Recenze
Opel Vectra sedan
Technické info
Přezdívka auta VectraX18XE Rok výroby 1997 Koupeno ojeté najeto [km]:305000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1799 výkon [kW]: 85 kroutící moment [Nm]: 170 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11 maximální rychlost [km/h]: 203 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 500 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8.5
Popis vozu
Popisovaným vozidlem je Opel Vectra 1,8 16V sedan, koupeno v ČR, vyroben byl v červnu roku 1997, je ve výbavě značené písmeny "CD". Ve výbavě se nachází ABS, servo, 2 airbagy, automatická klimatizace, všechna okna v elektrice, vyhřívaná a elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, alarm, mlhovky, kožený multifunkční volant, osvětlená kosmetická zrcátka a další "maličkosti".
Vozidlo bylo zakoupené v roce 2002 s najetými 73tkm. Mělo vyplněnou servisní knížku, 2 klíčky včetně dálkového ovládání, manuál k vozu i rádiu.
Silné stránky
Mezi silnou stránku patří slušné jízdní vlastnosti (vzadu je víceprvková náprava), hezký design a pohodlí. Na sedadlech vydržíte bez problému i delší cestu aniž byste pociťovali bolesti zad (moje zkušenosti z 10ti hodinové jízdy do Itálie, Německa). Hodnotím kladně i slušnou spolehlivost.
Slabé stránky
Jako slabou stránku bych uvedl náchylnost ke korozi. Konkrétně moje vozidlo sice nerezne, ale leštím ho tak 4krát ročně + vystříkané dutiny, což jistě životnost a odolnost laku prodlužuje. Kdo bude starší Vectru používat celý rok a nebude se vůbec věnovat mytí a péči o lak, koroze nastane zcela určitě.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Shrnutí oprav.
páčka přepínačů blinkrů - 400Kč
diodový můstek na alternátoru + regulátor - 5000Kč
čidlo vačky - 2500Kč
čidlo kliky - 1500Kč
silenbloky vzadu (trpí na našich cestách) - 3500Kč
To je tak vše + běžná údržba- olej, filtry, svíčky...
Například klimatizace chladí stále dobře bez doplňování, avšak plánuji preventivní doplnění, hlavně kvůli oleji v kompresoru. Opravě diodového můstku se dá víceméně také předejít (nebo aspoň oddálit) tím, že se el. spotřebiče budou zapínat postupně.
Dioodový můstek v mém voze se poškodil právě tehdy, když byly zaplé všechny přístroje téměř naráz-světla, rádio, stěrače, větrák, vyhřívaní okna a zrcátek, blinkr (ano stalo se to při zatáčení:-) ).
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Mám svého automechanika, který mi vůz dobře a poměrně za dobrou cenu opravuje. V autorizovaném servisu jsem dříve nechával vyměnit pouze olej, ale nyní už maximálně kupuji díly - například vzduchový filtr apod.
Cením snahu autorizovaného servisu, vždy se snažili pomoci, ovšem někdy se mi zdálo, že za neúměrnou cenu a někdy to nebylo ideální (když jsem řekl ať vymění hadici A, tak vyměnili B. Sice se pak omluvili a vše dali do pořádku, ale stejně to pro mě znamenalo znova cestu do servisu. Může se to někomu zdát jako prkotiny, ale za ty ceny:-) )
Novinky v recenzi
307 443 km
Dnes nastal konečný den. Vůz byl dnes 10.8.2021 předán k ekolikvidaci.
Verně sloužila do posledních dní, ale již extrémní koroze prahů, podběhů a A sloupků jíž znemožnila úspěšné splnění podmínek STK.
Vectra byla vyrobena v 6/1997, koupena do našeho vlastnitctví v roce 2002 s cca 73 tkm. Navštívila mnoho evropských zemí a celá léta sloužila spolehlivě a nikdy nás nikde nenechala.
Díky VECTRO a třeba některé tvé díly nadále někomu poslouží.
Ještě chvilka života...
STK končí 14.8.2021 a tak se již nezadržitelně blíží konec vozu, jelikož STK již neprojdu. Již měla bý ekologicky zviklidována 19.7.2021.
Ale můj hlavní vůz Fabia Combi TSi Style 2020 bohužel ukončil svůj život při nehodě, výsledkem je totální škoda. Naštěstí všichni osoby zdrávy.
Úlohu hlavního vozu tedy do cca poloviny srpna přejímá Vectra.
