Recenze
Škoda Felicia LX
Technické info
Přezdívka auta Dědek Rok výroby 1995 Koupeno ojeté najeto [km]:117000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1289 výkon [kW]: 40 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 7 (udávaná)spotřeba naměřená:
Popis vozu
Myslím,že tato kolonka je u Felicie naprosto zbytečná.Tohle auto je v ČR tak notoricky známe,že bližší popis vozu by byl zbytečný,pokud jste ovšem předešlích 14 let nežili na Aljašce.
Tak snad jen jak jsem se k auto dopracoval.
Vždy jsem byl odpůrcem zahraničních vozů.Moje první auto byla Škoda 105L ihned po dovršení zakoného věku jsem ji zdědil po svém dědečkovi.Při staří 22 let měla nalítano neuvěřitelných 23.000 km :-) Auto sice bylo v naprosto perfektním technickém stavu ovšem do součastneho provozu už se opravdu moc nehodilo.Maximalka 110 km/h,14-ti palcová kola sire 155 myslim mluví za vše.A tak se stalo ,že jsem se začal porozhlížet po nečem trošku modernějším.Škodověnka asi po roce užívaní šla k novému pánovi.
Na řadu přišel Favorit.Jezdil jsem s nim asi 5 let.Byl jsem spokojen,až na korozi.Až jsem měl z Favorita vozítko rodiny Flinstonových (žádna podlaha) prodal jsem Fáčko výhodně za 6.500,- jednomu nešťastníkovi.
Po Favoritu jsem zradil své zasady,že zahraniční auto nikdy a pořídil jsem si za našetřený peníz (110.000,-) Daewoo Lanos.r.v.2000,po první majitelce,najeto pouze 20.000 km,servisní knižka.Skoro nové auto.Posléze jsem toho litoval a Lanos letěl za rok do světa se ztrátou 45.000,- (když nepočítam opravy).
Cena oprav a spotřeba (9 l / 100 km)byly hlavním důvodem prodeje auta.Jak jsem už psal tak auto bylo jako nové,takže jsem dělal jen banalní opravy jako výměna termostatu (práce+material),která stalá 8.000,- . Když jsem si představil co by stálo něco horšího bylo rozhodnuto.Lanos šel !!
Začal jsem hledat Felicii.Hlavní kriterium bylo aby nemela korozi.Po asi měsíčním hledaní a podávání inzerátů se mě ozvala paní ,že má na prodej Felicii z roku 95 za 35.000,-
Šel jsem se na ni podívat a hned jsem si jí vzal.Koroze žádna,najeto něco malo přes 100.000 km.
Ještě takový malý dodatek.Felda měla vadný termostat,šel jsem do obchu a koupil za 150 kč nový a na parkovišti si ho sám vyměnil.Celkové naklady 150 kč :-)))
Bohužel asi po měsíci co jsem Feldu měl mě do ní zezadu "naparkoval" jen pán.Páte dveře promačkle.Oprava sám na parkovišti,přelakováním a zakytováním.Pojišťovna zaplatila 8.000,-
Silné stránky
Silnou stránkou Feldy je cena a dostupnost náhradních dílu.
Velice slušná spotřeba.Jezdím z 95% po městě a průměrná spotřeba těsně líže 7 litrů.
Velkou výhodou je i jednoduchost,opravu skoro čehokoliv zvladne skoro každý.
Oproti Favoritu kvalitnější zpracování vnitřních plastů.Povedená přístrojová deska.
Celkem se mě osvědčil i na převážení čehokoliv.Kufr je akorát a po sklopení,nebo velice jednoduché demontáži zadních sedaček se dá odvezt opravdu hodně.
Super vnitřní prostor.Vzadu si nikdy nikdo nestěžoval,že nemá dost místa.
Další silnou stránkou je,že když vám někdo na parkovišti takový auto odře nebolí to tak jak když máte novou oktávku :-)
Slabé stránky
Rozhodně všem dobře známá koroze.I když já musím zaklepat,ale moje Filcka zatím drží.Nikde ani flíček.
Mě osobě vadí nemožnost nastavit výšku volantu a sedadel.
Monotronic je trošku línější v nižších otáčkách,ale já auto používam na přepravu z místa A na místo B a ne na závodění.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Všechno si na autě dělám sám.Jednoduchý jak kafelejnek.
Na autě jsem dělal přední brzdy,výměna termostatu,prasklý klinový řemen,výměna oleje motor,převodovka,seřízení ventilů.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto koupeno od paní.Slušný jednání,na rovinu řekla všechny neduhy auta.
Pár dodatků
Dědek je sice v rodině druhé auto,takže spíš takovej dělník,ale přesto s ním jezdím denně do práce,tak jsem si neodpustil pár doplňků.
Jako první přišla na řadu rozpěrná tyč mezi přední tlumiče.Dědek je ještě Felda bez vystužené karoserie.V zatáčkách se Dědek kroutil.
Pak následoval už jen vizualní úpravy,opravdu jen úpravy žadnej "tuning"
První přišli na řadu boční bilé blinkry.Pak se mě podařilo sehnat velice levně elektrony(za 2.000,- včetně nových pneu)od kolegy.Další přišla na řadu koncovka vyfuku.Laďák je v plánu pokud přítelkyně svolí :-)
Ošoupaný nápisy "felicia" jsem natřel bílou barvou.(prosím o názor jestli se líbí)
Interiér je původní.Koupil jsem originál středový panel,chromované kolíčky z Fabie (do Dědka šli po drobné úpravě).Na volant jsem připleskl slepici Škoda.
V plánu je ještě výfuk,nabarvení tapecírungu dveří(zřejmě kombinace tmavě x světle modrá)
Novinky v recenzi
Servis
Dědek dostal novou spojku a tesnění výfuku u hlavy.První "větší" investice do Dědka za dva a půl roku provozu :-)
Zrcátka v barvě auta
Dneska jsem stříknul zrcátka do barvy auta.Fotky v galerii.
Vzducháč
V sobotu jsme měnili vzduchovej filtr.Dědek už nemohl dýchat :-)
Výměna oleje
Dědek dostal minulej týden olej.V motoru měl chudák vodu místo oleje.
Další vozy Škoda Felicia
-
Škoda Felicia (1999) Majitel: Aspire
Přidáno: 3.1.2010 39210 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Škoda Felicia (1997) Majitel: tomasino
Přidáno: 22.11.2009 159 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Škoda Felicia (1998) Majitel: georgerob
Přidáno: 26.5.2009 439 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Škoda Felicia (1995) Majitel: liborauta
Přidáno: 17.7.2009 129 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Škoda Felicia (1996) Majitel: ThomasHK
Přidáno: 31.1.2010 359 Majitel 9.87 Uživatelé