Recenze

9 Majitel

Honda Legend

9.82 Uživatelé

Hodnoceno: 11× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Honda Legend, foto 1 Honda Legend, foto 2 Honda Legend, foto 3 Honda Legend, foto 4 Honda Legend, foto 5 Honda Legend, foto 6 Honda Legend, foto 7 Honda Legend, foto 8
Honda Legend, foto 9 Honda Legend, foto 10 Honda Legend, foto 11 Honda Legend, foto 12 Honda Legend, foto 13 Honda Legend, foto 14 Honda Legend, foto 15 Honda Legend, foto 16 Honda Legend, foto 17 Honda Legend, foto 18 Honda Legend, foto 19 Honda Legend, foto 20 Honda Legend, foto 21 Honda Legend, foto 22 Honda Legend, foto 23 Honda Legend, foto 24 Honda Legend, foto 25 Honda Legend, foto 26
 

Technické info

Přezdívka auta Honda Legend Rok výroby 2006 Koupeno ojeté najeto [km]:138000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 3471 výkon [kW]: 217 kroutící moment [Nm]: 351 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.3 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 5 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 452 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 11.6

Popis vozu

Proč jsem se rozhodl pro Hondu Legend z roku 2006 pochopíte nejlépe podle kritérií, která jsem pro pořízení nového auta měl, a která mi ve finále nedávala moc na výběr:

1. Benzínový motor
2. Velký výkon
3. Automatická převodovka
4. Dobrá výbava
5. Cena do 250 tisíc korun

Mým největším ideálem pro mě bylo BMW 3 s řadovým benzínovým šestiválcem, do kterého jsem se zamiloval před několika lety, kdy jsem měl příležitost se svést s 330 xi. Ta jemnost, výkon a hlavně nádherný zvuk jeho šestiválcového motoru mě doslova změnili život.
Automat jsem chtěl spíš z pohodlnosti, jelikož většinou jezdím po městě. A velký výkon? Kdo by ho nechtěl? :o).

S cenovou limitací, kterou jsem si stanovil a požadavkem na nějakou slušnější výbavu (např. bych byl ochotný si auto nekoupit, kdyby nemělo vyhřívané sedačky :o)) toho moc neseženete. Hodně jsem přemýšlel o Nissanu Murano, Subaru Legacy 3.0 nebo Golfu GTI. Nakonec výběr mezi konkrétními nabídkami v podobě kombinace najetých kilometrů, ceny, výbavy a hlavně prvního svezení rozhodlo. Legend mě doslova nadchl tou kombinaci luxusního pohodlného a tichého svezení a zároveň nádherně dravého zvuku motoru při vytočení do vyšších otáček.

Motor a převodovka
Pětistupňový automat je klasická stará škola. Nemá ani sportovní mód, pouze možnost omezení na tři rychlosti. Řadí poměrně hlace, ale dnešním dvouspojkovým kolegům se vyrovnat nemůže. Člověk se s tím musí naučit jezdit a vědět, že je potřeba při potřebě zrychlení sešlápnou pedál o chvilinku dřív. Automat podřadí o jeden, pak o druhý stupeň a poté teprve přijde prudké zrychlení. Převodovka vyžene otáčky nahoru a vy postupně citíte tu gradaci výkonu. S přibývajícími otáčkami přibývá výkonu a hlavně na zvuku motoru, kdy nad pěti tisící se jedná o řvoucí motorovou pilu s maximem výkonu (viz. video). Pro opravdu sportovní jízdu je dobré využívat možnost ručního řazení s pádly pod volantem, kdy jste schopni si udržet potřebné otáčky, jelikož do cca 4 tisíc otáček moc výkonu k dispozici nemáte.
A spotřeba? Ve městě 17, na dálnici 9, dlouhodobě pak 11,5 Na 295 koní, benzín, šestiválec, 2 tuny váhy, automat a permanentní 4x4 podle mě slušný výkon.

Podvozek
Jízda s legendem rozhodně není o pohodlné plavné jízdě. Auto má poměrně tvrdý podvozek, se kterým vždy víte, po jakém povrchu jedete a dovolí vám dostatečně sportovní svezení. Velkou měrou k této sportovnosti přispívá pohon všech kol, který je schopný přenést většinu točivého momentu na vnější zadní kolo v případě průjezdu zatáčkou. Hodně rychle se na to dá zvyknout a spolehnout se, že zatáčkou projedete mnohem rychleji, než byste od tak velkého a hlavně těžkého auta očekávali. Je to jako by vás někdo chytil za zadek a zatáčkou provedl. Silnici plnou serpentin tak projedete tak rychle, že budete mít pocit jízdy v malém hot hatchi. Jenže pak přijde zrada - náhle budete potřebovat rychle zabrzdit a zjistíte, že nejedete v malém nabušeném Polu GTI, ale dvoutunovém kolosu. Fyziku nejde ošálit a je potřeba na to stále myslet. Nejvíce je to poznat při jízdě na sněhu, kdy vám Legend díky čtyřkolce dovolí projet hodně, ale ubrzdit skoro nic.