Ještě tedy tak 1000 km musí Vectra zvládnout.
306 500 km
Kilometry nyní již naskakují velice pomalu, tak 300 km za měsíc, když vůz projedu do práce.
Motor, převodovka a elektrika stále bez problémů, avšak koroze pokračuje více a více. Pravý zadní podběh je skrz prorezlý a taktéž pravý práh má již rozsáhlá místa s korozí.
Auto je nyní trošku hlučnější, neboť prorezl výfuk. Ten byl provizorně opraven navařením trubky na postižené místo, neboť kupovat nový výfuk na 5 měsíců života vozu již nechci.
Výměna gufera kliky
Najeto cca 304 tkm. Proběhla ještě poslední investice do vozu 1700 Kč - výměna gufera na klikové hřídely. Úniky oleje již byly extrémní, nyní sucho, zatím :-) + přehození na zimní kola.
Původně jsem již nechtěl investovat nic, ale auto mám velmi dlouho a chovám stále k němu jakousi citovou vazbu, takže bych rád, aby naše společné chvilky ukončila až STK.
To se stane 8/2021, kdy už nebude provedena.
Pokud se samozřejmě porouchá další věc a nebude to zrovna nějaká drobnost v řádu max stovek, bude o osudu rozhodnuto dříve.
Najeto cca 302 tkm
Výměna oleje (již finální - poslední STK do 8/2021) 10W-40 + filtr Filtron + těsnění vypouštěcí zátky Victor Reinz.Také proběhlo přezutí na letní pneumatiky.
Stále jezdíme bez problémů. Ovšem karoserie dál koroduje :-) a dochází k drobným únikům oleje. Taktéž při delším stání na volnoběh/ delším brždění motorem se při následném rozjetí objevuje dým v podobě modrého kouře. Za jizdy ani v tahu nekouří vůbec. Zřemě netěsné pístní kroužky. Již nebudu řešit. Nyní se s vozem jezdí minimálně (cca kždých 14 dní tak 20-30km v kuse), ale určitě letos tak okolo 3-4 tkm najezdí.
Další, již pozitivní novinkou je samovolná oprava dálkového centrálního zamykání :-). Začalo fungovat ze dne na den. Takže nyní je zamykání a přístup do vozu zase komfortnější :-).
Další hranice km překonána
Nyní najeto přes 300tkm, přesněji 300 500 km. Za poslední 2 měsíce jsem najel téměř 3000 km. Nyní bude Vectra jezdit méně.
Potřebuji, aby také nějaké km naskočily na Fabii DSG :-).
Musím říct, že mi zatím přecházení manuál x DSG nedělá problémy, jak jsem předpokládal.
STK za námi
Nyní najeto 297 tkm. Na konci srpna probějla pravidelná STK, vůz vyhověl. Samozřejmě již z četnými nedostatky - drobné úniky oleje, koroze, PZ spouštěcí okno (elektrické) nefunguje, dribné vůle. Brzdový, výfukový systém, emise jsou však zcela v pořádku a tak opět výjezd na silnice. Vypadá to však, že již na poslední roky, další STK již zřejmě neabsolvuje. Koroze stále postupuje více a více. Za posledních dní jsem ji řádně projel a připsal na počítadlo km dalších 1200Km. Bez problémů...
Jinak co se druhého vozu týče, vrácen Rapid Liftback a nyní mám Škoda Fabia combi style 1,0 TSI 81kW s převodovkou DSG s příplatkovými prvky jako blind spod, DAB, adaptivní tempomat, parkovací senzor P+Z, automatická dálková světla atd. Plná spokojenost. Zatím najeto 850km.
Menší udržba...
Vectra stále na příjmu :-). Najeto 295 tkm. Nyní opravena již zmíněná svítící kontrolka ABS (čisdlo PP kola + snímací kroužek ABS na PP kole) a 2 ks silenbloky - všechny díly stály zhruba 1400 Kč. ABS nyní pracuje skvěle, časem bude potřeba vyměnit i kroužek na LP kole, na netu stojí okolo 150 Kč.
V srpnu jdeme na STK, dám vědět, jak dopadla.
Na svém Rapidu mám ještě dosti volných km, takže Vectrou jedzím nyní méně, ale nyní po 14 dnech jsem ji "vytáhl" na 200km trasu :-).
Nyní Rapid odpočívá a Vectra jezdí, za tento týden najetých téměř 500 km. Zimní starty naprosto v pořádku. Co se zimy týká, tak akorát zamrzl zámek dveří, ale rozmrazovač ihned pomohl.
