Recenze

Sarkasmic (muž 40 let) Poslat zprávu
 
5 Majitel

Škoda Fabia 1.4 Málo Potentní Indián - SARKASTIC RECENZE

9.75 Uživatelé

Hodnoceno: 35× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Fabia, foto 1 Škoda Fabia, foto 2 Škoda Fabia, foto 3 Škoda Fabia, foto 4 Škoda Fabia, foto 4 Škoda Fabia, foto 5 Škoda Fabia, foto 6 Škoda Fabia, foto 6
Škoda Fabia, foto 7 Škoda Fabia, foto 7 Škoda Fabia, foto 7 Škoda Fabia, foto 8 Škoda Fabia, foto 9 Škoda Fabia, foto 10 Škoda Fabia, foto 11 Škoda Fabia, foto 12 Škoda Fabia, foto 13 Škoda Fabia, foto 14 Škoda Fabia, foto 14 Škoda Fabia, foto 15 Škoda Fabia, foto 16 Škoda Fabia, foto 17 Škoda Fabia, foto 18 Škoda Fabia, foto 19 Škoda Fabia, foto 20 Škoda Fabia, foto 26 Škoda Fabia, foto 27 Škoda Fabia, foto 30 Škoda Fabia, foto 31 Škoda Fabia, foto 32 Škoda Fabia, foto 33 Škoda Fabia, foto 34 Škoda Fabia, foto 35 Škoda Fabia, foto 36 Škoda Fabia, foto 37 Škoda Fabia, foto 40 Škoda Fabia, foto 41 Škoda Fabia, foto 42 Škoda Fabia, foto 43 Škoda Fabia, foto 44 Škoda Fabia, foto 45 Škoda Fabia, foto 46 Škoda Fabia, foto 48 Škoda Fabia, foto 49
 

Technické info

Přezdívka auta Ho(lo)bit Rok výroby 2002 Koupeno ojeté najeto [km]:39500 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1397 výkon [kW]: 50 kroutící moment [Nm]: 120 zrychlení 0-100 km/h [s]: 15.8 maximální rychlost [km/h]: 164 / 200 * počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 426 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.5

Popis vozu

Dobrý podvečer všem přítomným i nepřítomným. Je krásná noc, když tohle píšu, a to mě přimělo přidat svou trošku do mlýna. Nebo trosku??? Každopadně "mého" Hobita - holobyta. Předem upozorňuji na dvě věci. Zaprvé auto není moje, je to moje chlípná služtička z práce. Zadruhé celá tato "recenze" bude pojata hodně netradičně, tak ji zkuste brát s velikým nadhledem a humorem, sobě, nebo spíš mně, vlastním. Děkuju, děkuju mockrát, byli jste skvělí zajatci...;)

Tady kapitán letadu ŠF1.4MPI, Numira from Bujumbura, přeji příjemný let s naší společností "Mireček", právě se nacházíme kdesi v Praze, venkovní teplota -2stupně, výška je 55m (Petřínská rozhledna ;) ), pod vašimi sedadly se nacházejí plovací vesty, které na našem korábu třeba nebudou, v přihrádce před vámí (a to buďte rádi, že nějakou máte a krytou) jsou blicí pytlíky. Ty zřejmě budete časem muset upotřebit. Do příletu nám zbývá několik hodinek, tak se usaďtě, obejměte své milé, pomodlete se, připoutejte a můžeme vyrazit.

Naše letadlo je velmi neobvyklý model, vyráběno malosériově v jedné středoevropské zemičce firmou, která jest mezi všeobecnou populací nepříliš oblíbena a jejíž výrobky se netěší celosvětově značné přízni. Nad vodou tuto firmu drží malá skupina pravicových radikálů (rozuměj nacionalistů a patriotů), kteří tytož výrobky hromadně skupují za cenu vysokou, a vychvalovati si navzájem výhodnou koupi ráčí. Jde o firmu Škoda a její model Fabia. Pokud vám to nic neříká, Wikipedie vám poví víc.
Tento model se do naší společnosti dostal docela náhodou, a to je vidět na stavu, vlastnostech, vybavení, motorizaci a dalších věcech tohoto, opravdu výstavního kusu.
Opravdu budu pouze chválit, přestože jsem značce Škoda, tolik zmítané a svazované bohulibým, prémiovým koncernem Volkswagen, nevěřil. Klukům neopáleným, zato pěkně vypaseným, se povedlo udělat takřka bezchybný dopravní prostředek.

