Recenze

Sprint (muž 40 let) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Škoda Fabia 1.2 12V HTP

9.74 Uživatelé

Hodnoceno: 125× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Fabia, foto 1 Škoda Fabia, foto 2 Škoda Fabia, foto 3 Škoda Fabia, foto 4 Škoda Fabia, foto 5 Škoda Fabia, foto 6 Škoda Fabia, foto 7 Škoda Fabia, foto 8
Škoda Fabia, foto 9 Škoda Fabia, foto 10 Škoda Fabia, foto 11 Škoda Fabia, foto 12 Škoda Fabia, foto 13 Škoda Fabia, foto 14 Škoda Fabia, foto 15 Škoda Fabia, foto 16 Škoda Fabia, foto 17 Škoda Fabia, foto 18 Škoda Fabia, foto 19 Škoda Fabia, foto 20 Škoda Fabia, foto 21 Škoda Fabia, foto 22 Škoda Fabia, foto 23 Škoda Fabia, foto 24 Škoda Fabia, foto 25 Škoda Fabia, foto 26 Škoda Fabia, foto 27 Škoda Fabia, foto 28 Škoda Fabia, foto 29 Škoda Fabia, foto 30 Škoda Fabia, foto 31 Škoda Fabia, foto 32 Škoda Fabia, foto 33 Škoda Fabia, foto 34 Škoda Fabia, foto 35 Škoda Fabia, foto 36 Škoda Fabia, foto 37 Škoda Fabia, foto 38 Škoda Fabia, foto 39 Škoda Fabia, foto 40 Škoda Fabia, foto 41 Škoda Fabia, foto 42 Škoda Fabia, foto 43 Škoda Fabia, foto 44 Škoda Fabia, foto 45 Škoda Fabia, foto 46 Škoda Fabia, foto 47 Škoda Fabia, foto 48 Škoda Fabia, foto 49 Škoda Fabia, foto 50 Škoda Fabia, foto 51 Škoda Fabia, foto 52 Škoda Fabia, foto 53 Škoda Fabia, foto 54 Škoda Fabia, foto 55 Škoda Fabia, foto 57 Škoda Fabia, foto 58 Škoda Fabia, foto 59 Škoda Fabia, foto 60 Škoda Fabia, foto 61 Škoda Fabia, foto 63 Škoda Fabia, foto 64 Škoda Fabia, foto 65 Škoda Fabia, foto 66 Škoda Fabia, foto 67 Škoda Fabia, foto 69 Škoda Fabia, foto 70 Škoda Fabia, foto 71 Škoda Fabia, foto 72 Škoda Fabia, foto 73 Škoda Fabia, foto 74 Škoda Fabia, foto 75 Škoda Fabia, foto 76 Škoda Fabia, foto 77 Škoda Fabia, foto 78 Škoda Fabia, foto 79 Škoda Fabia, foto 80 Škoda Fabia, foto 81 Škoda Fabia, foto 82 Škoda Fabia, foto 83
 

Technické info

Přezdívka auta Fábija Rok výroby 2006 Koupeno nové najeto [km]:73850 palivo: benzin počet válců: 3 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1198 výkon [kW]: 47 kroutící moment [Nm]: 112 zrychlení 0-100 km/h [s]: 15.9 / 13.5 * maximální rychlost [km/h]: 160 / 173 * počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 260 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.1