Vectra sice má dálkový centrál, jenže jsem chytře měnil baterii v ovladači (aniž to bylo třeba, dálkáč fungoval) a od té doby dálkový centrál nefunguje. Ani druhé dálkové ovládání nejde. Zkoušel jsem je programovat, jako už párkrát a tentokrát bez úspěchu.
Další ponaučení, co funguje, na to se nesahá :-). Zvláště u tak starých aut.
Poslední šancí je zkouška programování přes diagnostiku, ale zatím neřeším.
srpen 2018, najeto bezmála 290tkm - Proběhla výměna zapalovacích svíček. Instalovány svíce NGK. Výměna proběhla po 60tkm, dle servisního plánu.
Za poslední týden najeto téměř 500km.
Dále proběhla výměna mého druhého vozu na OL. Vrácen Rapid Spaceback Ambi 70kW a převzat byl Rapid Liftback Ambition. Tentokrát ale se silnějším motorem 1,0TSI 81Kw. Zatím najeto 100km.
Oslava 21.narozenin.
Nedávno, na konci června Vectra oslavila 21.narozeniny.
Minulý týden proběhla výměna čelního skla, jež dostalo ránu od kamínku. S tím bylo nutné vyměnit i boční a horní bauset. Jelikož všechny boční lišty jsou na Vectrách již zkorodované, padla možnost vzít je z vrakoviště. Koupě tedy nových za 1700 Kč. Celkem komplet výměna za 5000 Kč. Převážnou část proplatila ale pojišťovna z připojištění.
V červnu jsem řešil problém s kolísáním otáček a chcípáním motoru na volnoběh. Vyměnil jsem krokový motorek (690Kč), ale nakonec se přišlo na to, že příčinou byla opadaná izolace z drátů vedoucího do krokového motorku. Stačilo drátky obalit elektrikářskou izolačkou a OK :-). Takže nový krokáč byl zbytečný.
No a poslední věc, při vyšších rychlostech se rozsvítí ABS - příčinou je prasklý ozubený kroužek na PP kole (cena cca 500Kč). Vyměníme na podzim pří výměně pneu.
Jinak stále jezdíme spolehlivě a nikde mě Vectra nenechala.
Nyní najeto cca 286tkm.
Minulý měsíc vyměněny přední brzdové kotouče (Ferodo) s brzdovými destičkami (Ferodo premier) a zadní brzdové destičky (Ate).
Předání, najeto cca 284tkm
Tak zítra vezu auto do servisu na výměnu rozvodů, těsnění vačkových/klikového hřídele (pokud bude třeba - teče olej) a provedení STK.
Poté předám vůz mamce. Její roční nájezd je minimální (max 2tkm), takže km budou přibývat již jen velmi pomalu. Občas si Vectru ale půjčím na pořádné projetí.
Já jsem nyní přesedlal do Škody Rapid spaceback ambition facelift 1,0TSI 70Kw, kterou mám na roční operativní leasing přes zaměstnavatele.
2.8.2017
Najeto 282 tkm, za červenec najeto cca 2500km - výlet na Lipno a blízké okolí včetně Rakouska a cesty do práce.
Opět bez jakýchkoliv problémů.
V brzké době bude potřeba provést výměnu rozvodů a gufer na vačce/klice, již sákne olej a musím dolévat.
Stále jezdíme
cca 275 tkm - Auto stále v provozu a jezdící bez problémů. Za poslední rok proběhla výměna manžety poloosy na levé straně (u převodovky) a dále gumového těsnění čidla hladiny kapaliny v ostřikovačích.
9.7.2016
265 000 - Dovolená a cestování na Pálavě, pak po D1 do Prahy a zpět. Celkem najeto cca 800Km. Opět bez sebemenšího problému.
Nájezd
Dodám ještě aktuální stav km. K dnešnímu datumu 264 500km
1.6.2016 - Opětovná výměna trojcestného ventilu, jež propouští vodu do topení. První vydržel 10 let, tento cca 9let. Takže asi jeho životnost. Stalo se to kus od domu, kde jsem si všiml, že je pod autem voda. Naštěstí ale netekl příliš, takže jsem dojel do servisu (autorizovaný servis Opel). Výměna stála necelých 1600Kč včetně práce + umytí auta v ceně :-)
STK 2015
Dnes Vectra absolvovala řádnou STK a prošla jen z lehkými závadami jako mírná koroze rámu, dobnější únik oleje.