Tedy, Škoda Fabia. Nejprve zvenčí. Tryskáč oplývá velmi hravými a promyšlenými liniemi, které plní i svůj účel. Ne nadarmo boční linie vypadá jako prokoplé vajíčko. To zajišťuje geniální prostorovou koncepci "vše vzadu". Narozdíl od supersportů, tady jde o všechem prostor vzadu. A to tak vzadu, že až v kufru...Zvenčí ale ladné vajíčko. Prokopnuté.
Přední pohled v člověku vyvolá smíšené pocity. Zda se také usmívat na ten milý jemný obličej vytvořený ze světel, mřížky chladiče a nárazníku, který se tak mile, něžně na nás usmívá. Nebo plakat. Plakat nad dojímavostí těch samých tvarů a mírného předkusu, jehož bylo dosáhnuto brilantním posunutím nárazníku vpřed. Zadní partie připomínají zadní partie. Jak jednoduchá a briskní myšlenka. Škoda, že zadní partie lidské. Opravdu, Fabia v combi verzi vypadá, "ako keby ju nakopali do riti". Dává tím najevo svou nadřazenost nad ostatními konkurenty ze své třídy, a co by se jim stalo, kdyby Fabii chtěli ohrozit v prodejích nebo nedejbože "v dlouhym táhlym". Vše podtrhuje elegantní, praktická, líbivá a pastelová bílé barva. Nevím, kolik zaní byl v ceníku příplatek, ale asi hodně. Tak krásnou barvu jinde nenajdete. Bílá. Paráda. V zimě se ten stroj úplně ztrácí před očima. A co když teprve letíme v chumelenici domů! V létě je to naopak výborná mucholapka. Jen škoda, že ji nelze umístit do spižírny na chytání molů, to by bylo něco!
Jak se říká, "kola dělaj auto", a tady to platí bezezbytku! Jak již víte, Fabia naší společnosti Numira je letadlo, tudíž malá uzounká kolečka se k ní výborně hodí! Ještě aby z ní nějaká velká kola, nedejbože z aluminiové slitiny, udělala auto, to tak, tfuj! I tak jde ale o příplatkovou položku, jsou to 14palcová kola. Myslím, že 13palců by svým číselným, i magickým podtextem splňovalo lépe svůj účel.

Co takhle odpočinek od ladných exteriérových křivek? Co byste říkali na malou návštěvu ve strojovně? Kouknout se takzvaně služtičce pod sukni?Hříšné myšlenky ten stroj vyvolává.
Náš model je bohužel osazen pouze jedním motorem. Otázka je, pokud by byl osazen dvěma těmito shodnými motory, zda by to vůběc něčemu pomohlo. Zase vypouštímě méně CO2 a tudíž heslo "Nech brouka žít" se objevuje v našich reklamách.
I tak je pohonným srdcem stále spalovací motor klasické zážehové konstrukce. Bohužel ta nejhorší varianta. Usilovali jsme o jaderný pohon, turbínu, tokamak, a hlavně nejlepší variantu, obecně známou pod zkratkou TDI. Nic z toho nám nebylo dopřáno. Ani dodatečná žádost o hybridní verzi se zážehovým a šlapacím pohonem nebyla kladně vyřízena. Takže nakonec v pajšlu Fabie pracují 4 (díky bohu za ty dary) válce ve 4dobém spalovacím cyklu, s technologií MPI (Medium Painful Injury). Objem jejich spalovacích komor 1,4litru a měrný výkon 50kW dává tušit nadprůměrným parametrům. A opravdu. Čas potřebný k dosažení vzletové 100kilometrové hranice je vážně silně nadprůměrný (je nad evropským průměrem asi o 5sekund), to samé se týká maximální letové rychlosti, která je stanovena na 164km/h (tady by se zdálo, že jde vlastně o PODprůměrný výsledek, když evropský průměr se pohybuje kolem 200km/h, jde ale o NADprůměrný výkonm když t=to hranice dosáhnete a NADprůměrnou aktivní bezpečnost, když jedete tak pomalu, čili celkově NADprůměrný parametr.) Nutno NAPROSTO OBJEKTIVNĚ dodat, že hodnoty uváděné výrobcem jsou silně podhodnoceny. 200km/h není žádný problém ani pro tento náš stroj, ba dokonce s otevřeným okýnkem, zapnutou klimatizací, ve stoupání a s jedním vypnutým válcem. BMW X5 přitom zůstávají daleko za námi a dochází mu dech. A to vše při skvělé spotřebě zhruba 5 litru benzínu. To ale pouze při těch 200po dálnicích kopec-nekopec, hlava-nehlava, X5-X6...Při běžném provozu si bere asi 7,5litru. Zajímavé je, že maximum točivého momentu je někde okolo 2500otáček, takže si to tak brmlá. Točení nemá cenu, leda že byste chtěli místo k ortopedovi zamířit nejdřív na ušní.

