Recenze
Fiat Bravo PRODÁM!!! 1,4 T-jet 88kW Emotion
Technické info
Přezdívka auta Brávo Rok výroby 2007 Koupeno ojeté najeto [km]:92000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 16 objem [cm3]: 1368 výkon [kW]: 88 / 88 * kroutící moment [Nm]: 206 / 206 * maximální rychlost [km/h]: 197 / 197 * počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 / 19 * zavazadlový prostor [l]: 400 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.5 / 7.2 *
Popis vozu
Všechno to začalo na jaře 2010, kdy jsem v inzerci uviděl Fiat Stilo 2004 1,9 85kW. Tehdy jsem si řekl, že současná láska (Fiat Marea 1,6 1997 sedan na 17" ze Stila), musí z domu. Ale všichni to asi známe, jak to chodí s výběrem auta a finančním stropem pro koupi a následný servis.
Stilo tehdy bylo na prodej za nějakých 80.000, což byla velice zajimavá nabídka, ale než jsem se rozhoupal, auto bylo fuč. V tu dobu měl Fiat akci na dobíhající model Grande Punto s výhodným šrotačním bonusem, kde nové Punto šlo pořídit od 150.000, což byla velice lákavá nabídla, ale než jsem schrastil dalších 70, akce skončila. Tak se pomalu vybíralo dál. Zjistil jsem, že ty Grande Punta nejsou o moc dražší a jsou novější než Stila..první začínaly na 120 tisících, ty hezký pak na 150 a já už špekuloval, jak a kde seženu peníze na víc.
Dopadlo to tak, že jsem začal objíždět bazary, obvolávat inzeráty a hledat to vysněné Grande Punto. S postupem času se požadavky zvyšovaly a zvyšovaly až jsem byl u motoru 1,4 starjet 70 kW + 6 kvalt. Další stupeň pak bylo stáří (2009 +) a další motorizace - 1,3 66kW. Všechny tyhle auta byly ale v dost žalostném stavu - špatně opravená bouračka, stočenina, investice do motoru atd..
Pamatuju si, jak jsem obšlapoval v AutoESA kolem GP 1,4 Turbo Sport 2009 a říkal, že 190.000 Kč za ojetinu nedám ani náhodou..(ve finále jsem pořídil ještě o nějakou tu desetitisícovku dráž :-D)
V té době už ale bylo v hledáčku i Bravo a snížil jsem nároky na rok výroby. Bohužel cenový strop byl kolem 150.000 Kč a Brava za tuto cenu byly asi jako ty GP 2009 za 150 - žalostné.
Po půlročním hledání jsem se rozhodl, jedu si do Fiatu pro bazarový Bravo 2008 Dynamic se sportpaketem a 1,6 88kW.
Vzal jsem peníze a vyrazil, ale co se nestalo, přijdu k autu a nasedá do něj chlapík a říká, to už je dávno prodané..takže hledáme znovu:-)
Další týdny hledání až jsem se nakonec rozhodl! Pořídím klubový (fiatbravoklub.com - tímto vás zdravím, klubáci ;-) ) Brávo Sport 1,9 16V 2007.
A jak jsem řekl, tak jsem udělal.
Konečně jsem si domů přivezl vytoužené auto! Pozornější ale vidí, že recenze se netýká Fiatu Bravo Sport 1,9 16 V 2007 v červené maranello, ale Tjetu Emotion. Ano! Nekonečný příběh nekončí. Po pár týdnech a provedené geometrii se zjistilo, že to auto nebylo zase tak nebourané jako majitel tvrdil a tak po dohodě si exmajitel přijel pro sporta, vrátil mi peníze a odjel.
Výběr začíná na novo..
To už do hry opět vstupuje Fiat se svou akční nabídkou na nová Punta Evo a já svádím vnitřní boj, koupit o třídu menší punto v 1,2, ale za to nové a nebo opět ojeté Brávo? No dopadlo to jak to dopadlo a já jezdím v ojetině :-) (docela by mě zajímalo, kolik lidí si přečetlo tu šílenou slohovku až sem :-) )
Teď už ale k té mé současné lásce.
Fiat Bravo 1,4 T-jet 88kW ve výbavě Emotion po 1. majteli z CZ (někteří si jej pamatujete z recenze, která tu do nedávna ještě visela)
Motor 1,4 T-jet 88kW
Musím se přiznat, že mě velice mile překvapil. Pěkné zrychlení, kultivovaný chod a spotřeba adekvátně noze - umí jet za málo, ale umí jet i za moc :-)
Pravda je, že MultiJet 110 kW jel daleko lépe a za nižší spotřebu, ale projev, hravost a pružnost T-jetu mě dokázala přesvědčit.
