Recenze
Škoda Felicia 1,3 MPi 50kw
Technické info
Přezdívka auta BANÁN Rok výroby 1999 Koupeno ojeté najeto [km]:175000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1289 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální zavazadlový prostor [l]: 280 pohon kol: přední
Popis vozu
Jedná se o felicii po faceliftu rok výroby 1999 s celkem sociální výbavou......má jen přední mlhovky,centrál,alarm a palubní PC,jinak je to holátko,na nějaké servo nebo ABS můžu zapomenout......motor je 1,3 MPi 50 kw a barva je color line žlutá 6518
........Pořízení....
Auto bylo pořízeno od soukromníka někdy v půlce roku 2012.....Jednání bylo celkem příjemné,prodejce se nebránil ani důkladné prohlídce ani delší projížďce.....nějaké závady auto mělo,ale o těch jsem byl informován ještě před prohlídkou,zejména to byly opotřebované přední tlumiče které byly zralé na výměnu.....ostatní stav byl poměrně dobrý a auto bylo víceméně jenom špinavé,majitel byl kuřák a když to řeknu slušně tak asi p**se protože hlavně v interiéru jsem ze sedaček dostal asi dva kýble nikotinu a dalšího kentusu.....až jsem byl překvapený jak pěkný interiér byl pod tím schovaný,dílem zázraku sedačky nikde nebyly propálené a nejsou ani prosezené.....rovněž lak nebyl poškozený a stačilo jej jen rozleštit a auto vypadá jak z továrny....z motorového prostoru jsem taktéž dostal tak několik kýblů špíny a pod tím se objevil lesklý motor
......Koroze.....
Typickým neduhem těchto aut je koroze,ale naštěstí tady byla jen v zárodcích které jsem rychle zlikvidoval....bylo pár flíčků na lemech zadních blatníků a nečekaně pod zadní lištou pátých dveří,nikde to nebylo skrs
......Motor.....
Celohliníkový čtyřválec škoda 1289 ccm(1,3) a 50kw/5000ot a 106Nm/2600 ot který má svůj základ ještě ve škodě 1000 MB ze 60 let a je na něm nasazeno´´moderní´´vícebodové vstřikování siemens simos 2P (MPi) které tomuto motoru výrazně zlepšilo zejména zátah z nižších otáček a trochu srazilo spotřebu
Motor má 3x uložený klikový hřídel a rozvod OHV poháněný řetězem,z čehož pramení jeho charakteristické chování....na volnoběh se dost třepe,v nižších otáčkách je poměrně tichý ale nad 2500 otáček dělá pořádný randál a jeho kultivovanost je rovněž velice nízká.....to vyvažuje velkou mechanickou odolností,felicii s tímto motorem jsem volil hlavně na radu mého kamaráda taxikáře,který na tomto motoru natočil už něco k 600 000km bez GO a stále s ní jezdí na kšeft bez problému.
Motor je při nízkém zatížení poměrně živý,ale při vyšší zátěži nebo kopcovitém terénu už slábne....ono 50kw není moc,ale řeči nějakých lidí že se s tím nedá jezdit jsou k smíchu,není problém stačit normálnímu provozu,na závody to není,ale jezdit se s tím dá celkem v pohodě
.......Řízení.....
Řízení je sice přesné,ale bez serva hlavně při točení na místě poměrně těžké.....felicii se servem jsem chtěl,ale 1,3 se servem je jako šafránu a motor 1,6 nebo 1,9 jsem nechtěl,takže nezbývá nic jiného než se s tím sžít.....na druhou stranu je díky absenci serva hodně komunikativní,ihned v řízení poznáte co se s autem děje
.......Převodovka......
5Q manuální...kvalty jsou řadit sice lehce a žádný neškrčí nebo nevypadává,ale musíte se s tím řazením trochu sžít,moc totiž nepřipomíná Hčko,ale míchání guláše na plotně a musíte trochu vědět kde ty kvalty jsou,protože při pohledu na páku nemáte šanci poznat jestli je zařazeno 1 nebo 3 nebo 5...nebo 2 či 4,páka je buď ve předu nebo v zadu
.......Exteriér a interiér myslím netřeba moc popisovat,každý někdy felicii viděl,ta moje je jen zvláštní žlutou barvou a tím že je na palubní desce palubní PC a interiér je v barevné edici color line
......Jízdní vlastnosti.....
Jsou průměrné,auto moc ochotně zatáčky neřeže a pérování je když potřebujete aby bylo měkké tak je tuhé a když ptřebujete tuhé tak je zase měkké....na nějaké závody to opravdu není
......Úpravy.....
Začalo to přidáním plastových podběhů pod přední kola kvůli létající soli a kamínkům,pokračovalo to lízátkem pod přední nárazník a lakováním plastu pod předním oknem a stříšky nad zadním oknem(takový trochu tuzing)pak to pokračovalo snížením hlavy motoru kvůli lepšímu výkonu a v plánu je stabilizátor přední nápravy a vačka a čip motor excel
Rovněž byly udělány chlazené kotouče a kompletní GO brzd + výměna úplně všech kapalin.....jinak se snažím auto udržovat v dobrém stavu aby mě nezklamalo
Silné stránky
-Výborný motor 1,3
-Laciná údržba
-Všestrannost
-Spolehlivost
Slabé stránky
-Hluk od motoru
-KOROZE :-(
-Průměrné jízdní vlastnosti
-Nízká bezpečnost a většinou malá výbava
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Po koupi výměna tlumičů a prasklá manžeta poloosy
Novinky v recenzi
Tak po dlouhé době nějaká aktualizace...
Pořešena nejhorší koroze,uděláno zavěšení motoru,rozvody brzd a jejich generálka a hlavně koupeny litáčky 13ˇˇ....jinak zatím bezproblémová služba k mojí spokojenosti
Instalace předního stabilizátoru
Dnes proběhla instalace předního stabilizátoru.....vřele doporučuji,o 30% lepší chování v zatáčkách a o 40% lepší chování na kostkách nebo zvlněné silnici
Další vozy Škoda Felicia
-
Škoda Felicia (1999) Majitel: Aspire
Přidáno: 3.1.2010 39210 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Škoda Felicia (1997) Majitel: tomasino
Přidáno: 22.11.2009 159 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Škoda Felicia (1998) Majitel: georgerob
Přidáno: 26.5.2009 439 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Škoda Felicia (1995) Majitel: liborauta
Přidáno: 17.7.2009 129 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Škoda Felicia (1996) Majitel: ThomasHK
Přidáno: 31.1.2010 359 Majitel 9.87 Uživatelé