Popis vozu

Protože moje první auto už nějak často začínalo stávkovat a vyžadovalo stále více oprav a začala se objevovat i koroze, rozhodnul jsem se pořídit něco jiného. Nové auto mě nenapadlo ani náhodou a hledal jsem něco mezi ojetinami. Jenže kvalitní ojetinu za rozumnou cenu, pokud nechci úplného žebráka, aby člověk pohledal. V té době se ale objevila možnost pronajmout si od firmy kde pracuji nový vůz na rok s tím, že po roce si ho můžu odkoupit a nebo vrátit a vzít třeba zase nový. Jelikož cena po roce byla příznivá, auto jsem si odkoupil.
Z výbavy např. ABS, 2x airbag, centrál DO, al. kola, klima, palubní počítač, el. okna, mlhovky, tonovaná skla, Defend-Lock..........
Ještě nějaké podrobnější technické údaje:
Největšího výkonu, resp. točivého momentu motor dosahuje při 5400, resp. 3000ot./min.
Palivová nádrž má obsah 45l, z toho má být asi 7.5l rezerva.
Ze zkušenosti ale vím, že do nádrže se dá natankovat i 52l benzínu.
Olejová náplň motoru činí 2.8l a chladící náplň 5.5l.
Celková přípustná hmotnost vozu je 1565kg, užitečné zatížení se pohybuje podle rozsahu výbavy vozu od 425 do 515kg.
Na tažné zařízení lze legálně připojit přívěs o hmotnosti 450kg.
V případě, že je přívěs bržděný, může jeho hmotnost mít i 800kg.
V případě, že je vám to jedno, můžete tam připojit cokoliv, ale pozor na spojku. Ze zkušenosti vím, že se HTP rozjela i s podvalníkem a autem s váhou asi 1500kg (VW Passat). V tom případě je lepší jet pouze rovně a na krátkou trasu. Při každým "hupu" na silnici máte pocit, že vás to zahodí do škarpy..............
Ještě nějaké rozměry: délka 3970mm
šířka 1646mm (1893mm se zrcátky)
výška 1451mm
rozvor náprav 2462mm
rozchod kol 1424mm

MOTOR: Ze začátku jsem měl z obsahu 1.2 trochu strach a bál jsem se jak to pojede. Musím říct, že mě síla motoru a chuť jít do otáček příjemně překvapily. Podotýkám, že do té doby jsem s HTP nikdy nejel a tak první moje zkušenost s tímto motorem byla až při cestě z autosalonu. Pravda, výkon není kdovíjaký a při naloženém autě je to znát, ale na slušnou jízdu stačí. Problém mu nedělají ani táhlá dálniční stoupání, kde srdnatě udržuje nastavenou rychlost. Zrychlovat se ale už nedá. Docela se někdy i divím, v jakém stoupání auto nezpomaluje. Je to dáno točivým momentem, který je k dispozici ve vhodných otáčkách. Zvuk motoru je specifický, ale nedá se říct, že by působil rušivě. Ve vyšších otáčkách působí naopak až sportovně (5000 ot.). Nejhorší to je pod 2000ot., kdy motor pod zatížením duní jak TDI.
Spotřeba je různá. Dlouhodobě jezdím kolem 6l/100km. Nejlepších hodnot se dá dosáhnout na delších cestách mimo dálnice, kde se pohybuje do 5,5l, nejvíc žere po dálnici, mezi 7-8l/100km. Ale ani to není moc. Nechápu, když někdo může jezdit za 10 a víc, jak se občas udává v různých diskuzích od nějakých rádoby odborníků.

Pro zajímavost ještě uvádím otáčky motoru při různých rychlostech.
3. 3000ot. = 60km/h 4000ot. = 80km/h 5000ot. = 100km/h
4. 3000ot. = 80km/h 4000ot. = 105km/h 5000ot. = 130km/h
5. 3000ot. = 100km/h 4000ot. = 130km/h 5000ot. = 165km/h
Všechno to jsou hodnoty orientační a podle tacho.
Max. rychlost podle tacho 185km/h, podle GPS 173km/h.
Celkově hodnotím motor jako dobrý pro toho, kdo nejezdí často dálnice a s plně obsazeným autem. Pak se odvděčí průměrnou dynamikou a pěknou spotřebou.
Ještě dodám, že s motorem jsem neměl dosud žádné potíže, vždy chytí na první cvrnknutí (i při -25°C) a oleje spotřebuje neměřitelné množství.