6.9.2015
Tak po dlouhé době menší doplnění. Auto stále jezdí :-). Na tachometru má cca 255tkm a je bezmála 18,5 let staré.
Musím říct, že neustále bez problémů. Za poslední 2 roky nebyly nutné žádné nadstandartní opravy kromě běžného servisu - olej, svíčky, filtry.
Jediným jeho problémem je neustále se rozšiřující koroze a 2 roky nefunkční klimatizace (neřeším).
V srpnu letošního roku 2015 absolvovalo cestování po Rakousku (najeto během 14dnů asi 2000km) a ani v téměř 35°C vedrech při dálničních rychlostech vše bez problémů.
září 2012 (222tkm) - Odešlo palivové čerpadlo. Najezdil jsem přes 300km po Polsku a příhraničí a v pořádku. Pak přijedu domů a už neodjedu. Oprava 4400Kč (z toho čerpadlo Deplhi 2900Kč).
Původní čerpadlo bylo Bosch Made in Czech Republic :-), což mě relativně příjemně překvapilo.
18.6.2012 - Výměna rozvodů včetně vodní pumpy + plochého řemene, výměna brzdové kapaliny. Doplnění klimatizace.
Při této příležitostin bude vyměněna brzdová trubička k zadnímu kolu (cca 500Kč).
211tkm - Po nastartování svítila kontrolka motoru. Diagnostika odhalila vadné čidlo otáček vačkového hřídele. Po výměně zatím bez problémů.
206tkm- Autu již bude brzy (přesněji v červnu) 14let a tak si vyžádalo jisté menší investice.
Měnil jsem hadici přívodu paliva do nádrže a odvzdušňovací hadici nádrže, protože původní již ve spojích sákly.
A dále krokový motorek (přesněji volnoběžný ventil) volnoběhu. Volnoběh poslední dobou kolísal a jeho otáčky byly příliš vysoké (až 2000ot./min). Mnohdy stačí ventil pouze vyčistit. Já se však rozhodl zakoupit nový na Aukru za 690Kč (u Opla něco málo přes 6000Kč!!!):-). Funguje bezvadně.
Dále preventivně vyměním kabely ke svíčkám, které tam jsou již přes 8let.
Jinak auto stále jezdí bez závažných poruch. Nyní jsem po delší době zapnul klimatizaci. Stále funguje, téměř po 14 letech bez doplňování! :-)
198tkm - výměna termostatu (značka Febi, v akci za cca 600Kč). V zimě se již motor špatně zahříval. Ve velkých mrazech teploměr zůstaval i po dlouhé cestě v modrém poli. Dále výměna palivového filtru a jedné stabilizační tyčky na přední nápravě.
Najeto 183 000km. Dnes jsem absolvoval technickou kontrolu a měření emisí. Vše v naprostém pořádku:-). Snad to tak bude i nadále.
Minulý týden zakoupeny pneumatiky Dunlop Sport SP 200 místo stávajících Fulda carat Attiro. První dojem zatím super, jsou velmi tiché a drží. Uvidíme, jak si povedou s ubývajícícmi milimetry.
Se známým jsme vyměnili horní uložení předních tlumičů. Původní už nebylo nic moc. Nyní jde mnohem lehčejí otáčet volantem a měnší nerovnosti vozovky nyní nejsou ve volantu prakticky vůbec cítit.
171 000km - Proběhla výměna zadních tlumičů, byly ještě původní a auto jezdilo téměř pořád v ČR, tak už měly nárok. Přední ještě prý tak rok vydrží určitě.
Tlumiče jsem dal od japonské firmy Kayaba po mnohým dobrých recenzích a doporučení, tak snad budou mít stejně tak dobrou výdrž jako originální (Sachs).
28.8.08 - Najeto 169tkm, dnes byly vyměněné rozvody a zadní brzdové destičky, které už byly doslova rozpadlé.
12.12.2007- najeto 160tkm. Dnes byly vyměněny přední kotouče+přední destičky, vše od firmy ATE, dále výměna palivového filtru.
Stac tacho: 158tkm.
Výměna autobaterie značky Varta. Ráno již nešlo nastartovat. Tato Varta vydržela 5,5roku, což mi příjde celkem solidní výkon. Nyní je ve voze nová baterie Akuma confort. Auto chytá na "ťuk":-)
13.9.2007-stav počítadla km:155000km.
