Recenze
Technické info
Přezdívka auta Nemá Rok výroby 2007 Koupeno ojeté najeto [km]:159000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 16 objem [cm3]: 1368 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 205 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.5 maximální rychlost [km/h]: 212 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 400 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8
Popis vozu
Bravo jsem kupoval v roce 2018 jako rychlou a levnější náhradu za AR 159. Po pročítání všeho možného a hledání co nejlevnějšího auta na servis jsem narazil na Fiat Bravo druhé generace, vyráběný od R 2007 do 2014.
Po pročtění nejčasějších problémů (převodovka M32, klapky v klimatizaci, praskající svody turba před faceliftem) jsem kontroloval inzerci, kde byl jeden kousek dovezený z Německa od dealera. Auto při zkušební jízdě vykazovalo typické známky rozsypávající se převodovky M32, kterou jsem už věděl, že se dá za 10 tisíc opravit. Na auto byla zrovna sleva v této hodnotě, dostal jsem navíc novou baterku a jelo se domů.
Na autě bylo potřeba opravit převodovku, vyměnit rozvody a olej.
Celá akce vyšla asi na 17000 včetně materiálu, což je víc než výborná cena.
Od té doby se řešily komplet brzdy včetně repasovaných zadních třmenů, po 11 letech byly zatuhlé. A přední dlouhá poloosa, typická nemoc aut z koncernu Fiatu.
Autem jsem najezdil cca 30 000 km bez problému nebo ž by někde zůstalo stát, typické hospodské povídačky na neustále se kazící italská auta se u mě moc neprojevují.
Auto jsem nakonec pro nevyužití v červenci 2020 prodal, od února 2019 mám Lancii Delta III r. 2009 s 1.8 TBi.
Silné stránky
Motor - 1.4 T-jet, starý FIRE motor vyráběný v různých verzích od roku 1985. Reaguje rychle na plyn, má nepřímý vstřik, takže nehrozí zakarbonování. Sice má větší spotřebu, ale do 8 litrů svižné jízdy v kombinovaném režiu se dostat dá. Auto umí jet mírně přes 200km/h.
Tužší podvozek - ve spojení se 17" obutím a 225/45 pneu je auto i celkem sportovní.
2 zónová klima - příjemný společník. I po 13 letech od výroby chladivo neuniká a doplňoval jsem jen po koupi.
Slabé stránky
Tužší podvozek - na rozmlácené silnici není úplně pohodlné
Slabší odhlučnění a zpřevodování - převodovka má 6 rychlostí, ale na dálnici při 130km/h točí motor kolem 3400 otáček a zvuk motoru proniká hodně dovnitř.
Levnější zpracování - uvnitř je to vidět na detailech.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Servis je levný, díly za hubičku.
Rozvodová sada 1500Kč včetně pumpy.
Nové turbo kolem 13 000 kč, zatím nebylo potřeba.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Rychlé jednání, prodej.
Další vozy Fiat Bravo
-
Fiat Bravo (2008) Majitel: scooter_x (AlkoholixXx)
Přidáno: 3.7.2008 1099 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Fiat Bravo (2007) Majitel: stanleyyy
Přidáno: 1.8.2007 24510 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Fiat Bravo (2007) Majitel: parkoviště
Přidáno: 31.10.2007 1408 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Fiat Bravo (2009) Majitel: parkoviště
Přidáno: 25.9.2009 910 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Fiat Bravo (2012) Majitel: GeorgeB
Přidáno: 24.1.2015 89 Majitel 9.87 Uživatelé