Musím ale říct, že kdybych kupoval Bravo znovu, vybírám (samozřejmě podle peněženky) asi 2,0 MultiJet, 1,6 MultiJet, pak 1,4 MultiAir a nakonec 1,4 T-jet (ostatní motorizace mě už nelákají)
Podvozek
Vzhledem k tomu, že jsem italofil, tak na tvrdost podvozku si nestěžuju, konec konců na marei jsem jezdil s pneumatikama 205/45 ZR17 a proti tomu je i současný rozměr 225/35 R19 synonymem luxusu a pohodlí. Takže suma sumárum myslím, že podvozek je velice dobře odladěn a spíš než na tvrdost podvozku nadávám na ty ignoranty, kteří spravují komunikace.
V nějaké recenzi jsem četl, že nejlepší jízdní vlastnosti má Bravo s T-jetem na pneumatikách 195/65 R15, což musím uznat něco do sebe to má. Auto krásně žehlí kdejakou nerovnost, téměř netahá za volant, neplave ve vyjetých kolejích, je krásně pružné a spotřeba je taky trochu jinde:-)
Brzdy
Kotouče vepředu i vzadu, přední s vnitřním chlazením. Musím říct, že pro mě žádný zázrak..v porovnání s Lagunou III to téměř nebrzdí, ale takový pocit mám u všech italů..
Exterier
Musím se přiznat, že z Brava sport jsem byl absolutně na větvy...bylo krásné až pro mě téměř dokonalé auto, jen teda mělo ohnutou zadní nápravu :-D.
Proto nadšení z emotionu nebylo zase takové. Barva Blue Cool Jazz je moc povedená, na slunci, ve stínu, prostě neustále se mění a je jiná.
Ti co mě znají vědí, že se nespokojím s tuctovým autem, takže začalo hledání na internetu, procházení inzerce v CZ, SK, PL, všemožné ebaye atd, abych sehnal ten svůj vysněný sportpaket.
Taky že se povedlo:-)
Spoiler byl k mání hned, firma Lester vyrábí kopii, odlitek, originálu z PUR plastu, takže jsem neváhal a objednal. Horší to ale bylo s prahama.. To je velice nedostatkové zboží, když už se někde rozebírá sport, tak to je polsko a tam tyhle díly ani nejdou do prodeje, ale putují ihned ke známým po klubech atd, takže jsem jednou čirou náhodou narazil na slovenské inzerci na prahy! (ano, jsem svým způsobem blázen :-D )
Ze změn na exterieru už stojí za zmínku jenom kola a "teplá" nálepka (růžové srdíčko s bílým nápisem "Italian Car Lovers"). Auto jsem koupil na 15" plecháčích se zimníma pneu a 17" origo discích na letních. 17" není pro Bravo II zase tak extrémní rozměr a proto jsem začal hledat adekvátní náhradu, ideálně origo 18" nebo cokoliv vkusného..nakonec se mi poštěstilo sehnat 19" kola z paketu MS Design pro Bravo, takže jsem neváhal (no váhal..rozmýšlel jsem aspoň měsíc), ale zvítězilo mé bláznovství a touha po větších kolech. (mimochodem koupeno přes polskou inzerci :-) )
Do budoucna se možná na exterieru změní přední světla za originál z MY2010 (tmavé pozadí) a koncovka výfuku ze sporta.
Interier:
Interier je beze změn tak, jak vyjel z fabriky..černošedá sedadla emotion, kožený paket a na jaře koupené koberečky z originálních doplňků (šílená cena za kus hadru)
Do budoucna se možná objeví kovové pedály ze sporta a pokud mě popadne hloupá, tak i interier ze sporta, ale to už asi ne :-)
Výbava
Výbava je standartní emotion ČR (ne každý dovoz má stejnou výbavu, liší se podle státu, odkud auto je)
- chrom paket
- kožený paket
- automatická dvouzonová klimatizace
- loketní opěrka s chlazenou schránkou
- Blue and Me
- Rádio na CD
- 8 x airbag
- 4x el. okna
- el. zrcátka
- couvací senzory
- mlhovky s funkcí cornering
- ABS, ASR, ESP, Hill Holder
- alarm (originál)
- tempomat
- schránka pod sedadlem spolujezdce
- 17" kola (i když momentálně už 19" :-) )
Do budoucna bych rád snad jenom Instant Navi + z faceliftu, to je asi nejreálnější úprava pro budoucnost spolu s koncovkou výfuku
Silné stránky
- je to Ital
- nádherný design
- doposud spolehlivost
- pohodlí
- jízdní vlastnosti
- výbava
- spotřeba (umí jet za hodně málo, můj rekord je na 35 km 5,0! ale stabilně se dá s rozumem jezdit do 6,5)
- je to Ital :-)
Slabé stránky
- kufr by mohl být o 5 cm delší (ano, těch několik cm mě dost často nutí sklápět sedačky)
- otvor do kufru (asoň ty 2 cm do šířky na víc...)