Nyní nastal čas přesunout se dovnitř, do útulného prostůrku pro 0 cestujících. Do ÚTULNÉHO pro 0 cestujících. Spartánská výbava pojetí celého interiéru opravdu bije do očí a já ji jenom schvaluju, je třeba stále trénovat a nezpychnout, nezvyknout si na blahobyt. Tvrdá spartánská škola.
Výbava a provedení našeho letadla je verze Classic. Hezky česky Klasik. Klasická výbava škodovek. Nic. Tedy, téměř nic. V našem luxusním letadle je pár nadstandartních a příplatkových položek výbavy. Na prvním místě bych rád uvedl naprosto famózní a nepřekonatelná ortopedická masážní sedadla s fascinujícími rozměry a ještě více fascinujícím bočním vedením. Po jedné hodince strávene jízdou v těchto křeslech (analogie s elektrickým nebo mučícím křeslem se nabízí) totiž budete potřebovat jak ortopeda, tak pak masáž zad. Rozměry sedáku jsou naprosto fascinující, skoro bych řekl, že jde o lehce povyrostlou dětskou sedačku, stejně tak opěradlo s opěrkami hlavy, které i při maximálním vysunutí končí zhruba mezi lopatkami. Asi nový bezpečnostní systém SUI-CIDE (ne, nic se švýcarskem to společného nemá).

Jinak ale základem všeho je akční paket "Příprava 4 v 1", která obsahuje:
1) přípravu na rádio v podobě vykotlané dvojité díry ve středovém panelu
2) přípravu na anténu v podobě díry s černou záslepkou vzadu na střeše
3) příprava na motor - celkově jde o mezistupeň mezi tříkolkou a pořádnými auty
4) příprava na kožený paket - ta zahrnuje nádherný měkčený plastový volant, na který se za další příplatek šije kůže, malou plastovou řadičku, a dloooouhý černý tvrzený metrový plastový klacek, kterým ovládáte ruční brzdu
Nevím, kolik tento paket stál, ale nutno dodat, že jsem rád, že tam je, bez něho by to nešlo.
Další příplatková výbava zahrnuje například třetí brzdové světlo, kdyby se rozbilo jedno z těch dvou krajních, stěrače (haha, to byl vtip, mám na mysli pouze zadní stěrač, kdo by na auto nenamontoval přední stěrače, že?!), krásné velkoplošné kryty kol z prvotřídního měkčeného plastu v rozměru celých 14ti palců, dále pak víko od schránky před spolujezdcem (bohužel, tohle už vtip není, i bez víka se to dělá). Dalším neodmyslitelným prvkem výbavy je opět akční paket, tentokrát s názvem "Fun 4Ever". Kdekdo by sem mohl mylně zařadit například onen motor, nastavení podvozku či brutálně sudovitá, 165mm šikorá kola. Omyl. Tento paket se skládá z vtipného a úsměvného čalounění, na kterém jsou krásně postavičky hrající všemi barvami. Navíc k tomu patří i jasně rudý koberec na místě spolujezdce, pro zvýšení exkluzivity vozu. Aby si přepravovaná osoba připadala, jakoby právě nastoupila z hollywoodského koberce zřejmě.
Třetí akční paket se jmenuje "Mafia", zahrnuje černé prvky, budící dojem mafiánského vozu, konkrétně tedy černé kliky dveří, černá zrcátka, černá záslepka antény.