PODVOZEK: Když jedu po zátáčkovitých silnicích, mám pocit, že se auto hodně naklání. To bych bral nějaké tvrdší nastavení. Stačí ale jet po nějaké té okresce s dírami a máte pocit zase opačný.
Takže jsem rád, že podvozek je takový jaký je a ve výsledku musím vývojáře ve Škodovce pochválit za kompromisní nastavení.
Hluk od kol by mohl být menší, ale zase to mohou dělat levnější pneumatiky. Někdy bych vyzkoušel radši nějaký Micheliny.
Když jsme u těch pneumatik, neodpustím si poznámku na pneu Matador Elite2. Ty gumy jsou nebezpečné v provozu a hlavně na vlhké silnici nedrží VŮBEC. To levnější zimní Debicy jsou v tomto ohledu o generaci jinde.
Celkově je auto ale stabilní a dobře drží na silnici.

ŘAZENÍ A ŘÍZENÍ: Řadící páka se pohybuje přesně ve vymezených drahách a jednotlivé stupně většinou zapadají jako po másle. Jedinou výtku mám při řazení 4-3, kde je cítit malý odpor a musí se trochu přitlačit. Osobně jsem ještě nejel v jiném autě, kde by bylo řezení lehčí. Snad kromě automatu. -))
Proti řízení se také nedá říct nic negativního. Je přesné, v nízkých rychlostech lehoučké, ve vyšších zásluhou elektrohydraulického posilovače příjemně tuhne.

BRZDY: Ve předu jsou ventilované kotouče, vzadu jen klasické bubny, které si při prvním zabrždění lehce zapískají. Celkově mám dojem, že by celá soustava mohla mít rychlejší nástup. Pokud se ale do pedálu důrazně opřete, brzdí dobře. Překvapila mě kvalita orig. destiček i kotoučů. Technik na poslední prohlídce říkal, že vypadají jak nové, což mě po 30tis. překvapuje. Na předchozím autě bych už dával dávno druhou sadu. Výhradu mám k ABS, které sice pracuje spolehlivě a dobře, ale nastupuje zbytečně brzy. Pokud jedu po kluzké vozovce, stačí málo a už "klepe do pedálu".

INERIER: Velmi dobře zpracovaný, použité materiály jsou kvalitní.
V autě nic nevrže a nepraská. Pouze vyjímečně se ozve cosi z kapličky přístrojů. Stačí ale mírná rána dlaní do onoho místa a je na delší dobu klid. Po minulém autě skok o světelné století dopředu. Je pravda, že zvlášť ve verzi Classic je interier nudný, černý a tak jsem si ho alespoň částečně vylepšil, např. světlejší výplně dveří a chromované kliky. Z ergonomického hlediska nelze nic vytknout, vše je tam, kde má být, při ruce.
Ovladače a páčky jdou snadno přepínat. Výtku mám k pevně nastavenému cyklovači zadního stěrače. Interval je příliš krátký a
ani v největším dešti nemá co dělat, takže si stěrač občas zaskřípe.
Co se týče k prostornosti auta, tak nevím co napsat. Pro rodinu bude asi malé, ale místa je i pro větší postavy docela dost. Sedačky jdou nastavovat i výškově ve značném rozsahu a i volant je seřiditelný v obou osách. Polohu si tedy každý najde snadno.
Ještě se zmíním o klimatizaci, kerá je v letních parnech velice příjemná. Nejlepší když venku bylo 35°C a já měl uvnitř příjemný chládek. Dá se tak i v létě příjemně a bez únavy cestovat na větší vzdálenosti. Člověk těch pár deci benzínu navíc za pohodlí oželí.
Ve vlhku se zase klima hodí k velmi rychlému odmlžení všech skel.

Silné stránky

Přesné řízení i řazení, jízdní vlastnosti, obratnost v městském provozu, přehledné přístroje, příjemné sedačky, docela pohodlí i na delší cesty, rychlé a účinné topení i klimatizace, spotřeba paliva do 130km/h, účinné světlomety.....
Výhoda je taky dostupnost servisu, který je na každém rohu a z toho plyne možnost vybírat si!
Pokud nebudete spokojeni se servisem značky, která ho má jeden v celém kraji, stejně těžko pojedete jinam.............