- výhled dozadu je jinak než přes zrcátka nereálný, obzvlášť, když jsou zvedlé opěrky na zadních sedadlech
- klimatizace (má sice super funkce - 2 zony, AQS...ale nechladí podle představ, ale jsem asi jenom moc náročný:-) )
- výfuk (trubky mezi tlumiči jsou obalené rzí, ale to je tak nějak problém všech Fiatů)
- brzdy (očekával bych ostřejší zátah, ale je pravda, že příští týden se chystám na výměnu, pravděpodobně původních, destiček)
- spotřeba (umí jet i za moc :-) )
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Výměnu filtrů, oleje, svíček a příští týden asi i těch brzd si dělám doma..
V zimě nás čekají rozvody a manžeta někde u převodovky a to už svěřím Fiatu
Po koupi se zjistilo, že nefunguje naklápění klapek u klimatizace (zdravím vás Adame;-) tak nějak jste se zapomněli u prodeje zmínit) takže celý interier putoval ven, vyměnily se 2 servomotorky na naklápění klapek u klimatizace a vše se to složilo..sumička to byla kolem 8 tisíc v autorizovaném servisu Fiat Náměšť nad Oslavou
Jediný servis kam s autem jezdím je ta Náměšť a pak geometrie v Best Drive ve Velkém Meziříčí.
Díky bohu doposud žádný problém s autem nebyl, jenom ta klimatizace a doufejme, že to tak i zůstane..:-)
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto jsem koupil, jak jsem se výše zmínil, u soukromého prodejce. Na inzerát jsem narazil náhodou tady přes moje.auto.cz. Zkušenost s prodejcem jako s každým jiným :-D Jsou věci, na které člověk přijde až doma, až s autem chvíli jezdí..:-)
Úpravy pouze v režii doplňků přímo určených na bravo..
- sportpaket (prahy a spoiler) od Fiatu
- kola z paketu pro Bravo od MS Design 7,5x19 ET 31,5 + pneu Kumho KU 39 225/35 R19
- sníženo o 30 na přední nápravě a 40 na zadní nápravě
- maska chladiče alá MY2012 (černá mřížka)
- koberečky z Lineaccessori (či jak se to píše :-))
- přední světla z Brava MY2010 + žárovky Osram Night Breaker plus + 90 v tlumených i dálkových
- zadní podnárazník sport s výřezem na koncovku
- v brzké budoucnosti dvojitá koncovka výfuku
- zadní lavice s loketní opěrkou
- zadní mlhovka nahrazena bílou z UK verze (symetrie s druhou stranou)
- navi, gps, tv, dvd - systém určený přímo pro Bravo
- couvací kamera
Novinky v recenzi
Je toho dost, ale zatím plná spokojenost
Od jara pár drbností přibylo..
Z údržby se měnil olej, svíčky a filtry, z těch méně čekaných investicí proběhla výměna unašeče a trianglu na nápravě. Bohužel, povolila se páska na manžetě, vytekla vazelina atd..
Další taková méně čekaná investice byla renovace kol a výměna podběhu (do teď nechápu, jak je možné, že ten podběh praskl a hlavně, při čem praskl..???)
Za jízdy vypadla mřížka v nárazníku a pochopitelně mi ji okamžitě rozjezdili, takže vyměněna za novou.
Z úprav přibyla zadní lavice s loketní opěrkou, snížilo se auto, natřely se brzdy do červené barvy, aby ladily s červenýma pružinama a vyměnila se zadní červená mlhovka za bílou z UK verze.
Aktuálně najeto 92.000 Km a doposud plná spokojenost.