Auto bylo na pravidelné STK, prošlo absolutně bez problémů pouze s 1 lehkou závadou-stav výfukového potrubí. Pod katalyzátorem chybí krycí plech. Není to nijak na závadu, jen se moc nedoporučuje parkovat ve vyšší suché trávě, která by se mohla od rozpáleného katalyzátoru vznítit. Plech se pokusím dodat co nejdříve (stačí prý vložit kus obyčejného plechu).
Asi před týdnem mi odešel ventil, který nejspíš přepouští vodu do topení(viz. foto). Nový ventil stojí 1200Kč originál. Pokud se toto někomu například stane na dovolené, dá se provizorně ventil nahradit. Do ventilu vede jedna hadice a z něj vychází dvě. Můžeme tedy vstupní a výstupní horní hadici spojit trubkou a spodní výstupní zaslepit (třeba korkovou zátkou od vína). Horní tenkou hadičku necháme volně. Už jsem takto najel 100km a drží (pozítří jdu na výměnu). Opravu by měl zvládnout i amatér, stačí pouze siki kleště na spony. Pří výjmutí ventilu vyteče tak kolem 0,5litru chladící kapaliny.
Tak dneska jsem myl auto a prasklo mi čelní sklo:-(. Už jsem to myl v mrazech, ve vedrech na sluníčku a nikdy nic, až dneska. Takže nové tónované okno s pruhem 5000Kč včetně práce a DPH. Příště už ho radši mýt vůbec nebudu:-)) a rozhodně doporučuju připojištění čelního skla. Po této zkušenosti si ho raději dám.
Přidat názorDiskuse: Opel Vectra sedan
- Re: nové auto 18.07.2018 18:56 RRAAFF
- nové auto 27.08.2017 18:12 Đawson
- Nemozem si pomoct 18.12.2009 11:47 tpop
- Re: dunlop 16.04.2009 11:09 RRAAFF
- dunlop 15.04.2009 09:08 Brandon Walsh
- Tak co říkáš teď 26.09.2008 08:31
- Re: Tak koukám kdo je vzhůru tak brzy po ránu 29.01.2008 21:51 RRAAFF
- Tak koukám kdo je vzhůru tak brzy po ránu 28.01.2008 07:16 Poustnik
- Re: Pěkné auto 12.12.2007 14:45 RRAAFF
- Re: Pěkné auto, 12.12.2007 14:44 RRAAFF
- Re: Vectra X Accord 12.12.2007 14:42 RRAAFF
- Pěkné auto 25.11.2007 13:05 Konwi
- Vectra X Accord 06.10.2007 12:33 Hanss (MoDo Team)
- Pěkné auto, 26.09.2007 07:27 Poustnik
- Re: Re: vectra 03.05.2007 00:17 Dragon.001
- hodnocení 02.05.2007 18:47 Halis
- Re: Vectra 02.05.2007 06:45 RRAAFF
- Vectra 01.05.2007 15:59 Dragon.001
- Re: Vectra 28.04.2007 12:38 RRAAFF
- Vectra 28.04.2007 08:52 candat
- Re: Re: Re: hodnoceni 27.04.2007 10:32 RRAAFF
- Re: hodnocení 27.04.2007 10:31 RRAAFF
- Re: vectra 27.04.2007 10:30 RRAAFF
- hodnocení 27.04.2007 08:53
- Re: Re: hodnoceni 26.04.2007 21:52
- vectra 26.04.2007 21:08
- Re: Re: Re: hodnoceni 26.04.2007 16:41 RRAAFF
- Re: Re: hodnoceni 26.04.2007 16:07 Lubosss1
- Re: 7b 26.04.2007 15:40 RRAAFF
- 7b 26.04.2007 15:18
Další vozy Opel Vectra
-
Opel Vectra (1998) Majitel: TiRa
Přidáno: 30.3.2008 289 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Opel Vectra (1998) Majitel: EcoTec
Přidáno: 5.7.2010 210 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Opel Vectra (2000) Majitel: Dragon.001
Přidáno: 28.4.2007 558 Majitel 9.80 Uživatelé
-
Opel Vectra (1996) Majitel: 73.vojta
Přidáno: 28.6.2013 49 Majitel 9.75 Uživatelé
-
Opel Vectra (1999) Majitel: parkoviště
Přidáno: 8.7.2007 569 Majitel 9.71 Uživatelé