Co říci závěrem? Jak vidíte, našel jsem pouze slova chvály, pokud se vůbec nějaký nedostatek našel, pak je to opravdu naprosto zanedbatelná prkotina, s kterou si nemusíte lámat hlavu.
Za cenu Fabie žádné jiné odpovídající auto nekoupíte. Všechny jsou totiž levnější. To samozřejmě svědčí o kvalitě a robustnosti Fabie, na které se můžete plně spolehnout, a to jak v dobách dobrých, tak v dobách zlých. Vždyť i v té nové reklamě to je : I když se vám Fabie zkutálí z kopce třikrát přes střechu, dopadne vždycky namazanou stranou dolů a naprosto nepoškozená! A to by v tom byl čert, aby to nebyla pravda!

Silné stránky

+++Image značky - Malosériový výrobce má vždycky nádech prestiže a punc výjimečnosti, přestože je pod záštitou a diktaturou VWeselého koncernu.

+++Nadstandartní výbava - tři akční pakety a zadní stěrač včetně elektrického vyhřívání! Zadního skla...

+++Velká krásná kola

+++Ortopedická sedadla - Od doby, co ji používám, můj ortoped mě má rááád

+++Spousta prostoru - Hlavně v kufru, tam ho lidi nejvíc ocení, co na tom, že celou cestu jsou jako sardinky, všechno je bolí a jsou rozlámaní. Hlavně že dovezou půl metráku cementu v kufru na chatu.

+++Jedinečnost - vyplývá z malosériové výroby, no řekněte, kolik už jste jich potkali! Nevíte, že jo?!

+++Zvuk motoru - silná stránka je to ale pouze tehdy, pokud se chcete co nejdříve zbláznit z toho protivného zvuku

+++Bezpečnost - Převratné systémy jako SUI-CIDE a jemu podobné, ty se o váš život prostě postarají chtě-nechtě

+++Absence zbytečné elektroniky jako rádia, centrálu, ABS, klimatizace, el. oken...co s tím?! Bez toho je to přece lepší!!!

Slabé stránky

---Absence rádia - když si ho nahrazuju svým zpěvem, nikdo se mnou nechce jezdit

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Vše je za hubičku, za rohem, jsou hrozně milí, vždycky se snaží najít co nejoptimálnější a nejlevnější řešení, vždycky jim to trvá hrozně krátce, že nemusím týden čekat než ho vyluxují a oznámí mi, že neví, co s tim je, ale že "je to rozbitý", vždycky udělají co mají a vůbec nezapomenou při výměně oleje tam pak dolít nový. (haha, vtip, to se mi ještě nestalo, ale kolegyni, která jezdí do stejného, ano)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Bylo nám přiděleno jako už mírně jeté od někoho z vyšších pozic.

 


Přidat názorDiskuse: Škoda Fabia 1.4 Málo Potentní Indián - SARKASTIC RECENZE

Další vozy Škoda Fabia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8

Docela spolehlivá, nikdy nezdechla úplně

praktičnost
5

Jediné praktické na tomto autě je kufr, jeho velikost v porovnání se zbytkem auta

prostornost
6

Člověk je v kontaktu se dveřmi, stropem, středovým panelem, prostě pro trochu urostlejšího chlapa místa zoufale málo

jízdní vlastnosti
6

Žádný zázrak, vysoká citlivost na boční vítr, veliké náklony, nepříliš dobrá ovladatelnost

jízdní komfort
2

Chtěl jsem dát 1, ale bod přidávám za to, že to má sedačky

provozní náklady
9

Docela nenáročné, to jo

výkon motoru
7

Do 80km/h stačí, pak není vůbec

spotřeba
7

Čekal bych asi méně, ale dá se to

hlučnost motoru
4

Motor málo odhlučněn do kabiny, jeho zvuk je hodně špatný

kvalita sedadel
1

Otřesná. Říkám tomu podle vzoru BMW Ortopedická sedadla - po delší jízdě je návštěva ortopeda nutná

brzdy
8

Celkem adekvátní vozu

zavazadlový prostor
10

Asi jediné opravdové pozitivum tohoto auta






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…