Drobné změny :-)
Konečně přišlo rozumné počasí a mohl jsem se pustit do předku auta, jsou vyměněny světla za faceliftový s tmavým pozadím a bílým blinkrem, nově nalakovaná maska a nový znak na předku.
Na zadku zatím jenom nový znak a jak bude trochu čas, tak přibude dvojitá koncovka a nárazník s výřezem (vše už je připraveno)
Aktuálně najeto necelých 82.000 a zatím plná spokojenost.
Rozvody
Takže před Vánoci konečně proběhla vměna rozvodů. Dělali se v Motortecu v Brně při 74.674 Km 21.12.2012
Pro "T-jetáře" mám nemilou zprávu, dávejte si pozor, jakou vodní pumpu kupujete. Já měl podle VIN objednanou Valeo, ale když přišla, tak se zjistilo, že má jiný vrtulky, než má origo, takže se musela vracet a objednávat jiná. Problém je v tom, že na tohle přijdete ve chvíli, kdy jsou rozvody dole..
Ta Valeo je dokonce blbě zařazená, takže ať objednáte sebelíp, přijde tady tahle špatná..musí se objednávat podle obrázku..ve fotogalerii dám fotky pro porovnání.
rozvody
Příští týden nás čekají rozvody:-)
Příprava na zimu
Dnes jsem přehazoval kola, už jezdím opět na 15 + zimní pneu 195/65..je to docela rozdíl 19" vs 15" :-) Při té příležitosti jsem přehodil i prasklou gumu na vejfuku..
Výměna předních a zadních brzdových destiček
Takže dnes proběhla výměna předních i zadních brzdových destiček. Destičky k mému překvapení nebyly v tak katastrofálním stavu, jako jsem čekal a do jara by směla vydržely, ale je to vyměněný a je aspoň klid:-) Kupoval jsem Textar, který by údajně měly být pro Bravo II 2007 originál..Měl jsem koupenou i opravnou sadu na třmen (gumičky...), ale nebylo potřeba a konec konců bez přípravků k zadní brzdě bychom to už asi nesložili.
Jsem zvědav, jak to bude brzdit, ale už teď to nebrzdí hůř, než před tím a až si to trochu sedne, tak myslím, že to bude super, no uvidíme..:-) takže 27.10.2012 výměna kompletních brzdových destiček.
Fotky
Konečně jsem doplnil galerku. Je řazená chronologicky od koupě až po současnost (je pravda, že fotky se stilem jsou nejnovější, ale to je detail :-) )
Přidat názorDiskuse: Fiat Bravo PRODÁM!!! 1,4 T-jet 88kW Emotion
- Re: Kolísání otáček dojezdy nízkou rychlostí 14.06.2014 19:23 Té-oemaS
- Kolísání otáček dojezdy nízkou rychlostí 26.05.2014 20:49 venca34
- Re: Pekné... 30.12.2012 13:26 Té-oemaS
- Pekné... 27.12.2012 23:44 Dave 11
- Re: Re: Re: super 22.11.2012 19:19 Té-oemaS
- Re: Re: super 15.11.2012 20:46 pinkybrain8
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: super 15.11.2012 20:38 pinkybrain8
- Re: super 14.11.2012 09:29 Té-oemaS
- Re: Re: Re: Re: Re: super 21.10.2012 22:20 Nicco
- Re: Re: Re: Re: super 21.10.2012 20:47 pinkybrain8
- Re: Re: Re: super 18.10.2012 10:02 Nicco
- Re: Re: super 18.10.2012 09:13 pinkybrain8
- Re: Re: super 17.10.2012 22:44 Té-oemaS
- Re: super 17.10.2012 22:32 Nicco
- Re: super 17.10.2012 22:31 Nicco
- Re: super 17.10.2012 20:45 JardaK.
- Re: super 17.10.2012 19:20 Té-oemaS
- super 17.10.2012 17:25 pinkybrain8
Další vozy Fiat Bravo
-
Fiat Bravo (2008) Majitel: scooter_x (AlkoholixXx)
Přidáno: 3.7.2008 1099 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Fiat Bravo (2007) Majitel: stanleyyy
Přidáno: 1.8.2007 24510 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Fiat Bravo (2007) Majitel: parkoviště
Přidáno: 31.10.2007 1408 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Fiat Bravo (2009) Majitel: parkoviště
Přidáno: 25.9.2009 910 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Fiat Bravo (2012) Majitel: GeorgeB
Přidáno: 24.1.2015 89 Majitel 9.87 Uživatelé