Slabé stránky

Spotřeba paliva nad 130km/h, při zatížení hlučnější motor, brzdy by mohly mít rychlejší nástup
Okoukanost, na každém kousku silnice nějakou Fabii potkám.
Taky se začínají projevovat dětské nemoci Fabie.
Pokud se jede po nekvalitní silnici, ruší mě povrzávání kapličky přístrojů a při staženém okýnku se sklo uvnitř dveří klepe.


Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

První servisní prohlídka s výměnou oleje a filtru stála jen 1293Kč.
Bohužel oprava nárazníku a přední masky po kolizi se zvěří za moc nestála. Spíš stála dost, ale výsledek je ten, že nárazník má jiný odstín laku a ještě je špatně slícovaný. A za to jsem dal přes 17000Kč......(měnily se i oba světlomety)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Prodejce ochotný a přijemný (jak by také ne, že?)
Vše bylo vyřízeno velice rychle.

Doplňky

Kožená madla dveří, ochranné nerezové lišty prahů, kožená řadící páka, tmavé boční blinkry, koncovka výfuku, výplně dveří z modelu ambiente, chromované kliky....pouze drobnosti.

 

Novinky v recenzi

28.9.2010 14:51

Tak a je pryč, prodáno.
Trochu se mi bude stýskat.....

1.7.2010 17:00

Na prodej

Tak moje Fábie by byla k mání, kdyby měl někdo zájem.....
Důvodem je nákup nového vozu.

9.6.2010 10:47

Klima

Před chvílí jsem se vrátil ze servisu klimatizace. Už loni se mi zdálo, že to chladí nějak míň a konečně jsem se dokopal to řešit.
Byl jsem u jednoho garážníka a na autorizovaný servisy už kašlu.
Divil se, že je v systému víc chladiva než má být. Většinou že chladivo chybí. Značkový servis tedy aniž bych o tom věděl s klimou nějakým způsobem manipuloval a navíc klimu přeplnil! (např. nechtěně při práci ohnuli/zlomili nějakou trubku) Ta pak chladila míň! Infra teploměrem změřil teplotu vzduchu na výstupu z ventilace. Před zásahem z toho šel vzduch o teplotě +11°C, po zásahu -16°C. Docela rozdíl, který jsem ihned poznal.

27.5.2010 08:55

Po osmi měsících přibylo na tachometru dalších 10000 bezproblémových km.

1.4.2010 10:47

STK

Dnes jsem s Fabií navštívil poprvé STK a emise a nezklamala.
Bez ztráty kytičky.

21.3.2010 17:26

Přezuto na letní obutí.
Akorát na nich už jaksi chybí vzorek, budu muset něco koupit...

1.3.2010 09:51

Výročí

Dnes jsem zdolal pěkné číslo v km.
Kéž by auto dalších 66666km fungovalo bez problému jako dosud!
Za tři týdny mu navíc budou už 4 roky.

31.1.2010 16:38

Včera jsem auto konečně po dvou měsících umyl.
Zárověň jsem nalepil novou dálniční známku.

20.9.2009 15:03

Půl roku uběho, 10000km přibylo.

20.8.2009 14:19

Serviska

Dnes jsem byl na prohlídce "60000km", která stála 3650Kč.
Vyměněn olej, brzdovka, vzduchový a kabinový filtr a svíčky.
Jinak bez závad.

29.5.2009 20:48

Tuhle se mi povedlo do nádrže natankovat 53l benzínu a pak na to ujet 1000km. Kam se hrabe diesel. :)

10.3.2009 21:12

50000km

Tak jsem dneska ve zdraví a bez poruchy překonal menší jubileum.
Doufám, že dalších 50tis. nebude horších.