Silné stránky

- Ticho. Za každé okolnosti je v autě nádherné ticho a můžete si tak užívat třeba poslouchání hudby. Nevím, do jaké míry za to může vestavěný systém ANC (Active Noice Cancellation), který využívá mikrofony a reproduktory v kabině auta k tomu, aby “nuloval” hluk. Jde ale spíš o kombinaci tichého motoru, dobrého odhlučnění a možná i této technické vychytávky. Když by vám v autě připadalo, že slyšítě aerodynamický hluk, zkuste vypnout klimatizace. Zjistíte, že jste slyšeli hluk ventilátorů a ne okolního světa :o). O motoru ani nevíte, při potřebě trochu svišnější akcelerace převodovka motor nechá vytočit ke 3 tis. otáčkám, takže skoro neznatelně na malou chvilinku uslyšítě trochu bručivý zvuk motoru. Jedině pak při kick-downu, kdy otáčky překročí 5 tis. už motor uslyšítě. A jak! Jakoby někdo odkryl kapotu motoru a vám nechal přehrát ten nádherný zvuk motorové pily se šesti válci.

- SH-AWD. Auto je čtyřkolka s trvalým pohonem, což hodně přispívá jízdním vlastnostem.

- Automatické vynulování počítadla spotřeby při natankování. Je to vpodstatě taková malá drobnost, která mě baví: v menu palubního počítače jde nastavit, aby se údaje o spotřebě, ujetých kilometrech, dojezdu a další, automaticky vymazali při natankování benzínu. Člověk tak nemusí po natankování nic nulovat sám. Samozřejmě existuje ještě druhé počítadlo, které počítá to samé, a které nikdy nenuluji a používám pro sledování dlouhodobých údajů

- Výkonná klimatizace

- Velká zpětná zrcátka, která se při zařazení zpátečky automaticky naklopí, abyste viděli třeba na obrubník. Lze nastavit, jestli se má sklápět levé nebo pravé. Zrcátka jsou zároveň samozatmavovací a celá sklopná (což je dobré při parkování, jelikož je auto hodně široké)

- Trojblik. Ano, i tento Japonec vyráběný od roku 2004 má trojblik :o)

Slabé stránky

- Z komfortní výbavy mi v autě chybí snad jedině bezklíčkový vstup. Když už jsme u těch klíčů, Legend používá úplně obyčejný klíč, který se k takto luxusnímu auto prostě nehodí. I v porovnání s obyčejným sklopným klíčkem od Fabie vypadá ten od Legendu jak od dvacet let starého auta.

- Velká hmotnost. Jak už jsem zmínil, Legend je poměrně těžké auto, na což je potřeba myslet téměř kdykoliv.

- Handsfree, které lze ovládat pouze hlasově. Legend nabízí až neuvěřitelné množství funkcí ovládat hlasem, jenže u ovládání telefonu jinou, než hlasovou volbu nemáte. Vytočení telefonního čísla pak vypadá následovně:

Já: "Dial"
Auto: "What name or number would you like to dial?"
Já: "David mobil"
Auto: "Would you like to dial David mobil?"
Já: "Yes"
Auto: "Dialing"

Pak teprve dojde k vytočení čísla. U ovládání typu "Passenger temperature up" když chcete zvýšit teplotu na straně spolujezdce je to fajn, ale u hansfree zdlouhavé.

- Slabý jas displeje, který na slunci není téměř vůbec vidět.

 

Novinky v recenzi

23.7.2013 22:15

Video zrychlení 0-100 km/h

3,5 litru V6 benzín s 4x4 a 0-100 za 7,3 s. je asi lepší vidět na videu, než dlouze popisovat slovy. Pokusil jsem se proto pořídit krátké video včetně toho nádherného zvuku motoru, který mě tak krásně hřeje na duši každý den...

22.7.2013 07:17

Recenze ve Světě motorů

V aktualním 29. čísle světa motorů je v testu bazarových aut právě tato generace Hondy Legend, zájemcům určitě doporučuji přečíst (http://svetmotoru.auto.cz/archiv-vydani/detail/25/2013/29). Výsledek? Bezproblémové auto, výborná koupě, ale nebourat, nebourat, jinak se nedoplatíte :-)

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy značky Honda



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Auto vlastním zhruba čtvrt roku a závada se neobjevila žádná, takže hodnocení zatím 10.

praktičnost
7

Praktičností Legend rozhodně nevyniká. Vzhledem k vnější velikosti není vnitřní prostor nikterak velký a kufr už vůbec ne. Opěradla zadních sedaček jsou pevná, využít můžete pouze průvlak na lyže.

prostornost
6

Prostor pro čtyři cestující je podle mě vynikající.

jízdní vlastnosti
8

Nejedná se komfortní auto, jízdní vlastnosti jsou spíše sportovní, ale fyziku ošálit nelze, takže se musí počítat s poměrně velkou váhou auta. Ovšem stálý pohon všech kol s distribucí točivého momentu dělá divy.

jízdní komfort
7

Auto je to spíše sportovní, než komfortní. Rozhodně budete mít přehled o tom, na jaké vozovce jedete.

provozní náklady
8
náhradní díly
8
výkon motoru
9
spotřeba
8

Vzhledem k velikosti auta, šesti válcům, automatu a pohonu čtyř kol je spotřeba do 11,5 hotový zázrak :o)

hlučnost motoru
10

O motoru ani nevíte. Vyžeňte ho ale nad 5 tisíc otáček a ten nádherný zvuk vás prostě dostane!

kvalita sedadel
9

Vynikající! Elektricky nastavitelná, s pamětí pro dvě pozice (automaticky se nastaví podle klíče), vyhřívaná, chlazená...

brzdy
8
zavazadlový prostor
7





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…