuluji a používám pro sledování dlouhodobých údajů
- Výkonná klimatizace
- Velká zpětná zrcátka, která se při zařazení zpátečky automaticky naklopí, abyste viděli třeba na obrubník. Lze nastavit, jestli se má sklápět levé nebo pravé. Zrcátka jsou zároveň samozatmavovací a celá sklopná (což je dobré při parkování, jelikož je auto hodně široké)
- Trojblik. Ano, i tento Japonec vyráběný od roku 2004 má trojblik :o)
Slabé stránky
- Z komfortní výbavy mi v autě chybí snad jedině bezklíčkový vstup. Když už jsme u těch klíčů, Legend používá úplně obyčejný klíč, který se k takto luxusnímu auto prostě nehodí. I v porovnání s obyčejným sklopným klíčkem od Fabie vypadá ten od Legendu jak od dvacet let starého auta.
- Velká hmotnost. Jak už jsem zmínil, Legend je poměrně těžké auto, na což je potřeba myslet téměř kdykoliv.
- Handsfree, které lze ovládat pouze hlasově. Legend nabízí až neuvěřitelné množství funkcí ovládat hlasem, jenže u ovládání telefonu jinou, než hlasovou volbu nemáte. Vytočení telefonního čísla pak vypadá následovně:
Já: "Dial"
Auto: "What name or number would you like to dial?"
Já: "David mobil"
Auto: "Would you like to dial David mobil?"
Já: "Yes"
Auto: "Dialing"
Pak teprve dojde k vytočení čísla. U ovládání typu "Passenger temperature up" když chcete zvýšit teplotu na straně spolujezdce je to fajn, ale u hansfree zdlouhavé.
- Slabý jas displeje, který na slunci není téměř vůbec vidět.
Novinky v recenzi
Video zrychlení 0-100 km/h
3,5 litru V6 benzín s 4x4 a 0-100 za 7,3 s. je asi lepší vidět na videu, než dlouze popisovat slovy. Pokusil jsem se proto pořídit krátké video včetně toho nádherného zvuku motoru, který mě tak krásně hřeje na duši každý den...
Recenze ve Světě motorů
V aktualním 29. čísle světa motorů je v testu bazarových aut právě tato generace Hondy Legend, zájemcům určitě doporučuji přečíst (http://svetmotoru.auto.cz/archiv-vydani/detail/25/2013/29). Výsledek? Bezproblémové auto, výborná koupě, ale nebourat, nebourat, jinak se nedoplatíte :-)
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Honda Legend
- Re: Honda Legend prosba 26.08.2019 20:37 Lucaslegend
- Honda Legend prosba 10.07.2019 15:54 maked
- Re: Re: Re: Re: Re: Rozvody 04.04.2016 09:47 Lucaslegend
- Re: Re: Re: Re: Rozvody 31.03.2016 21:22 pixo
- Re: Re: Re: Rozvody 17.02.2014 13:41 Lucaslegend
- Moc hezké! 14.12.2013 10:03 Johny.Rico
- radenie prevodovky 25.07.2013 12:50 Lucaslegend
- Re: Re: Rozvody 22.06.2013 18:20 Jacoob
- Re: Re: Rozvody 22.06.2013 18:18 Jacoob
- Re: Rozvody 13.06.2013 08:15 Trixx
- Re: Rozvody 12.06.2013 21:49 Lucaslegend
- Rozvody 12.06.2013 19:15 Jacoob
- Re: Re: Re: Re: dalsi legend :) 24.05.2013 09:13 Lucaslegend
- Re: Re: Re: dalsi legend :) 21.05.2013 12:50 Trixx
- Re: Re: dalsi legend :) 20.05.2013 19:52 Lucaslegend
- Re: dalsi legend :) 20.05.2013 16:25 Trixx
- dalsi legend :) 18.05.2013 10:45 Lucaslegend
Další vozy značky Honda
-
Honda Legend (2007) Majitel: Lucaslegend
Přidáno: 27.4.2012 489 Majitel 9.69 Uživatelé
-
Honda Civic (2008) Majitel: padam
Přidáno: 23.2.2008 44010 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Honda CR-V (2005) Majitel: parkoviště
Přidáno: 10.5.2007 439 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Honda Accord (2006) Majitel: parkoviště
Přidáno: 13.6.2007 24910 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Honda Civic (2007) Majitel: sebinko
Přidáno: 10.1.2011 159 Majitel 9.91 Uživatelé