23.10.2008 00:00

Dnes proběhla už třetí servisní prohlídka. Výměna oleje, olejového filtru, zmíněná prohlídka a nějaký pomocný materiál stála 1708Kč, což je přijatelná cena. V garáži bych to za ty peníze nedělal. Technik mi sdělil, že jsou vymlácený stabilizátory. To už delší dobu pozoruju, ale asi si je vyměním doma sám, uvidím.

16.6.2008 00:00

Jelikož jsem už před časem pozoroval že po nastartování studeného motoru jsou volnoběžné otáčky vyšší asi o 250ot./min., zkusil jsem natankovat Shell V-Power 95. Nádrž jsem ještě ani nevyjel (600km) a otáčky se zase srovnaly na původní hodnoty a krom toho klesla i spotřeba. Ve všech úrovních asi o 0.3l/100km. Takže bravo V-Power!

9.5.2008 00:00

Jak si někdo možná všimnul, 15" nová kola Fabii docela sluší, ale už je bohužel nemám. Ne, nikdo mi je neukradnul, ale měl jsem je pouze půjčený a musel jsem je vrátit. A tak jsem se zase vrátil k origo 14". Na jednu stranu jsem ale rád, protože auto je teď zase pohodlnější a spotřeba šla výrazně dolů.

30.3.2008 00:00

Tak jsem o víkendu přezul konečně na letní kola a hned udělal pár fotek.

20.1.2008 00:00

Nedávno jsem si koupil konečně rádio na CD a MP3. Panasonic se mi líbil nejvíc a byl i levný. Koupil jsem i zadní repro, které tam v serii není. Zvuk je velice solidní, CD nepřeskakuje, tak jsem spokojený.

20.1.2008 00:00

Doplněna recenze. Co mě ještě napadne, hned přidám.

18.12.2007 00:00

Tak jsem se konečně dostal na servisní prohlídku.
Výměna oleje Agip 5W40, brzdová kapalina, pylový filtr, filtr oleje, doliti Glacidetu a vyměněná žárovka = sakumprásk 3286Kč.
1l oleje stojí 452Kč, to je docela dost.
Dostala mě ale cena za výměnu halogenu ve světle. 110Kč za dvě minuty práce, je hodně.
Na druhou stranu stačilo říct, že mi občes blbne palivoměr a bez jakýchkoliv řečí mi byl zdarma vyměněn........

17.11.2007 00:00

Tak jsem už objednaný na další servisní prohlídku. Až proběhne, napíšu co a jak a za kolik.
Začal zlobit palivoměr - budu reklamovat.

17.8.2007 00:00

Prosím všechny, kdo hodnotí, ať napíšou taky nějaký komentář.
Díkes

4.8.2007 00:00

Dneska jsem po umytí udělal zas pár fotek, tak je přidávám.


Další vozy Škoda Fabia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím bez poruchy.

praktičnost
9

Solidní, pokud zrovna nepotřebujete stěhovat nábytek.

prostornost
7

Stačí.

jízdní vlastnosti
9

Super na suchu, na mokru horší. Možná to je ale (ne)kvalitou pneumatik Matador Elite2.

jízdní komfort
8

Na kvalitních silnicích nemá chybu. Na výmolech se dost přenášejí rázy od kol.

provozní náklady
10

Spokojenost.

náhradní díly
6

Levnější než práce autorizovaného servisu. Bohužel.

výkon motoru
7

Pokud nezávodíte, tak stačí. Pravda, při předjíždění by se pár koníků navíc hodilo.

spotřeba
9

Solidní. Není problém jezdit za 5.5l/100km při průměrech 90km/h. Dálnice tachometrových 140km/h do 7l/100km.

hlučnost motoru
8

Při běžné jízdě v pohodě.

kvalita sedadel
9

Solidní. Ani při dlouhé jízdě z nich záda nebolí. Jenom nohy mám po dlouhé cestě nějaký "dřevěný".

brzdy
8

by mohly brzdit malinko líp, resp. by měly mít rychlejší nástup.

zavazadlový prostor
8

Někdy by větší na škodu nebyl......






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…